Jump to content
Hazy

Den store Christiania/København-tråden

Recommended Posts

Egoist
Etter det eg har fått med meg i legaliseringssaken i Køben, så er det umogleg for bystyret i Køben å overgå Danmarks lover, dermed ingen legalisering.

Det ble tatt opp ved Christiansborg (folketinget), men forslaget ble nedstemt. De kan prøve igjen om et år når det er nytt folketingsvalg.

Ravndalen

Er det nokon som veit kva prisen på heilplater i Chrisitiania/Køben går for? Har aldri kjøpt plater der nede, men det er vel ganske så enkelt...

marlon_murray

Det kommer jo helt an på kvalitet.

bjartmar

Det er ganske enkelt ja. Prisen begynner på rundt 3000 for "standard" hasj. Du kan få veldig god hekto for 7-8000. Vær forsiktig så du ikke blir tatt i tollen. :redeyes:

Ravndalen

Ja, såklart. Tenker på noko mjuk hasj, same kva kvalitet det er.

10µg

Sist jeg var der var en av bodene betjent av noen luringer av noen sleipe selgere. De hadde hele utvalget liggende oppå en varmeplate drevet av et bilbatteri. Selv den billigste standarden var myk da :redeyes: .

Prisen på den typen som er alt for god til at den selges på gateplan i Norge, er på rundt 4500-5000DKK.

z00f

Jeg og norwath sitter på hotellrommet i København og ruller opp et par nå. Kan bekrefte at Christiania er fortsatt oppe. Noen av bodene er erstattet med bord, men fortsatt veldig godt utvalg!

Nå er klokka 4:30, vi glemte at vi skulle fyre 4:20, men nå skal vi blaze opp! Ha god langfredag, kjære norcan! :)

Rotten
Ja, såklart. Tenker på noko mjuk hasj, same kva kvalitet det er.

Jaha? Mener du at du er fornøyd med dritt så lenge det er mykt? :thumbsup:

Furax

Pass på, en kompis av meg var der nede(riktignok 2 år siden.) Kjøpte meg seg 20 gram av noe bøff. Lukta krydder(nellik) aktig, ikke noe nevnverdig funk og veldig myk.

Men om du er ute etter myk hasj for å lure folk ser jeg ikke noe grunn til å advare deg. Bare grunn til å skamme deg=P

Uansett, få testa det først isåfall(og vær sikker på at det er faktisk det samme du får)

vin&grønt

Jeg var et par dager i Køben rett før påsken og da stakk jeg innom fristaden mandag kveld vet 2200 tiden. Jeg hadde ikke vært der på mange år og synes plassen var blitt en tragedie. Ingen musikk, ingen skjenkesteder oppe, ingen kafeer.

Helt mørkt i hele pusherstredet men hasj selgerne hang rundt noen provisoriske bord og levende lys. Prisen tenkte jeg ikke så mye på da jeg kun så etter noe pot til en joint eller to. Nei dette var ikke mye Christiania slik den var i sin glansperiode. Nå var det ikke noe annet en mørk bakgate full av hettegensere som virret rundt i mørke. Skal man kjøpe hasj er det jo greit og ha et sted å dra til, men som en plass å være en kveld synes jeg det ikke frister lenger.

I Køben får man jo kjøpt røyke på de fleste små lokale puber. Ta en øl på f.eks "fingerbølet". Et lite værtshus ved siden av kanalen du passerer i Christianshavn på vei til Christiania. Der vanker de fleste pusherne og du får købt billigere hasj enn inne i Christiania fordi det koster dyrt å pushe i pusherstredet.

Edited by vin&grønt

pollen

:D Savner de gode gamle tidene , naar vi hadde felles kjoekkenet hvor vi fikk en skikkelig, hjemmekokt middag for en slikk og ingenting . Etter at vomma var full, saa rusla vi bare litt i gata for aa score en god , tvista , brun Kashmir med hampe straa knadd inn i klumpen,,, herregud, skulle oenske jeg hadde en av dem derre tids maskinene,,,,,, rett tilbake til 1973,,,,,, Jo ho,,,, pollen is back,,,,,, :)

Yusuf

Felles kjøknet er oppe og går serverings steda er oppe når det er verdt og ha de åpne ta deg en tur innom fri hasj kontoret neste gang så treffer du gjengen som er mest ivrig på kjøkkenet.

I staden blir det jobbet hardt om dagen Danmark har tatt igjenn Norge på legaliserings arbeid det går så det griner ser ut som den første offisielle coffe shoppen blir åpna i kjøben og ikke i Norge men ryktene sier att det er en normann som åpner den.

Den Danske modellen er helt rå i forhold til Portugal her kjører vi hardt på for og få produksjon og import lovelig det er mega viktig da andre land som Potugal bare legaliserer bruk og ikke import eller dyrking.

Cannabis markedet kommer alltid til og bli styrt av orginaserte kriminelle hvis vi ikke legaliserer import og dyrking av cannabissen det hjelper ingen ting med og legalisere bruk.

Så jeg håper de som jobber legalisering i Norge ser mot Danmark og kjører den samme modell og ikke henger seg på det blind sporet Portugal er inne på.(frø er fortsatt ulovelig)

Annbefaler alle og dra innom fristaden i løpet av året besøk fri hasj kontoret og se hva som skjer.

cypresshill

Jeg har tenkt på å flytte til København til høsten men er litt usikker enda. Er det noen som vet hvordan det er å bo der? Jeg tenkte å gå på videregående der og er 18 snart. Er poten i Christiania bra, hva er prisen osv? Takker for alle svar :)

Jonasen

Den er veldig god, prisen er og ganske god. I forhold til hva man får i Norge VELDIG BRA!

Syns nå jeg hvertfall

pollen

:rolleyes: Hvis du har tenkt paa aa flytte til "staden", saa har du jo alt paa et brett, sammenlignet med Norge,,,,,,, :rolleyes: :redeyes:

Kristonio

Skal nedover til Køben snart. Er det noen som har forslag til noen kule steder å besøke når man er fjern? Er der nede 420 forresten..hehe. Tenkte ikke på det når jeg bestillte turen, det var vel " meant to be" :)

norsmurf

Røyk deg potte i Christiania, før du stikker en tur opp i kirketårnet rett ved sidenav (Vor Frelsers Kirke, Sankt Annæ Gade 29). Utstkt over hele byen, og et must å få med seg imho.

Kristonio

Takk for tipset. Utsikt er alltid fint vettu. Noen som forresten vet hvor man kan få kjøpt chillum i meerschaum i køben?

vin&grønt
Røyk deg potte i Christiania, før du stikker en tur opp i kirketårnet rett ved sidenav (Vor Frelsers Kirke, Sankt Annæ Gade 29). Utstkt over hele byen, og et must å få med seg imho.

Hørt av flere i København at denne kirken ble konstruert/bygd feil slik at trappen til tårnet skrudde seg feil vei. Rett etter invielsen tok han livet av seg ved og hoppe ut av tårnet.

Kanskje bare en vandre historie. :)

Lester Bangs

Du får nok kjøpt chillum i christiania!

Tu30r6

De gangene jeg har vert der, så har jeg sett noen telt litt her og der. Er det lov til å campe der? Er det gratis? Hvis nei, hvor henvender man seg?

FarmerJoe

Har ingen opinion om telting. Men en grei campingregel for kortere perioder er at det er enklere med tilgivelse enn tillatelse. Noe nittene også burde ha en grei erfaring med.

Poster en liten bump til denne da noen som står meg nær forteller om plenty boder i en litt kald vårsol :angry:

Peace.

Yusuf

Vi hadde deilig dag i Cristiania i går 420 smoke out og 1 minutt stille for jack nydelig dag blei regn men det gjorde ingen ting,

ca.6666

Heisann!

Jeg lurte på om Frøbanken.dk har et fysisk utsalgssted i københavn, eller om de kun sender via post?

Sendte de en mail, men har ikke fått svar enda..

-ca :smokey: