Jump to content
Spliff Daddy

Hva slags plante?

Recommended Posts

Spliff Daddy

Det hadde vært fett, eget navn....

Men er det ikke mulig at denne har et navn allerede? Hvis dette er en 100% indica som har blitt det den har blitt pga evolusjon, så må det vel være en botaniker som har gitt den et navn indica ***** ett eller annet.

Har alle frøbankene samme navn på en 100% indica, hvis ikke er det samme planten som skjuler seg bak de forskjellige navnene?

Dvs jeg bruker et frø fra 10 forskjellige banker og får det samme resultatet. (litt variasjon vil det jo være fra plante til plante)

Mr Farmerman er nok ikke lett å få tak i, han bor 3-4 timer å gå fra enden av veien i en avsides liggende landsby, uten strøm og tlf.

I et lite blikkskur på størrelse med et gjennomsnittlig dyrkerom :blink:

Takk for alle tilbakemeldinger :rolleyes:

Smot Poker

Frøbankene kaller dette for landeraser og navnene på plantene blir satt etter hvor de kommer fra. Som feks Malawi Gold som er en ren afrikansk sativa. Om du har fått tak i en 100% indica landerase er kansje noen vanskelig å finne ut av, men du kan jo kalle den Annapurna etter plassen hvor du fant frøene og røyket charas.

Jeg ser du har flere frø, men ta den fineste og sterkeste hunnplanten du får fra frøene og sett den som morplante du kan ta stiklinger av.

• Like 1

Spliff Daddy

Will do..... :rolleyes:

Har tenkt tanken med morplante, men hvis det er en hannplante i mixen vurderer jeg å lage noen frø. Klart alt dette er ideer og ønsker, kanskje noe å prøve på etter å ha fått til første runde.

Hvordan er det best å gjøre det?

Fjerne hannen så fort som mulig, prøve å få pollen på et ark/papir for å putte det i en pose. Ta en tur til damene, og bruke en pensel ol. til å polinerer et par blomster. Huske å slå av vifter og være veldig forsiktig??

Hvilke blomster er det gunstig å ta? Kan man bruke de små low grade budsa som kommer nedover på stammen? eller blir det da dårlige frø?

Frøa kommer fra et sted som heter Khudi i Ramchook området. Sånn ca midt i Nepal. Så hvis dette blir vellykket seff skal weeden ha et navn.

Annapurna #1, er nevnt, men kom gjerne med flere forslag.

Spliff Daddy

Noen bilder for de som liker sånnt

IMAG0018.jpg

18 dager siden frø, og 19 cm høy. Normalt? Dette er den høyeste av alle kidsa.

IMAG0019.jpg

En av kidsa hang fast og har fått "skrubbsår", men ikke noe sutring av den grunn :rolleyes:

IMAG0020.jpg

Detta må være en dverg, kun 10 cm høy. Kraftig liten sak ;)

IMAG0021.jpg

Lite landskapsbilde

Ser det bra ut?

Regnet med at de skulle strekke seg som f**n, tatt i betraktning at de har 150w cfl 2700k@8000lm plantene står ca 10-15 cm fra pærene.

Testa litt nærmere, men da krøllet/vridde de seg.

Kidsa begynner å få en søt aroma, ikke noe man legger merke til før man åpner skapet, men håper filteret dukker opp snart.....

FenomenalClown

Konge spliff:) Kjempe fine jenter med nydelige farger:) De så friske og fine ut, syns jeg..! Hehe..har fått en søt aroma her selv, så blir uaktuelt med blomst før jeg får meg et filter:)

Smot Poker

Det der er fine indica planter og de strekker seg ikke så fort. Jeg har en strain selv som er 20cm på snart 90dager i vekstfase. Men du burde vurdere en cfl pære med høyere kelvin i vekstfasen. Den 2700k er best egnet for blomstringsfasen.

En god indikasjon på for mye varme til plantene, er når taggene på bladene vrir/krøller seg og peker oppover. Det er bedre å gi litt ekstra avstand mellom plantene og pæra enn for lite, reflektoren reflekterer også varme ikke bare lys.

Spliff Daddy

Det der er fine indica planter og de strekker seg ikke så fort. Jeg har en strain selv som er 20cm på snart 90dager i vekstfase. Men du burde vurdere en cfl pære med høyere kelvin i vekstfasen. Den 2700k er best egnet for blomstringsfasen.

Skulle hatt noen 4000-5600k men lokale forhandlere har kun det i lysrør. Ser Biltema har noen 30w 4000k, men er ikke dette litt utenfor spekteret?

Har sett litt på "PAR"?? og 4000k ligger jo mer i midten av hva planten trenger når det kommer til fargespektret.

Så blir nok dette oppsettet frem til høsting?? Hvis det blir noe å høste da ;)

Wow 20 cm og 90 dager.... har du toppet dem og holdt dem nede etter alle kunstens regler?

Reflektoren er DIY, og lagd av aluminumplate fra et kjølerom. Det er varmere over reflektoren enn inni. kun 0,7 grader forskjell, men beviser aluminiumens varmekapasitet.

FenomenalClown

Wow 20 cm og 90 dager.... har du toppet dem og holdt dem nede etter alle kunstens regler?

hehhe, bra sagt..to av mine er 20 cm på 1 mnd og de to andre er 15 cm på nesten en mnd..jeg blir ytterst overrasket hvis de ikke er 30-40cm om en mnd.. de har stått 1 mnd under 2x55w PFL som utgir ca 10.000lm, og med cool white tubes... 4000K står det på røra, men kjøpte den på hydrohagen og han sa den var god som gull til stiklinger og morplanter, om den er top-of-the-line aner jeg ikke..er jo mye power i den og

men så ble jeg minna på at jeg har jo en 600w som står på vent så hvorfor ikke sette de der..det er mer power i 600wattern uansett, 87.500lm, så jeg satt de under den i dag..valgte å ikke bruke den i først omgang ford jeg mente at hps var til blomst og ikke vekst pga den har - 2000K(?)..men den pæra jeg har skal visst ha 30% lys i den blå delen også, men reklame er ikke alltid like informativt..hva tenker du?

Spliff Daddy

Har lest så mye i det siste at jeg ikke er sikker på noen ting lenger :wacko:

Jeg hadde nok latt PFL gå til de skal i blomst, pga energi bruk.

Hadde jeg hatt fri tilgang på fornybar energi ville jeg ha brukt HPS

30% lys i den blå delen?? Hvor langt opp i den blå delen??

Lys er utrolig komplisert, og for å ikke bli "lost" i bølgelengde, fotoner osv tar jeg en litt mer garasje tilnærming.

110watt PFL som er 4000K (5600K som er riktig spekter, eller??) Så har du 600w med 30 % i riktig spekter = 180w

Da har du 70w mer futt i HPS lampa, og alt som er mer, er bedre :D Hvis HPS er enda nærmere 5600K så er det enda mer som tilsier at HPS er bedre. Det sies at planta kan vokse 2-3 ganger sin egen høyde i blomst, så tydlig at plantene kan vokse i 2-3000K også.

Helt ærlig så tror jeg det finnes mer til dette en hva vi tror, ser på utviklingen av LED og der begynner de å bruke den grønne delen av spekteret også. Ligger ikke det mellom rød og blå en plass?

Kanskje få tak på et par-tre CFL på 30w 4000k fra Biltema og du har 200w i et bedre spekter til 1/3 av driftskostnaden.

Men kanskje de som faktisk vet hvordan dette funker kan gi oss noen tips. Ev linke til relevant info så vi kan studere litt selv ;)

Spliff Daddy

Hvor tidlig er det normalt å kunne se kjønn? Og hvor ser man det? På nest siste node, eller er det første.....eller??

IMAG0372.jpg

Spliff Daddy

Denne tråden startet med artsbestemmelse av cannabis, dommen falt på at dette var en Indica, og jeg har vært happy med det.

Men nå er det blitt en forandring i skapet, en av plantene er mye spinklere og har tynnere blader en alle de andre.

Så trenger derfor noen sakkyndige til å uttale seg.

Her er noen bilder

DSC_3397.JPG

Planta det er snakk om er bakerst til venstre.

Har tatt et bilde av øverste bladsett på denne og en random annen plante.

DSC_3395.JPG

Dette er planta som har tynnere blader

DSC_3396.JPG

Og planta med "normale" blader

Snakker vi to forskjellige artsfamilier her, eller bare mann/dame?? Planta har ikke vist noen førblomst enda.

Forskjellen fra bredden på bladene er hele 100%, det må bety noe. Fargen er litt forskjellig også, men pga instillinger på kamera for å få bra bilder i cfl lys kommer ikke dette så bra frem. De tynne bladene er mer matt, mørk grønn.

Takk for svar

Spliff Daddy

Ingen som har noen formening?

Finnes det Sativa i 2000 metets høyde? 2000 km fra ekvator?

Hadde mye forskjellig weed under oppholdet, og det var ikke akkurat sensimila?!

Helt ok funk, men måtte fjerne litt frø fra mekket ;)

Synes alle frøa så like ut, men kan ingenting om det.

Hva gjør jeg vidre? Har jeg plutselig en plante som skal stå dobbelt så lenge i blomst?

skilpadde

De bladene ser jo veldig sativa ut da.. Så da finnes det vel sativa i det området :)

Kan også hende at den er krysset i naturen, og at det er en hybrid..

Har ikke så mye peil på frø funnet i naturen altså :blushing:

Har i hvertfall poppet endel frø, og det er ofte variasjon fra frø til frø hvor stor andel som er sativa, og indica. Noen får tykke indica blader, mens andre har sånne som på bildet ditt, lange sativa fingre.

-padde