Gå til innhold
vin&grønt

Thailand Tråden

Recommended Posts

bloodben

I Thailand må bare å gå rundt å smile å late som alt er helt topp. Da blir det også helt topp :smokey:

What goes around comes around :)

Går man rundt å smiler til verden og thaiene, prater med dem, koser seg og er spandabel så går vel det meste bra. Ingen gidder å lage helvete for en de liker.. Likte de andre rådene dine også :)

Vet om en kar i 40 åra i fra samme plass som jeg bor som bruker å reise til Pattaya hele tiden. Siste 2-3 turene nå så har han brukt å leie inn proffe boksere/livvakter som han har rundt seg nærmest hele døgnet fordi han har slåst, herjet og laget så mye helvete i barene at han nærmest er utestengt overalt.

Da ser jeg rett og slett ikke poenget i å reise på "ferie" til dette vakre landet om man ikke klarer å oppføre seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Marie1

Det var bra og informativt skrevet vin&grønt

Jeg likte Thailand, men likte ikke befolkningen.

Jeg har aldri sett en slik grådighet med egne øyne før som jeg så sist jeg var der nede, etter det oppholdet mistet jeg mye respekt for Thailendere, Thaiene begynner å bli vel arrogant, litt sånn fuck you we get money holdning.

Blir nok heller å dra til Vietnam neste gang, tror det er den neste store turistdestinasjonen, Thailand hviler på gammelt rykte.

Merk mine ord

Helt enig, Har reist ned nesten hvert år siden 1999. Camodia og Laos er supert! En av mine favorittplasser er Si pan don i Sør Laos og Vang Vieng. Sihanoukville i Cambodia er også fantastisk. Thailand er "oppbrukt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Marie1

En annen ting du må huske er vær forsiktig med "buckets". Små lekespann med en god blanding alkohol, farlig men godt. Drikker du 3+++ av dem, ja da kan du ende opp med både tatoveringer og piercinger. Spesielt hvis man er på vei hjem etter endt bytur, kjøper seg litt gate-mat og ser en piercing dude som sitter på en krakk ved siden av. Lett å tenke " Ja jøss, det er en god ide. Sånt gjør de ikke i Norge, ser nesten ut som han bruker en sånn pølseklype tilogmed"..........ehhh har jeg hørt :blushing:

Uff, styr unna buckets, de bruker det mest crappy brennevinet de har. Det samme gjelder drinker, men de passer på å gi deg ekte vare om du ber om shot.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
marlon_murray

hvor har du vært? de blander jo fra samme flaskene.. vanligvis mens du ser på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
locopoco

Helt vanvittig bra stoff dette v&g.

Jeg var i Koh Phangan, Koh Samui og Koh Tao i januar(first time in thailand), og skulle gjerne ha leste dette før jeg dro.

Og når jeg også leser om dette med risiko ved røyking på "hovedstrada" under FullMoon-partyet på Koh Phangan får jeg nesten litt noia år jeg tenker hvordan jeg fløy drita rundt på stranda og røyka med randomtursiter som ble superglad for trekk :)

Jeg og en kompis møtte 2 søstre som var i begynnelsen a 20-åra og deres mor fra england, og alle tre røyket med oss :) Det begynte med at vi trengte papers etter å ha knekt de 2 j'sa vi hadde.

Vi kjøpte prerolled og mushroomshakes på den reggybaren som ligger helt til venstre om man ser ut mot havet. Opp trappen og på høyden der. Under FM kjøpte jeg først 1 stk shake (som jeg sleit noe helt vanvittig å få ned pga jeg sliter bigtime med smaken), jeg merket absolutt ingen ting og fikk klemt ned en til ved hjelp av en cola, heller ikke da noen funk. Heller ikke mine kompiser. Kan det tenkes at dette var pga det ekstreme kaoset som er under FM at de da kun solgte vanlig shakes altså ikke magic?

Vi dro tilbake igjen sent, og da var de tomme for ganja, det var litt nedtur. Poten vi fikk ville vi i norge kalt crap, men da vi ikke hadde smoket på en ukes tid og var bra fulle fikk vi en ok funk.

Blei også tilbudt ecstasy av en mann i kanskje 40års som var merkelig streit kledd (han skilte seg veldig ut fra de ellers festdekorerte folka der). Han stod helt nede ved vannkanten kanskje 30m mer mot midten av stranden fra reggybaren på høyden. Jeg bare så på han og svarte ikke for selv da jeg var drita føltes det sketshy. Det var vel antagligvis en sivil, eller? Han var tilsynflatene alene..

Har sykt lyst til å dra tilbake og sjekke ut litt mer av de usentrale stedene.

edit: surrer fælt :P

Endret av locopoco

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
THCHerbalist

Godt innlegg, leste hele.

Mens jeg samtykker med det meste, så har jeg personlig bare hatt bra møter med ladyboys. Jeg har aldri vært tiltrukket av dem, men de tar ofte på meg i Thailand, og jeg slår ofte av en prat med dem.

Jeg har vært på go-go barer og diverse i Bangkok og Korat og Karaoke i Hua Hin og Korat hvor det er har vært mafia aktivitet. Men så har jeg også veldig mange Thai venner der nede som bokstavelig talt flokker rundt meg som livvakter hvis jeg går på steder som de fleste turister aldri ville gått, når man er i tidlig 20 åra og hvit, så tror alle du er en vandrende gullgruve. Men uansett hvor du er i Thailand så kommer du ekstremt langt med høflighet.

Dagling? Haha dette visste jeg ikke, selv har jeg aldri blit ropt etter.

Appr.po stoner i Thailand, så er jeg enig med deg og igjen fraråder alle å prøve å finne noe form for rus untatt alkohol. Thailand har noen av verdens strengeste narko lover og du burde virkelig ha noen høystående og troverdige bekjenter, ellers er det IKKE verdt det. En av mine venner i Korat pleier å ha grønt og han lar meg ikke bevege meg utenfor huset når jeg røyker.

Men ellers så er Thailand flott, folkene er utrolig snille, og er du høflig og spesielt UNG så vil de vise deg mer respekt. Eldre hvite menn har dessverre ødelagt vår fremtid der nede ved å sitte og plystre til alt og alle. Var selv ute med ei Thai venninne i Bangkok og hun ble plystret etter av en Brite i 60 åra.

Er du en som skal til Thailand i nær fremtid, prøv å ta deg råd til å dra til Hua Hin, Kongens favoritt by og et utrolig vakkert sted generelt, strendene er utrolige, og du kan ri elefanter der! De har også de mest reelle utlånerne av jet-ski i Thailand, også en del gjerrige Svensker der i tilfelle du blir ensom.

Endret av THCHerbalist

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Diffo

Hvis man skulle finne på å bli arrestert pga det der nede så hørte jeg rykter om at jo tidligere du betaler deg ut, jo billigere blir det. Ikke verdt å bli tatt gjennom retten visstnok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå