Jump to content
vin&grønt

DASS 1

Recommended Posts

vin&grønt

skjønte ik den selv om jg ikke har røyka mornings :) hvordan kan mindre mengde planter gi samme yield med samme watt på lyset? seff snakker vi bare om aero her :)

Hvis du kjører 2x 600w med 18 planter så vil ikke det si at du vil få noe særlig mer yield om du putter flere planter under samme lys, for det er antall watt som gir utbytte så lenge alt annet er i orden. Hvis du tror at du får mer utbytte med flere planter så kan du jo bare bore et par ekstra hull i hvert rør så har du plass til like mange planter, eller du kan lage akkurat så mange hull du vil og kjøre på med masse mange småplanter.

Hadde du lest hele tråden så ville du også fått med deg hvorfor jeg påsto at Dassen yielder mer enn DPA og Aeroflo. :smokey:

strain

Veldig Veldig imponerende!

nesten så jeg finner fram bankkortet og begynner og handle med en gang!

Takk for et inspirerende bidrag!

WeeDKing

noen som har / finner noen erfaringer med 110mm rør?

herbalist

Hvis du kjører 2x 600w med 18 planter så vil ikke det si at du vil få noe særlig mer yield om du putter flere planter under samme lys, for det er antall watt som gir utbytte så lenge alt annet er i orden. Hvis du tror at du får mer utbytte med flere planter så kan du jo bare bore et par ekstra hull i hvert rør så har du plass til like mange planter, eller du kan lage akkurat så mange hull du vil og kjøre på med masse mange småplanter.

Hadde du lest hele tråden så ville du også fått med deg hvorfor jeg påsto at Dassen yielder mer enn DPA og Aeroflo. :smokey:

har tråla igjennom 3 ggr nå mn finner fortsatt ikke der vor du forklarer vorfor de skal yielde mere enn aero/dpa :/

watt=yield sant de mn etter mine erfaringer så gjelder det hvis du har maxa planta i veg. f.eks hvis du har plass til 12 planter under 600w hps og har 10 planter istedet, sier min logikk at de blir mindre utbytte så lenge de ikke sto veldig tett inn på hverandre på 12 planter. er jg helt på bærtur elr?

så på dine bilder at du bruker LST også? lar du dem vegge lenge før du setter dem i blomst?

vin&grønt

har tråla igjennom 3 ggr nå mn finner fortsatt ikke der vor du forklarer vorfor de skal yielde mere enn aero/dpa :/

watt=yield sant de mn etter mine erfaringer så gjelder det hvis du har maxa planta i veg. f.eks hvis du har plass til 12 planter under 600w hps og har 10 planter istedet, sier min logikk at de blir mindre utbytte så lenge de ikke sto veldig tett inn på hverandre på 12 planter. er jg helt på bærtur elr?

så på dine bilder at du bruker LST også? lar du dem vegge lenge før du setter dem i blomst?

Beklager litt sent svar. Det du sier om at du kan få litt mer med fler planter er selvfølgelig riktig, men veldig liten forskjell hvis du er flink til å pleie plantene. Du får ikke dobbelt yield fra 6 planter til 12 planter.

Det du gikk glipp av var en del kommentarer og forklaringer som ble borte da norcan ble oppgradert til verson 5.

Det jeg skrev var at om du brukte Aeroflo, DPA eller andre hydrosystemer så ligger de på omtrent samme yield. Det er oftest gartneren det kommer ann på. Det som gjorde at dette yielda mer var at vi brukte underlys slik at i stedet for små ubrukelig popcorn så ble det litt størrelse på de små budsa også. Derfor mer yield.

Jeg bruker ikke LST. Bare bruker nett så plantene holder seg rette og fine uten å falle eller trenger støtte. Etter at plantene har fått sin størrelse gjør jeg ikke noe annet enn å sjekke pH et par ganger i uka.

pollen

:lol Kan du komme ned her for aa vise meg ,,, hakke peiling, men masse pvc roer tilgjengelig,,, :lol:

herbalist

Beklager litt sent svar. Det du sier om at du kan få litt mer med fler planter er selvfølgelig riktig, men veldig liten forskjell hvis du er flink til å pleie plantene. Du får ikke dobbelt yield fra 6 planter til 12 planter.

Det du gikk glipp av var en del kommentarer og forklaringer som ble borte da norcan ble oppgradert til verson 5.

Det jeg skrev var at om du brukte Aeroflo, DPA eller andre hydrosystemer så ligger de på omtrent samme yield. Det er oftest gartneren det kommer ann på. Det som gjorde at dette yielda mer var at vi brukte underlys slik at i stedet for små ubrukelig popcorn så ble det litt størrelse på de små budsa også. Derfor mer yield.

Jeg bruker ikke LST. Bare bruker nett så plantene holder seg rette og fine uten å falle eller trenger støtte. Etter at plantene har fått sin størrelse gjør jeg ikke noe annet enn å sjekke pH et par ganger i uka.

jepp da var de mye mer logisk, underlysa var genialt tenkt :) helt vanlig lysrør elr?

er plantene veldig ustabile når de blir større at man må binde dem elr bruke støtte?

blir de ikke mye røtter i reservoaret? hvordan holder du røttene unna pompa?

WeeDKing

hei

Vin og grønt hva tror du om 110mm rør? Vil det bare være dritt eller hva er dine tanker rundt det

takk :redeyes:

Snanga

Kjører lignende system med 110mm rør nå og så langt funker det kjempebra. Skal si ifra viss jeg møter på noen problemer når dem har stått lengre i blomst & nådd maks størrelse

roomproject3

Kjører lignende system med 110mm rør nå og så langt funker det kjempebra. Skal si ifra viss jeg møter på noen problemer når dem har stått lengre i blomst & nådd maks størrelse

(min første post...:) - Snanga; har du oppdatering på din DASS-110? Fulgte du opplegget til Vin&Grønt, eller bygde du noe eget?

• Like 1

fJoddn

Aahr! Nice :)

Blir ikke lenge til det der skal opp i boden min :D

vin&grønt

hei

Vin og grønt hva tror du om 110mm rør? Vil det bare være dritt eller hva er dine tanker rundt det

takk :redeyes:

Jeg tror det går men, det kommer litt ann på hvor store planter og de forskjellige strain. Men jeg har også fått noen store klaser med røtter inne i røra og da hadde det blitt trangt i 110mm.

Kan jo kanskje prøve med å bore flere bittesmå hull i stedet for dysene slik at det regner hele veien. Tenkte at det kanskje ville funke bedre i en 110mm. Jeg er like spent som deg.

Edited by vin&grønt

vin&grønt

Bruker du også sprayers i rør?

Magnum

Har du fått problemer ang størrelsen på røra? Eller er det andre her som har erfaring med 110mm rør?

Grunnen til at jeg spør er at jeg fant 4-5 m med 110mm rør i kjelleren min og dem har jeg planer for! :redeyes:

Og vil det fungere best med sprayers eller borre flere små hull som V&G foreslår?

Edited by Magnum

tomdebong

Imponerende, rett og slett fantastiskt!

Du fortjener virkelig en pris for dette prosjektet vin&grønt :smokey:

Må innrømme at jeg ble rimelig imponert nå, og jeg fikk litt av en motivasjon til å prøve noe lignende :D

Skal ta en feit-en til ære for deg når jeg har sjansen ^^

vin&grønt

Og vil det fungere best med sprayers eller borre flere små hull som V&G foreslår?

Problemet med kun hull er at du klarer ikke å bore hull uten at du får mange grader. Altså ujevne hull med små rifter som næringsløsningen setter seg fast i og tetter hullene. Dette kan ungås med bra filter, men filteret kan ikke være så fint at de små partiklene i næringen blir filtrert bort. Det er derfor GHE har brukt laserboring på hullene i aeroflo2 (aeroflo2 er mye bedre enn Aeroflo som selges i Norge). Ved laserboring får du glatte hull som ikke næringen setter seg fast i. Ved bruk av dyser får du en fin glatt flate som ikke samler næringsrester og kalk. Hvis du bruker hull uten dyser så gå for et mye mindre hull enn det som brukes til dysene. Jeg vil tro at du kan bruke et av de minste borene som du finner på biltema. 1,5mm - 2mm.

Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder av en testgrow med Dassen i løpet av noen dager.

• Like 1

vin&grønt

Imponerende, rett og slett fantastiskt!

Du fortjener virkelig en pris for dette prosjektet vin&grønt :smokey:

Må innrømme at jeg ble rimelig imponert nå, og jeg fikk litt av en motivasjon til å prøve noe lignende :D

Skal ta en feit-en til ære for deg når jeg har sjansen ^^

takk for skryt. Slik gir inspirasjon til å bygge mer og prøve seg på nye prosjekter. :smokey:

• Like 3

vin&grønt

Her er noen bilder jeg fikk fra en grow med Dassen der det ble brukt en type Kush fra California, vet ikke noe mer om strainen borsett at den er en meget god kush.

Bildene ble tatt med mob kamera så kvalitetetn er ikke av de beste.

23062011018.jpg

23062011019.jpg

23062011020.jpg

23062011022.jpg

23062011025.jpg

23062011027.jpg

23062011030.jpg

23062011028.jpg

Edited by vin&grønt
  • Like 7

SpliffHunter

For en farge og for noen buds! Skulle gjerne hatt en liten pose med det der!

Lukta må være fantastisk:)

Winters

Hvilket ventilasjons system bruker du i homebox xxl? Ser bra ut, men er det bare meg eller ser det ut som det er mye blader og små buds der? Ikke i det hele tatt meningen å være en kritiker eller noe er veldig interresert, men det bare så ikke ut som mengdene du forklarte en erfaren hobby grower kunne få utav dette, beklager for skepsisen. har ikke øyemål på 1.8 kg våt weed hehe!

pollen

:smokey: Det er vel tidlig i blomst dette da ,,,, :redeyes:

Winters

Ahh haha det forklarer, tenkte det var på slutten siden de var så høye :)

pollen

:smokey: :smokey: Neida, det er VG som bestandig er hoy,,,, :clown: :clown:

R. Felgen

:smokey: Det er vel tidlig i blomst dette da ,,,, :redeyes:

V&G kan sikkert verifisere, men for meg ser det ut som de nærmer seg slutten av blomst.

vin&grønt

V&G kan sikkert verifisere, men for meg ser det ut som de nærmer seg slutten av blomst.

Ja dette er på slutten av blomstringa. Fargen kommer av kamera, er ikke slik farge i virkeligheten. Tror dette er 7 uke når flushingen begynte og den ble tatt rett etter niende uke.

Dette var ikke jeg som grodde denne vendingen, men brukte bildene for å illustrere hvor store plantene kan strekke seg når de vegger for mye og her måtte toppene klippes to ganger og forsatt stanget de i taket.

Budsa veier mye og er veldig kompakte, men denne strainen passer ikke så godt i teltet da den blir veldig høy.

• Like 1