Jump to content
Sign in to follow this  
johndoe82

Hempy Bucket

Recommended Posts

neuman

En kompis av meg, dyrkede med en liknende metode, bare med rockwool som medium.

Planterne var kjempefine. Noe jeg tror skyldes den svindyre gjødselspakke fra Advanced nutrients, som han brukte.

sRe

Vil gjerne bumpe denne da jeg har tenkt å prøve denne metoden. Den virker ganske enkel? Mindre komplikasjoner enn jord?

Noen som gror i Hempy Bucket nå?

caolila

Interessant metode, men vil det ikke medføre mye ekstra arbeid å fange opp overflødig vann når man tilfører nytt? Får inntrykk av at man må flytte/bevege hele potten, planten inkludert. Man kan evt. la potten stå permanent plassert i en bolle med større diameter, og fjerne vannet fra denne ved hjelp av hevert.

Edited by caolila

ganjamon

Fikk lyst å prøve dette og=) Går det ann å bruke coop x-tra kattesand isteden for perlite til hempy bucket ? =)

exil

Jag har kört det. Alltså original Hempy 1:3 (inte med kattsand). Jag kommer inte gå tillbaka till jord. Smidigt och riktigt bra. Ang vattnet som ska rinna ut genom hålet. Det är bara ha ett fat eller vad som helst under, hålet är mer som en indikator att reservoaren är full. Ska visst funka lika bra med en självvattnande kruka, då får man ett riktigt smidigt system.

Ikea har en serie självvattnande krukor som heter nektarin. Inte jättestora men typ fyrkantiga och billiga.

Edit. Krukorna är små men tänk på att det är en sorts hydro. De blir större än i jord och man ska ha ordentligt med plats till dom. Ett bra sätt att begränsa storleken kan vara att köra i små krukor. Har du det tight i jord kan du inte köra lika många i Hempy i lika stora krukor.

Edited by exil
  • Like 1

exil

Japp exakt. Tror de finns i vitt och det vore ännu bättre. Men kör original receptet, välbeprövat.

ganjamon

Tenker å kjøpe perlite å vermiculite fra hydrogarden.se ser ut til å ha greie nokk priser =)

Men hvilken næring passer seg best til dette ?

Edited by ganjamon

exil

Det går inte svara på vad som är bäst. Jag körde och det funkar fint med Hesi blom för jord. Ska tids nog köra samma igen. Har köpt till supervit och pk 13/14. Behöver inte vegg näring är min åsikt.

ganjamon

Jeg trur jeg må prøve hesi super vit jeg og , den virka jo helt genial =) 1 dråpe for vær 4,5 liter, satan det må være sterke greier :)

exil

Jag tyckte nog att supervit gav lite extra drag. Kommer fortsätta använda den. Ja den är dryg och enkel att jobba med.

lassaron

Er det noen her som har prøvd Hempy med Cocos som medium?
tenker det må vel funke like bra som med perlite. eller vil man bli plaget med råte i røtter med coco siden nederste del av mediumet ikke dreneres?

Error

Anbefaler også hempy...kjørte min første grow i 5l Hempy Buckets. Brukte hydro næring fra Cellmax, men har også brukt næring fra GHE med samme resultat...du kan egentlig bruke hva næring du vil i hempy, også næring beregnet for jord.

Veldig kjekt for nybegynnere da det ikke er fare for overvanning/undervanning....bare fylle på til det pipler ut av dreneringshølet så er de good to go for et par dager iallefall..

Jeg har "avansert" til et autopot system nå for å slippe håndvanning, men bruker enda hempymixen i pottene..funker til alt den.

(Hempymix 3:1 Perlite/Vermiculite)

Bilde fra BigBud i 5L Hempy fra min første grow:

dag425.jpg
Edited by Error

playya

Behöver man inte fylla på dessa med vatten rätt ofta?

Frølaus

hver 2-3 dag eller så, men kommer vel litt an på hvor stort du lar reservoaret på bunnen vere.

StofferSpania

Fant ut at dette måtte prøves, men da med coco/perlite. Veldig greit vanningssystem. Cocoen trives iallefall!

20130408_172350-1_zpsa8a6950a.jpg

• Like 2

Hazeolini

Etter jeg har lagt frøene til spiring i vann, og de har spira. Skal jeg da legge de direkte i hempyen? Eller hva er best?

Skal kjøre 100% perlit.

Edited by Hazeolini