Gå til innhold
BK

Informasjon om rekruttløsning og medlemsskap

Recommended Posts

BK

NorCan har innført en ny strategi for NorCan-medlemsskap. Denne tråden gir deg viktig informasjon om brukerkontoen din, vennligst les gjennom informasjonen grundig :P

Hjelp for nye medlemmer

Er du ny på NorCan? Velkommen til Norges største cannabisforum! Vi håper du trives, og ønsker å bli kjent med resten av samfunnet vårt. Nye medlemmer blir automatisk registrerte som rekrutter. Man må oppfylle kravene om medlemsskap (se under) før man blir medlem. Vi oppfordrer deg til å delta aktivt i forumet med gode og reflekterte innlegg, dette gir deg medlemsskap i NorCan og tilgang til flere fora og funksjoner.

Hjelp for eksisterende medlemmer

Har du under 30 innlegg? Bli aktiv på NorCan, og kom i kontakt med samfunnet vårt! Delta med gode innlegg og bli medlem. Har du over 30 innlegg, men er fortsatt rekrutt? Ved ditt neste innlegg blir din konto automatisk oppgradert til medlem.

Les mer om rekruttløsningen her...

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
PoW

Hei.

Jeg forstår godt at dere har innført dette, grei måte å få forum-lurkerene til å delta litt.

Min første post her på forumet kom jeg med for kort tid siden.

Opprettet growlog for noen dager siden, men nå kan jeg ikke gå inn for å se på den engang :)

Er det noen mulighet for at jeg kan få tilgang til denne, til jeg har fått opp post-counten min?

Det virker litt imot sin hensikt at jeg må nå gå og "spamme" (ikke misforstå meg) forumet med informasjon som jeg ikke nødvendigvis kan stå god for.

Jeg ser heller at jeg over tid kan komme med kvalitetsinnlegg, da jeg enda er nybegynner.

Skal gjøre mitt beste for å være aktivt medlem fra nå av.

Mvh PoW

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Prøv igjen PoW! men mulig du må poste engang til, så bare svar meg her.

-Onkel

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Meisen

Jeg må si at jeg personlig ikke er en kjempefan av dette opplegget. Jeg er helt fersk på norcan, og helt fersk på cannabis/hasj området generelt (til tross for mine 30+ år).

Dette vil for meg innebære at medlemskap ligger langt langt fram i tid, i og med at jeg i overskuelig framtid ikke har noe særlig nyttig å bidra med.

Alternativet mitt hvis jeg ønsker å bli medlem kjapt er jo å "spamme" meningsløse fraser rundt omkring kun for å få opp post count.

Er dette kanskje ønskelig, i og med at det tross alt viser en slags delaktighet i forumet og ikke kun "lurking" som jeg har bedrevet tiden her fram til nå med?

Nåvel, jeg innfinner meg selvfølgelig med systemet, og ser ikke for meg at mine betenkeligheter kommer til å forandre på noe, men jeg tenkte alikevel at jeg skulle lufte min skepsis :(

Forøvrig står det i første post at jeg skal se under for å finne ut hva som kreves for å bli medlem, men jeg klarer ikke å finne denne informasjonen. Er det bare jeg som er litt pc-hemma, eller er den rett og slett ikke der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hasjiluran
Prøv igjen PoW! men mulig du må poste engang til, så bare svar meg her.

-Onkel

Hei onkel, Jeg har jo 104 post's. Alt jeg har lagt inn her får jeg ikke tilgang til. :/ Hatt en lang sommerferie med mye flyt.. Tenkte komme med en oppdatering i growlog'n min nå.

Fint hvis du ordner dette. :(

Nyt resten av sommeren' :)

på forhånd takk!! :(

Hasjiluran-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
DubBud
Jeg må si at jeg personlig ikke er en kjempefan av dette opplegget. Jeg er helt fersk på norcan, og helt fersk på cannabis/hasj området generelt (til tross for mine 30+ år).

Dette vil for meg innebære at medlemskap ligger langt langt fram i tid, i og med at jeg i overskuelig framtid ikke har noe særlig nyttig å bidra med.

Selv om du ikke har noen praktisk dyrke- eller røykeerfaring så er det ingenting i veien for å delta i alle andre fora. I Coffeeshopen er takhøyden passelig høy.

Alternativet mitt hvis jeg ønsker å bli medlem kjapt er jo å "spamme" meningsløse fraser rundt omkring kun for å få opp post count.

Er dette kanskje ønskelig, i og med at det tross alt viser en slags delaktighet i forumet og ikke kun "lurking" som jeg har bedrevet tiden her fram til nå med?

Spammetråder som opplagt kun postes for å øke postcount slettes, så det er ingen vits i spamme.

Forøvrig står det i første post at jeg skal se under for å finne ut hva som kreves for å bli medlem, men jeg klarer ikke å finne denne informasjonen. Er det bare jeg som er litt pc-hemma, eller er den rett og slett ikke der?

42 poster er alt som skal til før du blir fullverdig medlem :hitler:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Meisen

Takk for info :hitler: Jeg skal gjøre mitt beste for å finne noe interessant å komme med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SperoMarabunta

takker for infoen, sjønte ikke helt hvordan dette fungerte men er posetivt overasket av at dette opplegget er slik! en smart måte å ikke få masse idioter som ikke er ordentelig interisert inn her med masse vas..

greit å ha en prospect status før du får tilgang.. :smartass:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LarsCan
For noe tull! Det er fullt mulig å poste meningsfylte poster og få opp postcounten på den måten.

Dette forumet er ikke SÅ lite. Du klarer å lire av deg fem meningsfylte poster per dag f.eks. uten at det skal være noe problem å finne tråder. Selv så deltar jeg aktivt på flere andre forum og der har jeg flere ganger hatt flere titalls poster per dag uten at noe av det har vært spamming.

Hvis du mener det må spamming til for å klare å oppnå medlemskap i løpet av relativt kort tid (les: mellom en uke og en måned) så har du enten dårlig fantasi eller er dårlig til å lete.

Og, JA, jeg innrømmer det. Jeg poster for å få opp postcounten min. Både her og på andre forum. Men det er ikke nødvendigvis et onde. Hvis alle er mer aktive så blir dette et mer levende forum. Jeg tviler på at det blir noe mer uoversiktlig av den grunn. Gode tråder er jo allerede satt som sticky.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skolmen

Hva er det rekruttene ikke har tilgang til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Tantor
Hva er det rekruttene ikke har tilgang til?

Jeg får ikke sendt pm, eller sett bildegalleri og profiler ihvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BK
Jeg får ikke sendt pm, eller sett bildegalleri og profiler ihvertfall

Det stemmer, Tantor! I tillegg mangler rekrutter tilgang til et par fora.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Lost in Amsterdam

jeg har nå vært rekrutt en stund, men ser ikke vitsen med å poste en haug med ting om jeg ikke føler for å si noe.. er det ikke en annen måte å bli medlem på ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LarsCan

Hvis du gir meg VISA-kortinfoen din og CV2 så skal jeg få fiksa det i løpet av noen dager. :smoke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
zokrates
Hvis du gir meg VISA-kortinfoen din og CV2 så skal jeg få fiksa det i løpet av noen dager. :smoke:

Det er vel mer hensiktsmessig å bestikke adminsa... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BK
jeg har nå vært rekrutt en stund, men ser ikke vitsen med å poste en haug med ting om jeg ikke føler for å si noe.. er det ikke en annen måte å bli medlem på ?

Du har rett i at det ikke skal være nødvendig å poste søppel fordi du ikke har noe å si, men hvorfor ønsker du da å bli medlem? :smokey:

Dette er en av årsakene til at vi har innført denne løsningen. Kun medlemmer som bidrar aktivt og gjør en innsats for å bli bedre kjent med NorCan-samfunnet har behov for medlemsstatus. Alle andre har tilgang til de fleste av våre fora uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
polaris

Skjønner ikke hvordan dette "rekrutteringsprogrammet" skal kunne bidra sikkerhetsmessig eller positivt/konstruktivt for innholdet her inne.. :P

Endret av polaris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
marlon_murray

Dobbeltposting er ikke vits i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
polaris

Prøver å få litt større publikum som kan hjelpe meg til å forstå dette...

Håper ingen blir fornærmet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BK
Skjønner ikke hvordan dette "rekrutteringsprogrammet" skal kunne bidra sikkerhetsmessig eller positivt/konstruktivt for innholdet her inne.. :)

Hei, og velkommen til NorCan :D

Sikkerhetsmessig bidrar rekruttløsningen til å begrense hvem som har tilgang til enkelte fora, samt profil og kontaktinformasjon. Løsningen gir nykommere, medlemmer og administratorer mulighet til å bli bedre kjent med hverandre før de gis full tilgang. Markedsforumet, som du primært er interessert i, er prima eksempel på hvorfor vi har innført denne løsningen... Vil du kjøpe eller selge dyrkeutstyr så utveksles denne informasjonen med et mindre og "håndplukket" publikum fremfor hele internett.

Når det gjelder NorCan's innhold så er vi, som alle andre nettfora, helt avhengige av at vi har noe å tilby. Vårt produkt er andres meninger og kunnskaper... Rekruttløsningen gir derfor nykommere et valg: Del informasjon med verdi, eller forbli rekrutt. Det er irrelevant hvor mange poster man trenger for å bli medlem, da innholdet teller mer enn antallet. Slik filtrerer vi bort brukere som ikke bidrar til NorCans og norsk cannabiskulturs beste.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hightimes1
Hei, og velkommen til NorCan :)

Sikkerhetsmessig bidrar rekruttløsningen til å begrense hvem som har tilgang til enkelte fora, samt profil og kontaktinformasjon. Løsningen gir nykommere, medlemmer og administratorer mulighet til å bli bedre kjent med hverandre før de gis full tilgang. Markedsforumet, som du primært er interessert i, er prima eksempel på hvorfor vi har innført denne løsningen... Vil du kjøpe eller selge dyrkeutstyr så utveksles denne informasjonen med et mindre og "håndplukket" publikum fremfor hele internett.

Når det gjelder NorCan's innhold så er vi, som alle andre nettfora, helt avhengige av at vi har noe å tilby. Vårt produkt er andres meninger og kunnskaper... Rekruttløsningen gir derfor nykommere et valg: Del informasjon med verdi, eller forbli rekrutt. Det er irrelevant hvor mange poster man trenger for å bli medlem, da innholdet teller mer enn antallet. Slik filtrerer vi bort brukere som ikke bidrar til NorCans og norsk cannabiskulturs beste.

hei skjønner godt hva du mener, men hva av forumet er det vi ikke har tilgang på?

bortsett fra laste opp bilder og pm sending. Er det forresten grow logs her?

takk for et kjempe forum forresten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hightimes1
hei skjønner godt hva du mener, men hva av forumet er det vi ikke har tilgang på?

bortsett fra laste opp bilder og pm sending. Er det forresten grow logs her?

takk for et kjempe forum forresten

skal også sies at det ikke er så lett å komme med nye og informative poster, da det er et veldig opplyst og gjennomført forum. Som seff er en bra greie :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kpax

i "Coffeshoppen" snakkes det om stort sett alt mellom himmel og jord. 42 poster er ikke noe problem over en uke eller to egentlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BK
i "Coffeshoppen" snakkes det om stort sett alt mellom himmel og jord. 42 poster er ikke noe problem over en uke eller to egentlig :smokey:

Igjen, det er ikke antall poster som gjør den store forskjellen, men innholdet i postene du skriver. Dersom du skriver 42 poster som ikke har noen verdi for andre forumshoder blir du ikke oppgradert. Både medlemmer og administratorer er flinke med å rapportere dårlige poster, og slikt sjekkes ofte av administratorer før du blir oppgradert uansett...

skal også sies at det ikke er så lett å komme med nye og informative poster, da det er et veldig opplyst og gjennomført forum. Som seff er en bra greie

Helt enig, og NorCan er såpass bra fordi vi har medlemmer som har bidratt godt allerede. Dette viser hvor viktig det er at alle gjør sitt absolutt beste... NorCan er sentrum for cannabiskulturen i Norge. Dersom vi vil ha en god og utviklende cannabiskultur i landet vårt så er det innsatsen her, så vel som på dyrkekottet eller i aktivistfelten som gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå