Gå til innhold
El

Hvordan kvalitetsbedømme importhasj

Recommended Posts

Weedar^^

Jeg kom på en finfin metode for å bedømme kvaliteten på hasj.

1. Rull deg en spliff.

2. Røyk den i et smug, eller i nærheten av folk.

3. Se ansiktsutrykket på folk som går forbi.

Jeg stod å røyka i et smug da det kom en random gående forbi. jeg hørte han sa, "sniff sniff - aaaaah(med en høyfrekvent stemme)". Da vet du at du røyker bra tjall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud

Så å stole på tilfeldige forbipasserende er tingen for å bedømme kvalitet på hasj? :clown:

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dormouse

Jeg går for denne metoden. Liker fleksibiliteten i punkt 2. Men den forbipasserende mannen hørtes psyko ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Weedar^^

For å få en ordentlig god objektiv vurdering så må du nok det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CannaLeif

Hva er god hasj, og hvordan kan vi vite om det er fra øverste hylle når vi ikke aner om det finnes noe som er bedre?

Det blir litt som med min semi-demente bestemor som ikke glemmer noe, for det hadde hu huska...

Ikke det at jeg er så veldig mye bedre stilt, men jeg tror de aller fleste ikke har begreper om hva som er skikkelig god hasj... ikke noe å si på kvaliteten i Køben og Amster, men once in a blue moon har jeg kommet over et par bønner her i Norge som har vært hakket bedre.. dog, det kan jo ha noe med set & setting å gjøre også..

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Ganjalf

For å få en ordentlig god objektiv vurdering så må du nok det :)

Noen ganger er du så jævlig tett, at jeg skammer meg over å være på samme forum som deg.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
hjelpJEGdørUTENminBONG

Norge har vært transitt land for kvalitets narkotika i snart 40 år.

de sender kvaliteten til de landene som betaler for det.. her har det alltid vært god økonomi og seff er det god vaare...

sjelden jeg røyker dårlig vare,og sjelden jeg betaler mer enn 80 kr gr(uansett 1 ell 10) ,men nå måtte jg krype til korset i dag å kjøpe ok myk og grei og gni,og funk..

nå er det litt vansklig å sette kvalitets merke på tjall etter man har sitti å ryki nesten 200g NY sour diesel,no OG kush og anna knall jg ikke vet strain... alt anskaffet i oslo.. 90 på krita uten stress )

bor ikke i oslo,litt annerledes pris her... plusse på 110 på grammet...

fans vilt te tider...

men,nå er det bare te eget bruk. og det er tomt just nu.. hater tobakk.bruker ikke det i det grønne(herping det). så må få igang en hobby runde igjen etterhvert.. for blir så lei av å ryke brunt azz!!!

kanskje meg som har vært bortskjemt :P

ja,og når dt gjelder kval kontroll på rev... bite av en liten bit.. jo mer det stikker på tunga,og den distinkte hasj smaken kommer..

ryke testen.. suge i seg ryken fra fyre på testen... da kjennern fort åssen vare man har :)

Endret av hjelpJEGdørUTENminBONG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sygge&w33d

noen buffer hasjen med Zalo, gummi og andre ting.

det bare helt syk at folk gjør noe sån men der bare for mer kvanta av produkt, for å tjene mer penger men men.

fikk noe bra nyttår tjall som var noe inn i grann skogen god. den var fra en øy rund Jamaica

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
1up

Zalo, i hasj..?! Jeg kan garantere deg at det ikke finnes hasj med zalo i. Det ville vært nærmest umulig å presse plater av noe som inneholder zalo eller andre fettløselige væsker.

Kan nesten garantere deg at den hasjen ikke kom fra "en øy rundt Jamaica" også. Øyene rundt Jamaica kan telles på en hånd, og ingen er bebodd.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
umbraco

Med tilstrekkelig erfaring tar det ca to sekund å bestemme kvalitet. Positive trekk er sterk lukt, at den r myk og at den er klissete. i tilleg kommer hasj i forskjellige farger. Alt fra lys brun til nærmest svart. Noen vil si det er en smaksak, andre at forandring fryder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MszBussom

hmm, er skikkelig noob og har fått kjeft av venn fordi jeg har kjøpt litt vel mye av afganer (jeg er forferdelig noob på H fordi jeg startet å røyke det i april). Og ikke F**N om jeg kjøper egg igjen (viten man har erfart er jævlig vanskelig å glemme).

Akkurat nå sitter jeg igjen med en klump som jeg må enten få solgt/bytta (nei dette er ikke en phising eller spør om noen vil ha, det er en forklaring), heldigvis har jeg venner som jeg kan stole på og prøve få bytta med noe som er bra.

Jeg merka fort på afgan at noe kom, kribling, kløe, rar i kroppen... Det skuffa litt da det jeg fikk tak i, i sommer, var digg, mykt, lyst, god høy (sativa) aktiv av den. Skulle kommet hit med en gang og lest :)

Så nå er det homegrow, men da må man vente noen måneder, og p.g.a bosituasjon kan jeg ikke ha storproduksjon.

Endret av MszBussom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Det er ikke sikkert det er afghaner, egg produseres stort sett i Marocco, og genetikken de bruker varierer veldig :) Det kan selvfølgelig være afghansk genetikk, men det er mye feilinformasjon når det kommer til hasj, mange tror at alt som er mørkt og mykt er afghanerhasj.

Tidligere var egg sjeldne saker, og vanligvis bra varer. Noen hadde tross alt tatt seg bryet med å smugle de innvendig i kroppen. Da tar det ikke lang tid før etterligninger med dårlig kvalitet dukker opp, og mye av eggene som kommer over grensen smugles på "vanlig" måte, altså utenom tarmsystemet. :P

Å være selvforsynt er digg, samtidig er dyrking en veldig givende hobby. Lykke til med prosjektet ditt, hold oss oppdatert, og spør gjerne om du lurer på noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Ja , det er stor forskjell paa egg og skikkelig temple ball egg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MszBussom

Takker, men hadde en venn som testa for meg, og den vennen kan sine saker, og sa afganer, så da vet jeg det :) Kommer ikke til å røres igjen, (siden jeg fikk så fæle kribblinger/kløe og skikkelig urven følelse etterpå). Har nå lagret lukten i mitt hode (hehe) slik at neste gang jeg kjenner den spesifikke lukten så kjøper jeg ikke, litt sånn ekkel muggsopp lukt blanda inn i jord/mose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Naa er nesten all hasjen i Marokko ogsaa opprinnelige fra Afganistan, pga. Sykdom for noen aar siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Naa er nesten all hasjen i Marokko ogsaa opprinnelige fra Afganistan, pga. Sykdom for noen aar siden.

Det er sant at stadig færre dyrker de opprinnelige "marokkanske" strainsene, men det er stor variasjon i hva som dyrkes der nede. De kjører landrace-strains fra land som India, Pakistan, Afghanistan, Kashmir, Mexico, Jamaica++, samt at de i senere tid også har begynt å kjøre kommersielle strains som Critical Mass, Super Silver Haze, Cheese, Kush og mye annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
layzie

finnes det igjen noen "originale" strains i det hele tatt når det kommer til det kommersielle markedet av hasj? Har fått inntrykk av at alt er hybrider nå. Jævlig mye tørrokk om dagen ihvertfall. Styrer unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

t0rroc? har ikke sett det paa iallefall 10 aar, maa riktignok ta meg til takke med medium her i utlandet men funker greit nok:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå