Jump to content
Sign in to follow this  
Anonym

En rekke spørsmål

Recommended Posts

Anonym

God dag! :P

1. Hvor mange planter er det maks anbefalt å dyrke ved bruk av en 125W CFL?

2. Hvor tjent er jeg med å kjøpe en egen 250W CFL (2700K) til blomstring, og hvor mange planter kan jeg blomstre samtidig?

3. Hvor stor mengde grønt kan jeg forvente å få ved bruk av disse pærene/oppsettene?

4. Hvis jeg bruker en 125W CFL-pære (6400K) til både vekst og blomstring, hvor mye kan jeg regne med å få ut av en plante?

edit: Frøene jeg vurderer å kjøpe er av typen Durban Poison men er åpen for forslag :)

Edited by Anonym

Reynolds

Spørsmålene er veldig diffuse, som man spør får man svar.

1. Tja.. 4-6 ?

2. Hvor tjent..? Mye funker, men 2700k er optimalt for blomst. Får vel si 8-12 her da

3. 42. Men seriøst; Alt fra 1-300

4. Umulig å si, det er så mange faktorer som spiller inn. Watt og mye jord/næring er viktig for yield.

Durban Poison er en 100% sativa og ikke et ideelt utgangspunkt for nybegynnere, men du klarer det nok. Mye å lese!

Anonym
Spørsmålene er veldig diffuse, som man spør får man svar.

1. Tja.. 4-6 ?

2. Hvor tjent..? Mye funker, men 2700k er optimalt for blomst. Får vel si 8-12 her da

3. 42. Men seriøst; Alt fra 1-300

4. Umulig å si, det er så mange faktorer som spiller inn. Watt og mye jord/næring er viktig for yield.

Durban Poison er en 100% sativa og ikke et ideelt utgangspunkt for nybegynnere, men du klarer det nok. Mye å lese!

Ja.. kanskje litt ugjennomtenkte spørsmål :P

Vet du om en annen type frø som du mener passer bedre til nybegynnere? Gjerne fra sortimentet hos Dutch P. :)

bonggass

Hei. Dette er min første post på Norcan :P

Jeg skal selv lage en micro grow i et PC kabinett, og skal kjøpe Automatic AK47 frø. Det er en blanding mellom AK47 og Lowryder nr. 2.

Siden du skal bruke de lampene du skriver, og ikke HPS, kan jeg tenke meg at du også skal dyrke på en liten plass - og anbefaler planter som er krysset med Lowryder. Men jeg har hørt at dersom du bare kjøper Lowryder som ikke er krysset med andre strains, skal visst weeden ikke være så god.

Reynolds

Hvorfor fra Dutch P. spesielt? De fleste nybegynnere har vel mer flaks med indica-dominante planter.. men det spørs jo hva du leter etter :P

bonggass; Det er lowryder-genene som fører til at resultatet til slutt ikke alltid er like godt som 'vanlige' planter.. krysninger er også sjansespill.

Anonym
Hvorfor fra Dutch P. spesielt? De fleste nybegynnere har vel mer flaks med indica-dominante planter.. men det spørs jo hva du leter etter :P

bonggass; Det er lowryder-genene som fører til at resultatet til slutt ikke alltid er like godt som 'vanlige' planter.. krysninger er også sjansespill.

Det var der jeg handlet fra første gangen og nettsiden deres ser relativt seriøst ut, noe jeg ikke kan si om enkelte andre nettbutikker

lightworker
Det var der jeg handlet fra første gangen og nettsiden deres ser relativt seriøst ut, noe jeg ikke kan si om enkelte andre nettbutikker

ingen tvil Dutch Passion er kjempebra frøbank,men det er så ekstremt mange andre som også er seriøse at du bør ikke eksludere andre eller isolere deg til bare DP `s utvalg, (min mening). serious sedds, greenhouse, th seeds, dna genetics,flying dutchmen dj shorts, soma seeds, barneys, big buddah seeds, nirvana+++++ prøv litt forskjellig og kryss de beste fra forskjellige frøbanker så du får ditt eget strain, synes selv det er kult å få egen plante som du selv styrer genetikken på. lykke til med growen din da. hyggelig å høre at det er stadig flere som vil dyrke selv, vi går i riktig retning....

Anonym

Skal sjekke de frøbankene du snakker om.. :P Utrolig irriterende at jeg ikke kan gå ned i byen og kjøpe frø på den lokale blomstersjappa :)

lightworker
Skal sjekke de frøbankene du snakker om.. :P Utrolig irriterende at jeg ikke kan gå ned i byen og kjøpe frø på den lokale blomstersjappa :)

enig, er litt pes å skaffe de frøene du vil ha, men den som venter:) vi vet vertfall å sette pris på plantene når det er så f***ings sketchy å få tak i frøa du vil ha.

bing

Skal du kjøpe dyre frø, kan du like godt investere "skikkelig" i utstyr også :)

Det vil tjene seg/deg på alle måter. :P

Anonym
Skal du kjøpe dyre frø, kan du like godt investere "skikkelig" i utstyr også :P

Det vil tjene seg/deg på alle måter. :)

Dyre frø? Synes prisene jevnt over er rimelig like på div nettbutikker.. ?

Skikkelig utstyr som hps etc? :)

Morsom utvikling egentlig.. Det hele startet med å lese howto`en om å dyrke med et 500,- budsjett. Jo mer man leser og jo fler bilder man ser baller det bare på seg :)

Edited by Anonym

Nymph

Vil du ha en plante som yielder noenlunde godt og er utrolig lett å dyrke, så burde du gå for Auto AK-47.

Den tar veldig liten plass og yielder rundt 20-40g per plante, hvis den har det godt (ikke perfekt, men i rimelig forhold).

Tror det høyeste noen har fått fra Auto AK-47 er 95+ gram, men det var visst nok med hydro og perfekte forhold.

Med CFL vil jeg tro du får gjennomsnittlig 20g per plante.

Har du gode HPS lamper, så vil du nok få 40g fra hver og eneste plante, så og si.

Men som de fleste her sa; alt har med forholdet til planten - lys, fuktighet, ventilasjon, næring, jord, varme osv.

Men si du har ei eller to 600w HPS lampe®, så vil du få 20 til 40 planter under disse. Helst 3, men 2 fungerer fint.

20 planter * 20 gram = 400 gram

20 planter * 40 gram = 800 gram

40 planter * 40 gram = 1600 gram

Du kan søke i google, youtube eller torrentsider for mer informasjon.

Nymph
Jo mer man leser og jo fler bilder man ser baller det bare på seg :)

Synes faktisk ikke jeg; jeg har lest 2 håndbøker og sett rundt 4 filmer med how-to og masse lesestoff.

Syntes alt var ganske så likt, at jeg bare egentlig fikk informasjonen mer limt inn i hodet, men det er små detaljer de glemmer å fortelle eller vise bilder av, så at jeg enda er like usikker som sist.

Men da har du så klart forum osv. der du kan spørre om råd.

teori
God dag! :)

1. Hvor mange planter er det maks anbefalt å dyrke ved bruk av en 125W CFL?

2. Hvor tjent er jeg med å kjøpe en egen 250W CFL (2700K) til blomstring, og hvor mange planter kan jeg blomstre samtidig?

3. Hvor stor mengde grønt kan jeg forvente å få ved bruk av disse pærene/oppsettene?

4. Hvis jeg bruker en 125W CFL-pære (6400K) til både vekst og blomstring, hvor mye kan jeg regne med å få ut av en plante?

edit: Frøene jeg vurderer å kjøpe er av typen Durban Poison men er åpen for forslag :P

Å ha en lyskilde spesielt for blomstringsfasen er adskillig viktigere enn en lyskilde som passer vegativ vekst, så hvis du skal kjøpe kun en pære burde du satse på rød.

Med en grei reflektor kan du sikkert klare å belyse et volum på ca 80*80*30cm. Kanskje noe dypere, men det er bare gjettning...

Skal man lage et predikat på avkastningen er det veldig mange X'er å ta hensyn til.

Klarer du 40g tørket vare så vil det grovt sett tilsvare (40g tørrvekt med mellom 20 & 30% fuktighet i budsene, derfor deler jeg på 3 [merk predikat]) 40 / 3 = 13.3 * 10 = 133g utørket vare.

Lykke til.

Anonym

Da har frøene begynt å få snabel under den fuktige bomullen :(

Blir nok å kjøpe en (eventuelt to) 250W CFL 2700K til blomstringen

Anywho; hvilket produkt anbefaler dere til gjødsel?

Klitzo
Da har frøene begynt å få snabel under den fuktige bomullen :(

Blir nok å kjøpe en (eventuelt to) 250W CFL 2700K til blomstringen

Anywho; hvilket produkt anbefaler dere til gjødsel?

Er det jord du skal dyrke i? I så fall så kan jeg anbefale biobizz

Edited by Klitzo

Anonym
Er det jord du skal dyrke i? I så fall så kan jeg anbefale biobizz

Har du erfaring fra en stabil nettbutikk som selger disse produktene.

Hvilket produkt burde jeg kjøpe tatt i betrakning at den nettbutikken jeg tittet i hadde 13 forskjellige Biobizz-produkter..? :(

Klitzo
Har du erfaring fra en stabil nettbutikk som selger disse produktene.

Hvilket produkt burde jeg kjøpe tatt i betrakning at den nettbutikken jeg tittet i hadde 13 forskjellige Biobizz-produkter..? :(

Biobizz grow/bloom og topmax er det du trenger :( Du kan prøve hemphouse det er litt dyrt men tror det er det enkleste+post oppkrav http://hemphouse.no/trade/productlist/4 ellers så har du cropshop http://www.cropshop.no/updated/ av utenlanske kan jeg anbefale head n nature http://www.head-nature.com/

Anonym

Takk for tips.. :)

Holder på å planlegge nytt skap på gjesterommet. Det blir et typisk klesskap så lurer jeg på om det holder med dette kullfilteret.

Tenke også å bruke 120mm pc-vifter fremfor en dyr kanalvifte.. Innvendinger?

edit: hvis alle frøene er jenter blir det totalt seks planter i skapet..(Skunk#1 og Orange Bud)

Edited by Anonym

intreserte

Hjelp !!

Har litt problemer med frøene til auto ak47. Jeg sliter med å spire dem, har prøvt sandpapir.

Er det noen som kan gi meg noen smarte tips om hvordan jeg få de til å spire?

Har ligget fuktig i i 7 dager nå:( jeg begynner nå å bli redd for at frøene skal råtne??

Alle tips settes pris på :)

Når jeg første er her, hva er beste måte å stresse plantene på slik de produserer frø, har noen lowriders, men ingen hanner :(

Nymph
Hjelp !!

Har litt problemer med frøene til auto ak47. Jeg sliter med å spire dem, har prøvt sandpapir.

Er det noen som kan gi meg noen smarte tips om hvordan jeg få de til å spire?

Har ligget fuktig i i 7 dager nå:( jeg begynner nå å bli redd for at frøene skal råtne??

Alle tips settes pris på :)

Når jeg første er her, hva er beste måte å stresse plantene på slik de produserer frø, har noen lowriders, men ingen hanner :lol:

Fuktig i 7 dager i hva da?

Ta 2 fat, med dasspapir/tørkepapir og vøt det i vann (ikke for mye) og legg de 2 fatene over hverandre, de skal spires etter bare 2 dager.

Deretter sett de i kopper med jord; rundt 1-2 cm ned i jorda.

Når de har spiret sånn rundt 10 centimeter, så setter du den i nye potter (husk å ta et lite kutt på hver side av jordklumpen, så vil den gro større røtter).

For å få ei hunnplante til å produsere frø, så må du ha en hannplante og.

Når hannplanten har "parret" med hunnplanten, vil den produsere frø.

Det beste er å lage kloner, og det er bare å ta flere små "grener" fra hunnplanten når den er i vegginga.

Og sett de i 18/6-lys eller i 24/0-lys, etter hva du selv synes.

Det er best med kloner enn frø.

Håper dette hjelper deg :(

PS!/Edit:

Husk at auto-flowering planter skal ha 20 timer lys og 4 timer mørke fra frø til innhøstning; helst.

Edited by Nymph

intreserte

Jo, takker for svar.

frøene ligger mellom 2 fuktige filler, noen av dem begynte å spire i går:)

Det jeg tenkte på med å få frø på hunplantene var å stresse dem slik at dem produserer frø på bødsa, uten å bruke hannplanter.

er et navn på hva det heter men husker ikke hva det var ^_^

Får bare prøve å slokke lyset et par ganger til dagen , og se om jeg får noen frø :)

Eller tar jeg toltalt feil nå?

Edited by intreserte

0riginal
Jo, takker for svar.

frøene ligger mellom 2 fuktige filler, noen av dem begynte å spire i går:)

Det jeg tenkte på med å få frø på hunplantene var å stresse dem slik at dem produserer frø på bødsa, uten å bruke hannplanter.

er et navn på hva det heter men husker ikke hva det var ;)

Får bare prøve å slokke lyset et par ganger til dagen , og se om jeg får noen frø :)

Eller tar jeg toltalt feil nå?

Hermie (tvekjønn) du tenker på? er vell ikke noe folk VIL ha ? du risikerer dårligere pot(selv om den kan bli god den og) ville heller satset på og polinere en ren hun men en han for og få gode frø.. da får beste resultat!ren hun (sensimilla) blir den beste weeden og du får som oftes dem beste frøene ved at du polinerer en hunplante som jeg nevnte.. ta ikke mine ord for god fisk men det er slik jeg har forstått det utifra hva jeg har lest.

correct me if im wrong.. :)

eilkim

Det er jo 10 ganger lettere å bare finne deg en morplante å ta stiklinger av da får du bare damer å du slipper å vegge så lenge pga stiklingene får med seg alderen fra moren. Les mer om morplanter og kloning i dyrkehåndboken.

Kim. ;)