Jump to content
Sign in to follow this  
Ordbok

Dyrkeplaner v2

Recommended Posts

Ordbok

http://img685.imageshack.us/img685/1497/as...sdasfasdfga.jpg

Jeg har ombestemt meg litt på frøfronten, etter å ha lest i dyrkehåndboken ser jeg og leser jeg at det er lettere og dyrke indica planter som førstegangsgrower. Dette fordi indica-planter lukter mindre, og fordi blomstringsfasen er kortere. Har jeg dette korrekt?

Vil gjerne få det til ordentlig første gangen, derfor endret jeg seedlisten litt.

Tenkte på å starte å gro Jack Herer & Shiva Skunk (Som er en mix av Northern Lights og Skunk #1)

Leste i dyrkeblekka at Northern Lights var en av de lettere typene for nybegynnere, både pga. lukt og blomstringsfasen.

Ser derfor det nye frøvalget mitt bedre ut?

Tenkte å kjøre gjennom ordren nå! :rolleyes:

Mvh Ordbok

Ordbok

Prøvde nå å kjøre gjennom ordren.

Er det slik at jeg bør bestille ferre frø for å understige tollgrensen på 200,- kr?

Eller kan jeg sende en mail til attitude seedbank og forklare situasjonen og få de til å, understige prisen manuelt, altså skrive at denne pakken kun inneholder produkter til under den prisen?

Anyways, når jeg nå prøvde å kjøre gjennom ordren (Med et Spendon gavekort på 1600,-)

Så får jeg opp følgende informasjon:

http://img707.imageshack.us/img707/6892/kodko.jpg

Noen som har lyst til å adde meg på msn, og ta meg gjennom prosessen ved å bestille frø?

På forhånd hjertelig takk :rolleyes: Ordbok!

Ordbok

Hei,

Seedsa er nå betalt & bestilt! :rolleyes:

Seedlisten ble som følger:

Order Item 1 , Part Number : ceres NL x SK 1 , Description : CERES SEEDS REGULAR x15 NORTHERN LIGHTS x SKUNK No.1 , Quantity : 1 , Unit Cost : 37.00 ,

Order Item 2 , Part Number : HF534FEM , Description : HOMEGROWN FANTASEEDS JACK HERER FEMINISED x5 , Quantity : 2 , Unit Cost : 35.00 ,

Order Item 3 , Part Number : par-sativa-S , Description : PARADISE SEEDS REGULAR x10 SATIVA SPIRIT , Quantity : 1 , Unit Cost : 35.00 ,

Ville så gjerne ha Jack Herer, og alt de hadde var feminiserte frø. Så sånn ble det, håper ikke dette vil by meg på store problemer! :smokey:

Nå gjelder det bare å få bestilt utstyret, har jeg misforstått når jeg tror at å bestille utstyr er 100% lovlig ?

Jeg kan bare gjøre head-nature bestillingen, rett hjem på egen dør uten problemer?

Takk til alle som tar seg tid til å svare, Luv Ordbok

bonggass

Heisann. Gratulerer med ditt første steg inn i dyrkelivet.

Du kan bestille utstyr fra head-nature helt lovlig. Du vil måtte betale med bankoverføring, også vil de trekke fra rundt en 10% tysk moms.

Når varen kommer til norge vil den bli fortollet. Da kommer sikkert posten til å sende deg en mail og be om kvittering, fødselsnummer og underskrift. Sendte bare inn fødsesnr og kvittering til de på mail, samt en copy pasted version av bankutskriften fra nettbanken, og det ser ut til å funke fint :rolleyes:

Head-nature har utrolig bra service, og du blir nok fornøyd :smokey:

lykke til

Edited by bonggass

Ordbok
Heisann. Gratulerer med ditt første steg inn i dyrkelivet.

Du kan bestille utstyr fra head-nature helt lovlig. Du vil måtte betale med bankoverføring, også vil de trekke fra rundt en 10% tysk moms.

Når varen kommer til norge vil den bli fortollet. Da kommer sikkert posten til å sende deg en mail og be om kvittering, fødselsnummer og underskrift. Sendte bare inn fødsesnr og kvittering til de på mail, samt en copy pasted version av bankutskriften fra nettbanken, og det ser ut til å funke fint :rolleyes:

Head-nature har utrolig bra service, og du blir nok fornøyd :smokey:

lykke til

Tusen takk,

Tror du jeg vil trenge en cooltube for mitt oppsett på 600W ?

I så fall bestiller jeg det samtidig, Mvh Ordbok

Ordbok

Hei, har nå kommet frem til en komplett handleliste hos www.head-nature.com:

http://img691.imageshack.us/img691/9710/asdf1j.jpg

http://img641.imageshack.us/img641/485/asdf2.jpg

Hvis jeg bestiller alt dette, har jeg da absolutt alt jeg trenger untatt jord? Tenkte jeg skulle kjøpe plantasjen's ferdige blomsterjord.

Er det noe jeg eventuelt mangler? I så fall ønsker jeg tips.

Jeg nekter å kjøre gjennom bestillingen før noen kan "vouche" for den! :)

Jeg leste noe om at man trenger en ekstra vifte til cooltuben?

Har jeg denne? Mangler jeg denne?

Noen erfarne som har lyst til å se gjennom handlelisten og "vouche" for den? :smokey:

Jeg føler jeg har fått med meg det meste i den, og håper dere er enige.

Så fort jeg får svar på denne posten, kjører jeg gjennom bestillingen.

Men nå skal jeg ut og drekke øl!

Håper på svar! :)

:rolleyes: Ordbok

DubBud

Ser greit ut dette. Du trenger ikke ha ekstra vifte til cooltube, det går fint med bare én vifte. Kjøp gjerne med noen småpotter (0,2l + 1l), så har du det klart. 3,5 liters potter er for store til å så frø i ;) Potter og slikt er sesongvare på Plantasjen og andre hagesentre, så det er ikke sikkert du får kjøpt det du småpotter på vinterstid. Kör hårt! :guitar:

Ordbok
Ser greit ut dette. Du trenger ikke ha ekstra vifte til cooltube, det går fint med bare én vifte. Kjøp gjerne med noen småpotter (0,2l + 1l), så har du det klart. 3,5 liters potter er for store til å så frø i ;) Potter og slikt er sesongvare på Plantasjen og andre hagesentre, så det er ikke sikkert du får kjøpt det du småpotter på vinterstid. Kör hårt! :guitar:

Tusen hjertelig takk! :)

Ordre er nå gjennomført! :)

Growlog kommer, <3 NorCan! :)

;) :D :inlove: :inlove: :inlove:

pablo82
Hei,

Bruker du da dette teltet til vekstfasen, og blomstringsfasen?

Mvh Ordbok

Ja. Jeg bruker teltet til vekst og blomst.

Du trenger jo i prinsippet ikke to rom, hvis du ikke har tenkt til å ha en morplante du tar stiklinger fra. Da må du ha et vegrom og et blomstrom.

skilpadde
Tusen hjertelig takk! :)

Ordre er nå gjennomført! :)

Growlog kommer, <3 NorCan! :)

:P :P :inlove: :inlove: :inlove:

Deilig!! Gleder meg til å se hva du får til!

Husk å ikke overvanne ;)

:smoke:

Ordbok

Brev part 1 of 2, arrived. Har fått jack herer seeds'a, og venter nå på de siste pakkene.

Utstyret mitt er for tiden hos tollen, og blir fortollet.

Skal holde dere oppdatert når utstyret er i hus! <_<

420comeback
Jepp,

Tenkte jeg skulle skaffe meg et digital-kamera asap. For tiden har jeg bare en eldgammel iPhone, og tror ikke den er noe særlig og ta bilder med. Har hørt at du får gode kameraer til under tusen lappen, så går vel for et sånt et, ellers så har jeg alltids muligheten til å låne meg et kamera!

Growlog, skal seff kjøres! :clown:

Husk bare å kjøpe et kamera som du kan justere hvitbalansen (WB) på, dersom du vil kunne ta ok bilder under HPS, MH og lignende, da disse lampene "farger" bildene henholdsvis gultrødt og blåhvitt. Tror det står noe om det i dyrkehåndboken btw.

Ser frem til dyrkeloggen din!

<_<

Holvik

Angående handlelisten din, så er det noe jeg ikke skjønner, men så har jo ikke jeg så veldig peiling på dette heller, men ;

Hvorfor bestiller du så mange separate deler, istedet for å kjøpe http://www.head-nature.com/04165-600W eller noe i den stil? Altså et pakketilbud, det virker jo mye billigere?

Ordbok
Angående handlelisten din, så er det noe jeg ikke skjønner, men så har jo ikke jeg så veldig peiling på dette heller, men ;

Hvorfor bestiller du så mange separate deler, istedet for å kjøpe http://www.head-nature.com/04165-600W eller noe i den stil? Altså et pakketilbud, det virker jo mye billigere?

Er ikke helt sikker, gitt. Ble nok bare sånn! :)

Ville ha litt av hvert, og spesielle pærer. Fant det enklest sånn

Mvh Ordbok

saufett
Prøvde nå å kjøre gjennom ordren.

Er det slik at jeg bør bestille ferre frø for å understige tollgrensen på 200,- kr?

Eller kan jeg sende en mail til attitude seedbank og forklare situasjonen og få de til å, understige prisen manuelt, altså skrive at denne pakken kun inneholder produkter til under den prisen?

Anyways, når jeg nå prøvde å kjøre gjennom ordren (Med et Spendon gavekort på 1600,-)

Så får jeg opp følgende informasjon:

http://img707.imageshack.us/img707/6892/kodko.jpg

Noen som har lyst til å adde meg på msn, og ta meg gjennom prosessen ved å bestille frø?

På forhånd hjertelig takk ;) Ordbok!

Hvordan fikk du rettet opp den "feilen" ved bestilling, hva var årsaken?

:)

Ordbok
Hvordan fikk du rettet opp den "feilen" ved bestilling, hva var årsaken?

:)

Vetkje.. Betalte cash

Ordbok

AceOfHaze
Hei,

Seedsa er nå betalt & bestilt! :)

Seedlisten ble som følger:

Order Item 1 , Part Number : ceres NL x SK 1 , Description : CERES SEEDS REGULAR x15 NORTHERN LIGHTS x SKUNK No.1 , Quantity : 1 , Unit Cost : 37.00 ,

Order Item 2 , Part Number : HF534FEM , Description : HOMEGROWN FANTASEEDS JACK HERER FEMINISED x5 , Quantity : 2 , Unit Cost : 35.00 ,

Order Item 3 , Part Number : par-sativa-S , Description : PARADISE SEEDS REGULAR x10 SATIVA SPIRIT , Quantity : 1 , Unit Cost : 35.00 ,

Ville så gjerne ha Jack Herer, og alt de hadde var feminiserte frø. Så sånn ble det, håper ikke dette vil by meg på store problemer! :)

Nå gjelder det bare å få bestilt utstyret, har jeg misforstått når jeg tror at å bestille utstyr er 100% lovlig ?

Jeg kan bare gjøre head-nature bestillingen, rett hjem på egen dør uten problemer?

Takk til alle som tar seg tid til å svare, Luv Ordbok

Hei Ordbok,

Jeg tar opp denne tåden igjen grunnet ren nysgjerrighet: hvordan gikk det med prosjektet ditt??

Hvordan vokste de forskjellige strainene? Kan du gi oss en liten anmeldelse av de du grodde?

Og systemet, funka det bra?

ACE