Jump to content
Sign in to follow this  
myrdan

lage hasj av plantemateriale

Recommended Posts

myrdan

Hei!

Får snart en god del plantemateriale som jeg tenkte jeg skulle lage hasj av.

Vet dere om noen metoder jeg kan bruke til å lage hasj av det?

tenker da på å lage det med enkle redskaper man finner hjemme.

en ting jeg har tenkt litt på er at jeg kan kappe av bunnen av en 1,5l flaske og fylle flaska full med plantemateriale og sende flytendes gass igjennom, tror dere jeg kan få litt olje fra den metoden?

men som sakt så er jeg ute etter metoder å lage hasj på som inneholder enkle redskaper, hvil ikke bestille "poser" osv på nette.

Fjellreven

Søk på butan extraction på youtube, men pass på å finne butan uten tilsettningstoffer og gjør det ute. Viss ikke går det ann å sikte det gjennom eks, dursjforhen? Er ingen ekspert, har bare sett masse youtube videoer og lest på nettet.

myrdan

har sett film av det før og har det i huet hvordan jeg skal gjøre det, men det jeg egentlig lurer på er om det kommer noe brukbare mengder med olje hvis jeg bare bruker plantemateriale eller om det heller lønner seg og lage hasj på en eller annen simpel metode (har ingen anelse på hvordan jeg skal få lagd hasj)

Tony

Hva mener du med plantemateriale? Stilker&vifteblader eller buds&godtrim?

myrdan

mener alt på planta som ikke er buds

saufett
mener alt på planta som ikke er buds

Hva med og bruke pollinator, som du lager selv?

Tony

Hvis det du har er en salat av stilker, vifteblader og trim ville jeg bare dratt iso-olje på det. Ikke regn med spesielt mye eller godt resultat hvis ikke du kan sortere ut det brukbare fra skrotet.

myrdan

lurer på om det hadde funket og fylle en tøyball full av plantmateriale og banke tøyballen gjentatte ganger i kantene på en bøtte, noen som vet hvilken metode jeg får mest av? lurest og bruke butanmetoden og lage olje eller å bruke tøystykke og banke den i kanten på en bøtte?

Hulken

Jeg liker denne kjappe og enkle metoden.. Skal prøves!

Edited by Hulken

myrdan

så enkel og bra ut den metoden der, kanskje jeg går for noe lignende

skilpadde
så enkel og bra ut den metoden der, kanskje jeg går for noe lignende

Funker som fjell :smokey: lagde blant annet denne med den metoden i filmen. Jeg må inrømme at jeg kjøpte en "Shit-shaker"/pollem-maker fra hemphouse :D

bilde:

gallery_6992_117_66796.jpg

dette er fra første sikt. La shakeren i fryseren i ca. 20 min mellom hver runde, og ristet i ca. 5 min hver gang. SKal også sies at de første rundene absolutt ikke bør varmes i ovnen.. De er mer en sticky nok til at de blir hasj uten varme. Mener og ha lest at man helst ikke skal varme hasjen slik mange gjør. (Kan sikkert rote opp en link hvis mange nok spør :)

:smokey:

-padde

Edited by skilpadde

ganjaoyea

Jeg har aldri laga hasj før , men såg en måte å gjøre det på som jeg skal bruke når jeg skal til med det, såg ut til å funke jævla bra =)

http://www.bubbleator.com/

Mr.Chalice

Bubblebags funker fett ja

:smokey:

• Like 2

cinderella

Denne metoden fungerer også veldig godt. Kvaliteten blir ikke like god som ved vannhasj, men på den andre siden forsvinner ikke terpene under prosessen (bedre rus og smak).

Avkastningen ser ut til å bedre enn ved bruk av vann.

Edited by cinderella
  • Like 3

Melka

Hvorfor presser man eller varmebehandler man hasjen etterpå? Jeg er kanskje helt noob når jeg tenker at det er digg at den er porøs?

cinderella

Hvorfor presser man eller varmebehandler man hasjen etterpå? Jeg er kanskje helt noob når jeg tenker at det er digg at den er porøs?

Fordi hasj er mindre i størrelse og enklere å håndtere. Upresset materiale kalles kief.

Edited by cinderella
  • Like 2