Jump to content
merak

Første gang dyrker

Recommended Posts

merak

Postet dette i en tråd, men fikk beskjed om å åpne ny tråd her, så her er den

Hi dette er mitt første post, selv om jeg leste i forumet en stund. Må si at forumet ser meget bra ut med mange interesante temaer og med brukere som "har peiling på ting".

Synes at denne tråden er passe å starte mitt "karriare" her på norcan.no

Jeg har også for første gang satt i gang "prosjekt". Dette "prosjektet" er ment for å ha sine egne planter og kose seg :-j , ikke for å tjene penger eller lignende aktiviteter. Kjøpte seeds i Amsterdam i februar, så på mange filmer om innedørsdirking,begynte å bygge skap/rom for plantene i april og satt i gang i juli. Jeg skal ha plantene på loftet hvor det er plass mellom skråtak. Bygget ferdig (isolert til om med) to rom, et for flowering 2,5 x 1,5, m og en for vegetativ 1,5 x 1. Så langt jeg har skaffet meg lys (for begge rom) jord (kjøpte 3-4 slag som skal testes - på Plantasjen), bordvifte, ph-måler og ph-kjemikalier, forskjelig kunstgjødsel (sikkert feil alt sammen :) ) gele for kloning og et vifte som blåser ut luft. Også jeg har så lang ikke funnet på løsning for ventilasjon (tilfredstilende) og vanning og alle forslag på løsninger er mer enn velkomen.

Jeg satte i serviet 4 seeds (Skywalker, gen. femi) og "got lucky" med 3 av de. Etter en uke ei døde (sikkert for mye varme fordi jeg satt de alt for nære lys) så nå etter 2 uker jeg har to stk som ser meget bra ut. Har noen erfaring med Skywalker, er det vannlig at bunnen av stilken er tynn (faktisk tynnere enn på toppen av planten)?

Del er mange ting jeg lurer på som man kan ikke få med seg på filmene. F.eks hvor mye skal man vanne, når skal jeg gi de kunstgjøsel, hva trenger plantene i forskjellige perioder (etter vekst), hvor lang fra lyset skal man ha de osv osv.

Så kjære medrøykere alt hjelp er velkommen så bare fyr i vei.