Jump to content
Forconin

Cannabis-Festival

Recommended Posts

Forconin

Har tenkt på dette en stund nå...

Hva med å arrangere en Cannabis-festival i norge?

Ikke med Cannabis åpenlyst. Men en festival for legalisering og informering.

Med diverse band osv som støtter legaliseringen, taler av legaliserings-aktivister, rusmiddeleksperter, forskere osv osv. Med aktiviteter. Stands med dyrkeutstyr og røykestash fra hemphouse o.l? Seff ikke noe ulovlig da.

Dette burde jo skape stor oppstand og debatt. Pluss hadde vært en utrolig fet festival å ha. En mere relaxed stemning. og alt overskuddet gikk til annonser i store aviser o.l..

Seff alt for liten post til å beskrive alt jeg kunne tenkt meg på en slik festival. Men bare lurte på hva folk synes om den generelle ideen?

Hatt det i fellesferien.. På et naturskjønt sted.

Er jo selvfølgelig umulig uten store økonomiske midler. Men er da lov å drømme?

entermaze

God idè Forconin !

Kanskje litt hardt å få startet opp noe slikt,men det man vil får man til .

En sånn festival ville garantert fått oppslutning og skulle

tro endel band ville støttet dette.Kanskje noen ville hjulpet til

å startet opp første gangen også...?

Politiet ville nok ikke holdt seg unna,men dem driter man bare i.

Alt overskuddet kunne vel heller ikke gått til "annonser i store aviser" ,fordi

festivalen ville trengt midler for å holde seg levende til neste år igjen eller?

Liker idèen godt. Må se på hvordan vi kan fixe dette.

Finnes jo mange måter å få fatt i penger på.

Hva med diverse fond?Ikke sikkert dem vil støtte slike ting,

men om man kaller dette en "opplysnings festival" så kan

det jo hende dem driter i det egentlige navnet..

Jeg stiller en mann på dette prosjektet.

Enter(M)

banan2

det har vel vært oppe før, men en kjempeidé er det!

jeg vet ikkje hvor mye penger som skal til for å få det i gang, men tipper det er en del, og sponsorer er ikke nødvendigvis lette å finne. tviler på at vi er nok organiserte til å få det til for å være helt ærlig, men bare bevis at jeg tar feil for all del.

i samarbeid med normal kanskje? synst vel egentlig at de også er ganske slappe her jeg sitter i godstolen og hører på musikk :P

Captain_Evil

Legg det på et avsidesliggende sted så blir det iallefall dyrt for snuten om de insisterer på å være til stede.

Dette går ann å organisere hvis et par enkelt personer bestemmer seg for å engasjere seg i det, det krever masse arbeid og sikkert en del spenn også men hvis noen tenner på det her så kommer jeg og hjelper til som frivillig.

entermaze

God ide å legge det til rette for at det skal bli dyrt for snuten.

Dem bruker da penger som dem eventuelt kunne hatt bruk for

i kampen for å plage den vanlige hasj-røyker til vanlig.

Vi kunne fått med oss folkene bak www.vedvannkanten.no .

Dem kan sikkert holde meget gode taler,men da

om hele forbuds-politikken.

Sponsorer blir ei hard nøtt.

Vi snakker nok om et prosjekt i millionklassen,hvor mange er ikke godt å si.

Om vi er heldig får vi billige artister da dem vil støtte saken vår.

Dette vil jo uansett føre til diverse oppslag i media.

Ser for meg "mange beslag på Hasj-festival" .hehe.

Kanskje et alkohol forbud eller brennevin forbud hadde vært på

sin plass,da kunne man lettere fått en festival fri for bråk.

Og aldersgrense på 18 år er et must.

Dette kan bli koseligt folkens,og særdeles viktig.

Enter(M)

Hicksville

Høres ut som en knallgod idè. Skulle likt og sett den realisert..

Tungtvann ville spillt gratis, det er jeg helt sikker på. Spiller jo gratis på Karlsøy festivalen hvert år, og det er nok politiske grunner bak det, så noen artister har vi jo allerede 8)

Da ville man kanskje fått med seg Equizes, (staves?) onkel p, jan9 og gjengen. "Elg" ville vært en artist og ha på plakaten :P

Som sagt, jeg liker idèen :-j

kharon

samme her. jævla god ide. tviler på at man trenger et million-budsjett, men noe peng må man nødvendigvis ut med.

"Kanskje et alkohol forbud eller brennevin forbud hadde vært på

sin plass,da kunne man lettere fått en festival fri for bråk."

fin grunntanke, men øl selger = penger tilbake = mindre sjangs for personlig økonomisk ruin. folk vil ta med seg drikke uansett, hvorfor ikke nekte medbrakt og tjene peng på tørste legalister? og noen bad-ass utkastere.

tenner virkelig på ideen her.

t0ffel
Legg det på et avsidesliggende sted så blir det iallefall dyrt for snuten om de insisterer på å være til stede.

Om målet er å informere osv., så bør det vel være så tilgjengelig som mulig?

Ellers ender man opp med en stoner-festival :ph34r:

Det er viktig at folket ikke tolker det som en unnskyldning for å samle alle norges hasj-narkiser på en plass..

Hicksville

Jo mer seriøst det hele blir avbildet, jo større er muligheten for å sammle eldre røykere også. De som bruker cannabis som medisin for plager, osv. Uansett, tror seriøsitet kan spille en faktor ved et slikt arrangement.

Forconin

Takk for responsen alle sammen.

Kan ikke si annet enn at dette er noe jeg gjerne ville fått til. Alle som har forslag eller vil hjelpe til ønskes velkommen!

Hadde vært utrolig å fått til dette.

Captain_Evil

Med litt avsidesliggende mener jeg ikke Jan Mayen men litt utenfor byen i allefall, dette er uansett en festival som bør nytes i naturskjønne omgivelser.

Even Ganja

Dette er diskusjon vi kan elske, ord for ord.

Stavanger-klanen har også hatt idéen oppe til utlufting, og om jeg kan: Er Jærstrendene helt utforbi mål?

Hva sted i Norges radbrukne land synes Festivalgjengen her det passer seg best å legge eventen til?

Og, tar vi sikte på i år, eller neste?

-ganja+

Forconin

Jærstrendene høres genialt ut. Og hørte jeg noen rykter om Surfing og Wakeboard i tillegg? ;)

Og hadde jo vært fett å få til i år. Men realistisk sett så er vel neste sommer et bedre mål?

Tar jo en del tid å få nødvendige tillatelser, midler, sponsormidler, band, aktiviteter, osv...

Skal undersøke litt mer ang. fond o.l i dag. :unsure:

Kommer tilbake med mer litt senere.

Peace.

sopphue

trenger ikke mange penger nei. Spørs hvor stor festivalen skal være da.

http://strangedays.net

Er en festival i vest telemark som startet veldig treigt men begynner å vokse. Det er alltid en del folk som røyker der, disse er både kommer og er faste medlemmer i strangedays komiteen.

Ta kontakt og spør hvordan det hele startet med tanke på økonomi osv.

Ikke jæren strendene, der blåser det alt for mye, bort med sola blåser det mye mindre :unsure:

Even Ganja

Soppskalle, det blåser ikke alle dager.

Forslag til verdens festeligste festival?

Hvor i verden kan vi i NorCan ha en Cannabis-festival, og samtidig; kan vi ta med media, så vi igjen får vist hva vi mener Cannabis er?

-ganja-

Captain_Evil

Ikke ha alt for høye forhåpninger ang. positiv pressedekning med mindre dere får tak i noen eplekjekke trendonanister.

Asmund

Noe som kunne vært relativt enkelt å gjennomføre, hadde vært en konsert i norcan (og evnt. normal?) i en av oslo's parker, men cannabisvennlige band som spiller billig eller gratis. Div headshopper kunne hatt stands, og selvfølgelig infostands fra både norcan og normal, gjerne flere! Hvis været tillater kan man grille, og ellers slappe av i sola.

Tror det er lettest å gjennomføre noe slikt i oslo, siden politiet der har allerede ett godt samarbeid med marihuanamarsjen og faapaa festivalen. Oslopolitiet har mer enn andre norsk politi erfart at det er liten hensikt i å jage brukere av cannabis. Sier ikke at de er spesielt snille i oslo heller, men det er langt høyere sjanse for at politiet blander seg og/eller kommer med bikkje hvis festivalen blir plassert på ett mer "bortgjemt" sted.

Klarer vi å få noen dagsaktuelle band, og om halvparten så mange møter opp som til marihuanamarsjen, tror jeg det kan bli riktig så koselig!

Forconin

Liker Weed_4_Need sin ide jeg.

Kunne jo faktisk vært mulig å få til i år også.

Flere synspunkter folkens?

kharon

med et par stykker som jobber som faen bør det gå i sommer, ja.

men det bør være en sjef/hovedmotivator/koordinator i dette prosjektet. og gjerne et crew som faktisk jobber - ikke bare sitter her og jatter. noen frivillige?

Forconin

<---- Frivillig.

Regner med at du stiller opp Charon?

Og Even kanskje?

Ellers så er det nok en del folk her på forumet som kunne gjort noe slikt. :unsure:

kharon

er med, se... men har ikke så mange timene ledig om dagene. hva trengs å få gjort? send gjerne pm. er mest effektiv om formiddagene.

coolt

Jeg sitter litt inne med litt kompetanse på dette feltet, har jobbet en del med band og konserter og liknende i de siste par årene. Jeg var nettop nest leder for en festival med medium størrelse i norsk perspektiv.

Jeg svarer gledelig på spørsmål, men kan nok ikke hjelpe rent fysisk sett siden jeg ikke er i Norge det neste halve året.

Men er det noe jeg kan hjelpe med så gjør jeg gjerne det =)

entermaze

Jeg kan også være med,i et eventuelt "crew" .

Hva jeg skal ordne vet jeg ikke,men det får sjefen bestemme.

Har værtfall enormt med tid.Eneste er at jeg skal flytte

i enden av mnd,da til oslo.Er uansett med,om jeg får.

Hva med noen naturskjønne omgivelser utenfor Oslo.

Vi burde ha lagt dette til trønderlag,i og med at

det er midt i landet,men tror Oslo holder.

Dette er uansett en festival for spessielt interiserte,

og derfor kommer jo folk som vil nesten uansett.

Som sagt før,Enter(M) stiller en mann på dette.

Enter(M)

Anti-S

Stiller opp jeg Forconin. Siden det var ditt forslag kan du bestemme hvor du vil ha meg hen ;)

Need_4_Weed hadde et bra innlegg der maa jeg si :D

Hva hadde vaert bedre enn en liten cannafestival i parken i sommer ? INGENTING. Moha.

Sinnsykt bra forslag Forconin <3

proVista

Bra forslag Forconin ;) Og jeg melder meg frivillig. Føler jeg har litt å bidra med ettersom jeg er med å arrangere konserter månedtlig og jobber i crewet til den årlige blabla-festivalen vår. Lokal liten festival på Sortland i Vesterålen. :D

Virker som det er stemning for Oslo? Muligens det er større sjanse for å få noe ut av det i Oslo... Til sommeren allerede er litt i knappeste laget, men fullt mulig ;)

• Hvordan er det med å bruke parken? Må kommunen godkjenne bruk til festivalen?
  • Scene må fikses. Omfanget trenger ikke være så stort og hammer, spiker, planker og presenning er faktisk nok.
  • Band er ikke et stort problem vil jeg tro. For det første er det nok av lokale veldig flinke band rundt omkring i landet som er mer enn villig til å spille gratis. Flere krever ikke å få dekket reise heller. Det samme gjelder sikkert mange kjente band. Like vel. En "ønskeliste" må opprettes og vi må begynne å ringe og mase.
  • Reklame må ut så fort som mulig. Jungeltelegrafen gjør mye så en stor poster lagt opp på nett som folk kan laste ned, skrive ut og henge opp skaper mye reklame.
  • PENGER! Vi kan søke kommunen (Oslo om det blir der) om penger, frifond, sponorpenger fra hovedsaklig headshops. Penger trenger vi til scenematerialer. 5000 kan vi si. Lyd- og lysutstyr koster fort 10-20 000. Mat og reisedekke for band er blir ofte ganske så mye penger. 10-20 000. Minimum 25 000 vil jeg si.
  • Vi burde invitere det som er av headshops i vårt langstrakte land til stands på festivalplassen. De kan betale litt for å stå der eller betale en del for å være sponsorer og få lov til å stå der.
  • Andre aktiviteter som tale og debatter fra fremtredene aktivister. NORMAL _burde_ ikke være vanskelig å få overtalt til å ta i et tak.
  • Kurs som matlaging. Kreative kurs? Filmfremvisning av en typisk og underholdende "stoner"-film.
  • Det kunne blitt fryktelig artig med en del cannabisrelaterte kurs, men så må vi holde oss innenfor lovverket...