Gå til innhold
Hazy

Den store Christiania/København-tråden

Recommended Posts

iToke

Hei!

Jeg skal til Roskilde i morgen og tenkte å ta en svipptur innom Christiania. Jeg er litt nervøs for hvordan kjøp og salg fungerer der og har fått litt noia etter jeg så noen videoer på youtube av politi som banket opp tilfeldige forbipasserende :smokey:

Er det virkelig så organisert og flott som dette? :P

image022.jpg

Og hvor langt kommer jeg egentlig med 1500 DKK fordelt på litt brunt og (forhåpendligvis) masse grønt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HydroFTW
Hei!

Jeg skal til Roskilde i morgen og tenkte å ta en svipptur innom Christiania. Jeg er litt nervøs for hvordan kjøp og salg fungerer der og har fått litt noia etter jeg så noen videoer på youtube av politi som banket opp tilfeldige forbipasserende :D

Er det virkelig så organisert og flott som dette? :)

image022.jpg

Og hvor langt kommer jeg egentlig med 1500 DKK fordelt på litt brunt og (forhåpendligvis) masse grønt?

Lurer på akuratt det samme. Tar flyet i morgen, gler meg som en unge :) Roskilde blir rått!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
cannacas

Litt treg her, men jeg har nettopp vært på en 5dagers tur i Køben selv - og Christiania var jo selvsagt et must!!

iToke: sånn ser det ut, ja. Men kvaliteten på varene og tilgangen er tilsynelatende litt dårlig, siden det var et relativt labert utvalg i forhold til hva bildet viser.

Det gikk for det meste i uteplanter på pot så det ut til.

Samtlige boder solgte "Dansk super pot" til 40kr per gram. Om det er bra eller ikke kan jeg ikke si, men som innrøykt mann merket jeg absolutt ingenting på denne "superpoten" vi kjøpte 4 jointer med for 100kr.

Ellers fikk vi prøvd ut en del forskjellig:

Pure Power Plant

Area 51 (morsom)

Hawk (sterk, ga meg skallebank umiddelbart etter første trekk - men det kan også skyldes for mye røyking, dette skjedde siste dagen)

div Skunk

Mystery

Amnesia

Sweet Dreams

Northern Lights

Juice Fruity Plant eller noe sånt, luktet veldig søtt

Prisene varierte fra 80-120 på grønt (med unntak av denne danske super poten, som imo ikke var verdt 40kr\g)

Av hasj fikk vi testet ut litt "ikke-norsk" kvalitet som Ice, Nepal, Maroc, Kashmir, Paki Cream og en sykt myk type som de kalte "Bagmandens nat ryg" - kanskje du, Yusuf, vet hva slags hasj dette er? Helt sort, myk som varm fudge og utrolig seig, måtte vrenge ziplocken jeg fikk den i for å få den ut..

Vi fikk også kjøpt en nice frostbong til 400kr i en av bodene (om du sier at du vil se i de andre bodene før du kjøper noe, så blir du sannsynligvis tilbydt gode rabatter - det lønner seg også å tipse. Jeg ga 5kr ekstra for noen screens som kosta 5kr, og endte opp med å få varer for en femmer mer enn jeg betalte til sammen. Dama i boden ble så glad for denne ekstra femmeren at hun nesten var på gråten).

Alt i alt hadde jeg større forventninger til Christiania, og var derfor ikke overvelmet av synet som møtte meg under mitt første besøk her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DiNapoli
Av hasj fikk vi testet ut litt "ikke-norsk" kvalitet som Ice, Nepal, Maroc, Kashmir, Paki Cream og en sykt myk type som de kalte "Bagmandens nat ryg" - kanskje du, Yusuf, vet hva slags hasj dette er? Helt sort, myk som varm fudge og utrolig seig, måtte vrenge ziplocken jeg fikk den i for å få den ut..

Jeg har også kjøpt "bagmandens natryger". Den samme hasjen selges av andre som "mexican ice".

Very nice!

Ellers kan man aldri stole helt på hvordan danskene navngir hasjen og pot'en. For eksempel blir "kashmir" hyppig brukt som navn hvis man vil signalisere at hasjen er god, men det er ikke nødvendigvis kashmir selv om de kaller det "kashmir". Det samme gjelder pot. Noen pushere kaller god pot konsekvent for "skunk", samma om det er skunk eller ikke.

Det er et rikt utvalg i Christiania, men det er vanskelig å finne en pusher som har stabilt god kvalitet. Man bør også gå for de dyrere varene (100-130 per gram) og styre unna de billige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
iToke

Da har jeg også vært i Christiania og jeg er kjempe fornøyd! :D Dro først innom på vei til roskilde og kjøpte god weed (120 kr/g) for 1800. Tok også en tur tilbake før siste kvelden på roskilde og da fikk jeg oppleve den flotte naturen der også. Det er bare helt fantastisk å sitte i skogen nede ved vannet og røyke en feit joint mens man hører naturens lyder bak seg :)

En kompis smuglet et par gram weed til Norge gjennom Danmark og Sverige. :) Det turte ikke jeg, men det gikk bra for han heldigvis. Han hadde lagt weed-en i en egen pose og planen hans var å late som ingenting hvis posen hadde blitt oppdaget.

Vurderer å ta en tur til Christiania igjen i løpet av sommeren ;) men aldri noe smugling på meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
CptSpaulding

Flott at staden nærmer seg gode gamle dager igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Bagmannens nattryge er det danskene kaller den beste hasjen og kan være alt mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
cannacas
Bagmannens nattryge er det danskene kaller den beste hasjen og kan være alt mulig.

Etter litt undersøking har jeg fått høre at dette er oljen som er presset ut av hasj, og presset til den massen man får kjøpt, så med andre ord er det så og si ren olje. Kan noen bekrefte dette?

Hva beste hasjen angår, så hadde de en annen type kalt Buddha hasj til 650kr per gram, men denne fant vi ikke noe sted, alle var utsolgt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
eilkim

Da reiser jeg imorgen. Staden it is :D

Fed Ryger... Boom Shiva! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Lex

Har vært der mange ganger i sommer :) Det er masse boder, og mange hyggelige folk. Prisene varierer fra bod til bod, og det er MANGE forskjellige strains du kan finne :D

For 1000 kroner fikk vi en hel bud på 14g + 2g ekstra OG en gratis "god tur" joint! Altså 16g+ for 60 kr grammet :P . Er ikke alle som gir så gode rabatter though, har handlet hos samme fyren mange ganger. Savnet Christiania første dagen jeg var tilbake i Norge igjen :P

Var der en lørdag for noen uker siden, da var det dundrene psytrance over hele staden, og hundrevis av folk i alle farger og fasonger som danset til musikken! Vi ble der mange flere timer enn vi hadde regnet med :)

Endret av Lex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt
Etter litt undersøking har jeg fått høre at dette er oljen som er presset ut av hasj, og presset til den massen man får kjøpt, så med andre ord er det så og si ren olje. Kan noen bekrefte dette?

Hva beste hasjen angår, så hadde de en annen type kalt Buddha hasj til 650kr per gram, men denne fant vi ikke noe sted, alle var utsolgt.

Bakmannens nattryge er ikke en spesiell hasj, det er det de i gamle dager i Christiania kallte den beste hasjen og betyr at den er så god at at bakmennene bak hasjsalget beholder den selv for å bruke den til nattings for det er så lite av den.

En dag kunne det være maroc en annen dag afghan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
eilkim

FriStaden Christiania!

DSCF0023.jpg?t=1280952859

Fed Ryger! :P

Endret av eilkim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Spacer

Seriøst! Hvis det er sånn i København, så må det sjekkes ut snart a gitt! Magical?!

Endret av Spacer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Rvn

Var i Christiania nå i sommer. Må si jeg ble positivt overrasket over vennlige og imøtekommende dansker. Alle bodene har sitt lille utvalg, noen bedre enn andre. Alt i alt, så tror jeg det er en opplevelse å få med seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kpax

får man kjøpt frø der nede også? Hvordan er livet der nede nå og frem til nyttår? Fortsatt boder ute i det kalde været? Jeg og en kompis frister på en biltur snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
motaralt

Skal nedover til helgen. Skal viderebringe info ang. Christiania.

Happy j-day alle sammen!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Miguss
får man kjøpt frø der nede også? Hvordan er livet der nede nå og frem til nyttår? Fortsatt boder ute i det kalde været? Jeg og en kompis frister på en biltur snart!

hvis man leter litt i christiania så finner man frø, men det vil jeg ikke anbefale.

du bør heller kjøre til ethnoplanet like ved den sorte sø"kanalene"dvs ca 10mins å kjøre fra fristaden!!

på ethnoplanet har de alle mulige strains, og masse annet rart.da de er en komplett GrowShop

jeg vet også at de har iallefall en Norsk butikk de sammarbeider med,og som har samme utvalget

ethnoplanet har også masse urter av alle slag hvis noen er inntresert i det,så liker de nordmenn og forstår Norsk meget godt,vet de kan sende stealth til Norge også!

når det gjelder boder i christiania så anbefaler jeg at: se hvor danskene kjøper sin røyk!!

hvis man går inn porten og går til sunshine-bakeri, så er det en bod rett rundt hjørnet på høyre siden, dær har de alltid den beste varianten og ofte flere varianter weed

du kommer til å bli spurt om du er svensk, dette må du benekte på det sterkeste, da vil du få en bedre pris, da du er nordmann!

så er det jo noen fine plasser man kan og nyte en joint eller 2!,ved månefisken er det ofte litt mere folk i dress som sitter, ved woodstock sitter det mest fullefolk, og ved nemo så er det som oftes mest unge folk.-

så har de jo grønnsakenHave og cafe oasen,dær serverer de helt spesiell mat, ved grønsakenhave har jeg fått servert en vegetarianer rett som smakte kjøtt, det var helt sprøtt

har mere info hvis noen trenger å vite noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
motaralt

Christiania er virkelig en fristad av ypperste rang.

I helga var det stor aktivitet og mange boder var åpne. Stort utvalg og kvaliteten er god. Gikk for det som torghandlerene anbefalte,pluss noe av det som så gøy ut. Jeg ble ikke skuffet.

Av det grønne kan jeg kun uttale meg om hva jeg røykte på fest. Det funket selvfølgelig bra. Han hadde skaffet det av en fast torghandler. Tipper det var en indica.

Christiania,lenge leve.

Det er faktisk korrekt at man ikke liker svensker i Christiania. Er det noen som vet hvorfor?

Synes ikke man skal påpeke at man ikke er svensk. Sats heller på og ha en samtale rundt produktene torghandleren har å tliby. De skjønner kjappt at du ikke er svensk om du åpner munnen din og stiller spørsmål.

En ting til: Ikke kjøp på den første og beste boden. Ta deg litt tid rundt omkring på torget. Kos deg på verdens beste torg.

Endret av motaralt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Reben

Det sies faktisk at dansker har store vanskeligheter med å skille norsk fra svensk, har blitt spurt om jeg er svensk av flust av dansker. Aner ikke hvordan de klarer å få det til å høres likt ut, må være høye hele gjengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt
Det er faktisk korrekt at man ikke liker svensker i Christiania. Er det noen som vet hvorfor?

Synes ikke man skal påpeke at man ikke er svensk. Sats heller på og ha en samtale rundt produktene torghandleren har å tliby. De skjønner kjappt at du ikke er svensk om du åpner munnen din og stiller spørsmål.

Fordi de er lei fulle svensker som hver dag reiser fra Malmø til Køben for å drikke og sloss. Svenskene er også kjent for å være gjerrige og kjipe og er derfor ikke så populære i Køben og spesielt i Christiania.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
motaralt
Fordi de er lei fulle svensker som hver dag reiser fra Malmø til Køben for å drikke og sloss. Svenskene er også kjent for å være gjerrige og kjipe og er derfor ikke så populære i Køben og spesielt i Christiania.

Enig!! Derfor prøv å hold praten igang..Ikke vær redd for å være en fjellape.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
motaralt
HVordan er aktiviteten i Christiania på denne årstiden?

Hvorfor skulle den være forskjellig fra en måned tilbake? Hvis vi ikke kunne gi deg det du vil ha, så hadde kanskje noe av oss på norcan gitt deg beskjed om det.

Mitt råd for ferskingerne, er å se seg litt rundt på torget. Håper at vi nordmenn kan unngå den første og beste boden. Det har vært koldt lenge nu,men du kan glatt varme deg med en brygg og bål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå