Jump to content
pablo82

Lowryder #2 Førstegangsprosjekt (Vindusgrow)

Recommended Posts

cannacas
Da har jeg gått til innkjøp av et Secret Jardin DR60 dyrketelt. Får se om jeg ikke får avsluttet noen av jentene i dette.

Hvor kjøpte du det fra? Er det komplett sett det også, som homebox'ene ?

Kniven
Hvor kjøpte du det fra? Er det komplett sett det også, som homebox'ene ?

Kan ikkje sei noko om kor han handla sitt, men her fekk eg mitt frå:

http://www.head-nature.com/seite?wg=655

Der sel dei fulle sett.

Ellers har dei ig DR-telt på nordicgrow.se, men dei er litt dyrare.

pablo82
Kan ikkje sei noko om kor han handla sitt, men her fekk eg mitt frå:

http://www.head-nature.com/seite?wg=655

Der sel dei fulle sett.

Ellers har dei ig DR-telt på nordicgrow.se, men dei er litt dyrare.

Teltet ble kjøpt fra http://www.3ch.co.uk, og ja, det er akkurat samme opplegg som Homebox. Bare et annet merke.

Bare husk at DR kommer i to versjoner; DR og DR-S. Dark Room Street er nemlig mye billigere, men er ikke av samme kvalitet. Det er "lightversjonen" på en måte.

mikael88

hei hei alle sammen. :) jeg er en nybegynner på dyrking og bare lurte på noen småting.

jeg har startet med lowryder#1 og er på 14 dagen. fra den har blitt puttet i jorda. pga stram økonomi så måtte jeg handle inn le lamper. (sparepærer) på 800 lumen.. vurderer å kjøpe noe led lamper neste gang jeg får lønning.

men, så var det det, hvordan regner man ut lumen? kan man sette 3 pærer sammen i ett skap og si at det da blir 800+800+800 lumen, eller er det annen regning på det? :mellow:

gikk litt skeis med matte eksamen serru :rofl:

tenkte å legge ut noen bilder også, men må bare prøve å finne ut hvordan forumet fungerer først.:P

cannacas

Er det bare teltet man får med her, ikke helt kit som med homebox? med lamper, reflektorer og slikt?

pablo82
hei hei alle sammen. :) jeg er en nybegynner på dyrking og bare lurte på noen småting.

jeg har startet med lowryder#1 og er på 14 dagen. fra den har blitt puttet i jorda. pga stram økonomi så måtte jeg handle inn le lamper. (sparepærer) på 800 lumen.. vurderer å kjøpe noe led lamper neste gang jeg får lønning.

men, så var det det, hvordan regner man ut lumen? kan man sette 3 pærer sammen i ett skap og si at det da blir 800+800+800 lumen, eller er det annen regning på det? :mellow:

gikk litt skeis med matte eksamen serru :rofl:

tenkte å legge ut noen bilder også, men må bare prøve å finne ut hvordan forumet fungerer først.:P

Vel, lumens er jo svært viktig, men når du kjøper inn lys og har stramt budsjett, så kan du jo som meg finne de sterkeste sparepærene du får i vanlig butikk (Clas Ohlson). De er på 23 W og funker greit. For vekst bør lampen ha kelvins tilsværende ca 6000K og for blomst ca 2400K. Jeg har brukt 2x 23 W 2700 K, men skal nå gå til innkjøp av en sparepære på 125 W. Forskjellen kan du jo tenkte deg til selv.

Alt i alt er min erfaring etter denne første growen lys uansett er alfa og omega når det kommer til dyrking. Så lenge du kan vedlikeholde en grei temperatur ved dyrkestedet, er det bare å peise på med så mye lys som mulig. For all del, ikke sløs pengene dine på LED. Det er forstatt veeeeeldig omdiskutert, og jeg har ikke sett de store resultatene av det noe sted.

pablo82
Er det bare teltet man får med her, ikke helt kit som med homebox? med lamper, reflektorer og slikt?

Jeg er ikke sikker på om de selger pakker, men du får jo evt sette sammen et sett selv. Du trenger:

-Telt

-Lyspære® + reflektor(er)

-Kanalvifte, kullfilter og ventilasjonsrør/slange

pablo82

Litt bødd, for dem som liker den slags :-)

13908.jpg

13909.jpg

Den andre av de to gjenstående lowryderne:

13910.jpg

Super Silver Haze i vekst:

13911.jpg

pablo82

Da har jeg endelig vært nedom Designbelysning og kjøpt reflektor og pære. Dette skal bli gøy!

De hadde dessverre bare 125 W på lager, så jeg får bestille noe større senere. Kjøpte i tillegg en Small Wing Reflector med innebygget E40-sokkel.

Heffern

Quote"Vel, lumens er jo svært viktig, men når du kjøper inn lys og har stramt budsjett, så kan du jo som meg finne de sterkeste sparepærene du får i vanlig butikk (Clas Ohlson). De er på 23 W og funker greit."

30 w på biltema ,1650lm,4000k

mikael88
Vel, lumens er jo svært viktig, men når du kjøper inn lys og har stramt budsjett, så kan du jo som meg finne de sterkeste sparepærene du får i vanlig butikk (Clas Ohlson). De er på 23 W og funker greit. For vekst bør lampen ha kelvins tilsværende ca 6000K og for blomst ca 2400K. Jeg har brukt 2x 23 W 2700 K, men skal nå gå til innkjøp av en sparepære på 125 W. Forskjellen kan du jo tenkte deg til selv.

Alt i alt er min erfaring etter denne første growen lys uansett er alfa og omega når det kommer til dyrking. Så lenge du kan vedlikeholde en grei temperatur ved dyrkestedet, er det bare å peise på med så mye lys som mulig. For all del, ikke sløs pengene dine på LED. Det er forstatt veeeeeldig omdiskutert, og jeg har ikke sett de store resultatene av det noe sted.

Ja jeg har nå fått 23w sparepærer på 2700 k fra designbelysning.

og jeg har tenkt meg om litt, så jeg tror jeg går for innkjøp av ett par 115w cfl når jeg får penger.

Takk for tipset forresten :)

buska
Ja jeg har nå fått 23w sparepærer på 2700 k fra designbelysning.

:)

Får du ikke de pærene på biltema til en langt hyggeligere pris? mener dem er like, eller har jeg feil?

weedster

skjedde med tråden da?:redeyes: