Jump to content
Forconin

Cannabis-Festival

Recommended Posts

entermaze

Akkurat.

Da er datoen bestemt.

Eller i værtfall lagt ut som en test?

Good. We are going all the way.

Vi vil klare å fylle en hel helg.

Det som er litt synd om det blir

en dag (i første omgang) er

kanskje at vi må korte ned på

ting å tang.Hvor mange

taler og konserter klarer vi å presse

inn på en dag?

I need to know!!

Forconin: Takker for epost-addresse.

Alle som er med på prosjektet: Om noen

har noe som må gjøres, dyng meg ned med arbeid.

Jeg har tid.Kan avlaste noen om dem har mindre tid.

Enter(M)

kharon

enter: ok, kan du komme og være barnevakt noen timer i nærmeste fremtid? ;)

men da jobber vi ut i fra de datoene, om ingen har noen bedre ide

edit: men hvor? oslo, men mer spesifikt, om enn bare ønskeplass. en park? en fotballbane? olso spektrum?

og - hva med et lukket forum inne på cannafest for crewet - slik at vi lett kan se hva som bør ordnes, hva som er i emning og statusrapport. pluss ting som e-mailadresser og evt. telefonnr for å forenkle kommunikasjonen.

edit2: forconin, du stiller vel som 1. taler, regner jeg med?

Mazar
edit: men hvor? oslo, men mer spesifikt, om enn bare ønskeplass. en park? en fotballbane? olso spektrum?

Jeg har alltid sett for meg at festivalen holdes på Kuba, som ligger ved Grunerløkka. Det er en park som ,bl.a., benyttes til 17.mai feiring med konserter.

Men det finnes sikkert mange andre fine steder. Vi får høre på flere forslag.

:-j

entermaze

charon : hehe.blir kanskje litt langt for meg å eventuelt reise..

Foresten god idè med et lukket forum,for å diskutere og avtale ting

og div.

Enter(M)

Forconin
forconin, du stiller vel som 1. taler, regner jeg med?

Njaaa. Jeg er dårlig på å skrive taler, så det må jeg iallefall ha hjelp til. :P

Men den tid den sorg.

Når det kommer til lokalisering. Vi må finne et egnet sted i Oslo (Oslo er tross alt mest sentralt.) Burde jo forsåvidt kanskje ha et sted ute og et inne i tilfelle kjipe værguder?

Vet ikke helt jeg, er ikke 100% sikker på hva som er mulig i oslo. Kanskje noen som har litt mer peil på hva som er av parker, lokaler osv der? Kunne jo kanskje vært mulig å hatt det i en stor hall da man ikke vil være avhengig av værgudenes velvilje?

Og lukket forum: Fikser det i morra, orker rett og slett ikke nå.

En ting til når det gjelder talere, hvis det er noen her på forumet som har noe (u)fornuftig å si så si ifra. The more the merrier. :P

Poster sikkert en post litt senere i kveld når jeg har fått tenkt meg litt om, har en tendens til å komme på masse jeg burde ha skrevet 10 minutter etter jeg har postet. ;)

entermaze

Forconin : Vet ikke om jeg er en god tale holder,men kan sikkert

hjelpe til med innhold.

Om jeg har motet oppe,kunne jo jeg holdt en tale,får se når den tid

kommer.

Når det gjelder loakiseringen,er også for et "inneområde" ,en

hall er et godt alternativ ja.

Har tenkt tanken selv.

Jeg er enda ikke kjent i oslo,men dem som er det her inne,får

komme med forslag,og kriterier.Trenger argumenter,

da ikke alle vet alt om oslo.

Enter(M)

Ps. har også meldt meg opp som kontakt person på web-sidene under

"kontakt oss" .Vi trenger en kontakt person,og trenger å fylle ut siden litt.

Tok kontakt med anti-s om dette.I mail,håper han får den.

kharon

hva med et samfunnshus? lett å holde ikke betalende unna da. bruker vel ikke å være av det dyreste. største problemet måtte isåfall være at de ikke vil leie ut til et slikt formål. er det noen i crewet som bor i oslo?

til neste år burde det heller være i en park eller lignende. får sørge for stands sørger for tak. det samme med tak over scene.

Forconin

God ide Charon. Og ja, må være ute i en park eller noe neste år. Men dette var jo bare hvis det skal være et 1-dags-arrangement i år. :P

Og når det gjelder kontakt-sida så vil den bli oppdatert så snart som mulig med alle i "crewet" og deres mail-adresser og oppgaver. ;)

entermaze

charon : God idè med samfunnshus.Må dem vite hele grunnen?

Holder det ikke med å si at det er en "politisk festival" el. ?

En ting vi trenger er en cannafest bank-konto.. ?

Er det noen som har gjort dette alt,eller er det en ting

som står høyt på dagsorden?

Enter(M)

Forconin

Kan fikse bankkonto neste uke jeg. :P

En ting med samfunnshus. Blir det ikke litt lite? Ikke for å si noe konkret, men min erfaring med de lokale samfunnshusene er at det er plass til noen få hundre på fest, men da er det jo ikke stands, scene o.l...

Vet ikke jeg, dette vet sannsynligvis dere bedre enn meg. ;)

Men er jo en genial plass hvis vi finner et som er stort nok.

entermaze

Forconin: Kom også til å tenke på størrelsen etter å ha postet .

Det skal jo som du sier være plass til både mennesker og stands...

Dette får dem som har forslag på eventuelle "hus"/plasser i oslo

kommentere.

Stiller samme spørsmål som charon,noen i crewet som bor i

oslo?

Jeg bor der selv snart,og da kan jeg innvolvere meg enda mer

i direkte forberedelser.

Enter(M)

Anti-S
Når det snakkes om talere, så vil jeg bare anbefale dere å sjekke ut denne talen av Gary Johnson, guvernør i New Mexico. Oppfriskende  :P

http://pot.tv/archive/shows/pottvshowse-1529.html

Saa akkurat paa den. Meget interresant ;)

Han har sinnsykt mange gode poeng.

Guest kkt1986

Forslag om de samfunnshusene og liten plass: Nå vet ikke jeg hvilke som er aktuelle eller hvordan de ser ut der, men det går jo an å legge en del av det til området utenfor, kanskje? Sette stands der til folk kommer, i hvert fall. Ha en stor teltduk e.l. som folk kan røyke og sosialisere under (tobakk, selvsagt ;)). Så kan man ha filmvisning innendørs + stands e.l. + kanskje noen andre "aktiviteter" eller påfunn.

Forconin

Ja, det er jo selvfølgelig et godt alternativ.

Burde forsåvidt kanskje ha scene ute hvis det er pent vær, men allikevel ha et alternativ inne. ;)

Ølsalg må sannsynligvis foregå inne i et lukket område hvis vi skulle ha det og..

Er ikke helt sikker på reglene når det gjelder salg av alkoholholdig drikke på festivaler o.l. Må iallefall søke om skjenkebevilgning. På quart selges øl i et lukket område, men tror det kanskje bare er av praktiske grunner. (De sjekker leg. kun når du går inn på det området.)

coolt

Skjengebevilling gjelder for et avgrenset område ja. Det er jo ingen fysisk begrensning på hvor stort det området kan være, men det er et krav om kontroll.

Man må ha vakthold på og rundt hele området med øl, så det går rett og slett på hvor mange personer man har tilgjengelig om man har det for hele området, eller kunn et øl-telt.

kharon

på sjonstockfestivalen i rana så får de som er 18 og over armband i en farge, de som er under får i en annen. virker som om det er nok fordi ølserveringa er ikke adskilt på noen måte fra resten av området. går jo an å høre om man kan gjøre noe slikt når man søker.

Forconin

Ja, liker den ideen charon. Tror det hadde vært den beste løsningen. Blir alt for mye styr om man skal kontrollere et avsperret område med vakter. Da trenger man plutselig en 3-4 ekstra frivillige også...

Anti-S

Forconin : Faa opp et eget forumfor cannafest.com ASAP!

Edit: Det beste hadde vaert en egen seksjon her paa norcan da :D

Forconin
Forconin : Faa opp et eget forumfor cannafest.com ASAP!

Edit: Det beste hadde vaert en egen seksjon her paa norcan da :D

Sluta masa nu!

30 Min. :)

Forconin

Vel, etter en del skinning osv osv. Så ligner det iallefall på hovedsiden. (Sånn halvveis. :))

Anyway. http://www.cannafest.com/forum

Driver og konfigurerer det nå. Ferdig om en liten stund. Bare å registrere seg. Kommer til å ha et lukket forum for crew.

Så hvis alle som har fått mail @cannafest.com kan registrere seg MED DEN! mailadressen hadde det vært fint. Gir dere da privilegier til å poste i crew-forumet.

Kommer selvfølgelig også til å være åpne forum for alle andre. Men regner med at mye av arbeidet kommer til å foregå her på norcan. :D

coolt
på sjonstockfestivalen i rana så får de som er 18 og over armband i en farge, de som er under får i en annen. virker som om det er nok fordi ølserveringa er ikke adskilt på noen måte fra resten av området. går jo an å høre om man kan gjøre noe slikt når man søker.

Det er mulig, men det krever enda mer vakthold.

Skal man ha et slikt system så må man gå rundt og passe på at det kun er de som er over 18 som faktisk drikker øl. Ellers kan skjenke kontrollen komme og lage faen...

mjkhan

De KAN selvsagt komme og lage faen. Men reglene sier vel bare om salg...Hvis mindre årige drikker, er det vedkommende som har skaffet alkohylen som har skylda. Blir den mindreårige oppdaget, må man selvsagt ta affære...Men i utgangspunktet, om man har sjekket alle som KJØPER, så har man nok sitt på det rene.

Det er uansett vanskelig å kontrollere alle i en blandet gjeng for hva de fører i seg. Ikke vårt ansvar det.

-The MJ Khan

coolt
De KAN selvsagt komme og lage faen. Men reglene sier vel bare om salg...Hvis mindre årige drikker, er det vedkommende som har skaffet alkohylen som har skylda. Blir den mindreårige oppdaget, må man selvsagt ta affære...Men i utgangspunktet, om man har sjekket alle som KJØPER, så har man nok sitt på det rene.

Det er uansett vanskelig å kontrollere alle i en blandet gjeng for hva de fører i seg. Ikke vårt ansvar det.

-The MJ Khan

Sorry mac. men man har ansvar for alle på hele skjenkeområdet. Det er derfor mange festivaler som har folk under 18 inne egne øltelt.

Så hvis man vil holde seg på den sikre siden, og få skjenkebevilling de påfølgende årene også så må man nok ha god kontroll.

Har hatt litt med skjenkekontrollen og gjøre så jeg vet hvordan de ser på ting. Her på sunnmøre er de rimelig nazi.

Mazar

Dette er en kjempeide og fortjener all mulig ros, men jeg har et par spørsmål.

- Må det skjenkes alkohol?

- Er det realistisk å gjennomføre dette i sommer?

:-j