Jump to content
Sign in to follow this  
Lasganja

Poding

Recommended Posts

Lasganja

Første post her!

Bare lurte på om det går ann å pode Cannabis arter på Humle siden de hører til samme familie! Vet jo at alle kaktuser kan podes på hverandre, og epletrær og roser kan pådes på hverandre. Så vil Cannabis'en vokse raskere eller saktere, eller klare klimaet bedre, evt. blomstre tidligere da?

Hvis det i det hele tatt er mulig!

S. Måke

ja, det går å pode cannabis på humle og vica versa. Pot på humle vil være like potent som om den hadde fått næring gjennom egen stamme, mens humle poda på canna ikke vil inneholde thc.

Kan sikkert være praktisk hvis man er plaga av at en type gress alltid får rot-råte, men da ville det vært like greit å pode den på en weed-sort som er mer motstandsdyktig.

regner med at det vokser likt, for stammen man poder på vil bare fungere som transportør av næring og vann. sjekk ut marijuana botanic av clark (fins som nett-bok, var tidligere på normal.no, men jeg tror den er borte nå. Søk!), tror det står om det der. Ellers pleier mange nybegynnerguider å ta med info om poding - noe jeg syns er ganske så unødvendig, enn så lenge det ikke er interessant for andre enn spesielt interesserte, i tillegg fjerner det fokus og gjør alt mer komplisert.

Men nå prater jeg som vanlig om ting jeg ikke har peil på, for jeg må innrømme at jeg aldri har forsøkt å pode verken weed eller noe annet. Men jeg har nok drømt om å pode på et par gode greiner på fatterns humle som klatrer på hele sørveggen på huset hans.. ;) Det kan jo være ganske stealthy, ellerhva? B)

Hasjameg

Hvis den drømmen skulle gå i oppfyllelse, må du legge ut bilder! ;)

S. Måke
Hvis den drømmen skulle gå i oppfyllelse, må du legge ut bilder! ;)

gjett a!