Jump to content
El

Hvordan kvalitetsbedømme importhasj

Recommended Posts

Jamandala

Kvalitets bedømming har man nesten aldri tid til når man handler på gata. Det begrenser seg til å lukte og klemme på. Min erfaring er at som sagt her, både hard og myk hasj kan være god. Nå handler jeg ikke på gata lenger, men når jeg gjorde det begrenset bedømmingen seg til å klemme hardt på piecen og lukte på fingra etterpå. Lukter det godt, dvs etter min mening, litt kvae aktig, av fingrene så er det som regel brukbar hasj. Det sterkere det lukter det bedre. At den er klissete er også et godt tegn. god lukt og litt seig er lovende med andre ord.

Rothschild

Olje, fett, voksprodukter!?, pvc og plast blandes i hasjen? Høres helt jævlig ut. Hor farlig er det å spise/røyke dette da? Ble litt redd nå ;)

Jamandala
Olje, fett, voksprodukter!?, pvc og plast blandes i hasjen? Høres helt jævlig ut. Hor farlig er det å spise/røyke dette da? Ble litt redd nå :P

Saue fett og blod blir vel brukt som bindemiddel i enkelte hasj typer? Men plastikk har jeg aldri opplevd.

manitu

Soap-bar's har jeg aldri sett i god kvalitet. duvet , sånne 200-grams såpestykker av hard,sort søppelhasj.

Mitt beste tips er å teste ny rev , med en tynn joint , uten å ha røkt tidligere på dagen..

.manitu

Can I buzz?

Jeg kjøpte en gang veldig god sort hasj. Den lukta grønnt, og var sterkere enn all annen hasj jeg har kjøpt. Antageligvis fordi hasj der jeg kommer fra suger.

• Like 1

DubBud

Det aller meste av hasj i Norge suger ^_^ Sæd bøtt truu.

• Like 2

Engel

Vanskelig å bedømme bra hasj. Hvis den er myk så er det et godt tegn. Hasj er jo egentlig ferskvare. men smake er viktig også Den burde også boble når man brenner den, ellers er det bullshit!!!!

Fikk tak i noe myk hasj engang litt sort som ikke var så god,men bedre enn standard. En annen ting er at man kan bli så fort lurt, hvis handelen gjøres åpenlyst som f.eks i Oslo. Hakke peil på priser der. Men her ligger plater på standard hasj 6500-7000 knallbra hasj som oppfyller alle 3. Myk, bobler,brenner og er sticky og blande ut i tobakken ligger på 12000,-kroner. 7500for 50g plate... Helt sinnsykt!!

Sånn som hasjen til "EL på forumet" Hvis den er bra da selvfølgelig kunne jeg helt sikkert regne 18-20 tusen.

Blir det feil og spørre åssen priser dere har i deres by. Har ingen intensjon om fisking etter hasj. Skal begynne å dyrke selv jeg ;) Men artig og vite hvor stor forskjell det er fra by til by...

Bor ikke i by men på landet nærmeste sted/by er vel knarvik.

• Like 1

PrescriptionMedicine

I Stavanger ligger prisene på 50g mellom 4 og 8k. Har aldri kjøpt 100-plater, men antar at man vil få avslag.

mester grønn
Bra hasj er garantert vanskelig å mekke ut. Det kan være lettest å bare smuldre opp uten varme.

Trodde en periode at lys hasj er renest. Inntil jeg fikk tak i en mørkere type som var bedre...

Flygende sotpartikler er et sikkert tegn på forurensing.

Sånne små jævla avlange sotbuser som henger i lufta.

Tror det dreier seg om PVC eller annet plastmateriale.

bra hasj vanskelig å mekke..........TULLPRAT - puck marock og svart marock som jeg røyka på åttitallet, var hard og tett densitet. 2g så ut som 1g av "vanlig marock, liban". poenget er at den tunge hasjen etter litt varme este ut skikkelig og enkel å mekke i tobakken, ikke noe kliss eller noe som ikke kunne gnis ut. den hasjen var av en helt annen kvalitet som er i dag. den urene bønna som er på markedet bør boikottes BIG TIME, bare avfallstoffer. står MANGE av våre nye landsmenn ved Vaterland og elva i Oslo og selger Marock, dere hørte riktig- de påstår det er marock. de hadde ikke kjent igjen en hg med marock omjeg la den i hendene dems, de har aldri sett det før. Garantert. skal lage mine egne greier fra nå av, gidder ikke finansiere hvem det er , som skaffer VERDENS DÅRLIGSTE HASJ TIL NORGE.

Dette var godt å få ut, blir frustrert av å kaste bort kr og helse på, møkkarev.

• Like 6

DubBud
Vanskelig å bedømme bra hasj. Hvis den er myk så er det et godt tegn.

Så enkelt er det nok ikke. God hasj skal være myk etter litt bearbeiding, men hvis hasjen er übermyk i romtemperatur er det no muffens.

bra hasj vanskelig å mekke..........TULLPRAT - puck marock og svart marock som jeg røyka på åttitallet, var hard og tett densitet. 2g så ut som 1g av "vanlig marock, liban". poenget er at den tunge hasjen etter litt varme este ut skikkelig og enkel å mekke i tobakken, ikke noe kliss eller noe som ikke kunne gnis ut.

Så vidt jeg husker så er puck marok hasj som er presset for olje, og altså ikke noe gode greier. Jeg har i alle fall aldri røyket god puck. Og dette med at hasjen sveller og eser ut etter oppvarming er jeg skeptisk til. Nå varmer ikke jeg opp hasj lenger, da jeg røyker den rent i en liten vannpipe, men min erfaring er helt klart at at god hasj er vanskelig å mekke slik som hasj vanligvis mekkes her på berget (varmes opp med lighter, gnus inn i tobakk). God hasj inneholder jo mye trikomer, og kan være seig og klissete og sticky, og da er den ikke lett å gnu. Da er det bedre å bare knipe den opp i småbiter og fyre opp.

Garantert. skal lage mine egne greier fra nå av, gidder ikke finansiere hvem det er , som skaffer VERDENS DÅRLIGSTE HASJ TIL NORGE.

:P Boikott dårlig hasj!

Ellers vil jeg skryte litt av produktene fra Beeline. En fin test på hvor kjip butangass smaker er å ta en helt ren pipe og bare trekke flamme fra lighter (altså uten noe mekk). Det smaker kjipt, tro meg :sick: Den samme testen med Beeline, derimot, smaker fint lite, bare et snev av bivoks. Good stuff ;)

Engel

Ja, men hvis man skal ha skikkelig god hasj, Er det beste hjemmelagd etter en nydelig grow :P

Ikke mye hasj, men mye mye bedre!!!

FarmerJoe

standard metode for å få dårlig hasj til å boble , er å finmale bildekk og blande inn.

Alle har vi forskjellige standarder og opplevelser av hvordan ting skal se ut , lukte , smake osv osv.

Jeg cosigner han som sa at den beste måten å teste hasj på er å røyke det.

Helst i en spliff , fordi du kan sneipe faenskapet om det smaker plast , røyken ser ut som stearin og kvalmen brer seg i kroppen.

Men man kan heller ikke steke en omelett uten å knuse noen egg , så det beste er helt klart å skaffe seg erfaring. Føler selv at jeg har røyka min fair share med dårlig bønne , og har skaffa meg et godt grunnlag for å bedømme kvalitet. Det beste er selvfølgelig å ha folk man stoler på som man kan handle fra , og ta deres ord for kvaliteten. Liker mye bedre folk som er ærlige om kvaliteten enn de som sier " det e den typ bãsta haschen" hver jævla gang , og det suger like mye lut.

peace

• Like 1

Jamandala

Har heldigvis greid å skaffe meg forholdsvis god kontakt. Og hasjen har vært upåklagelig. Men jeg er så lei marrokk. Eller det de kaller marokk i allefall. Uansett, det ser ut til at det er det enleste å få tak i. En annen ting. Det ser ut til at prisene stiger. fikk sist tak i brukbar tjall til 90 for grammet, med en unskyldning om at også hans leverandør hadde skrudd opp prisen og ei lekse om at prisene ikke har vært forandret siden 70tallet. Men verdien av å ha en god kontakt er større enn at jeg vil krangle på prisen. Betaler gjerne 100 kr g. for å slippe å bli bøffet på gata.

Men hvorfor er det bare denne evindelige marokken å få tak i? Vet det sitter en del folk på riktige godsaker av import hasj, men hvorfor er det så lite av den? For det må være sånn ettersom man vanskelig får tak i noe? På 80 tallet, da jeg begynte å røyke, eller nærmere bestemt i 79, så var det flere typer stadig vekk. Brun liban, rød liban, pakistaner, afghan, indisk og riktig god marokk og Kashmir. Hvor har det blitt av alt dette?

El
Brun liban, rød liban, pakistaner, afghan, indisk og riktig god marokk og Kashmir. Hvor har det blitt av alt dette?

Krig. Geografisk beliggenhet.

steinh
Og dette med at hasjen sveller og eser ut etter oppvarming er jeg skeptisk til. Nå varmer ikke jeg opp hasj lenger, da jeg røyker den rent i en liten vannpipe, men min erfaring er helt klart at at god hasj er vanskelig å mekke slik som hasj vanligvis mekkes her på berget (varmes opp med lighter, gnus inn i tobakk). God hasj inneholder jo mye trikomer, og kan være seig og klissete og sticky, og da er den ikke lett å gnu. Da er det bedre å bare knipe den opp i småbiter og fyre opp.

Første gangen jeg var på coffeeshop i Amsterdam rigget jeg meg opp og begynte å mekke på "norsk måte". Stor var min forbauselse da marokken nærmest rant utover bordet og deretter bare klistret seg til fingrene. Mitt reisefølge truet med å ta fra meg hasjen hvis jeg ikke holdt opp. Siden da har jeg gått over til noe jeg også har fått høre er den "gammeldagse" nederlandske måten, nemlig knipe av minst mulig kuler og strø disse langsetter på ei stripe av halvparten av tobakken i jointen, og deretter "bre over" med resten av tobakken. Alt må selvfølgelig gjøres nøyaktig og med andakt for å gi noe kred', men da har man også en rimelig god joint. Lages selvfølgelig med tynt, vanlig sigarettpapir. Kan røykes alle steder med gunstig vindretning.

Kan forresten fortelle at røyking med tobakk på coffeeshops ble undersøkt i sommer. De fleste større steder har ordnet seg med røykerom, noen har blitt tobakksfrie og noen lever i en håpefull verden og henviser til at politiet ikke har adgang til å undersøke jointene til kundene.

Når det gjelder kvalitetsbedømmelse av hasj, tror jeg Tony allerede har lest de ti bud, eller hvor mange det var.

Men jeg har en liten bemerkning til noe i innledningsforedraget. Det er helt klart forståelig at bøndene selger hva de kan, og at de plantene de dyrker gir alle slags kvaliteter på det siktede pulveret. Men de store partiene som kommer til Nord-Europa blir ikke kjøpt opp fra hver enkelt bonde, men fra regelrette "fabrikker" der allslags pulver og planter blir bearbeidet. Man må ikke tro at en durkdreven nederlandsk oppkjøper som har drevet med dette i tredve år lar seg til å lure til å ta imot noe annet enn det han har bedt om. Når det blir produsert store mengder regelrett bøff, som den britiskdestinerte soap bar, er det fordi noen har bestilt og vil betale for akkurat dette. Hvis noen vil ha og betale for toppkvalitet, kan det også skaffes. Det er et spørsmål om pris. Så, når det blir solgt et tonn hasj av virkelig elendig kommerskvalitet i Norge, er det fordi en eller annen størrelse nede i for eksempel Spania kjøpte akkurat det og fikk dette solgt videre til en gjeng banditter i Norge. Ingen blir lurt - vanligvis - før sluttbrukerne. Sannheten er at det er først når jointen brenner at dette dreier seg om hasj. Alt før dette øyeblikket dreier seg om penger.

Stein Hoftvedt

• Like 3

Bongmannen

Er den fin klebrer mekket seg fast i hverandre når man mekker. Skikkelig godhasj lukter også en god del pot :)

Cultum
Ingen blir lurt - vanligvis - før sluttbrukerne. Sannheten er at det er først når jointen brenner at dette dreier seg om hasj. Alt før dette øyeblikket dreier seg om penger.

Kunne ikke sagt det bedre; jeg har godt bekjentskap med mange som selger, og de har vanligvis 2 sorter.

En sort som er i høy kvalitet, som bare de røyker av. Så har de en annen sort i elendig kvalitet, som de bare selger av.

Kjipt, men sant.

//Cultum~

El

Bump.

Noen som har noen gode eller dårlige efaringer med juleinnkjøpene sine?

marlon_murray

Har ikke funnet noe som jeg vil betale for enda :\

Edited by marlon_asha

ganjalover
Har ikke funnet noe som jeg vil betale for enda :\

hallo=) jeg bor på østlandet 7 mil vest for oslo og her får vi tak i bønne som er skikkelig bra nesten hele tida:)

trudde kansje det var mere rundt i landet også??

Xerxes

julehasjen er i hus etter å ha bitt negler noen dager. men er desverre svært missfornøyd :D

selv om effekten er sånn midt på treèt standard hard jevla dritthasj, så smaker og lukter det pvc..

god jul....helvete faen ;)

edit: er ufør og vurderer sterkt å flytte til marocco eller spania for en kortere eller lengre periode. bodde 6 mnd på hassan second aveny i agadir for 12 år siden....røkte da bare zero duce (dobbel zero)

Edited by Xerxes

El
hallo=) jeg bor på østlandet 7 mil vest for oslo og her får vi tak i bønne som er skikkelig bra nesten hele tida:)

Og hvordan ser denne skikkelig bra bønna ut?

lastboss

Har kommet en sorting her nå, den ser bra ut og lukter skikkelig bra men fenger lite. Typisk sorting, brunt er nesten alltid bedre her i bygda.

Engel

Ikke noe verre enn standard hasj. Den sortingen er den muligens veldig myk. For da har jeg den og. Og ja fenger lite. Skal inn imorgen og prøve og prøve og finne meg noe godt. Men tror ikke at jeg har mye av en sjanse:(