Jump to content
Sign in to follow this  
WeedFTW

Fine vekstlys fra Biltema

Recommended Posts

eNtick

Fin tråd!

Er på jakt etter vekstlys som jeg kan bruke fra stikklinger til blomst, bruker en 400w HPS til blomst. men hadde vel vært greit å hatt noen planter klare til blomst når jeg høster?

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe lysrør eller CFL pære, har dårlig med penger for tiden så er på jakt etter det billigste løsningen.

Leser fram litt delte meninger her, så det jeg lurer på er om lysrør fra biltema holder helt fram til jeg setter den i blomst?

Gjerne en direkte link til det jeg bør kjøpe, flere av bilteama linkene her funker ikke så sliter litt med hvilket rør som har riktig fargetone.

skolmen
Fin tråd!

Er på jakt etter vekstlys som jeg kan bruke fra stikklinger til blomst, bruker en 400w HPS til blomst. men hadde vel vært greit å hatt noen planter klare til blomst når jeg høster?

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe lysrør eller CFL pære, har dårlig med penger for tiden så er på jakt etter det billigste løsningen.

Leser fram litt delte meninger her, så det jeg lurer på er om lysrør fra biltema holder helt fram til jeg setter den i blomst?

Gjerne en direkte link til det jeg bør kjøpe, flere av bilteama linkene her funker ikke så sliter litt med hvilket rør som har riktig fargetone.

Det spørs jo hvor lenge du skal ha planten i den vegetative fasen.

Starter du fra stikling og ikke skal vegge den så lenge så kan du sikkert bruke lysrør fra biltema.

Skal du la de vokse seg stor før blomstring så er det ikke så mye vits med svakt lysrør fra biltema.

Jeg ville ikke hatt noe mindre enn en slik;

http://www.designbelysning.no/site/maler/s...;produktid=2491

http://grontfokus.no/index.pl?vismaArtID=4...20000&avd=3

Eller nei, jeg ville aldri brukt noe mindre enn HID i veg. fasen.

Edited by skolmen

donvliet

Jeg ville aldri brukt noe annet enn kaldhvite lysrør til vegging. Bruker tid og strøm på blomstring.

Så blir de store og fine ;)

eNtick
Jeg ville aldri brukt noe annet enn kaldhvite lysrør til vegging. Bruker tid og strøm på blomstring.

Så blir de store og fine ;)

Det ble kaldhvite lysrør til vegging, kjøpt 2slike lysrør

skolmen

Så blir de store og fine :rolleyes:

Spørs jo helt hvor lenge du skal ha vegfasen, kjører du SOG er jo dette ideèlt men ellers absolutt ikke.

Men jeg gjorde det jeg også.

En 2x58W 155 cm Ca. 10.400 lumen fra GF.

Hadde de under den 1 mnds tid. Byttet til HPS og vegget videre og man ser en så utrolig stor forskjell at det er helt sykt. Planten vil bli mye mer robust og STØRRE og kunne yielde mer og ikke minst holde oppe høyere yield.

Edited by skolmen