Jump to content
Sign in to follow this  
fetsi

Revegging

Recommended Posts

fetsi

Etter jeg hadde klippet ned den ene av mine planter(hunn) for og gi mer lys til de andre plasserte jeg den bare i vinduskarmen og det stakke opp en liten "stubbe av stilken opp av jorden. Nå så jeg i går at det var begynt og komme skudd og blader på den, så jeg lurer på om jeg kan sette denne i veg igjen og bruke den til morplante?

Pål Bong Hansen

Javisst, det skal gå helt fint. Den vil kanskje se litt rar ut de første 10 nodene +-, men det gjør ingenting.

fetsi

Så det vil ikke bli en hermie?eller stiklingene blir hermies?

Pål Bong Hansen

Neida, det er ikke noen automatikk i det.. det kan jo kanskje skje, men sånn er det jo med mj. Absolutt verdt et forsøk..

laffen
Javisst, det skal gå helt fint. Den vil kanskje se litt rar ut de første 10 nodene +-, men det gjør ingenting.

Vil det si at når man skal høste modne planter så kan man kappe litt langt oppe på stilken og så starte forfra igjenn?

olem

Vil det si at når man skal høste modne planter så kan man kappe litt langt oppe på stilken og så starte forfra igjenn?

Dette er min første post så: Hei alle sammen!

Lurer på det samme som Laffen, kan man begynne og dyrke på den samme planta etter man har klipt den?

Big-Bud

Det er ingen problem å begynne å dyrke videre på den samme planta.

Det er bare å la det være igjen noe av planten, F eks de nederste greinene som ofte har lite blomster. Så øker man lysmengden til 18/6, da vil planten etter hvert

gå tilbake til det vegetative stadiet og begynne å produsere blader og nye skudd igjen. Planten vil som Pål bong sier, se rar ut de første nodene(runde rare blad)Når planten har vokst seg nok stor igjen, er det bare å sette den til blomstring(12/12) en gang til.

Det kan ta ekstremt lang tid før planten er klar til neste blomstring,så jeg annbefaler ikke denne metoden. Utbytte på 2 høsting vil nok også bli mindre.

Jeg synes at den eneste grunnen til å re-vegge planter er hvis man ikke har tatt stiklinger før blomstringen var kommet overdrevent langt, og man ble veldig forelsket i denne dama :-j Da kan man re-vegge planten for så og ta stikliner.

Det beste er selvfølgelig å ta stiklinger før blomstring slikt at alt er klart til neste runde :lol:

Fred!

olem

Takk for bra svar :lol:

Men så lurer jeg også på, hvis jeg gror opp ei fin dame, og tar stiklinger av hu, blir da planten som kommer av stiklingene garantert Hunnplante?

Ole

Big-Bud

Takk!

Stiklingen som du tar blir garantert hunnplante. EN stikling blir også 100% lik sin mor eller far. Funken,smaken,måten den vokser på,mengde buds den produserer osv vil være 100% identisk med sin mor.

På grunn av dette finner man sin beste dame, og produsere mange mange nye av henne, slik at man får tilfredstilt sitt behov :) Det er den som er så genialt med stiklinger

Stiklinger er veien!

Big-Bud