Jump to content
R. Felgen

Spør en gartner

Recommended Posts

vin&grønt

bare hotella regner jeg med, men har solid ventilasjon så om du har det så er det vertfall ingen problem. I mitt tilfelle har lufta bare blitt bedre å jeg kjøpte en ganske rimelig :)

http://wilfa.no/katalog/upload/bruksanvisninger/ACW-7_airconditionerB.pdf

dette er den rimeligst esiden jeg fant, noen som skulle ha 4 for samme

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=ACW7

Den aircon boksen var jo billig, men hvor effektiv er den.

Hvor mange grader klarte du senke tempen?

Hvor m3 stort er rommet ditt?

Hvor mye lys har du?

SixIxIx

bare hotella regner jeg med, men har solid ventilasjon så om du har det så er det vertfall ingen problem. I mitt tilfelle har lufta bare blitt bedre å jeg kjøpte en ganske rimelig :)

http://wilfa.no/kata...onditionerB.pdf

dette er den rimeligst esiden jeg fant, noen som skulle ha 4 for samme

https://www.abbo.no/...rodusentID=ACW7

Ser ut ifra specsene at den avfukter luften med 20l i døgnet. Luftfukteren jeg linket til, som er relativt heftig, kan levere 1.5l i timen, altså 36L i døgnet. Da vil jeg påstå at 20l døgnet ikke er en helt ubetydelig mengde, og du bør kanskje vurdere hvor ofte og når den AC`en bør stå på :)

• Like 1

zpider88

:redeyes: Jeg har svaret paa loesninga ang, prob. med fuktigheta i verden,,,, kommer tilbake med DIY loesninga naar jeg kan tenke klart, men det er helt gratis ,og ganske saa enkelt ,,, :clown: :clown:

form i dag eller pollen? Venter spendt på noen løsninger her :)

zpider88

SixIxIx ?

en sånn du mente? http://www.cropshop....6e061c26a878f94

Vet du om den passer til ventilasjonsviftene fra systemair? har denne: http://www.systemair.com/en-za/systemair_products_za2/products_za/circular-duct-fans/circular-duct-fans/k/k-125-xl-circular-duct-fan-1003

er + - jord å en kobling til som helt sikkert er til den type regulatorer?

Edited by zpider88

CptSpaulding

Kan noen liste opp faktorer som kan påvirke potens hos en strain som i utgangspunktet bør være relativt potent.

En bekjent kjørte en liten grow paralellt med meg med cuts fra samme morplante. Overaskende nok ble hans sluttprodukt mindre potent enn mitt.

Miljøfaktorene vare så og si det samme, selv om han slet litt med høye temeperaturer tidlig i blomst. Max 30 grader. Jeg har også hatt temp på over 30 grader uten at dette har påvirket sluttproduktet tilsynelatende.

hva kan dette skyldes?

buska

Kan noen liste opp faktorer som kan påvirke potens hos en strain som i utgangspunktet bør være relativt potent.

En bekjent kjørte en liten grow paralellt med meg med cuts fra samme morplante. Overaskende nok ble hans sluttprodukt mindre potent enn mitt.

Miljøfaktorene vare så og si det samme, selv om han slet litt med høye temeperaturer tidlig i blomst. Max 30 grader. Jeg har også hatt temp på over 30 grader uten at dette har påvirket sluttproduktet tilsynelatende.

hva kan dette skyldes?

Det kan skyldes mye, vannings ryttme (syns det blir mere klissete :redeyes:om pottene får tørke gått mellom hver vanning ut i blomstring.....

R. Felgen

Han har sikkert vært litt mer liberal med maten.

Hvis man overmater, har de fleste strains lett for å lukke seg aromatisk, og ikke utvikle en like kompleks duft.

• Like 1

CptSpaulding

Han har sikkert vært litt mer liberal med maten.

Hvis man overmater, har de fleste strains lett for å lukke seg aromatisk, og ikke utvikle en like kompleks duft.

ikke umulig, men de stinker minst like ille som mine, men potensen er det en smule verre med. Highen sitter rett og slett ikke like lenge, selv om den absolutt er god, så mangler den prikken over i´en

så å være litt hard på maten kan også gå ut over potensen?

9022

Er alt annet likt da i oppsettet? (medium, luftsirkulasjon, CO2, lyskilder, næringstyper osv).

Det som også kan endre resultatet er høstings-tidspunkt, samt tørkemetode og curing.

Det er litt interresant, kanskje dere har oppdaget noe viktig innen dyrking for potens (om dere går igjennom dagbøkene deres med lupe :-)

Edit: Hvor stor forksjell er det snakk om? Små forskjeller er ikke til å unngå, til det er dyrking for dynamisk.

Edited by 9022

IatmI

hei. har 6 planter som hat stått i et par uker nå. Den ene begynner så vidt å få noen gule flekker. Kan jeg potte om å begynne å gi næring?

29720660.jpg

63069971.jpg

11484866.jpg

CptSpaulding

Er alt annet likt da i oppsettet? (medium, luftsirkulasjon, CO2, lyskilder, næringstyper osv).

Det som også kan endre resultatet er høstings-tidspunkt, samt tørkemetode og curing.

Det er litt interresant, kanskje dere har oppdaget noe viktig innen dyrking for potens (om dere går igjennom dagbøkene deres med lupe :-)

Edit: Hvor stor forksjell er det snakk om? Små forskjeller er ikke til å unngå, til det er dyrking for dynamisk.

Oppsettet er temmelig likt, biobizz serien er benyttet som næring, men vedkommende kan selvsagt ha benyttet avvikende doser sammenliknet med meg.

Potensforskellen at er den ene har en betydelig "mindre kompleks" high, absolutt tilstede, men mindre mindfuck, går mer i bølgedaler og varer ikke like lenge. Den har heller ikke den tunge sofafølesen som den andre har på slutten. De ble høstet ca samtidig etter evaluering av tricsa, så ingen bør være høstet for tidlig.

Budsa funker helt klart bra, men mangler liksom prikken over i´en.

Jeg er nyskjerrig på om det er spesifikke "feil" man kan gjøre i løpet av en grow, som påvirker potensen og highen generellt.

Er jo relativt bittert når man har en god avkastning fra friske planter med god smak og aroma, men allikevel ikke når sitt egentlige potensiale

Edited by CptSpaulding

Bozoman

Det er lett å skylde på for mye næring, men sannsynligheten er at han har hatt større avvik i miljø variablene en det du har hatt. Nærings konsentrasjoner, så lenge de er innenfor plantens behagelige grenser og er en balansert formula, er egentlig lite viktig i forhold til opptak av oksygen, karbon, og hydrogen. For kaldt/varmt, fuktig/tørt, pH i rotsonen, tilgang på oksygen/vann, ol er de viktigste parametrene vi må forholde oss til. Næring kommer langt ned på listen. De beste resultatene får man når alle parametrene er i balanse i forhold til hverandre. Synker oksygen eller CO2 tilgjengeligheten vil det påvirke opptak og prosesser i røtter og blader, samt plantens egenskap til å transportere byggestoffer. Da vil ikke planten klare å bruke like mye næring, produsere like mye sukker, osv.

• Like 3

zpider88

Den aircon boksen var jo billig, men hvor effektiv er den.

Hvor mange grader klarte du senke tempen?

Hvor m3 stort er rommet ditt?

Hvor mye lys har du?

holder den på 25C jevnlig, har ikke prøvd mindre eller mere, helt grei

koster 4 andre steder så er bra pris.

Rommet er ca 10-12m2

En 600W hps til lys

litt usikker hvor mange kubikk men er standard takhøyde ca 1,80 X 12m2, regn selv hehe :)

her står ALT om den :)

http://wilfa.no/katalog/upload/bruksanvisninger/ACW-7_airconditionerB.pdf

Edited by zpider88

vin&grønt

Hva er tempen uten aircon. Eneste måten å finne ut hvor effektiv den er å se hvor mye den senker tempen.

zpider88

Hva er tempen uten aircon. Eneste måten å finne ut hvor effektiv den er å se hvor mye den senker tempen.

31C

kan stille acn lavere, så holder den det den justeres til men min står på 25C :)

vin&grønt

31C

kan stille acn lavere, så holder den det den justeres til men min står på 25C :)

Det var jo bedre enn ventet. Kanskje jeg må innvestere i en slik. :)

• Like 1

R. Felgen

så å være litt hard på maten kan også gå ut over potensen?

Helt klart.

R. Felgen

Næring kommer langt ned på listen.

Det er jeg meget uenig i. Noen strains er særdeles ømfintlige, og lukker seg raskt om de bare får litt for mye mat.

• Like 1

Mr.Burn

Har pH på 7 ish, kan jeg bruke Natriumhydrogensulfat til å senke pH til mer optimale verdi?

zpider88

Cheese er jo kjent for å yeilde sykt bra, det er jo kanskje en av verdens mest brukte komersielle cuts. Vedder på at du kan finne grologger der folk har klart 1gpw med den. Det finnes 18-20 ukers sativaer som fint kan klokke inn på 2gw, men du må nesten se det for å tro du. ;)

Hvilke satviaer er så tilfelle dette? :) Er meget intresert i å prøve vis du har noen bra strains som du vet dette går med til innendørs dyrking ;)

pollen

Har pH på 7 ish, kan jeg bruke Natriumhydrogensulfat til å senke pH til mer optimale verdi?

:smokey: Bruker sitronsyre ,,,, er i coco,, drar ph'en ned fra 6.4 til 5.8 in no time ,,, billig og organisk ,,,, :redeyes:

CptSpaulding

Det er jeg meget uenig i. Noen strains er særdeles ømfintlige, og lukker seg raskt om de bare får litt for mye mat.

Har du erfaring med slike strains? Blueberry, Skunk feks?

Smurf

Satt neon frø til spiring, brukte Root riot brett som ble enklest.

Men syns frøa var dårlige og ikke til forventningen.

Sjekket en Sånn root riot for sjekke hva som hadde skjedd, så de hadde ikke hadde åpnet seg skikkeligt. Kun den hvite halen som var når jeg satte dem,

åpnet frøet for sjekke, og ut kom det et lite dyr, kansje hvitt med masse bein, i det sekundet jeg fikk sett( Jeg hater smådyr og kryp kasta hele driten til værs og borte var det.)

Hva og hvorfor kan dette være ?? Aldri sett hørt om før...

Mr.Chalice

Ytterst merkelig.

Har ikke peil, men ved ett googlesøk fant jeg dette

Pot Seeds

The worst enemy of seedlings is those little bugs that roll

into a ball when you touch them. They are harmless to plants, probably

beneficial to healthy plants, but they will bite the base of a seedling

and topple it over like a little DEA lumber jack

Om det kan være et slikt insekt?

Cannabis Pests

Eller kanskje "hemp borers"?

• Like 1