Jump to content
Guest kkt1986

Debatt med outsidere?

Recommended Posts

Guest kkt1986

Burde vi ikke opprette en eller annen form for debatt-arena der vi inviterer mer eller mindre store politikere til debatt om cannabisrelegalisering? Man når liksom ikke så lett fram til De Høye Herrer uten at man klarer å gjøre det litt stort. Så medieoppmerksomhet hadde ikke vært så dumt.

Jeg skulle likt å kunne ytre mine meninger om emnet fra hjemme-PCen min til Kristin, Jens, Carl, Kjell-Magne, Åslaug og resten av gjengen. Er det en urealiserbar drøm?

Forslag til hvordan dette kan gjennomføres?

proVista

Man må vel få media med på dette i så fall, men fullt mulig. Politikerne må nemmelig _tvinges_ med på en slik debatt. Noe som har med at enten så vet de svært lite eller så er de politisk ukorrekt.

Pink Panther

Det er jo ofte det er slike "nettmøter" med kjendiser, hvor man kan stille spørsmål også svarer de. Går det ikke an å prøve å få med en nettavis på noe slikt, bare mer tosidig, slik at det ikke blir: jeg spør-du svarer, men en mer slags debatt, hvor vi kan diskutere med disse politikerne.

Aner ikke om dette er mulig, men kunne gått...?

Guest kkt1986

Det hadde kanskje vært fint å finne en legaliseringsvennlig journalist som kunne være med på et slikt initiativ... Noen som vet om en? I en litt stor avis, altså...

Jeg ville gjerne ha diskutert med trekløveret som står i spissen for det rød-grønne prosjektet, samt lederen i RV, hvem nå det er.

Hvem vil du helst se i en slik debatt? Er vel best å bli enige om hvem vi skal invitere. Jeg syns virkelig vi bør prøve å gjennomføre dette på en eller annen måte.

Burde vi utnevne en talsmann? Tror det. Vi kunne jo i så fall prøve å kjøre flere debatter parallelt og gi flere medlemmer her litt debattpraksis :P

Jeg stiller mer enn gjerne hvis det blir gjennomført, bare så det er sagt på forhånd.

Mazar
Det hadde kanskje vært fint å finne en legaliseringsvennlig journalist som kunne være med på et slikt initiativ... Noen som vet om en? I en litt stor avis, altså...

Legaliseringsvennlige journalister er det ikke for mange av i dette landet. Jeg kommer ikke på en eneste en. Alkoholvennlige journalister derimot.....

Jeg tror det blir svært vanskelig å få til dette. Først og fremst fordi alle partiene er mot legalisering. Alle mener det samme. Hvorfor skulle politikerne stille opp? Hva har de å vinne på det? Folk flest vil at det fortsatt skal være forbudt. Det er valg i år og ingen partier har råd til å miste stemmer. Beklager negativiteten, men jeg tror det som sagt blir svært vanskelig å få til.

Men det går selvfølgelig an å skrive mail til de partiene og politikerne du vil ha svar fra.

De vil, hvis de svarer, si noe som "vi vil jobbe for å minske rusproblemene i Norge og en legalisering av cannabis vil gjøre rusproblemene større," og "cannabis har dokumenterte skadevirkninger og bør derfor ikke legaliseres."

Stå på!

:-j

Anarkisten
"vi vil jobbe for å minske rusproblemene i Norge og en legalisering av cannabis vil gjøre rusproblemene større," og "cannabis har dokumenterte skadevirkninger og bør derfor ikke legaliseres."

Da slenger du tilbake : Se på Nederland. Og 2: Sleng lista over skadevirkninger på alkohol og røyk tilbake.

Det er jo ofte det er slike "nettmøter" med kjendiser, hvor man kan stille spørsmål også svarer de. Går det ikke an å prøve å få med en nettavis på noe slikt, bare mer tosidig, slik at det ikke blir: jeg spør-du svarer, men en mer slags debatt, hvor vi kan diskutere med disse politikerne.

Aner ikke om dette er mulig, men kunne gått...?

VG har hatt slike debater før, hvor visse utvalgte personer hadde åpen debatt, mens lesere kunne legge inn, men det måtte først godkjennes av en moderator.

Captain_Evil

Har foreslått dette her på forumet tidligere, i en annen tråd. Vi trenger ikke nødendigvis å satse på å få tak i de helt store profilene i første omgang men heller invitere f.eks. lokalpolitikere eller medlemmer av diverse organisasjoner som kan ha interresse av å delta.

Guest kkt1986

Kanskje dette er et annet prosjekt som kan være aktuelt å ta opp i forbindelse med dannelsen av CP (Cannabispartiet)?

- Jeg vedder på at journalister vil sikle over en nyhet om opprettelsen av et cannabisparti, og det kan være en gylden mulighet til å etterlyse debatter med større politikertopper. Det kan så være at lokale politikere er lettere å få med, men det er vel ikke urealistisk å utfordre en større politiker heller...?

Avisoverskrift:

"Hasj-politikere" utfordrer partitopp(er) til debatt

[ingress:]

Et nyopprettet parti - CP - utfordrer partiledere til debatt om legalisering av cannabis.

[sitat fra talsmann for CP]

Det bør kunne fenge :D

Det hadde også gått an å utfordre via en appell eller to under en "hasj-marsj" i tiden rundt dannelsen av partiet.

amadeus

Synes å huske en journalist som sendte Even tåkefylte hilsener.

Hicksville

Vi hasj-nytere består jo av en rimelig stor gruppe med velgere, så små partier med en liberal ideologi (V f.eks) kan man jo kanskje klare å gjøre noe med.

Guest kkt1986

Jamen da får vi sette Sponheim øverst på lista, da :D

olem
Synes å huske en journalist som sendte Even tåkefylte hilsener.

Fortell :)

amadeus

ok!

et kjapt lite søk fant denne tråden:

Tji-hi, som OleiDoleoDoffen engang sa.

Fikk svar fra reporter.

Må være første gang...

Fra:  <dennis.ravndal@tb.no>

Til:  "Even Ganja Helland" <evenganja@hotmail.com>

Emne:  Ad: Hasjplanter kontra slikkepinnebengel.

Ærbødigste Even

Kan bare legge meg på rygg og vifte med potene. "Hasjplante" er bare brukt

i overskriften, og den var nok ikke min. Kan faktisk forskjellen på hasj,

pot, hamp og marihuanaplanter.

Derimot ble det gjort spredte forsøk på voksenopplæring av desk i går.

Godt å se at noen følger med, i alle fall.

Tåkelagt hilsen,

Dennis Ravndal

Dennis Ravndal

Journalist

Tønsbergs Blad

33 37 32 39

Synes å kunne tyde gjennom ordene, at den godeste Dennis her har god peiling på dama vår...

Flinke mannen.

Har sendt ham en bønn om å trykke en artikkel om Cannabis, sett fra vår side. Avventer svar.

-ganja+