Jump to content
Sign in to follow this  
Fanfare

12/12

Recommended Posts

Fanfare

Hei

Jeg har en homebox XS og jeg lurer på om det er mørkt nok når lyset er av? Når lyset er på så ser jeg lyset komme ut bak fra homeboxen siden den bakre lufteluka er åpen. Akkurat nå er jeg fortsatt på 18/6 så det er ingen problem, men jeg skal snart over i blomstringsfasen.

Det er ellers et lys i rommet hvor teltet står i og den trenger jeg av og til. Det er jo selvfølgelig ingen stort problem å slenge et teppe over, men jeg lurte på om det var nødvendig?

Hva er deres erfaringer? Hva gjør dere?

vin&grønt

Homebox er lystett, men det er jo mange etterligninger som ikke er lystette. I homeboxen er det "overlapper" og "snurpesnor" som gjør at det ikke skal bli lyslekasje. Det er også mye lettere å se lys innenfra homboxen fordi det er mye sterkere lys inni boxen enn det er utenfor.

killa

Slå på lyset utenfor og sett deg inni homeboxen, så ser du om det er noen lekasjer inn. Hvis du får plass inni da :)

Fanfare

lekkasjer inn vil det jo være siden det er lekkasjer ut. Spørsmålet er bare hvor mye lys som skal til for å forstyrre mørkefasen til cannabis? Jeg har hørt noen si fullmånelys er nok for å bryte mørkefasen, men det gjelder planter som gror ute og som har vendt seg til det.

Har dere alle flappene igjen i homeboxen?

killa
Jeg har hørt noen si fullmånelys er nok for å bryte mørkefasen, men det gjelder planter som gror ute og som har vendt seg til det.

Sorry men det der skjønte jeg ikke en dritt av.

Uansett, når det er mørkt skal det være MØRKT i min bok(dvs null lys what so ever). Du kan sikkert sjangse på noen glipper, men smeller det så vet du jo hvorfor..

Fanfare

Det jeg mente var at planter som gror ute og som har vendt seg til en del lysforsyrrelser må det en fullmånenatt til for å bryte mørkefasen. Inneplanter krever det enda mindre.

Og Killa, hele poenget med spørsmålet er at jeg ikke vil sjanse på at jeg driter meg ut. Kommer det lys ut bak på teltet når lyset inni er på så er det selvfølgelig ikke 100% mørkt. Så igjen, spørsmålet er hvor mørkt det må være. 95% mørkt? 90% mørkt? Det er vel helt uinteressant hvor mørkt jeg synes det er? Jeg aner ikke hva mørkt er.

Skapknarkern

det skal være helt mørkt Fanfare, det betyr ingen lys kilder i det hele tatt.

Bruk et teppe eller lag en type lysfelle bak så slipper du å bekymre deg mer.

Jeg har hørt at det skal nesten ingenting til før det regnes som lys for plantene når de sover.

Et lite ledblink skal være nok til å forstyrre. Men dette er noe jeg har hørt.

Ville uansett ikke tatt sjansen på å ikke ha det lystett. bedre føre var enn etter snar!

killa

OK, lykke til med å finne fasiten på hvor mye lys det skal til før du får hermies. Gå for 87,5% mørkt du.

Det jeg prøver å si er at litt lys inn er for mye lys inn, vannskelig å forstå? Ikke minst, prøv å les posten til vin&grønt en gang til, tenkt deg om i 2 sek. Les det jeg skrev, tenk deg om igjen. Eller må du ha alt med teskje?

Skal slutte å plage tråden din jeg, Killa--out

Fanfare

Killa, det er mange når nok her på forumet som kan gi meg teskje. Jeg forstår at du prøver å hjelpe, men jeg har så langt hatt lite hell med dine svar. No offense.

suppegjøk

Det er helt mørkt i min growbox, altså jeg ser ingen ting. Har tettet flapper og snurpedingser med sølvteip.

Fanfare

Så du har alle flappene igjen og teipet. Hva med luft inn? Kommer det inn uansett gjennom sprekker i glidelåsen osv? Og det er nok?

suppegjøk

Teiper bare på hjørnet av flappen. Det kommer masse luft gjennom.

vin&grønt
Så du har alle flappene igjen og teipet. Hva med luft inn? Kommer det inn uansett gjennom sprekker i glidelåsen osv? Og det er nok?

Jeg har brukt homeboxer i mange år uten å tape noe som helst. Kun brukt dem slik de skal. Har også i alle grow åpnet døra og kikket inn i boxen i mørketiden (men bare i kort

tid). Har aldri fått femiser av det. Bare av greenhouse seeds :)

Fanfare
Jeg har brukt homeboxer i mange år uten å tape noe som helst. Kun brukt dem slik de skal. Har også i alle grow åpnet døra og kikket inn i boxen i mørketiden (men bare i kort

tid). Har aldri fått femiser av det. Bare av greenhouse seeds :)

Det er en verdifull erfaring. Takk for det. Da tipper jeg det er mørkt nok hos meg også

suppegjøk
(...) Har aldri fått femiser av det. Bare av greenhouse seeds :D

WORD :)

killa

No offence taken

Har også i alle grow åpnet døra og kikket inn i boxen i mørketiden (men bare i kort

tid). Har aldri fått femiser av det. Bare av greenhouse seeds ;)

Sorry, må bare spørre. Is that a fact? :P

Edited by killa

Hazed

Er det ikke bare å gå inn, lukke igjen og se etter lys og tette igjen med sølvteip?

9022

Lys ved natten er kun skadelig om "natt-belysningen" er for sterkt RELATIVT til styrken på lampa du bruker.

Altså har du 1000 watt burde plantene tåle mer lys-lekkasje enn om du har 250 watt. Alt er relativt, og dette ga deg neppe noe svar.

Jeg har INGEN kilder på dette, er bare noe jeg selv tror er tilfelle (basert på dette med månelys om natten osv). Så ikke ta dette som fakta.

Edited by 9022

vin&grønt
No offence taken

Sorry, må bare spørre. Is that a fact? :D

Sorry, liten skriveleif. Skulle selfølgelig være hermiser :P