Jump to content
Sign in to follow this  
coupe

Dyrking i vinduskarmen

Recommended Posts

coupe

Har planet frø av white widow i en potte, planten har akkurat begynt å komme. Vil det bli noe ut av en plante som vokser i en potte i vindus karmen?

Mazar

Den vil vokse, men den vil aldri blomstre ferdig. Derfor er det bortkastet tid.

Dark

Tenkte på det med vinduskarm jeg også. Jeg dyrker ikke sjæl. Men min hypotese er at vinduskarmen vil vel funke om man planter planta i forhold til riktig årstid med tanke på natt/dag?

Eirik

Det vil funke i forhold til natt/dag om du starter den tidligere (typ april). Men noe særlig funk pleier det ikke å bli ut av det med mindre du har en helt sinnsykt solrik vinduskarm.....

E

coupe

Jeg har en veldig solrik vinduskarm, sol fra 14,15 til når den går ned på kvelden engang. Hvorfor vil ikke canabisen få noe effekt, utedyrking gir jo bra effekt...

Yusuf

Planta trenger 12 timer abselutt mørke helt svart for og blomstre det er her du sliter, jeg har hørt rykter om urter som ikke trenger det men hvet ingen ting om dem.

seini

Stuporsonic heter vell en strain som er dugendes til utendørsdyrking i norge,

men vinduskarm dyrking vil jeg påstå er et håpløst prosjekt, om du har en vinduskarm som har det lyset de neste 2-4 mnd'ene så tviler jeg på at det vil skje noe annet en at du får en fin stueplante.

men For en stueplante :)

-seini

magicmushroom

Lowryder planten kan du ha i vinduet,den autoblomstrer så du slipper tenke på lys/mørke. Planten gir ikke mye godsaker,godsakene gir heller ikke den store funken. Den har en spessiel lukt som jeg ikke har kjent av noen andre typer. Den er fryktelig hardfør å tåler det meste av lite lys,lite varme. Du kan ha planten i etpar år....

:-j

coolt

Fjerner ikke Vindusglass enkelte deler av lysspekteret?

Det kan jo ikke vaere bra for froekenen...

Yusuf

Helt riktig spekteret forandrer seg men om det blir verre eller bedre hvet jeg ikke.

magicmushroom

Cannabis er en hardfør plante,den vokser ofte der hvor mye annet ikke gror. Den vil sikkert vokse tregere,du vil få lite utbytte. Her står det om lowryder:

Indoors/outdoors: Especially suited for outdoors. But also nice for indoors (in the window).

:-j

Greenthumb

Er det i det hele tatt mulig å dyrke noe særlig annet enn små potteplanter med sollys gjennom vinduer? Mener å ha lest at vindusglass fjerner alt for mye av visse typer stråling, fargespekter osv...

Guest SlemPrest420
Er det i det hele tatt mulig å dyrke noe særlig annet enn små potteplanter med sollys gjennom vinduer? Mener å ha lest at vindusglass fjerner alt for mye av visse typer stråling, fargespekter osv...

Det er nok feil, Cool Shade-lamper med glass funker jo som bare det!

ole2dre

Stemmer det at man ikke får mer enn potteplanter i vinduet. Så en på et forum engang som hadde fått det til, til en viss grad. Men han hadde laget seg en slags setup i vinduet. Selv så har jeg ikke store erfaringene med dyrking, samler for tiden mest informasjon. Har hadd to planter, en i vinduet (ukjent) og en under en slags setup (skunk av noe slag). Den under "setupen", som jeg da brukte et lite lysrør til så ut som en juvel i forhold :D Ga bort planten etter 3 uker ell no sånnt. Da begynte den å bli litt i største laget til at jeg ville ha den hjemme hos mamman min mer ;)