Jump to content
Forconin

Cannabis-Festival

Recommended Posts

Hicksville

Noe slags form for markedsføring tror jeg også vil være nødvendig. Kanskje noe i samsvar med Normal? Tenker da på e-post aksjon, artikkel i "På Høy Tid" (skulle det bli tid) e.l. Alle pro-cannabis sider på nett burde sjekkes ut i nærmeste fremtid, skulle markedsføring være et tema i det hele tatt. Disse sidene slenger nok fort opp en link vil jeg tro.

banan2

tror ikkje det kommer til å bli så mye problemer med å få dagbladet til så skrive om det heller, marsjen har fått en del oppmerksomhet har den ikke?

om noen har sett avisene i sommerferien så skal det ikke være så alvorlig for å få litt plass :D

Forconin

Skal nok kunne bli en bra festival dette. 2 talere er allerede i boks. :D

Og PR og lignende skal nok kunne fikses uten store problemer da dette er en kontroversiell sak og det som sagt er midt i agurktiden..

Eneste problemet er hva min familie sier hvis jeg dukker opp på forsiden av dagbladet med overskriften "19-åring er med å arrangerer HASJ-FESTIVAL" :ph34r:

Men den tid den sorg. Da er jeg ute av huset uansett så det er ingen problemstilling anymore. :)

Oppdatering om hvordan planleggingen går vil komme jevnlig!

Edit: Vi trenger fremdeles flere frivillige. Om du har lyst til å hjelpe med organiseringen, eller bare har lyst til å hjelpe til på arrangementsdagen med bæring, være vakt, et eller annet. Si ifra på forumet vårt på http://www.cannafest.com/forum

ALL!! hjelp settes pris på!

Agntneo

Dette høres veldig bra ut.. Det går jo også å ha det i Trondheim da i Trondheim Spektrum.

CannaFest høres bra ut ved tanke på navn osv.

Håper vi kan få noen firma som stiller opp med Cannabis Organic mat og snacks osv.

Også noen firma som kunne stilt opp med hampe materiale, bøker.. røyke ustyr.. rullepapir grinders.

Ja masse slikt.

Det med å dele ut filmen Grass er også en veldig god ide.

:D

Anarkisten

kan godt ringe litt rundt og høre med interessen hos eventuelle forskjellige sponsorer.

Burde kansje være en idè og prøve og få samkoòrdinert i forskjellige storbyer som f.eks. oslo, bergen og trondheim. ( for å nevne et par )

proVista

Tenker du på festival i flere byer?! ;) Vil ikke la seg gjøre.

Forconin

Tror nok det blir for mye styr. Iallefall de første årene. Tiden får vise. ;)

Anarkisten
Tenker du på festival i flere byer?! ;) Vil ikke la seg gjøre.

er da så absolutt "marked" for det.. Har prata med et par som er intereserte i sponsing ihvertfall her i oslo, men noe stort utenbys var det ikke prat om fra deres side.

Forconin

Ok folkens.

Fått e-post fra et band som hadde ledig 27 August.

Mer info om dette senere.

Men, vi trenger en plass å ha festivalen. SÅRT! Og så fort som mulig!

Så hvis noen har noen forslag, kom med dem. Og festivalen vil bli i Oslo-området første året iallefall!

Forconin

Mer update.

Pratet med Hausmania, de har ledig 27 august. Også fått inn 3+ talere. (Takk charon!). Så foreløpig virker det som om det blir sted: Hausmania, Dato: 27 August.

Mere info kommer senere.

Regner med å ha noe klart med tidspunkt og sted helt sikkert litt uti juli.

Følg med her for mere info. Og forslag mottas fremdeles med takk. Samme med evt. Sponsorer, talere og artister.

Hvis noen har lyst til å holde foredrag/workshop om dyrking av "tomater" så si ifra.

Hvis noen har lyst til å holde foredrag/workshop om noe annet si også ifra.

Satser på at dette vil bli et vellykket arrangement.

Virker som om interessen er stor. Både fra Headshops/Growshops og NORMAL viser også interresse.

-Forconin

Pål Bong Hansen

Kult!

Her er noen navn i tilfeldig rekkefølge jeg gjerne skulle sett på plakaten:

Jan Bojer Vindheim (bl.a. forfatter av "inn i hampen")

Niels Christie (norges kanskje mest anerkjente legalist?)

Erik Brorson (har bl.a. skrevet hovedoppgaven "alt du får vite om narkotika er bare bøff)

Knut T. Reinås (må jo la motstanderne få uttale seg også)

Kari Slåtsveen (meget oppegående dame som bl.a. laget tv-serien "mellom nytelse og smerte)

Fanny Duckert (Professor i psykologi)

Kanskje en paneldebatt?

Forconin

Jan Bojer Vindheim er med.

De andre kan vi jo jobbe med.

Har selv litt lyst til å sende en forespørsel til Ingvar Ambjørnsen. Selv om det sannsynligvis ikke fører frem er det vel verdt forsøket?

Charon kan vel komme med en kommentar på forslagene dine når hun leser posten da hun har ansvaret for talere. ;)

kharon

har tenkt på en paneldebatt. lurer bare på hvor mange talere vi trenger. blir slitsomt å høre på masse folk gjennom en hel ettermiddag/kveld og det var snakk om noe musikk også... blir å holde litt igjen til etter crewet har fått snakket mer om dette og hint så får vi se. da er det fortsatt nesten 2 mnd til datoen så det bør være tid nok.

Forconin

Ok folkens.

Nå har vi hatt et konstruktivt møte i Oslo i dag og har kommet frem til følgende.

Datoen vil bli 27 August.

Sted: Hausmania

Pris: 50,- (BILLIG!)

Artister: Vi har 2 så godt som klare, men vil få avklart alt med disse før jeg røper noen navn. Eneste jeg kan si er at det er fet musikk og så ABSOLUTT verdt inngangspengene.

Talere:

Jan Vindheim (Forfatteren av Inn I Hampen)

Stein Hoftvedt (razzia.no)

Terje Bolling (hamp.no)

Mere og nermere info kommer om en stund.

Da dette kommer til å bli et non-profit arrangement vil jeg spørre forummedlemmene. Er dere villige til å donere noen kroner på en konto som vil bli opprettet for dette arrangementet for å hjelpe oss? Det er store utgifter vi snakker om her, og med den prisen vi kjører i døra blir det hardt å dekke alle utgiftene, realiteten er at vi kommer sannsynligvis til å gå i minus. Evt overskudd (ytterst tvilsomt) vil gå til neste års arrangement/ eventuelt andre gode formål. Hvis noen har lyst til å hjelpe til med noen kroner så svar her på forumet og jeg vil legge ut kontonummer.

I tillegg trenger vi alltids folk som har lyst til å hjelpe til med diverse småoppgaver som vil oppstå med dette arrangementet. F.eks spre flyers osv.

Forslag mottas fremdeles med takk.

Mvh

Forconin

Hicksville

Wow, godt jobbet Forconin og resten av styret! Mega-kudos til dere alle.

Nå donerte jeg endel til annonsen, så jeg får vente og se etter ferien hvor mye penger som står igjen på konto.

Guest kkt1986

Kjempebra arbeid! Plakater og liknende kan dere jo legge ut sammen med de andre flyerne til aksjonsuka, foreslår jeg...

Må nok skuffe når det gjelder penger fra denne kanten. Men jeg får vel anledning til å bruke litt cash hvis jeg kommer...? :) (Ikke sikkert. Men vi får se)

Husk å legge ut denne informasjonen på nettsidene til CannaFest også - så ser ikke festivalen ut som om den aldri blir noe av.

edit: Legg også merke til innlegget mitt på "Hjelp til flyers..." - sjekk gmail-kontoen vår.

fru grønn

Hva med Sondre Båtstrand(fra Foreningen for norske hampebønder) som har skrevet boka Hamp.Får tak i han på Hemp.no

Hvis dere trenger flere talere.

Mye fornuftig å si han.

loco

Dette høres jo veldig bra ut! Bor selv 60 mil unna Oslo, men det er jo bare en liten time med fly..håper virkelig jeg får anledning til å være med på dette.

Gidder ikke bruke masse penger på dyrt hotel, så er cochs pensjonat ei greit alternativ?

Flott at dere ildsjeler bruker masse tid på og få i gang slike arrangement.

Forconin
Dette høres jo veldig bra ut! Bor selv 60 mil unna Oslo, men det er jo bare en liten time med fly..håper virkelig jeg får anledning til å være med på dette.

Gidder ikke bruke masse penger på dyrt hotel, så er cochs pensjonat ei greit alternativ?

Flott at dere ildsjeler bruker masse tid på og få i gang slike arrangement.

Godt og se at folk setter pris på arbeidet og er interresert i å komme en tur. :)

Når det gjelder hotell/pensjonat i oslo er ikke jeg så kjent at det gjør noe. Men regner med at noen her på forumet kan svare deg på det spm.

Håper på å se dere på CannaFest 2005!

Harry Pothead
Ankerhostel ligger rett ned i gata for hausmania og har "akseptable" priser. :-j

Forconin

Takker Harry. Skal legge ut link på websiden. :P

Evil Homer

Helt genialt! Trodde ikke det skulle bli noe av dette når jeg så forslaget første gang.

Kjempebra arbeid. Dette må jo bare bli bra :P

Har sjekket litt med jobben og det viser seg at jeg har fri denne uka , så jeg kommer nok. Har noen kroner til overs denne mnd også , er ikke snakk om mer en 400-500 kr men det kan jeg donere til en god sak :-j

Noen andre som skal reise fra stavanger/haugesund ?

Forconin

Alle donasjoner settes ekstremt stor pris på. :P

Skal opprette en konto i morgen så legger jeg ut kontonr.

Forconin

Ok.

1. Vi trenger FLERE frivillige da vi har hatt noe frafall. Og her må man være klar til å ta i et tak for saken vår!.

2. Donasjoner settes stor pris på da vi har mye utgifter, send meg PM for kontonummer.

3. Vi trenger folk til å dele ut flyere.

4. En flink designer som kunne designet flyere hadde vært fint.

Guest kkt1986
3. Vi trenger folk til å dele ut flyere.

4. En flink designer som kunne designet flyere hadde vært fint.

Dette har vi, da! ;) Tror jeg har foreslått dette før - jeg har i hvert fall ment å foreslå det:

CannaFest-flyerne som vi før eller siden lager, burde legges ut på FFC-innlegget sammen med de andre legaliseringsflyerne. Så har dere hele FFC-arméen til å hjelpe til med å spre ryktet om festivalen :) :-j