Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Grow up!

Co2 tabletter

Recommended Posts

Guest Grow up!

Har akkurat fått en pakke med 60 CO Tabletter, det følgte med en bruksanvisning men jeg ville bare sånn for sikkerhets skyld hvordan noen av dere bruker de.

Jeg planter i jord forresten.

Eirik

Kjøpt de CO2-tablettene på CropShop?

På siden deres står det at de skal brukes i vannet man vanner med, noe som ville vært skadelig for planten.

Røttene trenger mer O2, ikke CO2.

Om du vil at tablettene skal virke raskt og med mye CO2, så putter du den/dem i en bolle med fortynnet eddiksyre. Om du vil at de skal gi fra seg CO2 sakte over tid, putter du dem i vann. Ha denne bollen i dyrkerommet.

Når du bruker CO2 bør du helst ha luftkjølt HPS som ikke trekker luft fra dyrkerommet, og en egen utluftingsvifte som er stilt inn slik at den starter når fuktigheten kommer over et visst nivå.

Hvis ikke vil CO2 bli luftet ut av rommet nokså raskt, og effekten vil bli minimal.

E

nils

Co2 tabletter? He-he les litt om co2 først, men når du ikke leser på boksen engang kan det kanskje ikke forlanges........

De tablettene er til akvariumer, og er ikke ment til å øke co2 nivå i luft. Har vært på markedet i årevis, i akvariums sjapper. Til et lurt hode skulle tjene noen penger på godtroende folk.

Keep on growing

Eirik

Isåfall er det jo ganske snuskete gjort av Cropshop.

E

S. Måke

tror meninga er at co2-tablettene skal virke sammen med en bakterie-kultur de også selger som skal brukes sammen med bat guano. blir vel mat for bakteriene eller noe. men har virkelig ikke skjønt så mye av det. Prøvde å spørre en kar på hemp house, men han var mer keen på å skryte av at han kunne så mye enn å forklare meg hvordan de funka. så jeg veit fortsatt ikke en dritt. <_<

blokk9

Skrev nettopp dette i et annet innlegg her på Norcan, men kan like gjerne kopiere det over hit.

"Vil bare informere om at co2 tablettene, de fungerer ikke. 99% av vekster i verden ta ikke til seg koldioxid i røttene!!! Uten bare gjennom bladene og grønne deler. Det som kan tas opp av røttene er en slags kolhydrat som ikke finnes i co2 tablettene. Den kolhydraten bruker å finnes i avanserte blomststimulatorer.

Den litteratur som finnes om CO2 tabletter er skrevet av forselgere. De kan ikke backe opp sine fakta når man stiller spørsmål! "