Jump to content
Hubby

Min første grow

Recommended Posts

motaralt

Bedre bilder mann!! Dette sier meg ikke så mye.. :smokey:

Hubby

Det sier deg at jeg har et drittkamera :smokey:

Skal se neste gang jeg får lønn, om jeg får råd til en Cannon 500D + makroobjektiv.

Det er noe jeg har sett på i lengre tider :)

shiva
Bruker ca 15 cm til lyspæra, og 12 cm til potta. Har da 40 cm å gro på.

Har begynt å binde ned den største planten, for å unngå at den vokser inn i lampa, så håper det holder.

Har du lest litt om å knipe av toppen? Da formes to nye topper, dette reduserer høyden. Når dette gjentaes har du en plante med fire topper, da blir den ikke høy.

Skal se neste gang jeg får lønn, om jeg får råd til en Cannon 500D + makroobjektiv.

Mellomringer er super billig makro alternativ

Hubby
Har du lest litt om å knipe av toppen? Da formes to nye topper, dette reduserer høyden. Når dette gjentaes har du en plante med fire topper, da blir den ikke høy.

Ja, leste om det i dyrkehåndboka. Metoden heter vel Fuck I Missed!, og er ikke noe jeg vil gjøre med den første planta mi :wink1:

Vil vurdere det neste runde :)

kpax
Ja, leste om det i dyrkehåndboka. Metoden heter vel Fuck I Missed!, og er ikke noe jeg vil gjøre med den første planta mi :wink1:

Vil vurdere det neste runde :)

Nei, du trenger ikke bruke FIM metoden, det er gode forklaringer til hvordan du kan gjøre det litt over FIM metoden i dyrkeguiden.

Edit:

Bruk det sterile bladet og kutt stilken

rett over noden nedenfor (Figur 4.3). Det er

fint om stiklingen blir 5-10 cm lang. Pass på

at plantevevet på snittflaten ikke knuses. Dette

skjer gjerne ved bruk av skjem kniv. Kuttingen

vil fungere som en vanlig topping slik at

morplanten vil lage to nye skudd der du kuttet.

Edited by kpax

Cocho

Ville ikke du forsøke eg på LST? Det var det jeg gjorde når jeg grodde i kabinett.

Her er et bilde av en av plantene før den blomstret...

th_LemonSkunk07062010.jpg

Litt mer kompakt enn din, og rett etter dette ble den satt i LST noe som holdt den liten og kompakt selv om det skulle blomstre og vokse enda mer.. Stammen ble også veldig tykk og fin, så den tålte litt juling :)

th_PowerKushLST.jpg

Lykke til uansett :wink1:

Hubby

LST var egentlig planen.

Da jeg skulle begynne å binde den ned, fant jeg ut at jeg ville vente for å gi den bedre pottetrening i vinden.

Reiste vekk i 5 dager. Da jeg kom tilbake, hadde den vokst seg stor!

Begynte da å binde den ned, men før det ble danna nye skudd, har hovedskuddet startet å vise førblomster.

Vet ikke om det er forseint å få til LST, men driver å binder ned nå for å unngå at den vokser seg for høy.

Med litt flaks, vil jeg få et par sideskudd :wink1:

Skal begynne tidligere å binde ned den andre planta som begynner å skyte litt fart nå.

bozzy

Spennende å følge med her Hubby. Har selv lyst å prøve meg på en pc grow snart.

Blir ikke 250w cfl litt overkill med tanke på varmeutvikling i en pc? Lurer på å satse på 2-3 23w cfl istedenfor.

Hva er det du har kledd innsiden av pcen med?

Hvordan blir det med lukt?

Hubby

250W var alt for mye!

Hadde 3 gode nye vifter for å holde temperaturen i sjakk, men den bukket over 33 grader støtt og stadig, hadde heller ikke ventilasjon oppe ved lys armaturet, og det var sikkert rundt 50 grader der oppe.

Endte med at ene sikringa sprengte (sa pang), og nå lyser halvparten av lysrørene, og temperaturen er bra.

Ser også ut som plantene trives bedre nå.

Innsiden er kledd med mylar. For å få det luft og lystett, formet jeg mylaren til en boks, hvor reflektoren ble en del av den. Den var så og si lufttett, for da jeg var ferdig klarte jeg såvidt ikke å presse ut luften av den (som en ballong).

Satt så mylarboksen inn i kabinettet, og tapet den fast til vegger og tak med dobbelsidig tape. Skar hull til vifter og strømforsyning.

Inni strømforsyningen er det ingenting, bortsett fra en sukkerbitkobling, og en 8x8cm kullfilterbit for å dekke til viftehullene (hindre lys)

Lukt har jeg ikke gjort noe med enda. Monterte en 12 cm PC vifte på strømforsyningen (klipte til en runding, og limte vifta fast med båtlim. Skal så lage et sylinderformet kullfilter når jeg orker å handle inn hønsenetting. Filteret er en kullfiltermatte som blir brukt til ventilasjonen på stekeovner.

Vil kjøpe inn 2x 125W lyspærer, en for blomstring og en for vekst neste gang jeg planter på nytt.

Hubby

dsc00195copy.jpg

Det vokser masse fine hvite fruehår ut av toppskuddet + sideskuddene, men det har ikke begynt å lukte enda.

Har montert på et lite kullfilter nå. Skal reise vekk 4-5 dager, så jeg håper jeg får bekreftet at filteret er godt nok før jeg drar, ellers vil jeg kanskje få et forklaringsproblem når jeg kommer tilbake :)

bozzy

Kult med oppdatering hubby! Er det et selv mekka kullfilter du har der? Hvordan blir det med plass nå da? Ser ut som det begynner å bli litt trangt

Hubby

Hei bozzy, kullfilteret er hjemmelaga. Synest det går greit med plassen. Binder litt til her og der, for å unngå at den vokser inn i pæra.

bozzy

Jeg har et pc-kabinett som er ca 45 cm høyt. Noen spesielle strains du kan anbefale for så liten plass?

Hubby

Dette er min første grow, så jeg har ikke prøvd noe anna enn det jeg gjør nå. Og det er et random frø :o

Neste gang vil jeg prøve 60 day wonder og joint doctors low ryder 2

Edited by Hubby

Hubby

Nå er det trichomespotting på gang!

Blomsterklasene er ikke så veldig store... men ser at det er dråpedannelser på de nærmeste bladvekstene rundt kjønnshårene. Også dråper på større blad og ved stammen.

Er usikker på om alt dette er THC, og er litt usikker hvor jeg skal se. Vil jeg f.eks få dråper på kjønnshårene?

Hadde forøvrig et uhell, hvor toppskuddet vokste inn i lampen og ble svidd.... klippet det av og røyke det. Hadde en veldig mild effekt, så er nok et par uker igjen.

Skal reise vekk ei ukes tid, og håper på store fine buds når jeg kommer tilbake :D

Heisenberg

Gleder meg til oppdatering. Skal gro i pc snart selv :P

Hubby

Gleder meg til oppdatering. Skal gro i pc snart selv :P

Det er lenge siden prosjektet var avsluttet, men har startet opp en ny grow :)

Jeg har lyst å dele erfaringene og problemene som oppstod underveis, og hva som gikk bra.

Det første problemet jeg fikk var temperatur pga alt for kraftig sparepære (250W med blomster og vekstlys i ett).

Dette løste seg "heldigvis" av seg selv da den ene sikringa i pæra sprengte, og halvparten av lysrørene gikk mørke.

Nå vil jeg se på å få meg to stykker 125W pærer, en for vekst og en for blomst. Dette er akkurat passe for groboksen jeg har bygget.

Før dette skjedde hadde allerede planten vokst seg alt for høy, og toppskuddet ble svidd, og jeg tapte rundt 40% av utbyttet.

Etter hvert fant jeg ut også at jeg verdsetter nattesøvnen, og det ble litt for mye å ha viftene svivende hele kvelden, så denne gangen forsøker jeg meg på å slå av viftene og lyset samtidig. Hvordan det fungerer kan jeg komme tilbake til seinere, men går ut ifra at veksten vil bli hemmet en del.

Ganske tidlig gikk startet jeg 12/12 lysfase, mest for å tvinge planten i blomst så tidlig så mye. Jeg var redd for at plantene skulle vokse seg alt for store, spesielt med tanke på at jeg ikke aner hvilken strain det er...

Etter hvert kom det frem trikomer, og innhøstinga starta. Det ble ikke store greine jeg fikk høstet inn, men jeg likte rusen veldig godt. Følte meg høy og klar.

Nå som jeg har starta opp igjen, håper jeg at jeg har lært litt. Ser at jeg allerede har gjort en feil og plassert plantene alt for langt unna lyskilden, så de har fått strukket seg en del. Merker at jeg har gjort det lurt i å plassere noen innsugsvifter som er plassert i stilkhøyde for å drive med pottetrening før lukta starter.

Vel, det var det. Kanskje jeg starter en ny tråd for kommende grow :)