Jump to content
Sign in to follow this  
Eirik

Oppfordring til lovbrudd?

Recommended Posts

Eirik

Heisann!

Jeg bare lurte på om noen vet om det å skrive en dyrkeguide vil være oppfordring til lovbrudd?

Jeg har jo med en disclaimer der jeg utførlig advarer folk mot å "gjøre dette hjemme", men samtidig lurer jeg jo på om en så nøyaktig bruksanvisning går under oppfordring......

Noen som vet sikkert?

E

magicmushroom

Selges vel dyrke boker i norge uten at det er noe galt i det? Du leverer informasjon, du driver ikke med oppfordring. Free Press!!!!

:-j

Even Ganja

Mulig Johnnyl kunne satt oss i kontakt med en jurist av klasse?

Forøvrig, vi trenger sårt innslag fra jus-personell. Noen som kjenner nooen som kjenner på andres noen?

-ganja+

Guest Prof. Baltazar

I pressen skilles det mellom direkte oppfordringer og antydninger og hevdelser. Hvis du direkte oppfordrer noen til å gjøre noe ulovlig, kan du bli straffet, men hvis du antyder at "det er mulig" havner det i gråsonen. Per Egil Hegge i Aftenposten skrev en artikkel om dette i år en gang. Jeg så den i papirutgaven men husker ikke tittelen. Du kan eventuelt søke og se selv:

http://www.aftenposten.no/ekspertene/spraak/

Yusuf

Hei min beste advokat er Øyvind Ellseth Tlf 22333288 han er utrulig dyktig fikk rotta og gutta frikjent i drammens bomba på sluttprosedyra blei anka og gutta blei dømt men første frifinnelsen er ett eksempel på advokat kunst.

Har brukt han i mange år og fikk meg frikjent i en stygg sak for noen år siden.

Eneste advokaten jeg stoler 100 % på har diplomer fra masse H A Treff på veggen på kontoret sitt så det er ingen tvil om side.Johnny Dk

Og fortelle hvordan man gjør ett lovbrudd er ikke ulovlig men og oppfordre folk til og bryte loven er forbudt så skriv dyrkemanual trengs virkelig stor mangel på dette

Edited by johnnyl

Greenthumb

Har ikke dyrkeklubben en bra guide/manual dere leverer med stiklingene deres deler ut da? uuum... H A -treff? Hells Angels? :)

Yusuf
Har ikke dyrkeklubben en bra guide/manual dere leverer med stiklingene deres deler ut da? uuum... H A -treff? Hells Angels? :)

Ja men den er ikke fullkommen trenger fler det beste er og ha mange og slå de sammen etter hvert man blir aldri utlert. Ja.

Kos deg Johnny Dk