Jump to content
Sign in to follow this  
Fanfare

Hvor mange gram fikk du?

Recommended Posts

Flower Child

planter bryr seg nok enda mindre om watt, watt er definert som den kraft det kreves for å flytte ett kilo med en hastighet på 1 m/s med en motstand på 1N.

tid har ingen betydning i denne sammenheng.

det planter bryr seg om er lumen, antall lumen per kvadratmeter er antall lux. så antall gram per lux vil fortelle meg noe. men siden man kan velge å fylle opp dette arealet med 1 elller 100 planter så vil det være best å nevne antall planter i tillegg. utnyttelsesgrad om du vil. Antar man at alle fyller opp arealet sitt maks (slik som DubBud sier), så er det unødvendig med antall planter, hvis man da igjen antar at alle planter tar like mye plass :D

Altså, antall planter, areal, og lysstyrke. Da er vi inne på noe som gir meg mening i alle fall :)

Flower Child

Sorry, var ikke meningen å være så veldig kverulant :D

Leste gjennom det dubBud sa på nytt og plutselig gikk det opp et lys for meg. Antall gram per lumen/watt vil være det riktige. Er det slik at maks potensial er opp mot 1g/watt?

bonggass

Er det et problem for deg at fyren lurer på hvor stor yield folk har fått fra growene sine?

espresso

hva er lumen?

Edited by espresso

Banjosatan

Dyrket 10 Hawaien Snow i ett Homebox xxl telt(1,20 x 2,40 x 2,0) med 2 x 600 watt og fikk ca 1600 gram

espresso
Dyrket 10 Hawaien Snow i ett Homebox xxl telt(1,20 x 2,40 x 2,0) med 2 x 600 watt og fikk ca 1600 gram

Hvordan fikk du til det? vertikalgrow?

Loggy

Kan ikke vært tørket da...

zokrates

Som nevnt tidligere, hvis man ikke tar hensyn til antall planter så blir det heller ikke riktig å regne gram pr. watt.

Jeg fikk ca. 20-30g på en autoflower plante med 250w cfl, men det er ikke veldig uvanlig at noen kan få over 200g av en plante, det kommer an på de forskjellige faktorene som allerede er spesifisert av erfarne dyrkere i tidligere innlegg.

Flower Child
hva er lumen?

Lumen er lysstyrke. En typisk 400w har rundt 55000 lumen mens en 600w har 90000.

og om du regner lumen per kvadratmeter blir d lux. Lux er den enheten man dokumenterer lysstyrke i et rom med. Men jeg forstår at g per watt faktisk gir mening dersom man utnytter plassen optimalt.

Onkel
onkel kan jeg spørre hvilken strain?

Det var ca 15 forskjellige strains

-Onkel

Banjosatan
Kan ikke vært tørket da...

Joda ferdig tørket ble resultatet 1600 gram, jeg måtte til og med toppe to av plantene pga størrelsen. Plantene ble dyrket i åtte 12 liters potter og to 5 litere . Teltet var også trukket med supermylar

caribou

når går det over fra å være lyset som begrenser planten til arealet ved dyrking i jord?

Rabalder

400w - 4 planter =247g

Ligger vanligvis på rundt 200g

AC-1000
400w - 4 planter =247g

Du, eller folk flest?

Mvh

Mikey

ca.6666
400w - 4 planter =247g

Du, eller folk flest?

Mvh

Mikey

Hva er overskriften på tråden? :P hehe..

-ca B)

AC-1000
Hva er overskriften på tråden? :P hehe..

-ca :smokey:

Veit jo det da ca :P Men fikk inntrykket av at han påsto 200g var vanlig for alle.... :P

Mvh

Mikey