Jump to content
DubBud

Usikker på kjønn?

Recommended Posts

Kameleon

Vent en liten stund så blir det enklere å se hva kjønn det er. Når du først ser 2 forskjellige kjønn blir det enklere til neste gang å avgjøre tidligere. Har noen små autos som jeg kan se kjønn på etter under 4 uker. Men så har jeg også noen som kommer til å bli veeldigt store som jeg ikke kan sjekke kjønn til på en stund.

Solhan

Jeg kan legge opp noen bilder om det går. Hvordan funker det?

m0rt11

Helt fersk når det gjelder å se kjønn. (om det er mulig enda) Er dette en hun eller han? mkxls0.jpg

m0rt11

Jeg kan legge opp noen bilder om det går. Hvordan funker det?

Du kan bruke tinypic. com

Error

Helt fersk når det gjelder å se kjønn. (om det er mulig enda) Er dette en hun eller han? mkxls0.jpg

Vrient å si utifra bildet, men jeg tipper på en hunnplante der, du ser de typiske hårene som formes i nodene...men litt tidlig å si helt sikkert...setter 80% på at det er ei dame.

Edit: den har forresten noe som nesten ligner på ballevekst...setter ned tippinga til 50% jeg...du må bare blomstre så får du se helt sikkert.

Edited by Error

m0rt11

Vrient å si utifra bildet, men jeg tipper på en hunnplante der, du ser de typiske hårene som formes i nodene...men litt tidlig å si helt sikkert...setter 80% på at det er ei dame.

Edit: den har forresten noe som nesten ligner på ballevekst...setter ned tippinga til 50% jeg...du må bare blomstre så får du se helt sikkert.

Takk for raskt svar.. Kjipt om det blir en han, for det er den eneste av 3 som overlevde. de 2 andre ble plantet ut litt fort og ble spist av snegler..

Denne er kanskje 130cm nå, har hatt en del pistils som har blitt brune langst stemmet, men fortsatt mange som er grønne helt innerst og på sidegrener. sådde denne i slutten av apr. plantet ut i start av juni.. Kan slenge opp et nytt bilde i løpet av noen dager.

m0rt11

Syns ikke det har skjedd så mye nytt den siste uka, men har fått tatt noen bilder.. b3x448.jpgo0o55c.jpg2hedm3p.jpg

Huforia

VEGGING FRA FRØ

Lurer på hvor lenge dere alle vegger fra frø til de settes i blomst.

Gjødselskjemaet til bio bizz sier ca 2 uker og så settes den i blomst.... vet du kan vegge hvor lenge du vil,lurer bare hvor lenge dere andre la de stå sånn ca?

Om vi hadde fått noe snitt på antall uker ville det være lettere og pinpointe når kjønnet kommer?

Har selv 12 barn stående i påvente😊

✌️

Edited by Huforia

JohnDeFoe

Hvis det er de eneste "plantene" du har, ville jeg vegga til jeg er 100% sikker på kjønn. Så kan du velge om du skal ha en "moderplante" (føkkings langt ord, burde vært en forkortelse for det ordet) eller om du setter i blomst. Men du bør uansett ha sett pistiller (førblomst) eller for å si det på en annen måte, forsikret deg at det er ei/flere jente®

Du kan fremskynde prosessen med å sette plantene i blomst (12/12 og blomst-pære) til de viser seg kjønnsmodne, og så sette de tilbake i vegg. Men tolmodighet er en dyd!! Minst mulig stress er bra!! Nybegynnerfeil nr.1 er å være utålmodig!!!

Og i fht. BioBizz tabellen... Den har jeg prøvd lenge å bli klok på!!

Min konklusjon er å gå konsekvent ned 50% i mengde fra start og så "gønne" på med "bloom" og "TopMax" de siste 3 ukene.

Selv valgte jeg å følge StrainHunters (Arjan/Marco) sin strategi med 3 flushinger midt i blomstringstiden (uke 5,6 og 7) men det funker dritbra med coco/smartpot.. (Drenerer som F)

Bio er konge!!

Raggam

Så kan du velge om du skal ha en "moderplante" (føkkings langt ord, burde vært en forkortelse for det ordet) eller om du setter i blomst.

Hva med 'mor'? hehe :)

JohnDeFoe

Hva med 'mor'? hehe :)

Hehehe... F eks.

Hohenheim

Hei hei.. Trenger ekspertråd, før jeg tar knekken på planten.

Forrige uke så var jeg sikker på at planten var hukjønn, men nå er det stikk motsatt.

Bilder fra forrige uke:

yrUtcfB.jpg (ja jeg vet den ser ut som et monster med de røde sirklene)

VRqzUSO.jpg

Er ikke det der "female pistils"?

Bilder fra i dag:

Ir8XtZo.jpg

1dYJnPs.jpg

8PkmO41.jpg

Edited by Hohenheim

go4life

Mye fint her, takk for deling :)

Huforia

Hei hei.. Trenger ekspertråd, før jeg tar knekken på planten.

Forrige uke så var jeg sikker på at planten var hukjønn, men nå er det stikk motsatt.

Bilder fra forrige uke:

yrUtcfB.jpg (ja jeg vet den ser ut som et monster med de røde sirklene)

VRqzUSO.jpg

Er ikke det der "female pistils"?

Bilder fra i dag:

Ir8XtZo.jpg

1dYJnPs.jpg

8PkmO41.jpg

Ser ut som baller på de siste spørr du meg...men jeg er ikke ekspert

Hohenheim

Er det virkelig så dødt her inne, eller er det ingen som vet? Planta har fortsatt ikke blitt kastet i søpla (enda). Noe sier meg at det er tidlige "flower sites", men er som sagt nybegynner, så råd av noen med peiling hadde blitt satt stor pris på.

Raggam

Ser du noen hvite hvite hår? Du burde studere bilder av mannlige og kvinnelige cannabisplanter og finne ut av det selv.

Dessuten er ikke bildene dine veldig tydelige, så vanskelig å se.

Hohenheim

Ser du ikke de hvite hårene jeg har markert på bildene?

Tror du virkelig at jeg ikke har sett på bilder og googlet som en jævel? Jeg er en nybegynner og etter hva jeg har forstått så er det noe som heter hermaphrodites. Jeg er usikker, og det er derfor jeg spør her.

Okei greit nok at bildene ikke er verdens skarpeste, men da er det like greit å si det først som sist, i stedet for å komme med "finne ut av det selv". Da kan man like legge ned hele forumet, eventuelt slette alle brukere som er nybegynnere, siden det tydeligvis ikke er greit å dele kunnskap her (i følge deg).

JohnDeFoe

Hvis du er i tvil, kan du sette dem i blomst, til du er sikker og sett dem tilbake i vegg.

Raggam

Ser du ikke de hvite hårene jeg har markert på bildene?

Tror du virkelig at jeg ikke har sett på bilder og googlet som en jævel? Jeg er en nybegynner og etter hva jeg har forstått så er det noe som heter hermaphrodites. Jeg er usikker, og det er derfor jeg spør her.

Okei greit nok at bildene ikke er verdens skarpeste, men da er det like greit å si det først som sist, i stedet for å komme med "finne ut av det selv". Da kan man like legge ned hele forumet, eventuelt slette alle brukere som er nybegynnere, siden det tydeligvis ikke er greit å dele kunnskap her (i følge deg).

Unødvendig å tenne på alle plugger. Var ikke meningen å være frekk! Synes det var vanskelig å se.

Dessuten var du ikke den mest ydmyke nybegynneren jeg har vært borti... Men vil ikke lage krig, vent på svar av noen som er sikre!:)

Edited by Raggam

Guest aivas

Sätter mina pengar på Hemafrodit.

Men jag skulle vänta å se.. och visst det är så att du ser mera tecken på bananer (manliga könet) så bara klipp dem väck.

Du får ju forts ut röka av det och vist det kan vara ett eller två outvecklade frön i men bara å kasta bort.

Då hemafroditers frön du får ut av plantan har förmodligen ca 80% av hemafrodit genen i sig .

Här kan du läsa lite med om Hemisar

http://www.alchimiaweb.com/blogen/marijuana-hermaphroditism/

Lycka till

• Like 1

Mandagsmannen

Ser ut som hermie, men det er ikke verdens undergang; ta vekk pollensekkene før de ødelegger eventuelt flere planter.

Jeg fikk bagseed, som igjen betyr at jeg fikk grønt fra en hermie, men frøene ble en dame (værtfall så langt).

Error

Ja, det er klart baller på den der...om det er en full-blown mann eller hermie er vanskelig å si...om den var fra femi-frø er det jo hermie.

Hohenheim

Innser nå at jeg har gitt dårlig med informasjon, så beklager dette. Bildene er ikke så bra heller, men er dessverre ikke i stand til å få tatt noen bedre for øyeblikket. En tett mikro-jungel og mobilkamera er ikke helt optimalt.

Det er ordinære frø av typen Viking IBL, fra SH.

Planten har vært i blomstring i ca. halvannen uke. Det eneste jeg kan komme på hvor den har blitt påført stress, er da timeren ble defekt i vegg-fasen (hvor den fikk lys 24/0 istedenfor 18/6, 1.døgn).

Nedbinding av planten begynte jeg med lenge etter jeg oppdaget disse sekkene.

Kan også nevne at det er et svært fåtall av disse sekkene.Det er kun et fåtall av blomstene, hvor jeg finner maks 1-2 sekker som henger ned ved basen. Disse faller av ved den minste kontakt, og oppløser seg svært lett mellom fingrene. På et par av disse sekkene, har det kommet ut "pulver" (pollen?) som lukter rimelig sterkt. Har til nå ikke funnet baller i selve blomstene, men dette er kanskje for tidlig enda (?).

Innser at jeg maser, men ville rett og slett få bekreftet det jeg var mest usikker på. Konkluderer med at det er en hermie, tar vare på den og passer på å plukke av sekkene.

Setter pris på alle tilbakemeldingene.

Har tatt noen nye bilder, for de som liker sånt:

4xcyTfm.jpg

lFuRCUc.jpg

m77mbiI.jpg

xIFMtCX.jpg

hSyvtAU.jpg

Vesla fikk gjennomgå litt eksperimentering, derfor hun ser så stusselig ut.

@aivas: Takk for linken. Den skal leses ;)

Edited by Hohenheim

Bulldog

Kan også nevne at det er et svært fåtall av disse sekkene.Det er kun et fåtall av blomstene, hvor jeg finner maks 1-2 sekker som henger ned ved basen. Disse faller av ved den minste kontakt, og oppløser seg svært lett mellom fingrene. På et par av disse sekkene, har det kommet ut "pulver" (pollen?) som lukter rimelig sterkt. Har til nå ikke funnet baller i selve blomstene, men dette er kanskje for tidlig enda (?).

Ja det er pollensekker/hermie. Du kan fullføre blomstringen selv om det blir litt frø her og der, røyken blir bra uansett men ikke 100% da noe av energien blir brukt til frøproduksjon istedenfor trichomer. Frøene kan du kaste da det er stor mulighet for at de også blir hermier.

Før du plukker bort ballene kan du spraye med litt vann først. Ikke på budsene men på pollensekken, hindrer at pollen sprer seg for mye samt at vann "dreper" pollen.

Det er ikke verdens undergang, se på det som erfaring.

onto

ballene som kommer inni budsen klarer normalt sett ikke å åpne seg og får ikke spredd ut pollen men hvis du begynner å plukke i de kan du ende opp med mer frø enn nødvendig.