Jump to content
Sign in to follow this  
Panzer

Hasj og vekst

Recommended Posts

Panzer

Hei, jeg har et spørsmål angående ungdom i vekst og hasj... Røyker ikke selv, men har en del venner som røyker og det har jeg forsåvist ingenting i mot... De er modne i hodet for alderen og skulle være i stand til å takle de psykologiske aspektene ihvertfall. Det eneste jeg er litt bekymret for, er at ihvertfall 2 av de er langt fra ferdig utvokste i kroppen. Har hørt en del om at Cannabis kan forsinke pubertet osv, men har kun lest om dette i anti-brosjyrer, aldri sett noe informsajon med kilder osv. om det...

Lurte bare på om noen visste noe om dette, eller kanskje hadde noen linker til noe forskning som var gjort på området

Takker for svar

Forconin

Velkommen Velkommen!

Godt å se at en som bare leter etter informasjon også titter innom fordi han ikke stoler på alt anti-legalistene sier.

Uansett.

Cannabis kan nok påvirke deg litt fysisk. Men såvidt jeg vet er vel de fleste dårlige effektene du kan få når du ikke er fullt utviklet psykisk. Er vel også snakk om noen fysiske effekter og. Men ikke så mye som jeg vet om.

Regner med at noen andre her på forumet har et mer fornuftig svar å komme med snart. :P

eRk

Jeg er veldig lav, eneste jeg kan klage på. Men liker det så... :P

Har nok ikke noe særlig å si, fysisk.

Men uansett er det ikke bra å leke med rusmidler uansett hvilket i en for ung alder.

Men her er litt å lese på, kanskje du finner noe.

Så litt kjapt nå, og fant ikke noe særlig på det. Så det er nok ikke så gale,

men jo lenger en venter jo bedre. Tror nok det er letter å begynne å missbruke

jo yngre en starter.

http://www.erowid.org

http://www.talktofrank.com

eRk.

seini

Mener å ha lest at tobakk kan ha en hemmende effekt på veksten.

men det kan jo ha vert statlig propaganda... (husker ikke hvor jeg har lest det, men røyking er fyfy for lungene iallefall, uannsett hva det måtte være)

-seini

Hicksville

Jeg tror ikke staten svartmaler skattebelagte produkter, slik som alkohol og tobakk - snarere tvert imot. Tror nok de balanserer på lovlighetens grense.

At lungene tar skade er helt klart, *host host*. <_<

WeedWeasel

Har ikke hørt noe om at pot hemmer veksten, men man bør kanskje ikke røyke før man er kommet igjennom puberteten. Her er nesten den eneste ikke-statelige informasjonen jeg fant med et raskt google søk...

Vœr ops på at cannabis KAN gi høyere kreativitet og eventuelt fremkalle latterkuler :D

Panzer

Takker for fine svar!

Klarte å finne den artikkelen som Erowid refererte til, og selvom det ikke var nevnt mye så stod det en under-overskrift hvor det var nevnt, og det stod ingenting om at det kunne være skadelig...

Men sikkert ingen dum ide å chillen litt på forbruket før man er eldre uansett...

Thanx, I'm out ;)

Anarkisten

Du skal være rimelig forsiktig med bruk i altfor ung alder. Jeg ble ekstremt påvirket psykologisk av hasj i mine tidligere dager når vi satt bak skolen og tok en blås vær dag. Gikk clean frem til for ca. 2 år siden hvor jeg startet igjen, men denne gangen ble jeg ikke påvirket av det pyskologiske aspektet med unntak av et par trips i ny og ne.