Jump to content
pablo82

Lowryder #2 Førstegangsprosjekt (Vindusgrow)

Recommended Posts

pablo82

Bakgrunn:

Dette er første gang jeg har sådd cannabisfrø, og valgte derfor Lowryder #2 Feminized fra Joint Doctor's. Bestilte frø fra Storbritannia og mottok dem meget stealth fire dager senere. Har ikke før i høst begynt å interesse meg for dyrking. Har dog en flott utendørsplass like ved en ferskvannsinnsjø som skal beplantes til våren. Frem til det er dette purely educational.

Til de som måtte ha innvendinger mot metoden jeg bruker, så er det helt greit. Jeg vet at et growroom med 600 HPS og vifter i lange baner gjør jobben.

Jord:

Plantejord blandet med lecakuler fra Plantasjen. Av næring bruker jeg kun gjødselspinner for grønne planter, også dette fra Plantasjen.

Spiring:

Frøene, 5 stk, ble lagt på fuktig bomull og dekket til med plastfolie. Laget små hull i plastikken for lufting.

Bilder:

12149.jpg

Denne var litt uheldig og endte opp i kanten av potta. Denne gravde jeg godt rundt og flyttet den til midten. Dette gikk heldigvis bra.

12150.jpg

Flyttet til midten og strukket seg litt i løpet av natten.

12151.jpg

Borer seg ut av frøet.

Edited by pablo82

Onkel

Heisann ;)

Fjærn gjødningspinnen der, du vet aldri hvor mye den skiller ut til en hver tid. Dessuten har jorda nok næring i seg i en tid framover, og det er så si skjeldent du trenger å gi gjødning i veg om du potter om til riktig tid.

Husk å ha lampa iallefall en meter om ikke mere fra plantene når de er så små.

Lykke til.

-Onkel

Edit: Pass på overvanning.

pablo82
Heisann ;)

Fjærn gjødningspinnen der, du vet aldri hvor mye den skiller ut til en hver tid. Dessuten har jorda nok næring i seg i en tid framover, og det er så si skjeldent du trenger å gi gjødning i veg om du potter om til riktig tid.

Husk å ha lampa iallefall en meter om ikke mere fra plantene når de er så små.

Lykke til.

-Onkel

Edit: Pass på overvanning.

Takk for tips så tidlig i prosessen!

Jeg skal ta ut pinnene, men når det gjelder lys, så får den det solen byr på i vinduskarmen. Jeg har (u)heldigvis lys inn i leiligheten stort sett hele dagen, så det går forhåpentligvis bra.

Om jeg i det hele tatt får noe ut av prosjektet gjenstår å se. De skal i alle fall behandles pent, men som vanlige potteplanter.

Har kikket en del på dyrkekabinetter og telt, men premissene er ikke idelle for dette i en ettromsleilighet et sted i sentrum av hovedstaden. Det får vente til jeg bytter leilighet.

pablo82

Plantene er nå én uke gamle, og har kun fått lys fra solen og det lille som er i stuen. Temperaturen er jevn på rundt tyve-femogtyve grader i leiligheten.

12224.jpg

Jentene har begynt å strekke seg veldig, trolig på grunn av mangelen på lys. Regner med dette går greit så lenge de ikke knekker. Som dere ser har jeg valgt en løsning med sugerørsbandasjer.

12225.jpg

Prøver å maksimere lyset med aluminiumsfolie under plantene. Vennligst si ifra hvis dette er en dårlig ide :blushing:

Noen ekstra bilder:

12226.jpg

12227.jpg

GanjaMorty

Hvit papir reflekterer bedre enn alufolie, men pass på at det ikke blir mugg på jord skorpen. luft ut og du kan gjerne spe på med jord så du får stilken nærmere jorden, de strekker seg veldig mye uten lampe.

Edited by GanjaMorty

pablo82
Hvit papir reflekterer bedre enn alufolie, men pass på at det ikke blir mugg på jord skorpen. luft ut og du kan gjerne spe på med jord så du får stilken nærmere jorden, de strekker seg veldig mye uten lampe.

Skjønner!

Men i fare for å overforenkler spørsmålet mitt: Det er for så vidt ikke noe problem at de strekker seg?

pablo82

Da har det gått litt tid. Siden forrige innlegg valgte jeg å "senke" plantene litt ned i pottene. Dette ble gjort ved å grave godt rundt dem, og fylle opp med jord. Dette ga en god effekt, og har tilsynelatende ikke gjort plantene noe.

12357.jpg

12358.jpg

12361.jpg

De er vel kanskje litt små, men vokser ganske greit om dagen. De har fått lov til å stå ute i solen på balkongen på de varmeste av dagene som har vært, og det har gjort dem godt.

mester grønn

hvordan går det a? kom med flere bilder- har du startet en log, må du følge opp vet du. :D

pablo82

Vel, jeg har for lengst innsett at jeg må investere i et telt og lytt lys i løpet av høsten :-)

Uansett, lowryderjentene holder det fortsatt gående, nå med litt hjelp fra CFL, for å se om det fortsatt er noe håp.

Her er noen bilder tatt i løpet av de siste par dagene:

12409.jpg

12412.jpg

12413.jpg

12414.jpg

Av utstyr som jeg tenker å bestille, så er det en Secret Jardin DR40 eller DR60, 200W CFL x 2, vifte og kullfilter. Jeg bor forholdvis trangt, så noen større telt blir litt vanskelig. Jeg er glad i indicadominerte strains, så høyden bør ikke i by på problemer.

Jeg driver og researcher strains jeg skal dyrke ute til våren, og lurer i den forbindelse på om noen har prøvd f.eks. Danish Passion (på icmag-forumet snakkes det varmt om denne for utendørsdyrking (. Lurer også om noen eventuelt har prøvd noen autoblomstringsstrains utendørs.

Har funnet noen interessante gener:

(Guerilla Gold x Danish Passion) f3 canadian and danish genetics.

Mostly indica

8-9 weeks flowering.

Harvest depends on lattitude, at 55°N at around oct 1.

Height up to 1½ meter, average yielder

Good mold resistance

Viking x (b3n7 Erdpurt x Royal Dane)

Dutch, American, Swiss and danish genetics. Pretty bushy plants up to 1½ meter, good yields and mold resistance

7-8 weeks flowering.

Harvest depends on lattitude, at 55°N at primo October

Recommended outdoor

pablo82
Hvor gammle er de nå?

Rundt tre uker, så de er veldig stusselige.

PrescriptionMedicine

Kommer nok til å bli umulig å gjennomføre dette i og med at det er så lite lys på denne tiden av året, men du får ha lykke til.

pablo82
Kommer nok til å bli umulig å gjennomføre dette i og med at det er så lite lys på denne tiden av året, men du får ha lykke til.

De får CFL-lys nå, og det har hjulpet en del. Men det blir nok ikke rare greiene.

Tony

Du får kanskje ikke bæreposevis med pot ut av denne growen, men hvis du ikke driter deg ut så kommer du til å få en fin liten pose med pot som kommer til å gi deg et bredt glis om munnen. Jeg startet med 4*18w lysrør og selv om jeg ikke fikk mer enn ca 20g ut av det var jeg storfornøyd for kvaliteten var jo av en annen verden i forhold til det man får kjøpt.

pablo82
Du får kanskje ikke bæreposevis med pot ut av denne growen, men hvis du ikke driter deg ut så kommer du til å få en fin liten pose med pot som kommer til å gi deg et bredt glis om munnen. Jeg startet med 4*18w lysrør og selv om jeg ikke fikk mer enn ca 20g ut av det var jeg storfornøyd for kvaliteten var jo av en annen verden i forhold til det man får kjøpt.

Takk for oppmuntringen. Nye bilder kommer i morgen. Det har skjedd litt ting siden sist!

Ja, dette er jo hovedsaklig en eksperimentell førstegangsgrow, hvor jeg kan tillate meg å gjøre ting litt feil for å lære av dem. Hovedfokus ligger på planlegging av utendørsgrow til våren. Jeg har et fint sted ved en innsjø, et sted på Østlandet. Det er en står skråning, hvor solen skinner stort sett hele dagen. Det har vært dyrket mark tidligere; alt fra purreløk, poteter og jordbær, så jeg vet at jorden der er fin. Jeg har bestemt meg for å satse fullt og helt på danske, kanadiske og sveitiske strains.

bonggass

Personlig synes jeg slike growlogs som dette er mer interessante enn det vanlige "600w hps, homebox"-growet <_<

Blir spennende å følge med på, du får nok noe å røyke på skal du se! Forresten, husk å loggfør utendørsdyrkingen din til våren da? :P

pablo82
Personlig synes jeg slike growlogs som dette er mer interessante enn det vanlige "600w hps, homebox"-growet <_<

Blir spennende å følge med på, du får nok noe å røyke på skal du se! Forresten, husk å loggfør utendørsdyrkingen din til våren da? :P

Greia er jo litt annerledes siden jeg bevisst valgte autoblomstrende på grunn av mangel av utstyr. Det gjør vel kanskje at det blir litt mer spennende å se hva man kan få til.

Når det gjelder utendørsgrowen skal den dokumenteres grundig. Jeg har laget et oppsett for en slags logg/strainguide som kan brukes for senere referanse når growen er ferdig. Setter veldig pris på tilbakemeldinger om det er noe mer informasjon jeg bør ha med. Jeg har prøvd å holde det på et minimum, siden utendørsgrowen kommer til å omfatte en god del planter. Det er tatt utgangspunkt i at alle planter nummeres, og at man igjennom hele growen vet hvilket nummer planten har. (Dette kan vel også være nyttig dersom man tar stiklinger?)

Hvis noen har lyst på stencilen, så kan jeg gjerne sende den til de som måtte ønske det.

12739.jpg

pablo82

12749.jpg

12750.jpg

12751.jpg

Kan noen gi meg en tilbakemelding på om de ser friske ut? (Bortsett fra at de fortsatt er litt små :) )

Weedar^^

Jeg synes de ser bra ut pablo:).

hvilket lys bruker du til dem?

pablo82
Jeg synes de ser bra ut pablo:).

hvilket lys bruker du til dem?

Jeg bruker 2x 23W CFL (2700K) fra Clas Ohlson.

Det er først etter at jeg begynte å bruke disse CFL-ene at planten begynt å skyte fart (ja merkelig, ikke sant?). Det er selvfølgeig milevis unna Envirolite og HPS, men det gjør i alle fall jobben på en liten skala.

Jeg har prøvd å ta et bilde fra siden av den største planten. Jeg slite nemlig med å finne ut av hvordan jeg bestemmer kjønn. Jeg syns ikke Dyrkehåndboka gir noen god forklaring på akkurat den delen. Bildet boka bruker for å illustrere den delen syns jeg er noe utydelig. Når det er sagt, det er jo godt mulig at det ikke kan bestemmes kjønn på noen av disse ennå.