Jump to content
Sign in to follow this  
Loketrollet

Et par sitater fra U.M.N sitt nye, skjulte forum.

Recommended Posts

Harry Pothead
Jaja. De skal ihvertfall ha for at de er engasjert ungdom, disse UMN-erne..... :P

Men noen brøkregnere er de ikke.

Drivhus like stort som Finland, du liksom (Nei, det heter ikke Finnland).

Finland har et flatemål på 338145 kvadratkilometer.

Dette er det samme som 338145000000 kvadratmeter (ja det er 1000000 kvm pr kvadratkilometer).

En med god dyrkeerfaring kan klare å dytte frem 100g god marihuana pr måned og kvadratmeter. Dette betyr i såfall at et drivhus med flatemål 338145000000 kvadratmeter ville produsert 33814500000000 gram marihuana pr måned. Dette er det samme som 33814500 tonn. Vi snakker om et forbruk i Norge på nesten 34 millioner tonn pr måned!!!.

Jaja, si ikke det. Vi trenger jo bare å røyke litt over 7 tonn hver!

La oss heller se om vi klarer å gjøre dette regnestykket ferdig. På en mer korrekt måte.

Om vi anslår at 5% av Norges befolkning bruker cannabis jevnlig (noe som trolig er alt for høyt tall) så blir dette 240000 personer. La oss si at disse personene røyker 3g i uka, så vil dette bety 37,44 tonn i året. Om dette kunne erstattes 100% med marihuana, og vi fortsatt antar at 100g/måned og kvm er et fornuftig anslag, så ender vi med 31200 kvadratmeter. Et stort drivhus på 200x50m er på 10000 kvadratmeter. Litt over tre slike drivhus ville kunne vært nok til å forsyne Norge med cannabis. Finland, du liksom.

E

PS: Om noen har bedre tall på årlig forbruk, antall brukere osv, så fyr løs. Mye av dette er antagelser.

Eirik, nå må du huske at finland er kjent som " De tusen sjøers land", kanskje derfor de sa Finland og ikke Sverige ;) Man må dyrke "mellom" alle sjøene.... og der er det jo knapt 3000 m^2 hehe

Even Ganja

Mye bra her, medmennesker.

Jeg leste en plass (kan hende her inne?) at den "gamle garden" var stolt over den nye pågangen for Cannabis. Jeg må si meg dypt enig.

Dere er for gode til å være sanne.

Alt som kreves, er ren fornuft. I alle retninger.

Stå på!

-ganja+

Andy

Det første som streifer meg er brukeren, stakkars bruker, vi må ikke bare tenke på de som potensielt skal begynne å røyke. Men også alle de som har røkt i årerekker, og som nå begynner og nærme seg pensjonistalderen. Skal disse fortsatt bli holdt frem som kriminelle, og måtte oppsøke de kriminelle miljøene? De eldste jeg kjenner som røker en blås er en nordnorsk gitarlegende og kona hans, de er nesten seksti. Dette er hån og en krenkelse for en hvert menneske og ha måtte føle seg lovlaus i et halvt århundre, for hva? Selvnytelse, for at de lider litt for kunsten sin.

Motparten breker ofte om at legalisering tilhengere framstiller cannabis som harmløst eller ufarlig, dette har ingen her til lands sagt så fremt jeg vet. Ja, industriellhamp er helt godmodig, for alle uten om bomullsindustrien. De skal snuse lenge etter en tufs som sier beruselse er ufarlig, leter du motsattvei derimot, ja da finner du ut hvor farlig en hver form er.

De har også en lei tildens og kalle cannabis for narkotikaen, er planten steril så er det en vekst, ikke et narkotikum. Punktum.

Motstandbevegelsen setter ofte fokus på cannabisbladet som et merke med en direkte tilknyting til narkotika, dette burde jo selvfølgelig være feil. Men det viser seg dessverre at de fleste som ser merket forbinder dette med engang med hasj, eller marihuana.

Dette viser på en måte hvor effektivt dette symbolet er. På denne andre måten bruker de symbolisme på samme måten som måter som mange andre makthavere har gjort igjennom tidene.

På denne måten har de greid å framstille bladet som om tingen skulle ha en iboende faenskap i seg, slik som hakekorset. Det skulle ha tatt seg ut om vi skulle henge ut hvetekornet på samme måte for, meste parten av verdensalkoholisme.

Når motstandbevegelsen begynner og forkynne om ulandsbøndene som må dyrke alt annet en mat, fordi mafiaen står over skuldrene deres. Da sier det svært mye om hvor lite de egentlig vet om hvordan denne typen kriminalitet oppstår, og hvordan den burde bekjempes. No de fleste nordmenn grovt sett lærte på ungdomskolen. Det var dette med statsregulering og alkohol og det der, husker dere?

En mafia trenger som regel et ulovelig substans for og generer penger til sin kriminelle virksomhet. Hadde cannabisen vært lovelig, hadde hasjen våres vært lovelig, hadde den selvfølgelig også vært statsregulert, hva ville mafiaen da gjøre? Mest sannsynligvis begynt og dyrke noe annet, opium kanskje, det er jo kanskje den nye trenden. Og dette med smugling er jo absolutt en helt annen diskusjon, dette har ingenting med legaliseringsdebatten og gjøre, men med den berømte avgiftsdebatten. Så nei, den Norskestat skulle ikke se seg nødt til å samarbeide med mafiaen, kanskje de som solgte hasjen i Norge selv kunne sjekke at substansen ikke var for samvittighetsbelastet når den ankom landet. Så kunne den tikroningen den kosta ekstra avgifter gått til utdanning av ulandets barn. Dermed hadde vi ikke vært egoister, på samme måte som en øldrikker.

Så jeg vil bare gi ett ekstra spark i ræva til de som synes hasjmarsjen ikke passet seg på arbeidernes dag 1.mai. Trodde virkelig vi ville ha så mange arbeidsplasser som mulig, med tanke på for eksempel norske hamp bønder. LO skam dere, Sosialistisk Ungdom skam dere.

160 millioner røyker årlig cannabis sier FN, der burde være noen arbeidsplasser og skape med den armadaen eller hva LO? Bare ikke råvaren hadde gjennom gått så mye uærlige propaganda igjennom de siste årene, jeg mener 160 millioner kan da ikke ta helt feil?

Nei så ulandsbøndenes problemer hadde nok sannsynlig ikke forsvunnet hvis alle sluttet og røyke hasj. De hadde nok ikke dyrket mat heller de stakkars bøndene, men kanskje opium kanskje? Problem må nok ligge enn annen plass enn hva de dyrker, problemet ligger i hva de selger, og hvor de selger det. Det er jo alltids mer penger i ett ulovelig substans, etterspørsel og ekspedisjon grunnlegende i hver fortetning. Det hele må bare administreres, eller blir det korrupsjon som er et annen ord for mafia, som for øvrig mest bare brukes i italiensk sammenhenger.

De har heller åpenbart ikke skjønt dette med hasjrøyking og samfunnsklassene heller. Hvis ikke jeg husker feil, var det på 70 tallet lett og se hvem som var friken, og hvem som var streitingene. Nå er det ikke slikt lenger, det har forandret seg, og alle samfunnsklasser har sin røyker. Samfunnsklassene burde vell kanskje uansett utlignes, kunne de ikke bruke energien sin der, isteden for å nekte folk hjemmeaktiv frihet?

Og legalisere sender ut et signal om at hasj er greit, ja, det gjør det, er det ikke det vi ville oppnå? Greit, men ikke ufarlig, samme som alkohol og sex uten kondom. Nå som vi får kjøpe alkohol i Norge, sier myndighetene at det er greit. Vi blir selvfølgelig oppfordret til å ta det med ro, og være fornuftig. Kan vi røykere ikke få lovt og være fornuftige?

Psykiatri er en legekunst som en hver annen, det man skal derimot burde være klar over er at det inne for denne dele inneholder mye om personlighet, og holdninger. Og en som tidlig er disponibel for eksempel psykiske plager, eller dårlige holdninger vil ofte ty til rus. Det vil delta til og dra hasjpsykose statistikken opp. Bare for at noen spiser mye chili og får mage sår, skal vi ikke forby andre og spise chili, det er dette det står i.

Hvis nå det er som de sier at hasjen er sterkere enn den var en gang for tjue år siden, ja så er det jo for all del bare å røyke litt mindre omgangen. Det der er et ikke-argument, at kvaliteten er blitt bedre kan kontrolleres ved og oppgi prosenten, hvis den da ble solgt over disk. Og forresten blir forut liggende psykiske lidelser oftere utløst ved offentlig feilmedisinering, det er det ingen som skriker om, foruten om de pårørende.

Angående rusgiftsmotstandere som dukker opp på våres stemner, de kan IKKE synes det er smakløst av oss å dukke opp på demmes.

Og når vi får polititillatelse til å demonstrere på alle landes torg, betyr dette at vi ikke bor i en politistat. Men i et land, med et samfunn hvor enkelte fundamentalister har tatt fullstendig overhånd. Der hvor noen små justeringer skal være vanskelige og få gjennomført fordi noen har holdninger langt utover andres privatliv.

Kom i sånn aktivist stemning denne nydelige dagen. :-j

Psyp

Greenthumb

Så rett så rett så EVIG RETT psyp!! Kunne du ikke gjøre alle oss og alle UMNere den tjensten å dytte det innlegget inn på forumet deres?! Da tenker jeg at de får noe å tenke på!! :D

Er forresten veldig fint å se at Even er back in business :-j

Loke_905

Kjør det ut på Forumet deres!!

Håper di får noen fornuftige tanker som spretter opp i hodet (ikke hjernen) i en god stund frammover og noen som skifter meningene sine til det motsatte!!

Ser virkelig ut som at di trenger noen viktige opplysninger iafall :D ikke bare di på

Og litt vett i skallen sin,ikke bare UMN's sine brukere men folk flest som tenker så fucking`s vrangt!!

Likte dette VELDIG godt!!

QUOTE psyp Posted on 13 Jul 2005, 12:42

Så jeg vil bare gi ett ekstra spark i ræva til de som synes hasjmarsjen ikke passet seg på arbeidernes dag 1.mai. Trodde virkelig vi ville ha så mange arbeidsplasser som mulig, med tanke på for eksempel norske hamp bønder. LO skam dere, Sosialistisk Ungdom skam dere.

160 millioner røyker årlig cannabis sier FN, der burde være noen arbeidsplasser og skape med den armadaen eller hva LO? Bare ikke råvaren hadde gjennom gått så mye uærlige propaganda igjennom de siste årene, jeg mener 160 millioner kan da ikke ta helt feil?

Peace Out!

Demonslayer

Dødsbra psyp, skikkelig ballespark til de hjernevaskede horder. :D

tHeHerb

Post denne fortest mulig, og post svara du får fra disse jentene. Dette var drit bra psyp.. :D

Yusuf

Dritt bra sleng på hvor mange nye arbeidsplasser hamp hadde skapt i tilleg så har du et vannvittig tall.Stå på :D :P

bøtteknott
Sosialistisk Ungdom skam dere.

Jeg er medlem av SU, og kan med hånda på hjertet si at jeg skammer meg på vegne av alle medlemmene... ;)

Men det er maaange som røyker i SU og, så det er ikke Bare uvitenhet der... :-j

Forconin

Ja når det gjelder SU er det nok heller en politisk avgjørelse enn meningen til medlemmene. De fleste SU'ere jeg kjenner fyrer. ;)

Og her snakker vi folk som er med i ledelsen osv.

Greenthumb

Kanskje på høy tid at de begynner å jobbe for å endre politikken da? Synes det blir litt idiotisk å sitte i styret og nyte Cannabisens mange goder uten å ta i et tak for legaliseringa... Hvis det virkelig er så mange der som fyrer så burde det vel ikke bli så enormt vanskelig å forandre på det politiske standpunktet heller?

Pink Panther

Veldig enig på de SU tingene.

Også med tanke på dette at det er omtrent 160 millioner som røyker cannabis årlig, det bør jo være et skikkelig bra argument egentlig? Så mange mennesker kan ikke ta feil når det gjelder noe som brukes mye til nytelse, eller hva?

Gah, for å dra tilbake til Umn folk i seg selv, vet ikke om dere har sett på sidene dems, men jeg rota iallefall rundt innpå der, og fant fram til de 9 "hovedparolene" til umn. Vet ikke helt jeg, men det jeg stort sett får ut av alt dette er at jeg som røyker er en intet anende dust som ikke vet hva jeg tyller i meg og at jeg er egoistisk, at jeg vanker i et negativ miljø (nei? positiv, ja!...), at umn handler utifra blant annet kunnskap (hehehee), og at jeg har et skikkelig jævlig liv og virkelig er nede på bånn...

Dere kan jo lese selv: http://www.umn.no/index.php?option=com_con...id=14&Itemid=48

De kan jo klage og syte så mye de vil, klarer ikke se på de som annet en litt uvitende og veldig.. hm.. glade i å fortelle andre mennesker hva som er best for dem.

Spitshine
"Hmm... du tror ikke det kommer av at du bare kjenner folk i røykemiljø da?? Kanskje du skulle legge ned pipa og få deg en håndfull nyktre folk også, og ikke bare sosialisere med andre dopbrukere og -langere!?"

jeg kjenner flere som har prøvd\røyker regelmessig enn de som ikke har prøvd

og det er ikke bare i røykemiljøet men i vanlige miljøer også, men så har jo vår bande overtalt en del fok til å prøve også da.

Flere og flere av vennene mine begynner å røyke, men ingen slutter.

så nå er det vel ca 1 person i vennegjengen som ikke røyker, men han har lyst.

Greenthumb

Haha... De har jo et par gode momenter der, men ser ikke ut til at de skjønner at arbeidet deres og holdningene ders motarbeider disse parolene!

Altså...

4. Ja til et ”Svakere samfunn!”

Å bekjempe narkotikaproblemet dreier seg om å kjempe for et varmere, rusgiftfritt samfunn. Selvhevdelse, spisse albuer, egoisme osv. blir sett på som ”sterke” egenskaper. UMN ønsker et samfunn hvor ”svake” verdier som medmenneskelighet, omtanke, snillhet, solidaritet o.l. er dominerende.

Er helt enig i at de "svake" verdiene burde få en mer sentral plass i samfunnet, men på hvilken måte hjelper Cannabis-forbudet til med dette?! Min Cannabisbruk har ihvertfall gjort meg til et mer følsomt og ettertenksomt menneske, og har inntrykket av at dette gjelder for veldig mange andre også! Vil faktisk gå så langt som å si at forbudet fremmer de "sterke" verdiene i stor grad, da kriminaliseringen trekker inn sterke elementer som penger og makt, som har en tendens til å korrumpere alt og alle de kommer i kontakt med ;) Samfunnet ville garantert blitt mye snillere og greiere å lebe i både for røykere og ikke-røykere dersom forbudet ble opphevet!

5. Tro på handling og forandring!

Vi oppnår ingen resultater uten praksis, uten å handle. Men vi trenger handling som er styrt av vår ideologi, av kunnskap, vitenskap, moral og humanisme. En teori for en bedre praksis. Dette er grunnleggende for all forandring. Mobilisere, aktivisere, politisere og aldri godta utstøtningssamfunnet.

Dette blir jo bare ironisk! Både kunnskap ;) , vitenskap og humanisme taler jo helt klart for at vår vei er den riktige veien å gå! Og det sier vel seg selv at de støtter opp om et utstøtningssamfunn som gjør hundretusener av Nordmenn til kriminelle og avvikere fordi de velger å nyte et alternativt(og mye bedre rusmiddel), for ikke å snakke om alle de stakkars menneskene som pga ulike sykdommer blir nødt til å gjøre seg til kriminelle for å kunne benytte den medisinen som de VET funker evig mye bedre enn alt det andre syntetiske svineriet som legene prakker på dem(for å få en hyggelig julebonus hos legemiddelfirmaet).

9. Å si nei til narkotika er solidaritet i praksis!

Solidaritet er et nøkkelord i vårt arbeid, vår ideologi, og i argumentasjonen mot rusgifter og rusgiftundertrykking. Egokulturens ”vær deg selv nok” holdning er et elendig vern mot rusgiftproblemer og utstøtning. Rusgiftbruk er først og fremst en trussel mot de som står svakest og har det jævligst fra før, men også mot de bøndene i den tredje verden som ikke får velge om de vil dyrke mat eller narkotika.. Å si nei til narkotika er derfor solidaritet i praksis!

Også selvfølgelig dette evinelige svadaet om de stakkars bøndene i den tredje verden som blir tvunget til å dyrke Narkotika for ikke å bli drept av mafiaen og derfor ikke får mat til familien... Narkotika-bøndene i den tredje verden dyrker i de alle fleste tilfeller narkotika fordi det er det eneste de beinharde kapitalistene i den vestlige verden gidder å gi litt betaling! Hadde de dyrket ris ville prisen for varene deres blitt dumpet av alle de multinasjonale super-profitt selskapene og de ville endt opp med en timeslønn på noen øre! Dyrker de derimot Opium, Cannabis eller hva det måtte være, har de en sjangse til å få såpass betalt for avlingen sin at de ihvertfall kan brødfø familien på en ordentlig måte! Det som derimot er virkelig usolidarisk mot arbeiderne i den tredje verden er å kjøpe merkevarer fra de store multinasjonale selskapene som driver en rå utnytting av den tredje verdens ressurser og arbeidskraft, noe vi dessverre er nødt til å gjøre daglig i mangelen på alternativer! Har liten tro for at narkotikaindustrien er den styggeste ulven i denne sammenhengen...

Nei... Hadde vært mer riktig om de hadde skifta navn Villeda og hjernevaska ungom!

"Tilgi dem hellige hampalv, de vet ikke hva de gjør"!

Eller... Send dem alle til skjærsilden for evig pine ;)

Banditt-1

Hva med litt mer handlende angrepsmåter?

Jeg enset for noen år siden en mulighet til å infiltrere UMN-styret, ved å sjekke opp ei kristen berte. Det ville bli en enkel sak å omvende henne, utviklet den naive jenta litt. Det ble aldri noe av, det er synd for mulighetene kunne blitt mange, selv om man kan stille spørsmål om hvorvidt etikken i det ville være god.

Jeg har småangret litt i ettertid, og er derfor bestemt på å gjennomføre det nå som jeg er oppe i en lignende situasjon igjen. Denne gangen med med ei tøffere og helt klart deiligere jente.

Funker det, eier jeg et UMN styremedlem. Et styremedlem med røde øyne :red:

Hvorvidt det er gjennomførbart vil jeg få vite til høsten, når hun er tilbake.

Cannabisforbudet må fjernes!

Håper fienden ikke er her inne å leser :D

Guest kkt1986
Håper fienden ikke er her inne å leser :o

Beklager å måtte si det, men det er de faktisk. Og det er vel høyst sannsynlig at de "overvåker" en tråd med et sånt navn som denne.

tHeHerb

Sant det.. Må jo regne med at det er andre "guests" som driver å leker seg rundt på forumet leser hva vi skriver å våre grusomme planer ovenfor U.M.N, og at vi har planer om å sprenge hele dritten av ett hovedkvarter til HELV*TTE :o

THC

Er det noen som har et Brukernavn og passord til UMN's forum som de kan sende meg i PM.

Lurer på hva disse stupide menneskene driver med inne på sitt private lukkede forum.

Det er helt latterlig å ha et diskusjons forum der du må være betalende medlem for å kunne diskutere.

Det virker nesten som om de er redd for å argumentere i frykt for at noen skal drite de ut. :o

Men dette er vel enda en gruppe svake mennesker som trenger tilhørighet til et miljø der de kan føle samhold, og engasjemang for noe de ikke egentlig har satt seg inn i hva er.

Stakkars uvitende mennesker

S. Måke

Jeg er så jævla lei av det Finland-argumentet til ignorante anti-legalister. En dust på aftenposten.no brukte det for et par år siden, og han ble høvla ned. Jeg trodde argumentet døde da, men dessverre lever det i beste velgående. Kanskje dette slår spikern i kista:

Arealbehov for dyrking av hele verdens årlige forbruk av cannabis:

Vi antar:

10 % av verdens befolkning røyker regelmessig marihuana, i snitt 2 gram om dagen.

Altså er det akkumulerte behovet på årsbasis

0,1x5 000 000 000x2gramx365 = 365 000 000 000 gram

= 365 000 000 kilo

= 365 000 tonn

Vi kan bruke Eiriks estimat om 100 g i måneden pr kvadratmeter, men det er tall for innendørsproduksjon. Halverer vi talla har vi i hvert fall ikke overdrevet. For å dyrke 365 000 tonn røykbart materiale trengs:

365 000 000 000 gram /(12x50g) = 604166666,67 kvadratmeter

Eller ca 1/50 del av Finnlands areal... For ALLE smokerne i hele verden, altså!

Går litt i Eiriks opptråkka spor, men det er faen meg viktig: De skal faen ikke få overbevist folk om at legalisering er undertrykking av fattige bønder. Akkurat som handel - ved fravær av vestlige spesialordninger som eksportsubsidier og beskyttelsestoll - kan være til fordel for u-land, vil global legalisering bidra til at eksport av cannabis kan bli attraktivt for flere land.

I tillegg kan legalisering føre til forbedra forhold for de som dyrker shiten. Behovet for kriminell organisering opphører, risikoen ved smugling forsvinner, politi og myndigheter skal ikke ha bestikkelser lenger, alt dette burde føre til at bøndene får mer for varene sine enn i dag.

Min konklusjon er at nok et argument fra UMN er reinspikka ljug. Jeg kan ikke bevise overlegg, men uforsiktig er det ikke. Dommer Smoke D dømmer dem for forsettelig ljug til evig fortapelse i whisky. :-j

Guest kkt1986

Her har du nok gjort noen feil, S. Måke, men jeg skal hjelpe deg i mål, en gang for alle :) Vi bruker de samme premissene du regner med, men med små justeringer.

Jeg ble nemlig overrasket over å finne ut at Norge har et areal på omtrent 385.000 km2 når du estimerer omtrent det dobbelte...

Første feil: Verdensbefolkningen har passert seks milliarder - det skjedde før tusenårsskiftet. Husker du? Da er vi oppe i 438.000 tonn cannabis årlig.

Du regnet ut arealet og fikk:

365 000 000 000 gram /(12x50g) = 604 166 666,67 kvadratmeter

Jeg får:

438 000 000 000 gram /(12x50g) = 730 000 000

Noe annet rart må du også ha gjort, for med ditt regnestykke, ble mitt svar:

365 000 000 000 gram /(12x50g) = 608 333 333 kvadratmeter.

Uansett:

Ifølge Wikipedia, er Finland på skarve 338 145 km2, hvorav 9,4% er vann. Det betyr at vi trenger to ganger Finlands areal for å dekke et verdensbehov etter dine tall. Eller et land på størrelse med Qinghai (721.000 km2), eller for de som ikke har hørt om Qinghai, Texas (690.000 km2) pluss 40.000. Nesten like mye som Finland og Sverige tilsammen. Ta hensyn til fjell, bosetting, byer, asfalt, vann og annet vanskelig dyrkbart område, så må man sikkert sammenslå hele skandinavia (Danmark, Sverige og Norge) for å få plass til den plantasjen.

Det var visst ikke SÅ dumt likevel? ;)

Ikke gi så mye slakk i antilegalistisk favør neste gang, så nærmer du deg nok Finlands areal. Det er for eksempel temmelig urealistisk at 10 prosent av verdensbefolkningen skulle føre et så høyt forbruk som 2 gram per dag... Særlig om cannabis ble legalisert og skattebelagt.

Edit: Legg da også merke til at forrige person som gjorde et regnestykke på dette her i forumet, regnet med NORSK forbruk, ikke det på verdensbasis. Det kan godt hende at noen bare har misforstått noe en gang i tiden, da argumentet ble lansert - en UMNer eller annen motstander av legalisering som sytes han husket at Finland kun dekket Norges cannabisforbruk, ikke hele verden.

Edit2: La merke til en gravalvorlig feil nå, som Eirik gjorde riktig i sine estimater, nemlig at det er en million kvadratmeter i en kvadratkilometer. Dermed blir det nødvendige arealet på verdensbasis bare på 730 km2! Ikke mer enn en mellomstor kommune i Norge. Oslo er eneste fylke som er mindre enn dette arealet.

Edited by kkt1986

Spitshine

hvem i helvete har noen gang brydd seg om hvor stor plass det vil ta..

om alle hadde 2 planter i huset sitt så går alt supert..

og sist jeg sjekket så var det ikke 6,5 milliarder personer som forbruker cannabis.

snarere en tredjedel.

så grow up, smoke on :-j

Guest kkt1986

Enig, Spitshine, selv om man ikke kan forvente at alle cannabisbrukere ønsker å bli gartnere...

Det ble ikke regnet med 6 mrd. forbrukere, men ti prosent av dette! Det er bare 600 millioner :)

Spitshine
Enig, Spitshine, selv om man ikke kan forvente at alle cannabisbrukere ønsker å bli gartnere...

Det ble ikke regnet med 6 mrd. forbrukere, men ti prosent av dette! Det er bare 600 millioner :)

aah, i see.

men hvis cannabis hadde vaert lovlig, saa tror jeg mesteparten ville dyrket selv.

Guest kkt1986

Jeg vil ikke gå så langt som å si mesteparten engang. Men hva vet vi, egentlig? :)

Spitshine
Jeg vil ikke gå så langt som å si mesteparten engang. Men hva vet vi, egentlig? :)

det er lov aa haape at en dag er verden liberal nok til at alle tor aa dyrke.

og at dyrkeutstyr er billig og lett tilgjengelig.