Jump to content
Sign in to follow this  
Loketrollet

Et par sitater fra U.M.N sitt nye, skjulte forum.

Recommended Posts

Loketrollet
HeHeHe....

sjekk ut denne siden bare.... gjerne join forumet der og drit de ut litt..... er en gjeng med legallister der.... kaller siden for den mest kjente cannabis siden i verden....

Dette betyr KRIG fra min side

url:www.cannabis.com

Sv:Cannabis forum - 02/04/2005 18:40

Men Meld deg inn der du og da T****. også legger du in NICKET ditt på denne tråden.... sånn at vi umnere vet hvem folka er

DOP kommer fra det polske ordet dopa som betyr RUMPE ikke bruk den dritten

Sv:Cannabis forum - 03/04/2005 01:31

var nettopp innom siden og brukte ti minutter på å lese igjennom noen utvalgte topics..

ved første øyekast slår siden meg som et forum for uvitende sutrende stoners som liker å synes synd på seg selv.. fant bla.a. en tråd hvor en person hevder at behandlingen hasjrøykere får av lovverket i dag er omtrent det samme som behandlingen jødene fikk av nazistene. dette får hand selvfølgelig mye støtte for. å kriminalisere hasj er visstnok rasisme. det er jo latterlig at man nesten blir fortvilet om at folk kan være så dumme...

men vær litt obs her. min erfaring med slike siter er at hvis man kommer inn på forumene og snakker masse BS som det over, er dette helt greit så lenge det er det samme som det folkene som driver siten mener.. men kommer du inn og krangler mot dem, så blir det en del flaming og spamming.. og gir du deg ikke med en gang, kommer en eller annen smartass som faktisk kan masse og argumenterer veldig bra, og driter deg loddrett ut.. har sett flere ganger at dette har skjedd, både på anti-dop sider og på dop-sider...

umn hadde et stort problem på våre gamle, åpne forumer, fordi vi ikke klarte å krangle med et par slike besserwissere (spazzm for eksempel, var plagsom...)

nytteverdien av å krangle med disse folkene er jo også minimal.. de kommer aldri til å tenke over muligheten for at de tar feil uansett hvor godt du argumenterer, hvor mye du krangler, eller uansett hva du gjør...

spørs om ikke det er bedre å le stille av disse folkene, eller bare riste oppgitt på hodet og la dem seile videre i boblen sin...

Sv:Cannabis forum - 04/04/2005 14:36

nytteverdien av å krangle med disse folkene er jo også minimal..

Er enig og uenig på en gang. på akuratt den siden her er jeg mer enig.

Det går på det og sette et mål og å vise verden at vi lever og at vi aldri vill altt cannabis bli leggalisert, men det er der denne siden blir litt dum siden dette er en .com og er "worldwide"

men hvis den hadde vært Norsk så hadde jeg sett stor grunn til at alle umnere burde gått inn på den og si sin mening....

Jeg har ikke planer om og være der og lage debatt eller krangle, men jeg er der for og lære mer av legalisters standpunkt og deres idiotiske slengbemerkninger..

M******

Sv:Cannabis forum - 05/04/2005 18:29

det er en veldig god målsetning og innstilling - å lære hvordan man argumenterer for legalisering er den beste måtren å argumentere mot dem.

men tror ikke du finner så mye seriøse argumenter på den siden der heller. som sagt har eg inntrykk av at legaliseringsbevegelsen består av en haug nyttige idioter og et par folk som vet veldig mye og mater bevegelsen med argumenter. normal i norge røper mye når de i sin argumentasjon argumenterer mot forhold som ikke eksisterer i norge, men eksisterer i USA hvor moderorganisasjonen NRML er basert. (som lovgivning mot hamp-produkter.. Normal holdt lenge på en kamp mot disse, før de innså at det visstnok var lovlig å selge hamp-tekstiler o.l. i norge...)

Hasjmarsjen 7.mai - 03/05/2005 11:02

Hei alle sammen!

Førstkommende lørdag (7.mai) skal legaliseringsbevegelsens organisasjon NORMAL (Norsk Organisasjon for Revudering Av MArihuana Lovgivningen) holde sin årlige hasj marsj. Det vil si at mange mennesker som mener at cannabis burde være et lovlig narkotisk stoff samler seg og går i tog for å si hva de mener. Det er selvfølgelig greit at de velger å gjøre det, men vi er uenige med dem og det synes jeg vi burde være til stede for å vise.

Ungdom Mot Narkotika skal derfor ha en stille motdemonstrasjon hvor vi henger opp store bannere som viser våre slagord og vi håper at så mange som overhode mulig ønsker å stille opp i den forbindelse. Vi må understreke mange ganger at dette ikke er noe ønske om bråk fra vår side, vi ønsker bare å være mange ungdommer med Ungdom Mot Narkotika-klær, -buttons og -løpesedler for å illustrere at vi er 9 av 10 unge mot legalisering.

Vil du være med?

Møt opp i Torggata 1 kl 14.00 på lørdag

jehey! er litt lite liv på forumet enda, regner med det tar litt tid å skaffe alle sammen logins etc men eg tenkte eg kunne begynne "seriøs diskusjon" delen med en diskusjon om UMNs ruspolitiske argumenter. denne tråden kan gjerne hives inn i et ruspolitisk diskusjonsforum når/hvis dette opprettes 

uansett, dette forumet er vel kanskje ideell tumleplass for noe eg har tenkt på en stund, nemlig hvilke argumenter UMN bruker i legaliseringsdebatt. eg har selv diskutert en god del rundt hasjlovgivning etc, og engasjert meg ganske mye i denne, og har etter hvert innsett at UMNs argumentasjon støtter seg mye på to argumenter. det er selvfølgelig mange andre argumenter og delargumenter, men eg har merket meg to som utgjør en argumentasjonsstamme hver gang eg diskuterer legalisering:

A:

at brorparten av hasjdyrkingen skjer av bønder i den tredje verden som gjør dette som et resultat av undertrykking og ikke fri vilje, og at disse bøndene ville få det bedre hvis de fikk dyrke mat istedet.

dette er for meg et veldig viktig argument, for meg er dette hovedgrunnen til at hasjlegalisering er egoisme i praksis.

den andre støtten går på responsen til argumentet over, nemlig svar av typen "jammen vi kan jo dyrke selv". har diskutert med noen nederlendere som er hellig overbevist om at all hasj som er i omsetning i nederland er dyrket og produsert av privatpersoner på gutterom, veksthus på landet, osv.

B:

det mest effektive svaret til de som argumenterer slik er, etter min mening, at det er irrelevant. det finnes kanskje noen som kan dyrke nok til å dekke eget forbruk selv, men disse er unntaket og ikke regelen. lovene må lages etter hva som er mulig/vanlig/forventelig av alle, og de aller fleste som røyker hasj kan ikke produsere denne selv.

og her kommer den andre støttepillaren vår inn:

dersom Norden skulle dyrket hasj for å dekke sitt nåværende forbruk, som er relativt veldig lavt i europeisk sammenheng, ville vi trengt et drivhus på størrelse med finnland. (dette argumentet kom eg først i kontakt med på Prosjekt Truls.)

dette er argumenter som eg bruker en god del i diskusjon, og som er veldig effektive og vanskelige å argumentere mot. problemet mitt er at disse ofte faller på at eg ikke kan oppgi konkrete kilder og dermed "bevise" argumentene mine. dette synes eg er veldig kjipt, og ber derfor om hjelp av UMNesker i det ganske land om å støtte opp disse argumentene med fakta.

har vi kilder som støtter opp under påstanden om at vi trenger et drivhus like stort som finland for å produsere nok hasj til norden? har vi empiriske eksempler på bønder som produserer hasj fordi de tvinges til det? og kan vi bevise at disse har det bedre, og får større inntekter av å produsere mat?

kom gjerne med innspill på andre argumenter eller nyttige kilder!

Vil tilføye en ting til diskusjonen her... 

Hvor står vi angående Industriell hamp, dette er jo det NORMAL  i allefal sier at de kjemper for, jeg for min del er for industriell hamp, i og med at det er et godt alternativ til bomull...

edit Hei forresten. Håper alle gamle travere husker meg(***sensurer vekk navn, vil være LITT grei), og for de som ikkje gjør det, satt jeg i landsstyret for noen år siden. og var en av "grunnsteinene" i UMN Bergens nåværende styre

/edit

Sv:ruspolitikk - om UMNs argumenter - 31/03/2005 16:05

når det gjelder industriell hamp, er eg skeptisk. debatten virker for meg litt for nyansert til at man kan si man er for eller imot.

ideelt sett er eg for industriell hamp. hamp er et koselig produkt som kan brukes til mye rart. blandt annet er man glad i å bruke det i såpe, ****** har en skrubb i dusjen som er laget av hamp, man kan mekke klær og papir av det, osv.

og slike produkter er lov i norge idag.

problemet oppstår når normal og grønn ungdom kommer å tåker til terrenget med mye usakligheter og feilinformasjon. normal liker å fronte cannabis som et vidunderstoff som kan gjøre alt fra å kurere gruff til å få deg til å fly, som kan løse alle alkoholproblemer i samfunnet og ikke har noen bivirkninger. det er jo bare tull, men deres taktikk er å få folk positivt innstil til hasj som rusmiddel ved å fronte de positive egenskapene cannabis har. som dette med medisinsk cannabis, og industriell hamp er eksempler på.

problemet er jo at det er samme planten. hasj og hamp er samme planten, du kan ikke la det være lov å dyrke cannabis sativa uten å godkjenne at råstoffene i hasj (sevjen) og marihuana (skuddene) også dyrkes lovlig.

grønn ungdom går enda lengre i sinn feilinformasjon. de påstår på sine websider at industriell hamp og "slem" hamp man lager hasj av er to helt forskjellige planter. bare tull selvfølgelig, slår du opp i et hvilket som helst leksikon (www.wikipedia.org) og søker på "hemp", "marihuahana" eller "cannabis" får du opp samme planten, som på latin heter "cannabis sativa". at den ser litt annerledes ut og sånn har nok mer med vekstvilkår å gjøre enn noe artsforskjeller.

(grønn ungdom er forøvrig aktive deltakere i den årlige hasjmarsjen også, så de deler nok mange av sine ruspolitiske formål med NORMAL)

uansett, industriell hamp som med medisinsk cannabis, er eg skeptisk, men ikke negativ til. det kan definitivt være noe positivt, det viktige for meg er at det skilles skarpt mellom cannabis som bruksplante og cannabis som rusmiddel.

Sv:ruspolitikk - om UMNs argumenter - 28/05/2005 00:09

jeg er helt enig med ting som blir sakt her inne på furum.. det er helt riktig av mange men alikevel er det veldig få % av det som kommer til NORGE.. men hvis det er noe umn kan gjøre så er det og redusere narkotikan som kommer hit.. men vi kommer aldri til og klare og stoppe det. men hva er det UMN står for?.. jo UNGDO MOT NARKOTIKA det er vi som sloss får og med ungdom får og ståppe narkotikan.. 

legalist fyr på russ.no.. trenger litt hjelp her - 24/02/2005 17:18

Hvordan kan umn være sånne hyklere som de er, når de helt fanatisk er mot marijuana. Hele organisasjonen virker som om den kun jobber for å klage, kritisere og spre dritt.

http://www.drugwarfacts.com/addictiv.htm

http://www.drugwarfacts.com/causes.htm

i tillegg vil jeg legge til at det er helt fantastisk hvordan "dere" (umn) presterer å si at dere ikke er mot brukeren, mens dere samtidig støtter et politisystem som aktivt går etter sluttbrukere.. (average-joe )

http://www.drugwarfacts.com/marijuan.htm

...gidder ikke finne de andre linkene, men begynn med disse 

mvh

dette er det han skrev, vil ikke drite meg ut og svare noe teit... norn som har forslag til svar???

Sv:legalist fyr på russ.no.. trenger litt hjelp he - 26/02/2005 04:01

Regner med det er kommet flere en denne posten så det kan hende at svaret mitt ikke kommer til å funke helt.

Du kan jo spørre hvofor han mener vi er hyklere, spør om han vet hvorfor UMN er mot marijuana. Noen han sikkert ikke har satt seg inn i.

Så kan du fortsette å spørre han om han vet noe som helst om hva vi jobber med, siden han påstår at vi bare er opptatt av å klage og spre dritt.

Når det kommer til statistikkene så vil han påpeke at marijuana er minder dødelig og mindre avhengigskapende en alkohol og nikotin som er rusmidler som er lovlig.

Det jeg ville sagt da er at f.eks. at alkohol har vært en del av samfunnet i tusner av år. Lenge før man begynte å forske på skadevirkninger og at det ikke er mulighet til å fjerne alkohol fra dagens samfunn.

Mens marijuana derimot er et "moderne" rusmiddel som ikke har fått et fotfeste i vårt samfunn. Og siden det er dokumentert at man f.eks. har større sjangser for å utvikle psykoser ved bruk av dette stoffet. Så burde man ikke tillate fri bruk av dette stoffet.... så kan du jo skrive at det er en trussel for ungdomskulturen, solidaritet for den 3.verden osv...

Det ble postet noen linker til rapporter om marijuana og psykiskelidelser på UMN.no for en stund siden, men finner de ikke. Noen andre som har de? du må poste linker som beviser dette eller så kommer han til å kalle det sprøyt å fanterier.

Du kan jo også skrive at du er klar over at mange kan ha et helt problemfritt bruk av marijuana. Men der er også mange som har et helt problemfritt forhold til alkohol også...Men noen får problemer, og det er de man skal ha solidaritet for. Hvis man kan hjelpe til å hindre at unge skal få enda et til rusmiddel å forholde seg til i ungdomstiden.. så ja blæ.. nå er klokken 0300, har planer om å sove nå..

Andre er mer en velkommen til å si seg uenige i det jeg har skrevet. tar ikke ansvar for skivefeil osv.. trøtt, sove nå....

håper dette var til litt hjelp

Kilder: U.M.N (www.umn.no) sitt skjulte forum, som man forresten må betale 20kr for å bli medlem av.

Foreslår at en av NorCan'erene melder seg inn og legger ut brukernavnet disponibelt til alle som har lyst å diskutere disse...ja..eeh..HVA skal man egentlig kalle dem..?..ned i grøften...

Er latterlig tydelig at de har gått seg vill i en jungel av propaganda.

tHeHerb

Fuck U.M.N...

Greit at de er imot narkotika, men å bruke hue å tenke at den alkoholen de putter i seg er mer alvorlig og ett mer skadelig rusmiddel enn det cannabis er ..

De kan legge seg ned på togskinnene og telle stjerner fram til det skjer no..

Spitshine

jeg kan ikke gjøre annet enn å le, eller grine.

at de tror at de kan drite ut cannabrukere er det samme som å tro at en 5 åring kan bli Usa's president.

De sier krig, jeg sier kjemisk krigføring. MARSJ

kharon

L.I.P. - kødder du eller? folka du siterer virker ikke helt oppegående. trodde faktisk at de på den andre siden var litt mer... verdige motstandere.

likte spesielt godt sitatet om at man ikke er istand til å dyrke sin egen røyk + "ville vi trengt et drivhus på størrelse med finnland" - ja gjerne, men trenger vi så stort areale? nei.

Loketrollet

Nei Charon, jeg kødder ikke.. Meld deg inn selv, og du vil se langt værre idioti.. Skuffende som det enn er..

Hadde jeg vært en hund hadde jeg kunne luktet usikkerheten deres fra kontoret i Oslo til Finnmarksvidden.

Spitshine

De sier at marijuana ikke har fått fotfeste i dette samfunn. er dette virkelig den eneste grunnen?

At det kan utvikle psykoser er jo brukeren sitt problem, og jeg, personlig, ser frem til psykoser. gleder meg nesten, for da kan jeg bare si at jeg gir faen i psykosene, og leve videre som en sprø fyr.

Mens alkohol, som har en rusgivende effekt i den grad at man blir fryktløs og agressiv, er jo dødskult, jeg synes det er like kult hver gang jeg kommer hjem blodig etter fyllebråk. Og fylleangsten er jo det beste, å rive i puta for hver gang jeg tenker på hvordan jeg dreit meg ut i fylla. Og man kan dø av overdose, eller ting man gjør i fylla.

Skremselpropaganda: Hasjrøykere tror de kan fly og hopper den fra hustak og dør, dette har sjedd mange.

hvorfor har jeg aldri hørt om det fra andre en antilegalister?

U.M.N: "vi drikker fordi vi er kule, men hasj og sånn heroin greier er dust, bare fordi det er det"

Superhaze
legalist fyr på russ.no.. trenger litt hjelp her - 24/02/2005 17:18

Hvordan kan umn være sånne hyklere som de er, når de helt fanatisk er mot marijuana. Hele organisasjonen virker som om den kun jobber for å klage, kritisere og spre dritt.

http://www.drugwarfacts.com/addictiv.htm

http://www.drugwarfacts.com/causes.htm

i tillegg vil jeg legge til at det er helt fantastisk hvordan "dere" (umn) presterer å si at dere ikke er mot brukeren, mens dere samtidig støtter et politisystem som aktivt går etter sluttbrukere.. (average-joe )

http://www.drugwarfacts.com/marijuan.htm

...gidder ikke finne de andre linkene, men begynn med disse 

mvh

Hahaha.. Det synes jeg å huske var meg, godt å vite at jeg fikk litt action ut av

kritikken min.. ;)

Husker ikke om jeg fikk et svar, men tror faktisk at det med tradisjon og kultur

om alkohol kom opp.. og ble skutt ned igjen.. ;)

Edit: Jeg har så fylt ut registrering og venter på giro i posten...

Loketrollet

Hehe.. Det sto opprinnelig:

"mvh

-Haze"

Tenkte meg det var deg, men sensurerte vekk det meste av nick og navn for å være litt grei..

Angående regging: De er meget lokete og Ting Tar Virkelig Tid (nesten som med dere stonere ;) ) hos de. Regn med å måtte purre og mase på de via mail eller telefon et par ganger før du får brukernavn og passord...

Bare for et ekstra lite flir til dere, dette er administratorens språk og signatur:

Det e nok ho J**** som e inne på et riktig spor og ikke mæ... Men det ho sa va jævlig bra så det e no helt greit hvis folk tror det va mæ

Vi kan og skal endre verden!

(Ja, den er ca så stor...)

Guest kkt1986

Var det DEG, Hazey!? Haha... jeg hektet meg på, husker jeg ;) Det var en av de to-tre gangene jeg var inne på russ.no i løpet av dette skoleåret. Husker ikke hva jeg skrev, men jeg kastet inn et ord eller to, altså ;)

(L.I.P.)

"Foreslår at en av NorCan'erene melder seg inn og legger ut brukernavnet disponibelt til alle som har lyst å diskutere disse..."

Veldig smart... ;) Jeg har fått mail fra UMNs leder, Marius Sjømæling, der han har sitert en del av det jeg har skrevet her på norcan. Poster man et brukernavn til fritt bruk her på forumet, vet UMN hvem de skal nekte tilgang. Det er ikke bare DE som blir overvåket...

På den andre siden: Har de lov til å kaste ut et betalende medlem? Jeg vet ikke... Er det noen jurister i salen? ;)

grønn ungdom går enda lengre i sinn feilinformasjon. de påstår på sine websider at industriell hamp og "slem" hamp man lager hasj av er to helt forskjellige planter. bare tull selvfølgelig, slår du opp i et hvilket som helst leksikon (www.wikipedia.org) og søker på "hemp", "marihuahana" eller "cannabis" får du opp samme planten, som på latin heter "cannabis sativa". at den ser litt annerledes ut og sånn har nok mer med vekstvilkår å gjøre enn noe artsforskjeller.

Det gleder meg å se at stadig flere bruker wikipedia som det flotte oppslagsverket det er, men altså, FRA WIKIPEDIA:

"Botanists such as Richard E. Schultes at Harvard University and Loran C. Anderson at Florida State University conclude sufficient scientific evidence exists to support three species of cannabis: Cannabis sativa, Cannabis indica, and Cannabis ruderalis."
"A strain that is high in one of these three qualities tends to be low in the other two. C. indica, for example, is very low in fiber content but generates the most potent marijuana. C. sativa produces the hemp fibers that have been used for centuries for making rope and coarse woven produces, but races of C. sativa high in this quality contain very little THC (less than 0.5 percent)."

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_sativa

Sant nok: Til en viss grad har THC-innholdet noe med kultiveringsteknikker å gjøre, men ulike arter har også ulike praktiske bruksområder, blant annet på grunn av varierende innhold av THC. Har også lest at i øst-europeiske land der industriell hamp er lovlig å dyrke, stilles det krav til at THC-innholdet ikke skal overstige 0,2% eller noe sånt, men mangler desverre kilder på det.

banan2

kunne tenkt meg brukernavn/passord bare for å lese lissom..

kan jo legge det ut og nekte folk å skrive innlegg ;) stoler vi på hverandre? ;)

Guest BK

Hehe... UMN'ere er noe helt for seg selv... Jeg var innom forumet deres en gang, og der snakket de om intelligensen og skrivekunnskapene til oss stonere på diverse webforum, men se her...

-> at marijuana er minder dødelig og mindre avhengigskapende en

-> blir sakt her inne på furum

-> men hva er det UMN står for?.. jo UNGDO MOT NARKOTIKA det er vi som sloss får og med ungdom får og ståppe narkotikan..

... Jeg var ikke en gang innom halvparten av innleggene som L.I.P. postet. Jeg tenker vi tok knekken på UMN-medlemmets provoserende utspill jeg! ;)

Har en liten ting til jeg vil tilføye:

Hei forresten. Håper alle gamle travere husker meg(***sensurer vekk navn, vil være LITT grei), og for de som ikkje gjør det, satt jeg i landsstyret for noen år siden. og var en av "grunnsteinene" i UMN Bergens nåværende styre

... Hadde vært fint om du kunne skryte LITT MER av en så liten bragd! ;)

Guest kkt1986
kunne tenkt meg brukernavn/passord bare for å lese lissom..

kan jo legge det ut og nekte folk å skrive innlegg ;) stoler vi på hverandre? ;)

For all del... jeg nekter ingen. Jeg bare påpekte at UMNs leder er innom her og kikker innimellom ;)

Nåja... det er bare 20 kroner da.

Nostalgikeren

Det finnes ikke mange rasjonelle mennesker i UMN, dette er rein heksejakt. UMN er en rein fjortissklubb for de uten egne meninger. Skjønner ikke hvorfor de jobber på spreng for å hindre bruk og salg av et rusmiddel de så vidt kan navnet på. Det eneste de klarer å gulpe opp er enten usaklige ting som "dophuer" eller den driten som de UMN'erne skrev til Klassekampen og hevdet at de tilhørte venstresiden(blant annet at hasj var en merkevare med egen logo slik som Mc'ern . ;) ) Var de i tillegg så uvitne at de ikke visste at RV er for avkriminalisering. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Du er ikke radikal om du er mot cannabis. ;) Så ikke prøv å lat som det...

Hicksville

Er så lei av den fjortisklubben der. Leste i papirutgaven av Dagbladet idag, hvor de hadde en to-siders artikkel om narkotika. "200 millioner har brukt narkotika det siste året!" - eller noe lignende. Her snakker vi ALLE rusmiddler, men hva tror dere det ble skrevet om? Hasj, selvfølgelig. Avisen hadde kontaktet denne Marius (lederen?) karakteren i UMN, for synspunkter på saken. Han nevnte såklart hasj, og hvor "ut" -og "teit" folk syntes det er for tiden.

Var også kommentert noe sånn som at cannabis aktivister er på "hugget" (eller noe i den duren) for tiden, hehe. Synes han vi er så utrolig aktiv i TV- og media NÅ, så blir han vel å få seg et lite sjokk lenger frem i tid, når vi gjennomfører aksjonene vi har planlagt.

Litt ironisk at arbeidet UMN gjør, skaper indirekte, _mer_ narkotika problemer her til lands. Hadde de bare fått opp øynene. Evt. det tredje øyet. :red:

Greenthumb

Godaaaaamn! At det er mulig! Alltid tatt UMNere for å være av den mindre oppegående sorten, eller bare veldig følsom for propaganda! Men at det var SÅ ille hadde jeg faktisk ikke trodd ;) Er jo nesten ikke nødvendig å drite ut snørrungene ser ut til at de klarer det fint selv med sine "gjennomtenkte og velbegrunnede meninger og verdier". Akk ja... Hvordan skulle det gått uten litt ironi...

Noen som blir med på å starte litt heavy debattering i forumet deres? Di kan vel ikke bare kaste oss ut fordi vi har andre meninger? Ikke når vi har betalt å greier... Kanskje det er mulig å få satt litt vett inn i hodet på noen av de ferske UMNerne som ikke er blitt HELT gjennomsyret av den rådende idioten og uvitenheten ennå? I sure hope so....

Loketrollet

Tror nok det er lurt av de som regger seg å sende brukernavn og passord via PM til de dere VET har noe å si. De som er mest aktive (her f.eks), eller de dere kjenner. Dere har ca 500 medlemer, NOEN utav de må dere regne med ikke står på deres side.

Men, seriøst, hva ER disse folkene dopet på?:

En av administratorene:

BASJmarsjen - 03/05/2005 11:05

måtte bare gjøre det! MÅTTE skrive BASJmarsjen!hehehehehehe DØD over legalistene.....heheheheneida, men jeg synes jeg må få være litt barnslig en gang i blandt jeg også.,..eller?? hehehehehe TRUR DET!         

*Mot bruken, ikke brukeren*

Halois folkens,,,,,,, sitter her nede i spania paa ferie, men det stopper ikke meg fra og vaere aktiv i umn for det,

paa flyet la jeg ut 150 flyers og verva 12 av de 13 undommene som var paa flyet....

DE KUNNE IKKE FLYKTE STAKKARS SKAPNINGENE  

Hehe.... laer av meg folkens og VERV VERV VERV...

eRk

Offf...

Skal selv til spania i sommer...

Skal jeg da tvinge de fleste på flyet til å røyke?

De er jo værre enn de dealerne som blir fremstilt av dem jo,

som gir gratis første gang osv.

eRK.

Eirik

Jaja. De skal ihvertfall ha for at de er engasjert ungdom, disse UMN-erne..... ;)

Men noen brøkregnere er de ikke.

Drivhus like stort som Finland, du liksom (Nei, det heter ikke Finnland).

Finland har et flatemål på 338145 kvadratkilometer.

Dette er det samme som 338145000000 kvadratmeter (ja det er 1000000 kvm pr kvadratkilometer).

En med god dyrkeerfaring kan klare å dytte frem 100g god marihuana pr måned og kvadratmeter. Dette betyr i såfall at et drivhus med flatemål 338145000000 kvadratmeter ville produsert 33814500000000 gram marihuana pr måned. Dette er det samme som 33814500 tonn. Vi snakker om et forbruk i Norge på nesten 34 millioner tonn pr måned!!!.

Jaja, si ikke det. Vi trenger jo bare å røyke litt over 7 tonn hver!

La oss heller se om vi klarer å gjøre dette regnestykket ferdig. På en mer korrekt måte.

Om vi anslår at 5% av Norges befolkning bruker cannabis jevnlig (noe som trolig er alt for høyt tall) så blir dette 240000 personer. La oss si at disse personene røyker 3g i uka, så vil dette bety 37,44 tonn i året. Om dette kunne erstattes 100% med marihuana, og vi fortsatt antar at 100g/måned og kvm er et fornuftig anslag, så ender vi med 31200 kvadratmeter. Et stort drivhus på 200x50m er på 10000 kvadratmeter. Litt over tre slike drivhus ville kunne vært nok til å forsyne Norge med cannabis. Finland, du liksom.

E

PS: Om noen har bedre tall på årlig forbruk, antall brukere osv, så fyr løs. Mye av dette er antagelser.

olem
Jaja. De skal ihvertfall ha for at de er engasjert ungdom, disse UMN-erne..... ;)

Men noen brøkregnere er de ikke.

Drivhus like stort som Finland, du liksom (Nei, det heter ikke Finnland).

Finland har et flatemål på 338145 kvadratkilometer.

Dette er det samme som 338145000000 kvadratmeter (ja det er 1000000 kvm pr kvadratkilometer).

En med god dyrkeerfaring kan klare å dytte frem 100g god marihuana pr måned og kvadratmeter. Dette betyr i såfall at et drivhus med flatemål 338145000000 kvadratmeter ville produsert 33814500000000 gram marihuana pr måned. Dette er det samme som 33814500 tonn. Vi snakker om et forbruk i Norge på nesten 34 millioner tonn pr måned!!!.

Jaja, si ikke det. Vi trenger jo bare å røyke litt over 7 tonn hver!

La oss heller se om vi klarer å gjøre dette regnestykket ferdig. På en mer korrekt måte.

Om vi anslår at 5% av Norges befolkning bruker cannabis jevnlig (noe som trolig er alt for høyt tall) så blir dette 240000 personer. La oss si at disse personene røyker 3g i uka, så vil dette bety 37,44 tonn i året. Om dette kunne erstattes 100% med marihuana, og vi fortsatt antar at 100g/måned og kvm er et fornuftig anslag, så ender vi med 31200 kvadratmeter. Et stort drivhus på 200x50m er på 10000 kvadratmeter. Litt over tre slike drivhus ville kunne vært nok til å forsyne Norge med cannabis. Finland, du liksom.

E

PS: Om noen har bedre tall på årlig forbruk, antall brukere osv, så fyr løs. Mye av dette er antagelser.

Noen MÅ bare legge ut den på forumet til De Trangsynte...

Spitshine
Han nevnte såklart hasj, og hvor "ut" -og "teit" folk syntes det er for tiden.

Hasj er jo nesten mer "in" enn på 60.tallet.

Ingen protesterer på at jeg røyker, bortsett fra kanskje en, men han vet ingenting, minner litt om U.M.N.

Nesten alle jeg kjenner har prøvd, røyker fast, eller røyker iblandt,

og nye rekrutter skriver seg opp på listen.

Hvor ut og teit er det?

enten så er nesten ingen imot det eller så tør ingen si meg imot, dere kan tro selv hvilken.

Hicksville
Han nevnte såklart hasj, og hvor "ut" -og "teit" folk syntes det er for tiden.

Hasj er jo nesten mer "in" enn på 60.tallet.

Ingen protesterer på at jeg røyker, bortsett fra kanskje en, men han vet ingenting, minner litt om U.M.N.

Nesten alle jeg kjenner har prøvd, røyker fast, eller røyker iblandt,

og nye rekrutter skriver seg opp på listen.

Hvor ut og teit er det?

enten så er nesten ingen imot det eller så tør ingen si meg imot, dere kan tro selv hvilken.

Klar over det, hehe. Denne UMN`eren la det fram som om det var på vei ut. Jeg tror mørketallene over brukere ville gitt stakkaren slag.

Superhaze

De har jo lenge gremmet seg over at et nytt 60- tall skulle komme... jeg mener ikke

å kverulere men var ikke 60-tallet det ti-året der ungdom var mest interessert i

å forandre verden til det bedre, forbedre de fattiges kår, stoppe krig etc. etc. Hvis

det er et resultat av økt marijuana forbruk blandt de unge håper jeg for guds skyld

at dette 60-tallet kommer fort som faen slik at vi får torpedert et eventuelt nytt 80-tall.. ;)

Got milk? :-j

Forconin

Bring me the sixties!

Og sånn for å kommentere UMN's påstand om at det har blitt ut å røyke cannabis så kjenner jeg flere som har prøvd enn som ikke har prøvd.

Guest kkt1986

"Hmm... du tror ikke det kommer av at du bare kjenner folk i røykemiljø da?? Kanskje du skulle legge ned pipa og få deg en håndfull nyktre folk også, og ikke bare sosialisere med andre dopbrukere og -langere!?"

keisern
og gir du deg ikke med en gang, kommer en eller annen smartass som faktisk kan masse og argumenterer veldig bra, og driter deg loddrett ut.. har sett flere ganger at dette har skjedd, både på anti-dop sider og på dop-sider...

Og de har enda ikke fattet poenget?

Men det er i det minste bra at de skjønner når de driter seg ut ;)