Jump to content
Mazar

Puls på NRK1 i dag kl. 19.30

Recommended Posts

tHeHerb
Ingunn Hove: Hasj virker både på kroppen og hjernen. En får økt puls, rødhet i øynene og tørr munn. Mange får plutselig lyst på søtsaker. En kan få forandret tids- og kroppsoppfattelse og redusert evne til å oppfatte avstander. Reaksjonsevne og oppmerksomhet reduseres. Rent psykisk oppleves det avslappende og en får økt velvære. Virkningen over tid er ofte sløvhet og manglende tiltakslyst. Stoffet sitter i kroppen i lang tid, og en får ikke samme opplevelse av dagen derpå som med mange andre stoffer.

Det der er jo standar svar på alt om cannabis som står i lære bøker og hefter man får av folk som er imot det narkotiske rusmidlet "cannabeis" .. Jeg blir ikke tørr i munn, og tiltaks lysten min den er helt normal, så mener disse menneskene burde oppdatere denne informasjonen sin, og komme med noe litt mer konkret..

WeedWeasel

Personlige observasjoner:

Ingunn Hove: Hasj virker både på kroppen og hjernen.

Det er sant, men virkningen varierer med det man røyker. Indica for kropps-høy, og Sativa for den deilige hjerne-høyen...

En får økt puls, rødhet i øynene og tørr munn.

Har kun merket økt puls noen ganger, men absolutt ikke hver gang. Det er vel sannsynlig å gå ut fra at pulsen øker fordi man røyker det. Røde øyne er ikke til å komme fra, det skjer hver gang jeg røyker, og er et "tell-tale sign" (som noen ganger gjør at jeg blir sittende innendørs når jeg røyker (litt noia noen ganger på grunn av det der...) Her ikke merket så mye til tørr munn, egentlig. Men så har jeg alltid et glass vann/brus/saft/juice eller kaffe i nœrheten uansett...

Mange får plutselig lyst på søtsaker.

MUNCHIES! Noen ganger, absolutt. Synes nesten det skjer oftest når jeg røyker indica. Med Sativa er jeg "for opptatt" med å skrive og slikt, virker det som...

En kan få forandret tids- og kroppsoppfattelse og redusert evne til å oppfatte avstander.

Nja... merker jo at tiden noen ganger går litt sakte og slikt når jeg er stein, men min evne til å oppfatte avstander har jo alltid vœrt dårlig uansett...

Reaksjonsevne og oppmerksomhet reduseres.

Dette er kun delvis sant for min egen del. Når jeg røyker reagerer jeg faktisk raskere enn når jeg ikke er høy, og jeg er også mer oppmerksom til mine omgivelser. MEN, det hender også at jeg "mister tråden" og glemmer hva det er jeg driver med. Den glemskheten varer ikke lenge (10 sekunder eller mindre), men kan vœre litt ubehagelig.

Rent psykisk oppleves det avslappende og en får økt velvære.

HELL YEAH! Det ER jo et rusmiddel. Herlig følelse av velvœre, noe av det beste i verden!

Virkningen over tid er ofte sløvhet og manglende tiltakslyst.

Dette har jeg faktisk IKKE merket noe til. Jeg må faktisk si, at over tid har jeg MER tiltakslyst, og viser MER initiativ. Har heller ikke merket ekstra sløvhet eller noe sånt, slik det står i alle anti-cannabis flyerene...

Stoffet sitter i kroppen i lang tid, og en får ikke samme opplevelse av dagen derpå som med mange andre stoffer.

Dette er jo sant, og har ført til en del ekle opplevelser i (sœrlig) USA, hvor narkotika test som regel er er kriterium for ALLE som søker arbeid. Ca 30 dager er vanlig for en normal bruker, og litt mer for en tung bruker.

Dette er jo alt spennende saker, og det blir forsket (objektivt) alt for lite på dette området. Er det noen som har sett en slik type forskning (som ikke er sponset av DEA eller anti-cannabis grupper)?

Greenthumb

Well said Freddie!! 8) Men er nok dessverre ikke alle som gjennomskuer propaganda-pisset de kommer med der! En person som ikke vet noe om emnet vil helt sikkert suge til seg dette som sunn, fornuftig lærdom fra statskanalen... Grunnen til at ungdom bruker narkotika er vel egentlig ikke det at de gjennomskuer alt pisset de blir foret med fra staten, men at de søker spenningen i det "farlige"...

*sukk* nå ble det ENDA flere som må omvendes til faktaene og realitetene... Tar jo faen meg mye tid og innsats bare å "frelse" EN :)

Guest kkt1986

"Hun sier at har du brukt hasj mer enn fem ganger, dobler du risikoen for å utvikle psykose."

Slående logikk:

Risikoen blir doblet i forhold til om man ikke hadde vært disponert for psykoser... DEN kan jeg godta.

tHeHerb
"Hun sier at har du brukt hasj mer enn fem ganger, dobler du risikoen for å utvikle psykose."

Dersom dette er saklig så burde vel jeg ha multiplisert med 10000 ganger for å utvikle psykose..? :huh: (ja, tror dette er bull)

Risikoen blir doblet i forhold til om man ikke hadde vært disponert for psykoser...
Ja, kan prøve å godta den :)