Jump to content
Personen

hjelp til valg av strain\grow-teknikk

Recommended Posts

Personen

ok jeg er skikkelig frustrert, jeg sitter her som et lite barn og klarer ikke å bestemme meg....

det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken strain jeg skal bestille, og hvordan jeg skal dyrke dem.... jeg har et skap på 100x60cm og en 400w hps. samt 2 250w clf( warm\cold) jeg tenkte å høste en eller annen gang rett etter 1.juli(sånn ca.) jeg dyrker jord-.... jeg vil få mest mulig ut av avlingen, ettersom den skal vare en god stund. jeg er ikke spesielt erfaren som grower.

sett at alle forhold som temperatur\humidity\vanning\næring var på plass, hvilken strain ville du valgt? og hvordan oppsett? mange små potter? sog? scrog? eller 2-4 store potter? rekker jeg en skikkelig vegg+blomstirng på 3måneder? jeg tenker på top44 pga den korte tiden, da blir den garentert ferdig før ferien, eller northern light pga kort blomstring og liten plante(sog)

beklager hvis dette er litt mye å spørre om, men jeg klarer ikke bestemme meg 8S

takk for all hjelp.

Edited by Personen

macca

Hva slags rus vil du ha? Til hvilket formål?

Personen

jeg har lyst på noe litt spesielt, kanskje no skikkelig lattis weed. eller noe typ white widow. trenger en strain som gir mye yield., skal vare en stund denne avlingen.

macca

Psykidelisk kanskje. Du har noen som gjør deg høy og andre som gjør deg potte stein og noen som gjør deg sprø.

Kan desverre ikke anbefale strain til deg da jeg selv er nybegynner, men ved å oppgi hva du er på utkikk etter slik du gjorde vil det være lettere for andre å komme med tips.

Folkens som har peiling... vær så god.

The Dude

du sier.. at du vil ha mest mulig mengde pot for at det skal være lengere??

om du klarer å gro potent shit, så har vel ikke mengden så jævla mye å si ;P

jiffemann

VIl anbefale deg Kali Mist utifra de egenskapene du listet opp der =)

Personen
VIl anbefale deg Kali Mist utifra de egenskapene du listet opp der =)

den trenger 70dager på å blomstre tydligvis, da må jeg vel nesten plante sog for at det skal funke? (for at den skal bli ferdig til 1.juli)

Edited by Personen

Personen

noen erfaringer med white rhino fra nirvana standard seeds?

Guest Misty

Nå er jeg iallefall ingen ekspert, men mener å ha lest at alle "white" strains er veldig potente. (Edit: White Rhino) er også en av de mestselgende på seedboutique, så er sikkert gudd shit :smokey:

Ville dyrket White Widow eller Lemon selv hvis jeg hadde vært en mer garva røyker. Synes de sativa/indica hybridene høres fine ut, da de sier man får en mer balansert hode/kropp rus.

Edit: Husker ikke hvem det var, men noen her som sa at White Widow var så potent at et blad fra vegge-fasen var nok til å bli snurrig i hodet! Angrer litt på at jeg dyrker Lowryder, hehe, men de lukter visst kraftig..

Skjønner deg veldig godt, har brukt litt for mange timer med å surfe etter strains, blir gjerne bare mer forvirra av å overanalysere, så bare hopp i det og velg en strain!

Edited by Misty

stikling

Top 44 er ok den, men ikke noe spesiell.. Det er også ytterst få phenos som blir ferdig så raskt, en må regne med 9 uker blomstring på de fleste.

Tror kansje Cherry Hemmingway kan være noe for deg... K2 kan og være noe, den gir mye ihvertfall, og lattis kan og komme av den :smokey:

Eller så kan du jo prøve White Widow? Men det skal nok noe til å ha det klart til sommerferien, du må regne med minst 1 mnd før du kan starte blomstringa om det skal bli noe vekt, enda lengre hvis du vil få maks styrke ut av planta.

Personen
THSeeds' Bubblegum blir den første "skikkelige" planten jeg skal dyrke når jeg har muligheten til å ta stiklinger. Skal være en god up-high rus som gjør deg snakkesalig og godt humør. Den er også mer kompakt og smaker visst veldig godt!

https://www.seedboutique.com/store/product_...;reviews_id=117

den ser fin ut den, men jeg glemte å nevne i posten at jeg helst vil ha noen billigfrø.. ettersom jeg ikke kommer til å ta morplanter av denne avlingen. (sommerferie og sånt skaper problemer)

Personen

da har jeg bestilt k2 og northern lights fra nirvana... ikke de beste frøene men jeg skal ikke beholde de så det er greit.

teori
da har jeg bestilt k2 og northern lights fra nirvana... ikke de beste frøene men jeg skal ikke beholde de så det er greit.

Det er to ganske tradisjonelle valg det :) WW kan bli ekstremt seig, dvs så mye "krystaller" at selv bladene blir hvite av THC. Når du høster burde du samle alle bladene og tørke dem på vanlig måte, når det er tørt knuser du bladene og heller på vanlig polsprit slik at vesken dekker bladene med en cm dybde. Sett det i fryseboksen og vent nesten en mnd. Den mørke guggen som flyter oppå spriten er 100% THC :)

El
Den mørke guggen som flyter oppå spriten er 100% THC :)

Dude, hvorfor farer du med slikt tull...?

Reynolds
Det er to ganske tradisjonelle valg det :) WW kan bli ekstremt seig, dvs så mye "krystaller" at selv bladene blir hvite av THC. Når du høster burde du samle alle bladene og tørke dem på vanlig måte, når det er tørt knuser du bladene og heller på vanlig polsprit slik at vesken dekker bladene med en cm dybde. Sett det i fryseboksen og vent nesten en mnd. Den mørke guggen som flyter oppå spriten er 100% THC :)

Før jeg gratulerer med verdens reneste estraksjon og premien for mest bastante råd må jeg spørre etter: KILDE ?!

Her er min:

Når man fyrser alkohol tilsatt marihuana, vil ikke THC flyte til toppen??

En tidligere kompis av meg sa han gjorde det slik og fikk ren olje av det, såpass ren olje at den ble uhåndterlig i romtemp.

Edited by Reynolds

teori
Dude, hvorfor farer du med slikt tull...?

Tull? Som om jeg dikter på bakgrunn av fri fantasi?

Vel. Jeg så aldri hvordan han gjorde det, men han hadde vel ingen grunn til å lyve om hvordan heller. Jeg fikk sett 'ekstraktet' som han oppbevarte i kjøleskapet fordi det ble så klissete i romtemp. Mørk brun på utsiden (oksidert THC) og tendenser til grønnfarge om man delte biten i to, samme greiene som manali og andre sortinger.

Utenom det vil jeg gjerne påminne om at nicket mitt teori er til for å understreke at jeg gjenforteller andres erfaringer.......

Hvis det har seg slik at du faktisk har testet denne metoden og funnet den utilstrekkelig så er det en erfaring jeg kommer til å ta til meg.

Skulle du avvise påstanden min basert på hva du tror eller ikke må jeg være ærlig og si at du ikke er så mye som en smule bedre enn meg :)

Bare for å ha det på det rene. Jeg skrev tidligere kompiss fordi det etter hvert viste seg at loyaliteten ikke var gjensidig.....

Edited by teori

teori
Før jeg gratulerer med verdens reneste estraksjon og premien for mest bastante råd må jeg spørre etter: KILDE ?!

Her er min:

Hadde jeg hadt en slettere følelse for loyalitet kunne jeg god ha gitt deg navn og telefon nr. til vedkommende, så kunne dere erfarne gutter ha diskutert dette sammen.

Og ok, my bad. 100% formuleringen er utvilsomt en overdrivelse etter som 100% er en nærmest umulig verdi å oppnå. Vil du godta 'tilnærmet 100%' kanskje?

Mener du det blir feil å kalle skuff for 100% THC har du utvilsomt rett i det ettersom tricomenes vegger muligens består av noe annen enn THC, men jeg må innvende at dette rett og slett er flisespikkeri på grensen til å kappe av seg sin egen finger.

teori
Her var det mye vås teori....

Det er vel bare å starte en plass da :) Jeg er ikke så gammel at jeg er utlært enda.

macca

Så vær mer ydmyk da og ikke så bastant. Si at du tror det er slik og spør om det stemmer.

El
Skulle du avvise påstanden min basert på hva du tror eller ikke må jeg være ærlig og si at du ikke er så mye som en smule bedre enn meg :)

Jeg baserer påstanden min på både teori og praksis... :)

Og ok, my bad. 100% formuleringen er utvilsomt en overdrivelse etter som 100% er en nærmest umulig verdi å oppnå. Vil du godta 'tilnærmet 100%' kanskje?

Uten lab-ustyr til mangfoldige hundre K, er det umulig å nærme seg 100%...

Den aller beste vannhasjen ligger på rundt 60-70% maks...den aller beste oljen - kan nærme seg 80-90%, men da lover jeg deg at den ikke ser mørkegrønn ut...

Forøvrig er ikke et produkt som består av 100% ønskelig engang...uten andre cannabinoider og terpener, er visstnok ikke THC like potent...

Reynolds
Hadde jeg hadt en slettere følelse for loyalitet kunne jeg god ha gitt deg navn og telefon nr. til vedkommende, så kunne dere erfarne gutter ha diskutert dette sammen.

Mener du det blir feil å kalle skuff for 100% THC har du utvilsomt rett i det ettersom tricomenes vegger muligens består av noe annen enn THC, men jeg må innvende at dette rett og slett er flisespikkeri på grensen til å kappe av seg sin egen finger.

"Tilnærmet 100%" er jo en klønete formulering men ikke feil - som forrige.

Hvorfor stå bastant på et tall du ikke har målt? Det finnes mange som har interesse i å utvikle metoder så vi kan estrahere en så høy konsentrasjon, bidrag som dette får oss ikke nærmere. Og det er ikke flisespikkeri, i vitenskapen må du dokumentere eller ikke-konkludere - på godt norsk --> put up or shut up

Det er ikke bare trichome-vegger som kan, og vil gjøre produktet mindre rent..

Edited by Reynolds