Jump to content
DubBud

Usikker på kjønn?

Recommended Posts

Sleep

Ja, det er gode muligheter for at det har skjedd. Vertfall hvis noen av de har åpnet seg og

det kan vel se ut som par av de har gjort nettopp det. Litt vanskelig å se akkurat det.

Sjekke calyxene å se om det er noe frøproduksjon på gang. Plukke bananer å sjekk om de

slipper pollen.

sjonkl

Ja, det er gode muligheter for at det har skjedd. Vertfall hvis noen av de har åpnet seg og

det kan vel se ut som par av de har gjort nettopp det. Litt vanskelig å se akkurat det.

Sjekke calyxene å se om det er noe frøproduksjon på gang. Plukke bananer å sjekk om de

slipper pollen.

Ok. Litt uklare de bildene mine. Det ser kanskje ut som noen har åpnet seg, men jeg tror ikke det har skjedd.

Planten er i hvert fall fjernet, så da er det bare å krysse fingrene og håpe de andre plantene ikke har blitt bestøvet.

Hvordan ser man om det er frøproduksjon på gang?

Takker for all hjelp.

Edited by sjonkl

firderek

Hei Norcan!

Dette er min første grow, og begynner å mistenke at jeg har fått noen uønskede herrer i skapet mitt. Men jeg vil gjerne sjekke her før jeg evt. fjerner de.

Mistenkt nr. 1:

imag0497zg.th.jpg

Mistenkt nr. 2:

imag0502i.th.jpg

Takker for svar!

Weedy Weedpecker

Få de til helvete ut av skapet ditt litt brennkvikt, de ser ut til å slippe pollen hvert øyeblikk. :fear:

firderek

Hehe, takker for svar. De er ute av både skap og leielighet!

Weedy Weedpecker

Du kan også ta vare på litt pollen og pollinere en hunn manuelt hvis du ønsker å krysse de og få frø. :)

wolpersquat

Det her er vel en kar? Beklager kvaliteten, men fikk ikke til noe bedre.

gallery_12313_519_1095420.jpg

Weedy Weedpecker

Ja, med mindre det er ei dame med baller. :P

Norge

Det her er vel en kar? Beklager kvaliteten, men fikk ikke til noe bedre.

gallery_12313_519_1095420.jpg

Dette er klart en hannplante :wacko: ta av alle pollenposene og tørk dem,så får du deg et par kick :) men du må vente til rett før den åpner seg,så du må følge godt med ;)

Vis du er førstegangs dyrker så kan det jo være lurt å få noen frø i reserve :) og da kan du jo bruke hannplanten til det denne gang,sammtidig få med hele utvikligen.

Etter at noen få pollen poser har åpnet seg og blir brukt i bestøvin så røyker du resten :)Hunnplanten som blir bestøvet er helt fin å røke den også,bare litt iriterende med alle frøa som du må pelle ut før du kan mekke :D

Er det bare Auto du har bør du bare kvitte deg med hannplanten.

Lykke til med en fornuftig hobby :)

wolpersquat

Takk for svar! Da får jeg bare pælme denne stakkaren, er jo dessverre auto. Fungerer disse på en annen måte enn vanlige planter når det kommer til krysning? Håpet på at jeg kunne få noen ekstra frø ut, litt flaks i uflaksen.

Mr.Chalice

Er det bare Auto du har bør du bare kvitte deg med hannplanten.

???:wacko:

Skal du ha frø til seinere er det bare å bruke planten til bestøvning :smokey:

• Like 1

Norge

Takk for svar! Da får jeg bare pælme denne stakkaren, er jo dessverre auto. Fungerer disse på en annen måte enn vanlige planter når det kommer til krysning? Håpet på at jeg kunne få noen ekstra frø ut, litt flaks i uflaksen.

Hei igjen :)

Det er sikkert riktig som Mr.Chalice sier her :unsure: at du kan bruke autohannen til bestøvning også.

Jeg har forstått det slik at auto ikke bør bestøves for di du da vil miste mye av dens avling,dette stemmer kansje ikke :blink:

men uansett så er det veldig bra å ha frø i bakhånd vis du har tenkt å dyrke konstant fremover :) så slipper du besøk av politiet bare fordi du kjøper frø fra utlande :D

Er du heldig så kan du jo bytte med andre senere :)

Mr.Chalice

Mister litt produkt ved bestøvning da planten begynner med frøproduksjon istede for blomster. Dettte er uansett om du har autoer eller regulere planter.

Du trenger ikke å pollinere hele planten. Du kan pollinere f.eks en gren. Finner info i Dyrkehåndboka.

:smokey:

• Like 2

wolpersquat

Da vet jeg det til neste gang :P Nå ligger han avklipt i en søppeldunk på en bensinstasjon, stakkar..

bloodben

Klarer man å se kjønn i vekstfase? Har hørt så veldig mye forskjellig fra folk hvor noen sier man kan se det i vekst, mens noen sier det er helt umulig å se i vekstfase.. Uansett så begynte jeg å lure på om dette er en dame eller om jeg må vente til den går inn i blomstringsfase før jeg klarer å se det?

Her er bilde (litt vanskelig å se for det er tatt ovenifra med mobiltelefon)

8xorys.jpg

Weedar^^

Du ser det bedre fra siden, bloodben. Normalt viser de førblomster etter det syvende bladpar er kommet ut. Hvor gamle er plantene dine?

bloodben

Du ser det bedre fra siden, bloodben. Normalt viser de førblomster etter det syvende bladpar er kommet ut. Hvor gamle er plantene dine?

Okei :) plantene er vel ca rundt 40 dager gamle, så de er ikke så altfor voksne enda :p

screptick

beklager posta i feil trå :) moderator kan slette denna...

Edited by screptick

Mr.Chalice

bloodben, on 20 Feb 2013 - 14:08, said:

Klarer man å se kjønn i vekstfase? Har hørt så veldig mye forskjellig fra folk hvor noen sier man kan se det i vekst, mens noen sier det er helt umulig å se i vekstfase.. Uansett så begynte jeg å lure på om dette er en dame eller om jeg må vente til den går inn i blomstringsfase før jeg klarer å se det?

Ja og nei. De fleste viser førblomster før eller siden, vanligvis etter ca 4 - 6 uker i vegetativ fase, men kan ta lengre tid.

Og det finnes også de som vil ha 12/12 for å vise kjønn, men overvekt av de som viser førblomster før 12/12.

• Like 2

rebelroy

48plr.jpg

For tidlig å si noe om denne og kjønn? litt over 3 uker gamle autoflower :) synes jeg kan se noe anntydning til preflower? ^^ eeeller?

rebelroy

hn76g.jpg

lit bedre bilde, utringa... hva mener folk? ^^

Silverrocket

For meg ser det ut som planta ikke er klar for a vise kjønn ennå og det er for vanskelig å si noe ut i fra bildene. Hvis du tydelig ser et par små silkefarget glinsende "hår" stikke ut fra calyx er det mest sannsynlig hunplante.

Autos kan vise kjønn etter to uker, men noen kan ta 4-5, så du får bare smøre deg med litt tålmodighet og håpe det skjer over helga :)

• Like 1

pollen

I mine oyne saa er dette en hun, men som sagt above, ta tiden til hjelp,, ei uke til, saa har du nok et mer sikkert svar

rebelroy

Tusen takk for svarene :) synes de 2 "trådene" er blitt mer sølvaktige nå. Skal legge ut en liten uppdate snart ;D

rebelroy

5k6hy.jpg

føler meg ganske sikker på at dette er ei frøken? :)