Jump to content
R. Felgen

Spør en gartner

Recommended Posts

deltaAlphaIndia

Hvordan burde jeg gaa frem for aa kjoepe dyrkeutstyr? Ønsker aa kjøpe en pakkeløsning med telt, vifte, kullfilter etc. Jeg har diltet litt tilfeldig rundt paa forhandlersider som hydrogarden.se og professionalgrow.se, men det hadde vært fint aa høre litt fra andre som har kjøpt i norge. Burde jeg bare starte en traad, eller er det noen her som har mye peiling paa forhandlere? Utstyret skal forøvrig kjøpes til trondheim, var jeg i oslo skulle jeg bare ha tatt en svensketur, men er ikke mye spennende øst for trondheim, saa maa nok sendes i post.

Mr.Rosin

Stikk deg en tur på Mikrogartneriet.no de ligger i Trondheim.

• Thumbs up 1

deltaAlphaIndia
15 minutes ago, Mr.Rosin said:

Stikk deg en tur på Mikrogartneriet.no de ligger i Trondheim.

Har du brukt dem? Er de ok med hasjdyrking? Hadde vært fint aa kunne diskutere litt med selgeren om hva som er riktig for meg uten aa bli hevet paa dør. Hvis ikke saa er det vel ikke verre enn aa bestemme meg paa forhaand og ikke si noe om hva jeg ønsker aa dyrke. Takk for tips forresten :)

Mr.Rosin

De vil nok ikke kaste deg på døren og de har alt du trenger, så de får nok hjelp skal du se :)

deltaAlphaIndia

Fra diverse kilder på internett har jeg forstått det slik at det er 12 timer med mørke som trigger flowering. Hva skjer hvis man kjører en schedule som ikke går opp i 24? Si f.eks at jeg kjører 18 timers lys og 12 timers mørke (altså en 30 timers sykel), vil plantene blomstre bra, eller ender de bare med å bli stresset med det som følger? Er ikke aktuelt for meg å prøve det da jeg er en real nybegynner, men er jo morsomt å vite...

Mongodb
On 2/18/2011 at 9:22 PM, BK said:

Dette var jo et knakende bra initiativ, gubbejævler! :D

Denne tråden må bli sticky!

Ja hva mener du nå da, ble den så sticky som du hadde håpet på? :-)

Mr.Rosin

Kan du gi FAEN i å oppføre deg som et rasshøl! Du har blitt advart før!

Mongodb
9 hours ago, Mr.Rosin said:

Kan du gi FAEN i å oppføre deg som et rasshøl! Du har blitt advart før!

Herregud, du er her å... Hva er det du vil med meg, det er flere som kan kommentere her på Norcan, ikke bare deg!

Mr.Rosin

Ja, her og, jeg var på rommet til mora di igår, hva så? Hun var langt mere hyggelig for å si det sånn, så kanskje du bør kalle meg pappa nå?!?

Edited by Mr.Rosin

cannawiz

Akkurat sånn oppførsel, frekkhet å språkbruk som får oss gamle til å trekke oss ut av dette forumet:( synd men sant.

Mr.Rosin

Yo @cannawiz Jeg er ikke ute etter trøbbel, jeg synes det var på sin plass pga at han lokker folk til å dyrke for seg (kunne vært snut for alt vi vet). Så språkbruken er ikke ok, men det å lokke folk til å dyrke for seg er akseptert? Noe jeg ser på som MEGET alvorlig. Jeg bare prøver å forstå deg. Er det ord eller handling som får deg til å tenke vondt om folk? For meg er det opplagt, for jeg oppfører meg så lenge andre gjør det.

Edited by Mr.Rosin

Mr.Rosin

via forumet vel og merke. Mulig du kan synes det er greit, men jeg skal trekke meg tilbake jeg om det var slik å forstå (alt jeg trenger er et ja, så er det ikke noe for meg, NC har liksom ikke noe dybde for min del uansett og slik jeg ser det, men trenger de erfarne mere nå enn aldri). Så det for stå for andres sin kappe om det blir lagt ned pga slike folk, da har vi slettes ikke et forum i det hele tatt.

Yey or nay?

Edited by Mr.Rosin

cannawiz

Jeg vil ikke at noen skal trekke seg fra forumet.verken deg ,eller Meg selv inkludert. Derfor reagerer jeg på unødvendig stygg språkbruk:) å nei, jeg syntes ikke det er greit å få noen til å gjøre jobben for seg. Med mindre de får godt betalt for det å er med på det selv, da er det greit syntes jeg. Men via forumet er ingen fisking etter kriminelle handlinger tillatt så det syntes jeg igjen ikke er greit. Why cant we All just come along... peace n love n sjit å alt det det! 

• Like 1

Mr.Rosin

Uansett hva du tenker om meg, så er det i hele tatt det å "lokke" noen med penger for å gro for deres del, uhyre alvorlig. Det å lede/friste folk inn i kriminalitet er liksom det vi skal beskytte forumet og dets brukere imot, ung eller gammel. Jeg er selv ganske gammel traver og jeg vet at formet lidd aldri sin nød pga språkbruk før, dette er nyere tid og følsome folk(hva med å opprette en safespace?). Det er på sin plass å si det man tenker, og i en slik situasjon så tar jeg ikke språkbruken til hensyn når det går på bekostning av folk og forumet som vi kjenner og elsker.

Jeg var blandt de 100 første på forumet(da det var bare Even og Knut, i 2002-03), så jeg er ganske gammel traver, bare nytt brukernavn.

Ellers enig, Peace!

Edited by Mr.Rosin

Mr.Rosin

Det er for deres og andres beste interesse jeg agerer, vel og merke. For min del er det greit, kjør på!

Edited by Mr.Rosin

cannawiz

Ja. Jeg har forsovit ikke sett saken det dreier seg om:o så jeg skal være forsiktig med å uttale meg/velge side, jeg bare syntes språket var fælt haha. Men som du sier så noen ganger må man reagere:) å kanskje reaksjonen din var berettiget:)sorry.  bare litt lei meg for at forumet har gått den veien det har gått det siste året:( peace

Mr.Rosin

Null stress dude, jeg har som sagt ikke noe i mot de fleste mennesker. De fleste av oss er oppegående og jeg skjønner at ikke alt kan tas i betraktning og hele konteksten, sådan klandrer jeg deg ikke. Alt er faktisk i en god mening ;)

Gro hardt! :) Peace!

Mr.Rosin

Vil bare påpeke at han har blitt advart før, samtlige ganger. Bare søk på innleggene hannes.

Edited by Mr.Rosin

Mr.Rosin

Men @cannawiz jeg skal beherske språkbruken min, til fordel for forumet i ettertid(det fortjener dere og det er helt og holdent min feil. Dere fortjener bedre), for det var vel en smule hardt(selv om jeg syntes det var veldig morsomt og de fleste hadde vel ledd om de så ansiktet mitt). Du vet, tonefall etc. Så beklager fra min side :)

Edited by Mr.Rosin
  • Thumbs up 1

Casper DiNapoli

Jeg skjønner at det er noe historikk her, men de kommentarne yapedia skrev siste døgnet i denne tråden var vel ikke noe å reagere på?

• Like 1

jiffemann
1 minutt siden, Casper DiNapoli skrev:

Jeg skjønner at det er noe historikk her, men de kommentarne yapedia skrev siste døgnet i denne tråden var vel ikke noe å reagere på?

Hei.
Nei, sett alene er de ikkje ett problem.
Det som er greia er at det er ingen tvil om at han vil komme i kontakt med folk som han kan kjøpe produkt av, i tidligere innlegg spurte han rett ut om folk kunne dyrke for han mot betaling. Og de siste innlegga er bare et forsøk på å "skjule" agendaen.
Ordbruken over er ikkje bra, det går an å ta det ordentlig, men på en bestemt og grei måte ! =) Når det er sagt, så hadde eg sett at han hadde blitt kasta ut, for flere brudd på "Norcan-loven".

• Like 1

Casper DiNapoli

https://norcan.org/topic/31116-tror-dere-det-er-noen-dyrkere-i-aust-agder-selge-nytt-dyrkeustyr/

Er dere helt sikre på at forsøket hans på å selge utstyr er et skalkeskjul for å få noen erfarne dyrkere til å dyrke for seg for betaling?

Og er erfarne dyrkere så svake at de ikke klarer å si nei til noe de ikke gidder? Hvis dette er et problem, så er det nok best @BK fikser det istedenfor sinte medlemmer.

Oppdatering: Viser seg at det er en falsk annonse, da han ikke har noe utstyr å selge. Merkelig strategi..

Edited by Casper DiNapoli

jiffemann
3 timer siden, Casper DiNapoli skrev:

https://norcan.org/topic/31116-tror-dere-det-er-noen-dyrkere-i-aust-agder-selge-nytt-dyrkeustyr/

Er dere helt sikre på at forsøket hans på å selge utstyr er et skalkeskjul for å få noen erfarne dyrkere til å dyrke for seg for betaling?

Og er erfarne dyrkere så svake at de ikke klarer å si nei til noe de ikke gidder? Hvis dette er et problem, så er det nok best @BK fikser det istedenfor sinte medlemmer.

Oppdatering: Viser seg at det er en falsk annonse, da han ikke har noe utstyr å selge. Merkelig strategi..

Hahah, tragisk. Han sa det selv ? Du kontakt han ?

Edited by jiffemann

Casper DiNapoli

Jeg har ikke hatt kontakt med han, men har sett noe korrespondanse som administratorene neppe kommer til å sette pris på hvis de har fått det tilsendt.

Jeg er ikke den største tilhengeren av håndhevingen av NorCans anti-fiske-regel, men jeg respekterer regelen og måten den håndheves på. Regelen er grei nok, men håndhevingen er etter mitt syn til tider unødvendig sur. Kunne vært smidigere liksom siden det er et fenomen man er dømt til å måtte leve med, men jeg skal ikke flisespikke..
I dette tilfellet er fiskingen noe utenfor normalen. Det er svært optimistisk å håpe på suksess når man prøver å lokke erfarne dyrkere med ikke-eksisterende dyrkeutstyr til en "billig penge".

Hvis det er noen erfarne dyrkere som er ute etter utstyr, så blir de jo pissed-off når det viser seg at det ikke selges noe utstyr og at det bare er et triks.

@yapedia.com@gmail.com du må jo velge mellom disse:
- Dyrk sjæl
- Kjøp av kriminelle
- Skaff lovlig resept
- Nyktre

Skal en erfaren dyrker liksom bli skuffet når han/hun skjønner at du ikke selger noe utstyr, men alikevel kjøpe utstyr annet sted og være kul nok til å dyrke for deg? Det er jo den dårligste planen ever, og er dømt til å skape dårlig stemning. Det er jo et kinderegg med tre overraskelser; regelbrudd, arroganse og dumdristighet. Det smarteste du kan gjøre nå er å vri all den energien 900 grader på skrå og overraske oss med et eller annet svært positivt overraskende, sånn at vi liker deg igjen. Lykke til :)

Mr.Rosin

Min reaksjon var en smule hard og det innrømmer og unnskylder jeg for, men når administratorer ikke ser ut til å være tilstede, så ble jeg vel etter mitt syn et slags "borgervern", desverre. Men hadde jeg hatt admin-rettigheter, så hadde jeg taklet situasjonen på en langt mere profesjonell måte for å si det sånn. (ikke at jeg vil ha admin-rettigheter, men jeg synes de burde vært mere synlige eller evt hatt flere?)

For min del, så stinker hele greia. Og selv om jeg skulle ta feil, er det bedre å ta feil i denne situasjonen en gang for mye, enn en gang for lite.

bullshit.radar.exe /end process :P

Edited by Mr.Rosin