Gå til innhold
vin&grønt

DASS 1

Recommended Posts

vin&grønt

Hvilket ventilasjons system bruker du i homebox xxl? Ser bra ut, men er det bare meg eller ser det ut som det er mye blader og små buds der? Ikke i det hele tatt meningen å være en kritiker eller noe er veldig interresert, men det bare så ikke ut som mengdene du forklarte en erfaren hobby grower kunne få utav dette, beklager for skepsisen. har ikke øyemål på 1.8 kg våt weed hehe!

Jeg har brukt 2 stk 600w i xxl telt og da brukt en 350 m3 kanalvifte, men da kun dyrka på vintern. Da jeg brukte vannkjøler kunne jeg kjøre på med 3 stk 600w uten at det ble for varmt. Du kan få mye mer yileld hvis du bruker andre strain. Må huske på at ofte så er det mye mindre yield på de beste straina. Denne ga nesten kun halvparten av mange andre strain, men var absolutt mye bedre og verdt og ofre noen gram for bedre kvalitet.

Jeg ikke så mye opptatt av hvor mange gram, men hvor godt det blir. Skal jo tross alt røyke det selv. :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Winters

Brukte du da 700m3 kullfilter? kult att vannkjøler gjør så stor forskjell att man kan putte en ekstra 600w inni teltet! Noob spørsmål men hvordan ser strømregningen din ut etter ett sånnt oppsett i hus? Vet det er stor forskjell på pris fra sted til sted men hadde vært sykt kult å vite sånn ca hva det kom på :) Er enig med deg på den kvalitet over kvantitet regelen, måtte bare spørre hehe! Hadde trodd man trengte mer enn en 350m3 kanalvifte for det der men jeg har null erfaring jeg bare tenkte teltet er ganske stort. hvordan kontrollerer du viftene? ser ut som du bruker det uten cool tube husker ikke i farten om det er skrevet noe om dette i topicen, men klarer systemet å holde ok temp uten cooltubes? Takker for gode svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Strømregningen kjenner jeg ikke til for det er ikke hjemme hos meg, filteret er kun på 400m3. Hvor mange lamper du kan ha i et telt kommer jo ann på temperaturen du har på innlufta som kjøler rommet eller lampene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
buska

Sånn tommelfinge regel koster nå strømmen på østlandet ca 100w som går 24 timer i døgnet er 100kr i mnd. <Det er med nett leie og hele sullamitten :redeyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Winters

Takker for tommelfinger regelen buska :) Prøver å sende deg PM ang bestilling VG men merker du er opptatt, bare tenkte å spørre om disse tingene som egentlig er urelatert til Dassen men mer relatert til Homebox XXL, bare så jeg vet hvilken komponenter som passer bra til Homeboxen alså ventilasjon osv, men lurer på når du kan ha ett system klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Takker for tommelfinger regelen buska :) Prøver å sende deg PM ang bestilling VG men merker du er opptatt, bare tenkte å spørre om disse tingene som egentlig er urelatert til Dassen men mer relatert til Homebox XXL, bare så jeg vet hvilken komponenter som passer bra til Homeboxen alså ventilasjon osv, men lurer på når du kan ha ett system klart.

PM sendt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Magnum

Jeg har lett litt rundt etter en pumpe som kan brukes til dette systemet,men er litt usikker ang, størrelse osv på den. Noen som kan hjelpe meg med et? Ser at hydrohagen har et par som kanskje kan egne seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

En liten regel er rundt 15- 20 gph altså hvis du regner ca 60-75l pr dyse/pr.time så kan du treffe ganske bra. Blir det for mye trykk kan du bare bore et ekstra hull i manifoilen eller i røret slik at du får dempet trykket litt. Bedre med litt for stor enn for liten pumpe.

Endret av vin&grønt
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Magnum

En liten regel er rundt 15- 20 gph altså hvis du regner ca 60-75l pr dyse/pr.time så kan du treffe ganske bra. Blir det for mye trykk kan du bare bore et ekstra hull i manifoilen eller i røret slik at du får dempet trykket litt.

Ok,har også tenkt litt på få tak i Aeroflo laserspraylines,men fåes de kjøpt i norge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Jeg har noen laserbora sprayliners liggende hvis du trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Magnum

Jeg har noen laserbora sprayliners liggende hvis du trenger.

4 eller 6 fot? Jeg kjøper dem uansett og hvor mange har du? Har du noe annet interesant til salgs også? Kan gjerne ta det på PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Magnum

4 eller 6 fot? Jeg kjøper dem uansett og hvor mange har du? Har du noe annet interesant til salgs også? Kan gjerne ta det på PM

Hørte ikke mer i fra deg? :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lavamakt

Siden det var vin&grønt med denne tråden som inspirerte meg til dette bygget vil jeg dele det her :smokey:

Det er en "SOG" versjon av dassen med 4x1m 110mm rør, med 7 x 2,5" potter i hvert rør.

Istedenfor å styre med å bygge "kasse" til reservoaret som på orginalen valgte jeg heller et litt større(høyere) reservoar som jeg borret hull i med 110mm hullsag, så var det bare og tre rørene gjennom.

Den er enda jomfru, men det varer ikke så lenge:P

http://www.norcan.org/ipb/index.php?/gallery/image/3003-proevekjoering/

<-----Filmsnutt

gallery_6900_387_469322.jpg

gallery_6900_387_38215.jpg

Mvh lavamakt

Endret av lavamakt
  • Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

:thumbsupsmileyanim: Kjempebra jobba. Hvor har du funnet 110mm hullsag, jeg har kun brukt stikksag og det blir ikke pent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Har lagd ca 20 dasser og forandrer seg for hver gang pga alle vil ha litt forskjellige. Jeg kjører bare 110 mm rør selv nå.

Her noen bilder av det siste. Litt annen kasse, men samme prinsippet. Røra er ca 180 cm og har ni hull hver. Så på dette kan det kjøres opp til 36 planter med 20cm avstand. Hadde litt diamond folie så dekket hele rommet for å se om det har noe særlig effekt. Det ble levert for et par mnd siden så håper snart på noen bilder, men det er vanskelig å få folk til å legge ut bilder av growsa.

P1010029.jpg

P1010037.jpg

P1010032.jpg

P1010033.jpg

P1010030.jpg

P1010038.jpg

Endret av vin&grønt
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lavamakt

Takk :blushing:

111mm hullsag på Jula

Hadde vært allright å se flere grows med dasser ja.

Så bra ut den siste dassen, skikkelig gjennomført rom :inlove:

Hadde jeg kjent flere som dyrker skulle jeg jagg lurt dem på "dassbølgen"

Driver og pønsker på en vertikalSOG type, det blir evt. etter kjøring av denne, men det blir jo ikke helt dass som vi kjenner den :redeyes:

Edit: Jeg syns det var litt vel mye "rennendevannlyd" av dassen, så jeg delte noen lengder rør på langs og satt de på skrå fra enden av "grorøret" og ned i reservoaret. så vannet ikke "faller" ned i vannet. Resultatet er mye mindre vannstøy :D

Endret av lavamakt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
vin&grønt

Edit: Jeg syns det var litt vel mye "rennendevannlyd" av dassen, så jeg delte noen lengder rør på langs og satt de på skrå fra enden av "grorøret" og ned i reservoaret. så vannet ikke "faller" ned i vannet. Resultatet er mye mindre vannstøy :D

Jeg brukte en liten taustomp, men det er bare noen få dager du hører lyden for røttene kommer til å henge ned å da hører du ingen ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:redeyes: :redeyes: Skulle oenske at du kunne slenge deg paa flyet for aa komme her og bygge et par dasser for meg,,,, ta med kjerringa og ungene ,,,, :smokey: :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
buska

:redeyes: :redeyes: Skulle oenske at du kunne slenge deg paa flyet for aa komme her og bygge et par dasser for meg,,,, ta med kjerringa og ungene ,,,, :smokey: :smokey:

Jeg kan komme jeg :) trenger litt sol og ferie....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

:lol: :lol: Harru greie paa dasser eller ,,,??? :clown: :clown:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
420Bongo

Kanskje jeg skal gå over til hydro jeg og..

Holder på med nytt rom så da kan jeg jo like greit ta å utvide prosjektet til å ha et slikt system.

Bråker dette mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
lavamakt

Jeg brukte en liten taustomp, men det er bare noen få dager du hører lyden for røttene kommer til å henge ned å da hører du ingen ting.

Ahh, tenkte jeg ikke på:blushing:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Magnum

Kanskje jeg skal gå over til hydro jeg og..

Holder på med nytt rom så da kan jeg jo like greit ta å utvide prosjektet til å ha et slikt system.

Bråker dette mye?

Sats på hydro,du vil ikke angre! :redeyes:

Har kjørt et pat grows i DWC nå og er kjempefornøyd,overgikk mine forventinger i allefall! :redeyes:

Nå har jeg bestilt alle delene til DASS systemet jeg også,må bare prøves. :smokey:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå