Jump to content
Sign in to follow this  
Hicksville

Slapp tiss..

Recommended Posts

Hicksville

http://www.nordlys.no/nyheter/article570484.ece

Stein i hodet - bløt i buksa

TROMSØ : – Røyker dere hasj, kan dere få en slapp kødd og testikler på størrelse med rosiner, var beskjeden til tromsøungdommene fra overlege Erlend Stensland-Bugge.

Av: Mariann Skau

Erlend Stensland-Bugge, overlege ved Ungdomspsykiatrisk Institusjon, sier han er dypt bekymret over politikere og kjendiser som vil legalisere hasj.

– Jeg kaller dem kunnskapsløse trendonanister, sier han og mener at de ikke kan ha kunnskap om bivirkningene hasj kan medføre, fortalte han ungdommer fra byens skoler i foredraget han holdt under arrangementet «Ungdom, rus og galskap» på Åsgård.

Bivirkninger

– Hasj er kanskje det farligste av alle rusmiddel, med tanke på skade av menneskelig psykologi, sa Bugge og forklarte at det blant annet kan bety alvorlig angst, uro, søvnproblem, nedsatt oppmerksomhet og hukommelse, hallusinering, forfølgelsesvanvidd, aggressivitet, depresjon, selvmord, kronisk sinnssykdom og varig forstyrrelse av tankeevnen.

– Man kan også bli apatisk og gir faen i alt og alle, forklarte Bugge.

Sårbare

Han fortalte også ungdommene om hvor sårbare de er, og om hvordan utviklingsprosessen kan bli bremset ved bruk av hasj.

Den mannlige delen av publikum fikk en meget konkret advarsel.

– Røyker dere hasj kan dere få en slapp kødd, bryst og testikler på størrelse med rosiner.

– Jeg kan ikke velge for dere, det må dere gjøre selv, sa han og oppfordret ungdommene om selv å finne ut hva forskning sier om bruk av hasj.

Skremmende

– Helst skulle det vært null prosent som hadde prøvd hasj, sier Kongsbakken-elev Jardar Westvik, men mener at tall fra Rusmiddeldirektoratet som viser at 18,8 prosent av ungdom mellom 15 og 20 i Norge har prøvd hasj, er som forventet.

– Tenker man over at det vil si en av fem, så er det ganske mange, legger han til.

Hvordan situasjonen er blant ungdom i Tromsø, har verken han eller de tre medelevene hans fra musikklinja på Kongsbakken videregående skole noen sterk formening om. De mener folk i deres miljø holder seg til alkohol.

– Men det virker som mange har den holdningen at hasj ikke er så farlig. Det er skremmende, sier Herman Rundeberg.

Guttene sier at mange gjennom filmer får inntrykk av at hasj er tøft, men at det ikke er så mye snakk om bivirkningene.

Erfare selv

Silja Seppola og Elisabeth Halonen, som går i 2. klasse helseservicefag ved Breivika videregående skole, er usikre på om de som allerede har prøvd narkotika vil la seg påvirke. Jentene hadde hørt mye av det som kom fram i foredraget før.

– Jeg tror folk må lære av egne erfaringer, sier Elisabeth Halonen.

De to Breivika-elevene har hørt mye om hasjbruk blant ungdommer, men har ikke selv opplevd at folk har ruset seg på hasj.

Beklager om saken har blitt postet tidligere, men kunne bare ikke dy meg

Forconin

Ok? Kan ikke si jeg har merket den virkningen nei. :unsure:

Captain_Evil

Han fører iallefall et underholdende spårk i propagandaen sin, kunskapsløse trendonanister! :unsure: ;) 8)

eRk
...og mener at de ikke kan ha kunnskap om bivirkningene hasj kan medføre...

– Røyker dere hasj kan dere få en slapp kødd, bryst og testikler på størrelse med rosiner.

Ånei, faen tror eg slutte... :unsure:

Anti-S

det er nesten det latterligste jeg har hort.

Alt fungerer fint her. Tom. bedre enn for jeg begynte aa royke.

Men jeg kan huske at jeg faktisk var saa stein engang at det ikke fungerte aa faa den opp :unsure:

Hokusai

uhm.. er det bare jeg som har opplevd det stikk motsatte?

BTW: er det noen her som har den gamle helsesøsterbrosjyra "Marihjuana gir slapp banana", og har mulighet til å konvertere den til PDF?

/longshot

kharon
– Røyker dere hasj kan dere få [...] bryst [...] på størrelse med rosiner.

that explains a thing or two... ok - denne funker ikke helt når dere ikke har sett meg før og etter...

kan vedde på at det er gledelige nyheter for dere gutta. om dere slutter å røyke, så kan dere ... nei, dere VIL få man-tits. hm - ikke mannepupper, mannepupper, ikke mannepupper, mannepupper... goddammit man! røyk for faen, røyk!

legg forresten merke til den fine triksingen med setninga. når anti-folk er flinke med [...] så kan vel vi også bruke [...] til å få frem vår mening.

mats

hahahhaaha

må si han pøser på med fagutrykk. tror jeg skal leke litt med "kødden" min nå snart.

laffen

Kødden min blir stiv som bare juling den, men når eg skal pisse er trykket etter en god canna opplevelse sterkt redusert, og da er det lett for at eg pisser på skoene :unsure:

mjkhan

Tja. Med den overskriften, kunne man tro at hasj fører til inkontinens. (bløt i buksa? jeez)

Min gode venn Kåre K har vært i forskjellig form opp gjennom åra, greit nok. Men stort sett har den vært god og med på leken. Og jeg har røkt jevnt og fint.

Siden alt sitter i hue, er det faen ikke rart noen får probs med utstyret. Hvis dette er konsensus for informasjonen om cannabis.

Hvis du overbeviser noen om at de får slapp snabel etter å ha, la oss si, spist paracet. Vel, da er det en god sjanse for at de får slapp snabel.

Stein i hue, stein i buksa.

Spør inderene. Ifølge dem har bhang (cannabis) evnen til å forlenge elskovsakten i tusen år fordi den formidler grunnleggende kosmiske krefter.

(Kilde: Inn I Hampen.)

Men for all del. Det går jo å fyre seg så utpå at du rett og slett ik orker å ha sex. Men da gjør du neppe så veldig mye annet heller...

-The MJ Khan

kharon
Men for all del. Det går jo å fyre seg så utpå at du rett og slett ik orker å ha sex. Men da gjør du neppe så veldig mye annet heller...

det er da man skulle ha hatt vannseng... fyrt seg en feit en, stappa snabben inn, jokka en gang og bare ridd på bølgene. :D

ellers får jo laffen litt slappt tiss da... når det ikke orker tulle seg ut kjapt nok og knapt nok orker å dra seg til dassen. da er det slapt da. ;)

nei, nå går jeg og legger meg. natta folkens

Guest kkt1986

Nåh...? Hvor lang er din penis? Jeg forholder min egen statistikk hemmelig, men kan informere om at utstyret mitt ikke er under gjennomsnittet :D

Forconin

Når du begynner å måle penisen for å være sikker på at cannabisen ikke har krympet den.. DA kan du kanskje vurdere å kutte ned litt på bruken. :D Litt for mye noia da kanskje? ;)

Eirik

Enig med tidligere bidragsyter i at det meste sitter i hodet.

Er det noe som gir meg slapp snopp, så er det alkohol. Jeg har faktisk merket meg at en liten tynn bønne reverserer denne effekten dramatisk. Nok en gang; dette kan sikkert sitte i hodet, men det har vært merkelig konsekvent.

Tror nok også rusnivået spiller en rolle her.

E

Big-Bud

Er helt enig med Eirik i dette her ja. Det er alkohol som kan få snoppen til å bli en slapp reke :D Og hvis man får den opp,så tar det jo år og dag før man kommer i mål, er vel her gutter tyr til å fake ;)

Men som Eirik sier er det noe med å fyre en liten bønne for å reversere dette. Jeg for min del blir i bedre "form" av en liten joint,særlig mens man driver på. Men overdriver man skjer jo selvfølgelig det som er værre,man klarer ingen ting.

Var ikke så lenge siden jeg pusha grensene litt for langt etter en feit tur på byen. Ligger der med ei dame naken og styrer og fyrer, så skal jeg gå ned på henne, og etter en stund blir jeg totalt utslått(g13xhashplant). Det var så flaut,hun trodde sikkert det var noe annet, særlig siden det eneste jeg klarte å si var Å nei...haha. Tror jeg skal fyre noe litt mer sativa neste gang ;)

Even Ganja

Om jeg fikk slapp tabbelabb av Cannabis, ville det bare vært enda en grunn for meg å nyte dette. Å få fred i trusa i tillegg til stillstand i tilstand i hjernevevet, ville bare vært flottgodt.

Bedre enn snott.

Ereksjonen min liker thc, den óg.

Jeg undrer meg om de har et bibliotek med Cannabis-svada, hvor de henter slike utsagn. Forbannet irriterende at det er tillatt å leke slik med informasjonen.

Hva om vi gjorde det samme?

*Cannabis gir deg ti manns styrke.

*Cannabis gjør tabbelabben både større og bedre.

*Cannabis gir alle kvinner en modellkarriere.

*Cannabis er nydelig asfalt.

*Cannabis gir sol på himmelen, og mat i kjøleskapet.

...eller faen, dette er jo nesten sant.

Jeg kan ikke engang motbevise egne falske utsagn.

Men, til denne påstand: Det KAN være en viss risiko for impotens som følge av Cannabisbruk. Det er fullt mulig å være FOR fjern, men dette går over i løpet av halvtimen. Et annet moment blir sirkulasjonssvikt i blodomløpet, som følge av røykingen, eller angst.

Og, charon?

Vannsengsex er grunnen til at de ikke selger lengre. Teoretisk sett er det deilig, men i praksis kjemper man mot vannkraften, og en "rytme" motarbeider bevegelsene...

WetSports.

-ganja-

anarkisten_83

Hmmmz...Jeg må si at cannabis er afrodisiakum for meg...i motsetning til den tidligere nevnte pepperkuren som staten mener at sånne som meg bør settes på (For å forebygge\hindre slekters gang?) Som slipper luften ut av ballongen..

Cannabis gjør ting større, og gjenoppliver døde, har jeg hørt :(

mjkhan

Dem må jo bare ha et arkiv med "argumenter" som dem trekker frem med jevne mellomrom. Bare se på faresignalene med å røyke hasj...De ligner mistenkelig på det de presterte å påstå om onani i hine hårde dager. Liksom, faen, når det ikke skjer noe, hva faen skal vi true med da, da?

Det blir litt desperasjon over en del av påstandene. Øy, du får slapp snapp av å røyke hasj, gutt.

Og dere jenter får små titties.

Jeezuz

Det var nå et snev av kreativitet over det, da. Siden de fant på noe for begge kjønn, mener jeg.

Og, Even, du vet vel at løgn er fy, bortsett fra når det støtter statens mening?

Kristen dobbeltmoral er dobbelt så bra som vår moral...

Men et lite btw, blander de ikke sammen "dop", her? Trodde man måtte fucke skikkelig med hormonene for å virkelig forandre på stellet. At testiklene blir små er vel tradisjonelt forbundet med bruk av anabole steroider...

Eneste jeg kan tenke meg til, er om du begynner å røyke før puberteten. og kjører skikkelig hardt, at du da kan hemme noe av veksten? Det er jo en del uenighet om, og eventuelt hvor mye, stoffet invirker på hormonbalansen...

Men skulle tro de tenker, ok...dop er dop. Same shit.

Men dem om det.

Snabben min funker som faen etter snart syv års jevnt bruk. Så fuck `em.

(Syv års bruk av cannabis, that is, snabben har jeg brukt den del lenger)

Lev vel, fyr og knull!

-The MJ Khan

Mazar

Det er helt utrolig hvordan såkalte eksperter uttaler seg skråsikkert om ting de ikke har greie på. Cannabis har vært bra for elskov i tusenvis av år.

:-j

Guest BK

Jeg stiller sterkt tvil til den doktoren...

TROMSØ : – Røyker dere hasj, kan dere få en slapp kødd og testikler på størrelse med rosiner, var beskjeden til tromsøungdommene fra overlege Erlend Stensland-Bugge.

Fra den Norske ordboka, utgitt i 2004:

KØDD [kødd-]: Testikler (se testikler)

Skremmende at doktoren tar KUKK og KØDD som det samme, når han av alle burde vite at det er en relativt stor forskjell på sakene... :)

Greenthumb

HERREGUD! Er det dette man kaller moderne hjernevasking?! Fy faen... Ble skikkelig forbanna da jeg leste dette! At det går ann at staten samler masse til dels lettpåvirkelige ungdommer og trekker inn en overlege som formidler informasjon som er regelrett LØGN!! Hvis bare 20% av de som var tilstede trodde på dette pisset så er det jo en katstrofe :) Er jo helt jævlig med tanke på hvor ofte de arrangerer slikt!!

Hurra for den siste kommunist-staten!! :( :( :(

WeedWeasel

Hahaha!!! Snarere tvert imot, i min erfaring...

Hicksville

Finner ikke e-posten hans, men man kan sikkert nå han igjennom partner`n hans via hans.petter.fundingsrud@unn.no ..

Sender en e-post imorgen, og håper selvsagt flere her gjør det samme..

Even Ganja

Vil tippe da at den erigerte Erlend Stensland-Bugge da har e-postadressen: erlend.stensland.bugge@unn.no

Eller man kan benytte seg av den generelle post@unn.no

Rus/psykiatriposten har også denne adresse:

Vaktrom:

77 62 76 92

Epost: RusogPsyk@unn.no

Postadresse:

UNN Nord- Norge HF

Spesialpsykiatrisk avdelingRus / Psykiatriposten

9291 Tromsø

Om noen når frem, kan dere spørre da hva fjønkern som er meningen med å ha en flyvende pingvin til logo? Er ikke det spacet, så ruser ikke jeg meg.

-ganja+

Anarkisten

Vanligvis ville jeg finnet frem nærmeste harde gjennstand, dratt opp til denne fyren og vist han hva som skjer med løynere. Men nå er jeg så fjern at bare sitter her og griner over hvor patetisk denne fyren er..

Han påstår at cannabis fucker såpass med hormoner at det går utover.. ehh.. prater han om kødd eller kukk her ? hmm.. Jaja.. uansett, er det i det hele tatt bevist at cannabis aka. thc forstyrrer hormonbalansen/produksjonen ??

Han skriver jo så og si at cannabis vil ødelegge sexlivet ditt.. Sorry mac men ganske mange her inne, inklusive meg, har motbevist det der for lenge siden. Sex er nå godt i seg selv, men med litt thc hoppende rundt i blodet i tillegg blir det plutselig enda bedre.

Til det med små "titties". En vennine har nå nytt en joint stort sett vær dag i 13 år nå, hvis hun så har små pupper den dag idag trenger man faen meg briller hvis man mener det..