Jump to content
R. Felgen

Spør en gartner

Recommended Posts

Mr.Rosin

Vil bare legge til at jeg har motatt mail fra en annen på forumet, som ble vidresendt. Så det var nok slik som jeg antok, null utstyr og kun fisking.

Casper DiNapoli

Ja adminenes fravær er prekær. Vi som har kranglet om den 8 år gamle konflikten må kanskje ta noe av skylda for det, @BK og @SixIxIx synes ikke det var noen behagelig eller enkel situasjon å håndtere.

SixIxIx

Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke lengre kan fylle rollen som admin. Jeg har hatt mye fritid de siste årene, men etter at jeg begynte i ny jobb tidligere i år har situasjonen min blitt snudd kraftig på hodet.

Jeg tenker at det er like greit å la noen andre ta over, gjerne noen som har større gjennomføringskapasitet og er mindre konfliktsky enn meg.

Om jeg ikke tar helt feil er denne prosessen godt i gang allerede. :)

• Like 3

Mr.Rosin

Jeg synes absolutt du skal fortsette @SixIxIx selv om du er opptatt nå, så har du gjort en veldig god jobb og bidrar med mye bra. Men det jeg mener er at det kan godt være flere som inntar rollen, for da blir jobben lettere for alle sammen, samt at man ikke føler det samme presset til å være tilstedet hele tiden. Det blir lettere for alle admins. Om så bare ha noen moderatorer.     

• Thumbs up 1

Bamse303

Trenger altid "flere" moderatorer SixIxIx, du kan jo ha en litt mer avsluppet rolle, håper du ikke har helt mista "gløden" for norcan selv om det blir litt som å puleslå en død hest i blandt, og er absolutt ikke stabil  nok til slikt Mr.Rosin ;)

• Like 1

Atlas

Spørsmål!

Etter dere har tatt ut pollen (hash) fra blomsten.hva blir resten av blomsten brukt til?

Hilsen nybegynner 

Selvforsynt
2 hours ago, t.Bandit said:

Spørsmål!

Etter dere har tatt ut pollen (hash) fra blomsten.hva blir resten av blomsten brukt til?

Hilsen nybegynner 

Pollen er pollen(plantenes sædceller), hasj er trichomene som inneholder thc.

Har du lest dyrkehåndboka?

Atlas
På 19.10.2018 at 5.30, Selvforsynt skrev:

Pollen er pollen(plantenes sædceller), hasj er trichomene som inneholder thc.

Har du lest dyrkehåndboka?

Takk. hva gjør dere med resten av planten etter dere har ristet ut (sædcellene)?? 

Offtropic: er varmekabler i gulvet good shit i ett dyrkerom som eneste varme kilde.? 

Selvforsynt
15 hours ago, t.Bandit said:

Takk. hva gjør dere med resten av planten etter dere har ristet ut (sædcellene)?? 

Offtropic: er varmekabler i gulvet good shit i ett dyrkerom som eneste varme kilde.? 

Varmekabler er bra dersom du trenger varmen, veldig fint for å få frø til å spire.
Tror ingen bruker hannplantene til noe særlig, du kan muligens lage noe te eller noe slikt av dem men tror ikke det har noen stor ruseffekt

Alsatian

Hei har problem med gule blader, har utelukket varmeskade, lurer No rett og slett om det er for mye næring, da jeg bruker kompostjord fra hesteskit, hesteurin og pellets (spon). Har 4 nye planter på gang fått 2-3 sett med blader men disse har også begynt å få gule blader No er de plantet med stein i bunnen ett lite lag lecakuler så jorden, har blandet inn litt sand og lecakuler i jorden også. 

Mr.Rosin

Unngå gjødel generelt til så unge planter. Gjødel er for utendørs(leeching), evt i store kompost-te(oppskrifter)/ løsninger til åkre. selv da vil andre alternativer være bedre for cannabis.

Du har garantert lock-out som ikke bare er pga gjødsel generelt, men det er ganske leiraktig og holder mye på vann, som igjen gir rotstagnasjon, svidde røtter, ph svingninger etc.

Edited by Mr.Rosin

rentemailad

Alternative medicine are more accepted now a days due to it's promising results unlike pharmaceutical medicine, alternative medicine don't give negative effect such as kidney and liver problems when it comes to long term use. As for my alternative medicine usage, I use medical marijuana. Different strain has a variety of uses and effect depending on your needs. Like from https://www.gyo.green/rare-dankness-ghost-train-haze-n-1-dkn-gt1-f.html

Atlas

hei.

har ett spørsmål ang. ventilasjon.

jeg har fått inn 2 kraftige sirkulasjonsvifter nå. men er litt usikker om jeg skal la disse stå på eller av når lyset er av?

uttrekksviften er på 24/0 seff.

18/6 lyssyklus.btw.

jiffemann

Mine sirkulasjonsvifter er iallefall alltid på. Men når det er sagt, så er det noko eg aldri har undersøkt nærmere, for meg har det vert logisk at lufta trengs å beveges på selv om lyset er av. På samme måte som at det er vind i naturen om natta også.

Atlas
2 minutter siden, jiffemann skrev:

Mine sirkulasjonsvifter er iallefall alltid på. Men når det er sagt, så er det noko eg aldri har undersøkt nærmere, for meg har det vert logisk at lufta trengs å beveges på selv om lyset er av. På samme måte som at det er vind i naturen om natta også.

oki.

ja jeg har sett llitt dokumentarer og sånn på youtube. der var det en som roet ned viftene til min. når det ble mørkt. men jeg er jo litt stuck hvis jeg må gjøre det hvert døgn.

jeg har kanskje tenkt litt motsatt en deg der,at når de sover så trenger de ro.

men jeg vet ikke. derfor jeg spør:))