Jump to content
Tane

Dyrking og sikkerhet

Recommended Posts

Tane

Hvordan kan man dyrke på sikrest mulig måte?

Hvilke råd har du for å kunne holde dyrkingen hemmelig?

Opprullingen av marihuana-plantasjene på Østlandet har ihvertfall påpekt at plast foran vinduene er uheldig...

Hvilke brølere kan sende folk i fengsel?

seini

1. Ikke si det til noen! (som dem sier i weeds, sinte ekser, pissed off venner, gammle homofile sexpartnere etc,)

2. Bo i huest du dyrker i. (eventuellt ikke bruk bolighus ute på bygda med svart plast forran vinduene)

3. Ha god ventilasjon sånn at duftene ikke kommer strømmende ut til nyskjerrige snute snuter som er ute på luftetur.

4. Hold det ryddig og nøytralt i og rundt dyrkerommet.

5. Kvitt deg med avfall på en sikker og skjult måte.

6. Få det noenlunde lystett sånn at folk ute på gata ikke tror du har jesus med sin glorie på besøk

7. Ikke dra frem et syltetøyglass fullt av pot, folk snakker og plutselig har noen brutt seg inn og stjælt alt dyrkestæsjet.

8. Skaff deg lås til rommet/skapet du dyrker i. (kanskje ikke noe synlig og lett som folk ikke finner ut av?)

9. Ikke selge, og iallefall ikke selge smått til fremmede :D

10. Ikke driv med småkrimminelle saker som gir snuten unnskyldning til å komme på besøk for en prat.

• Like 5

Hazy

Er ikke noe problem og dekke til ett vindu hvis du gjør det litt diskre`.Er litt værre hvis du leier et helt hus og dekker til alle.I disse dager regner jeg også med at alle viatamesere blir kontrolert i bygde samfunn.Ellers tviler jeg på at folk reagerer på ett vindu.Ser ofte folk som har gardiner trukket forbi uten at jeg egentlig får misstanke.Tviler på at dem får ransakelses ordre på så tynnt grunnlag.Da vill nok mange scisofrene få sparka inn døra,og dem er det faktisk mange av.Tro meg.Jeg vet.

seini

Nå var vell ikke det hjertet av tråden tildekking av vinduer, og måter å gjøre dette på(selv om det var SVART PLAST som var tell tell signs) vi vil jo ikke fortelle snuten og folket hva dem skal se etter. Men etter det som kommer frem i media nå så er vanndamp, svartplast, og overbelastning av elektriske system de veldig STORE brølerne, som førte til økt oppmerksomhet rundt dyrkehus og derfor har ført til at naboer har angitt hverandre.

Ingen andre som har noen Brølere som bør unngås? :D

Rotten

Vel, det store stygge vendepunktet slik jeg ser det er det øyeblikket man går over fra privat til kommersiell grow. Så lenge man dyrker i liten skala for seg selv, med kanskje rundt et halvt dusin planter i et lite kott eller lignende, bør det vel i grunn gå ganske greit så lenge man utviser litt alminnelig diskresjon. Men når man derimot har noen hundre planter, fordelt over flere rom og med alt utstyr og utgifter og dritt som hører med, blir ting plutselig litt lettere å føkke opp. Da hjelper det ikke bare å holde kjeft (selv om dette sjeldent er mulig i og med at man da dyrker kommersiellt).

Tane

-Ikke tukle med strøm. (Strømbrudd og evt. brann får folk til å komme)

-Ikke tukle med vannkraner. (Vannlekkasje som kan gå utover andre naboer får folk til å måtte komme inn.)

-Vær ytterst forsiktig med hensyn til brann. Brannvarslere i dyrkerom, og i andre rom er viktig så du kan rekke å slukke en brann selv. (Naboer og brannvesen og til slutt politi vil komme ved brann.)

-Pulverapparat stående nær dyrkerommet.

(-Nå må ingen ha svartesekker foran vinduet. Bruk gardiner, evt to lag med gardiner.)

-Bryt ingen andre lover, vær uklanderlig. Ikke kjør i fylla.

OG HOLD KJEFT. Det er de som vet som kan ta deg, for det er de som informerer politiet når de ellers ikke ville hatt noen mistanker.

• Like 1

KingWeed

Put en rullegardin elns over vinduet, så spikrer du en plate over. Kompis av meg bor midt i byen og har bare tatt sånne rullegardiner foran, plate over, også går lufta ut der, mens vinduet står på gløtt(med filter). No way 2 tell.

seini

er vell denne setningen som bekymrer meg noe

"Dyrkingen krever mye lys, varme og luftfuktighet, og i flere politidistrikt er det tatt kontakt med nettleverandører for å se hvordan det er skaffet strøm til cannabis-boligene. "

Noe jeg lurer på er, kan politiet kreve å få beskjed ved unormal belastning av nettet over tid? (lovlig/ulovlig belastning av nettet..)

Og vil ikke det være å krenke privatlivet? eller har man ikke det lenger...

Edited by seini

Ganjalf

Noe jeg lurer på er, kan politiet kreve å få beskjed ved unormal belastning av nettet over tid? (lovlig/ulovlig belastning av nettet..)

De har vel kanskje ikke muligheten idag, men du skal ikke se bort fra at de kommer til å få anledning fremover.

Privatliv? Er ikke det bare for kriminelle og seksuelle avvikere? :D

• Like 1

Reynolds

Som Ganjalf sa, så kan det bli mer av sånt i framtia..

..så med det regner jeg også med store bortkastede ressurser for spaning på andre lovlige interessegrupper der ute som sluker energi :)

Kult for dem når growen viser seg å være et ukelangt LAN-party.. :D

WeedWeasel

Jeg tror ikke en normal, small-scale hjemmegrower vil få problemer med å bli avslørt pga strømforbruket. Da er vel heller andre faktorer inne i bildet som noen som sladrer, en nabo som merker lukta etc...

Det beste er vel å være en god, lovlydig borger, og nyte hobbyen sin i forholdsvis stillhet, og ikke drive med småkriminelle ting ved siden av...

God liste, forresten :rolleyes:

Demonslayer
Hvordan kan man dyrke på sikrest mulig måte?

Hvilke råd har du for å kunne holde dyrkingen hemmelig?

Opprullingen av marihuana-plantasjene på Østlandet har ihvertfall påpekt at plast foran vinduene er uheldig...

Hvilke brølere kan sende folk i fengsel?

Mitt beste tips er å dyrke ute.

Selv om du blir tatt på fersken til halsen i potplanter, så har du fortsatt mulighet til å nekte straffeskyld.

Men:

*Ikke ha noe hjemme som kan knytte deg til cannabisrøyking eller dyrking.

*Ikke legg igjen spor på dyrkeplassen slik som plastposer, plastpotter osv som kan ha dine fingeravtrykk på.

*Ha en plausibel forklaring på hvorfor du går så mye i skogen.

*Ha gjerne med deg dig-kamera (naturfotografering), men ha evt cannabilder på et annet minnekort som du lett kan "miste" hvis onkel kommer løpende.

*Ikke stikk innom dyrkeplassen oftere enn en gang i måneden, du lager bare stier og øker risikoen for at noen ser deg.

*Ikke skill deg ut, vi mennesker legger veldig lett merke til ting som ikke passer inn.

*Ha flere dyrkeplasser som er minst 500 meter fra hverandre og ha mellom 10 og 20 planter på hvert sted. Da mister du ikke alt om uhellet skulle være ute og i verste fall kan de ikke dømme deg for mer enn det du står og stapper ned i sekken.

*Ikke ha spor på PC'n som kan knytte deg til cannabis. Eksterne harddisker eller minnekort kan lettere skjules hjemme, men ha kryptering og et "renseprogram".

*Ikke oppbevar innhøstede planter hjemme etter at de er tørket og pakket ned.

*Ikke si noe som helst i avhør. Selv om de prøver å innbille deg at det er til din egen fordel å snakke, så er det ALDRI det. Avhør brukes for å avdekke flere bevis eller ta deg i løgn, ikke gi dem den muligheten.

*Ikke selg eller skryt. Hvis du absolutt MÅ selge, så ikke selg smått. Bli kvitt alt du ikke skal ha selv gjennom en eller to pålitlige personer. Den ekstra fortjenesten ved småsalg er ikke verdt risikoen. Det er ikke kult å være kjent som han som ALLTID har noe. Det blir et jævla renn på mobilen eller døra di. Husk at de fleste "forbrytelser" blir oppdaget/oppklart ved hjelp av tystere og tips.

*Hvis du går ut ifra at du kommer til å bli "tatt", så forstår du bedre hvorfor du ikke bør ha bevis og indisier liggende rundt omkring. Ikke gi dem noe gratis.

*Å drive frem småplanter hjemme er et must, og da gjelder forsiktighetsreglene ved innedyrking. Å ha en morplante hjemme ødelegger mange av sikkerhetsfordelene ved utedyrking, så litt frøavl i skogen er veldig gunstig.

*Politiet har ikke ressurser til å sitte dagesvis i skogen og vente på en "gartner", så den risikoen er nærmest ikke-eksisterende så lenge du ikke stikker innom for ofte..

Fordelene ved å dyrke ute er mange, men sikkerheten er den viktigste. Det er relativt få ulemper og disse er først og fremst knyttet til uforutsigbar kvalitet og kvantitet.

Det er mange ting som kan føre til at innedyrkingen din blir avslørt, og du kan ikke juge deg fra planter som står hjemme hos deg. Sterkere bevis finnes ikke.

Det er lettere, billigere og tryggere å dyrke 100 planter ute enn inne. Og selv om du bor midt i Oslo er marka kun en bil- eller T-banetur unna. Plassmangel er et problem for de som vil dyrke inne, men det er ikke noe problem å finne nok egnede plasser ute til at du kan dyrke 100-200 planter.

Jeg regner med at det var innedyrking du var mest intressert i, men vurder om du har muligheten til å dyrke ute. Det er mye tryggere.

Edited by Demonslayer
  • Like 1

Angelus

Utendørsdyrking ruler spør du meg, mye sikrere.

Problemet er å finne en god plass. Litt vanskelig å sjekke innom engang i mnd, da plantene trenger vann...

Hvis man har kullfilter meg god sirkulasjon ut, og god sirkulasjon inn til plantene. Vil ikke dette ta bort lukten helt? Ingen lukt som lekker sånn at naboer kan finne ut.

El

Nå lurer du skikkelig på om kullfiltre fungerer, siden du har stilt spørsmålet i to tråder på 5 minutter... :rolleyes:

Så lenge du sørger for at det er undertrykk i rommet ditt, vil all luft gå igjennom filtret, og all lukt vil bli borte... :unsure:

Ellers, angående utedyrking...selvfølgelig er det mindre risiko, men så er det ikke alt som blir ferdig her oppe i nord eller da...

Er man ute etter noe som nærmer seg en ren sativa f.eks kan man glemme at den blir ferdig...kvaliteten på varene blir også dårligere, da vær og vind vasker bort godsaker....

Pose og sekk, ja takk...!

Demonslayer
Ellers, angående utedyrking...selvfølgelig er det mindre risiko, men så er det ikke alt som blir ferdig her oppe i nord eller da...

Er man ute etter noe som nærmer seg en ren sativa f.eks kan man glemme at den blir ferdig...kvaliteten på varene blir også dårligere, da vær og vind vasker bort godsaker....

Pose og sekk, ja takk...!

Ser nå ikke så gæli ut da. Du behøver jo ikke dyrke ytterst på måseskjæret heller da, din toljkall.

Har aldri sett noen tegn til at vær og vind vasker bort noe som helst. De dyrker jo ikke innendørs i Afganistan heller da.

Trenger ikke vanne dem no særlig etter at de er blitt store (hvis andre ting gror fint der), må bare innom en gang i måneden for å luke og prate med dem.

83725-HPIM0686a.jpg

19061-Dsc00526a.jpg

Edited by Demonslayer

El

Dude, rene sativaer blir ikke ferdig i norge, basta...

At vær og vind kan vaske bort godsaker er en kjensgjerning...

Har du aldri smakt varer som er dyrket innendørs, som er bedre enn det du dyrker ute...?

Som sagt, pose og sekk, ja takk... :)

Demonslayer
Dude, rene sativaer blir ikke ferdig i norge, basta...

At vær og vind kan vaske bort godsaker er en kjensgjerning...

Har du aldri smakt varer som er dyrket innendørs, som er bedre enn det du dyrker ute...?

Som sagt, pose og sekk, ja takk... :)

Jeg har da heller ikke sagt at rene sativaer blir ferdige i norge.

Kjensgjerning? Da burde jeg kjent til det. Hvor kan jeg finne denne kjensgjerningen?

At trics faller av tørkede planter er jo helt naturlig, men at de skulle falle av planter i vekst virker ulogisk siden dette ville være sløsing av energien som går med til å produsere dem.

Joda, jeg har smakt mye sterkere pot som er dyrket innendørs, men sterkere er ikke alltid nødvendig, gunstig eller ønsket.

Du får ikke i pose og sekk uansett, men jeg prioriterer å ikke havne i saksa. Og det var vel det som var topic'n.

Noe må man kunne ofre for maksimal sikkerhet.

Edited by Demonslayer

El
Jeg har da heller ikke sagt at rene sativaer blir ferdige i norge.

Nettopp, så hvis man er ute etter slikt er ikke utendørs et alternativ...etter min mening er det ingenting som måler seg mot rene sats...

Kjensgjerning? Da burde jeg kjent til det. Hvor kan jeg finne denne kjensgjerningen?

Når plantene nærmer seg ferdig, faller kjertelhårene veldig lett av, så...

Joda, jeg har smakt mye sterkere pot som er dyrket innendørs, men sterkere er ikke alltid nødvendig, gunstig eller ønsket.

Sterkere er ikke en issue, men bedre... :P

Du får ikke i pose og sekk uansett

Så du nekter meg å dyrke både innendørs, og utendørs... :P

Men seff, det er veldig mye safere å dyrke utendørs, det er det ingen som sier imot... :)

MoJo

Så kommer det store spørsmålet:

Hvordan kjøpe inn nødvendig utstyr uten å indirekte fortelle hvem du er? :smokey:

Det er en del ting du sliter med å kjøpe i lokalbutikkene for uten det opplagte, frø. Frø er ulovlig i Norge og kjøp av dem er diskutert andre steder og vil ikke bli diskutert her.

Eksempler på ting du kan slite med å kjøpe på det lokale hagesenteret er: Lys - HPS, Rot middel (Clonex o.l.).

Lys er langt i fra ulovlig og kan nok fint kjøpes online, er vel ikke noen som har hatt problemer med det?

Clonex er en så og si Marijuana dyrker only middel. Jeg har søkt og spurt etter rot middet i Norge. Folk som dyrker planter som er lovlige i Norge kjøper rot pulver fra Sverige. Pulver er ikke bra, Clonex o.l. er bra. Så står du der da, og ser på klonene dine visne, eller ta en evighet før de slår røtter. Hva gjør du? Bestiller du med VISA fra en growshop i hovedstaden? Kanskje du finner en butikk i Nederland som tilbyr stealth forsendelse. Nå vet plutselig noen at du dyrker. Du sa det ikke til noen men enten så vet growshoppen i hovedstaden eller tolleren på posten at du gror. Du har ikke gjort noe ulovlig men de vet. De vet adressen din, de vet hvor mye du dyrker ut i fra hvor mye du bestilte, de vet... nå er du ikke så sikker lengre.

Hva gjør man når man trenger uten om det vanlige supplies til dyrking?

HPS er vel best å bestille fra en vanlig butikk og ikke en growshop, men hva med clonex?

El

Dude, for å være helt ærlig så tror jeg det er ganske trygt å bestille clonex fra growshops...

Hvis du vil være helt sikker på at ingen av kjøpene dine kan spores, må du betale kontant i butikk...

Name

Å bestille utstyr er vel ikke noe problem:S Du har vel venner? Da snakker du med en kamerat du stoler på og får han til å bestille alt i sitt navn/adresse = problem løst og så sikkert som mulig;)

Angelus

For tørking er det lurt å bruke ventilasjon med kullfilter. Tørket noen sinnsyke K2 og det stinker overalt i hele huset.

Cultum

Barry Cooper's Never Get Busted Again: Volume 1 + Volume 2 + Bonus DVD

Innhold:

- Never Get Busted Again: Volume 1

- Never Get Raided Again: Volume 2

- Bonus DVD: Hidden Compartments

Tror denne kan hjelpe godt på :)

//Cult~