Jump to content
fjonaldo

Innendørs growlog LR#2

Recommended Posts

fjonaldo
heisann.sjekk ut design belysning.de har samme som weedshop men de selger lys arm og pærer et par hundre lapper billigere.

det er design-belysning cfl, så har jeg snart en 600w hps liggende og, så har greit med lys! :rolleyes:

kjøper meg enten 3 eller 2,1 liters potter og setter alle plantene i dem i morra. tror de faktisk klarer seg med hver sin 2,1 liters helt til høsting... sånn utifra det jeg har lest av andre som har tilsvarende grow... men blir nok til at jeg kjører på med 3 liters for å være sikker. .

nå har de stått i over en uke, tenker å begynne snart å gi de bittegrann biobizz vekstnæring. (sånn 0,5ml\l). men venter til de har fått litt tid i de nye pottene. håper de får grodd seg litt større nå, siden de imponerer meg ikke noe særlig etter disse 9 dagene..

IMAG0027.jpg

Edited by fjonaldo

hc74
IMAG0028.jpg

etter 9 dager.

er det en luft fukter som står i hjørnet.Eventuelt hvilken type. Eller er det en vifte

10µg

Husk å ta av den blå plasten om du har tenkt å bruke samme reflektor til HPS.

Kirby

Bra start på utstyret ditt, clean :rolleyes: Men ikke kjør 12/12 på lyset, kjør heller 20/4 fordi det er auto planter som blomstrer pga alder og miljø i stedet enn vanlige planter som blomstrer når lys går over til 12/12. Ville også kjørt 3 liters potter, det skal nok holde fint for disse typene du har.. Det beste å gjøre med auto er å potte rett i potta du skal høste fra, fordi de har så liten veg tid så trenger de all plass de kan få på den tiden, normalt mellom 18 - 25 dager før de blomstrer. Når du skal potte de om, prøv å bare kutt av bunnen så de ikke blir så stresset av ompottinga, du har melkekartonger, så dette blir lett :D

Næring på auto burde komme etter to uker, ikke før, jorda har næring for de i hvertfall 2 uker, og etter det kan det hende det blir mangler, men da potter du om uansett og dermed ny jord og næring i de nye pottene. Vær forsiktig med næring og auto, de vokser annerledes enn regular strains.. Lykke til..

Kirby

Edited by Kirby

Evilsmurf

Blir ikke 2-3liter veldig lite hvis man dyrker i jord, tenkte å kanskje bruke kokkos i 4 litere på LR 2.

mener å bli anbefalt min 8 liter fra frølevereandør?

Onkel

Etter personlig erfaring trenger man ikke mere enn 4-5 liter på LR. Det har nærmest ikke veggetid så de rekker ikke å vegge ut pottene skikkelig.

-Onkel

hc74

hei igjen.fjonaldo,er det en luftfukter du har stående i skapet ditt.event hvilke merke er det,

Evilsmurf
Etter personlig erfaring trenger man ikke mere enn 4-5 liter på LR. Det har nærmest ikke veggetid så de rekker ikke å vegge ut pottene skikkelig.

-Onkel

Takk onkel :rolleyes:

av erfaring hvor lenge lot du de blomstre holder 8 uker ?

unnskyld for lån av tråd, er jo relatert da :D

fjonaldo
hei igjen.fjonaldo,er det en luftfukter du har stående i skapet ditt.event hvilke merke er det,

Heihei! :) Det er ikke luftfukter, det er en bordvifte med timerfunksjon faktisk :P Luftfuktigheten er for lav, og jeg får luftffukter snart, har bare ikke somla meg til å skaffe meg en :) Har forstått det ikke er så alfor kritisk enda med luftfuktigheten.

Takk onkel smile.gif

av erfaring hvor lenge lot du de blomstre holder 8 uker ?

unnskyld for lån av tråd, er jo relatert da smile.gif

Det er bare å låne tråden vettu :)

Da går jeg for 3 liters, tror det da bør holde og da har jeg plass i homeboxen til 8 stk :D

fjonaldo
Bra start på utstyret ditt, clean smile.gif Men ikke kjør 12/12 på lyset, kjør heller 20/4 fordi det er auto planter som blomstrer pga alder og miljø i stedet enn vanlige planter som blomstrer når lys går over til 12/12. Ville også kjørt 3 liters potter, det skal nok holde fint for disse typene du har.. Det beste å gjøre med auto er å potte rett i potta du skal høste fra, fordi de har så liten veg tid så trenger de all plass de kan få på den tiden, normalt mellom 18 - 25 dager før de blomstrer. Når du skal potte de om, prøv å bare kutt av bunnen så de ikke blir så stresset av ompottinga, du har melkekartonger, så dette blir lett smile.gif

Næring på auto burde komme etter to uker, ikke før, jorda har næring for de i hvertfall 2 uker, og etter det kan det hende det blir mangler, men da potter du om uansett og dermed ny jord og næring i de nye pottene. Vær forsiktig med næring og auto, de vokser annerledes enn regular strains.. Lykke til..

Skal jeg la resten av pappen stå igjen i jorda til høsting, eller skal jeg fjerne det etterhvert? du mener at jeg bare skal hule ut bunnen og sette planta ned i jord iks?

Det er under blomstring du mener at jeg bør kjøre 20\4? Er det pga de ikke trenger mer enn 4 timers søvn, og at jeg vil få mest mulig utbytte av å kjøre på med lys? Er du da enig i at jeg ikke trenger å slå av lyset under vegging? :D

Btw har hatt stor glede av å lese gjennom postsa sine :) Mye artig lesestoff. Har hus og tomt selv i et middelhavsland, synd det mye strengere med pot der enn det er i Spania!

seedman

20/4 under hele perioden fungerer ihvertfall kjempe fint på lowryder #1 12/12 er ikke hensiktsmessig på autoplanter.

lastemperor

Min erfaring etter å ha dyrket LR#2 og Blueryder endel ganger er at blomstringen går fortere under 12/12. Men man mister yield. Har ikke merka særlig forskjell på 24/0 og 18/6. Om man har mange frø, god plass og vil spare litt strøm og tid kan 12/12 være en ide. For meg har 18/6 fungert best.

seedman

Man sparer litt tid på 12/12 men man mister en del ferdig vare, og hvem vil vel egentlig ha mindre av det? :) Auto planter kan vanligvis stå under lys 24/7 men noen timer pause gjør at det går litt raskere og man beholder fortsatt mengden yield :)

18/6 høres fornuftig ut, selv bruker jeg 20/4 etter litt prøving å testing har jeg kommet fram til at det ihvertfall er best for lowryder 1 :D

Evilsmurf

Noen som har noen tid på hvor sånn ca hvor lenge de bør stå??, har bare sånn lomme mikroskop fra clasern og sliter med å se forskjell, ser de har 10x lupe på ebbblod.se holder dette?

holdt på å drite på meg første gang jeg så spidermite, man må konsentrere seg så veldig på å fokuserer med lomme mikroskop

Edited by Evilsmurf

Rune
Noen som har noen tid på hvor sånn ca hvor lenge de bør stå??, har bare sånn lomme mikroskop fra clasern og sliter med å se forskjell, ser de har 10x lupe på ebbblod.se holder dette?

holdt på å drite på meg første gang jeg så spidermite, man må konsentrere seg så veldig på å fokuserer med lomme mikroskop

Kjøpte lupe her for ett par uker siden http://ikjop.no/53-30x-juveler-lupe-med-lys.html

Funker som bare et, men du må bestille for minumum 200kr. Så jeg bestilte den andre de hadde på 30x der å.

Edited by Rune

bozzy

Dealextreme har forresten et godt utvalg av div forstørrelsesglass og mikroskop til en billig penge! Så er det gratis frakt på alt også :D

Dealextreme

Onkel
av erfaring hvor lenge lot du de blomstre holder 8 uker

Trur jeg tok de på ca9 uker. Men 8-9 er vel bra nok for LR, men jeg synes ikke LR var bra nok :D

-Onkel

Edit:

Det finnes andre ting som kan hjelpe deg om du ikke har sjangs til å se trichomer, men det er mere en indikator. Her er noen.

-Se om pistillene er blitt brune

-Kjenn om budsa er blitt harde

-Planten stoppet å ta til seg vann

-Oppsvulmede cylaxer

(også på enkelte kan man se med det blotte øyet når trichomer forandrer farge, men det krever at strainen har store trichomehoder)

Alle disse er indikatorer på at planten "begynner/har begynt" å blitt moden, utifra resten må bare erfaring hjelpe deg om du ikke har lupe.

fjonaldo

Har omsider fått ompottet til 3,0 liters. har ikke turt å vanne soilen så mye siden det ser ut som de er litt overvannet. de er litt pjuskete og henger litt nedover med bladene.... har blomsterjord med lecakuler. la også et lag med leca på bunnen. har fått inn luftfukter også nå, jippi :D nå skal de stå alene noen dager, håper de klarer seg :-) temp holder seg greit sålenge det ikke er kaldt på rommet.

Edited by fjonaldo

seedman

Superthrive er genialt ved ompotting, selv mener jeg nesten at det er en nødvendighet :P

fjonaldo

da er de 2 uker gamle. ompottet bare helt vanlig og ser ut som de ihvertfall overlevde. har kommet seg litt nå. har luftfuktighet mellom 55-70 og tempen ligger fra 22-28 grader. skal vannes i morra, og under neste vanning tenker jeg å ha i bittegrann vekstnæring.

IMAG0077.jpg

IMAG0080.jpg

Evilsmurf

edit leste tråden bedre og fikk svar :D

tror jeg skal prøve noe større potter

Edited by Evilsmurf

Onkel

Heisann :D

Du burde ta av den blå "filmen"/plastikken på reflektoren din.

-Onkel