Jump to content
Sign in to follow this  
Mr.Chalice

Lowryder Autoflower

Recommended Posts

Mr.Chalice

Hei, jeg lurer på om det er noen som har noen erfaring med lowryder autoflower frø.

Er nybegynner og lurer på om dette er noe å anbefale for nybegynnere?

Bless Up!

jauhau

det er veldig fint for en nybegynner, men det finnes også mange andre autoflower som er mye mer interesange en lowryder.

Skapknarkern

Det er uansett en start da, hvis du har tilgang på sånne frø.

Men har du plass til det anbefaler jeg heller å bestille seg noen feminiserte frø. Da har du kontrol på høyde og blomstring selv!

Har prøvd lowryder #1 og den var raskt ferdig. typ 60 dager men ga lite avkastning.

suppegjøk

Men har du plass til det anbefaler jeg heller å bestille seg noen feminiserte frø. Da har du kontrol på høyde og blomstring selv

Hvordan får du til det med fem.frø? jeg anbefaler i allefall vanlige frø fremfor femininiserte. hvis du er usikker på kjønn, så kan du jo altids spørre oss. og det er lettere for nybegynere og skille hanner fra hunner, enn ladyboys fra ekte damer.

Skapknarkern

Fordi jeg ikke ser problemet med FEM vel :P

Av de 4 femi frøa/ strains'a jeg har dyrka har alle vært stabile og fine.

Edited by Skapknarkern

DubBud

Det var et særdeles lite utvalg å basere en bastant mening på :P

vin&grønt

Fordi jeg ikke ser problemet med FEM vel :P

Av de 4 femi frøa/ strains'a jeg har dyrka har alle vært stabile og fine.

De siste 7 åra har jeg vært med på å dyrke enormt mange feminiserte frø. Har vel bestilt en 5-10 pakker hvert år.

Mest fra Barney, Paradise, Mr nice, Serious seeds, Greenhouse og sikkert et par steder til.

Har kun fått "ladyboys" et par tre ganger. Alle fra Greenhouse.

Jeg tror de feminiserte frøa er blitt mye mer stabile enn de var for noen år siden og jeg er meget fornøyd med feminiserte frø.

Likevel synes det er trist at det meste av godvarene kommer mer og mer som femi.

Jeg liker jo også å lage egne frø.

Skapknarkern

Det var et særdeles lite utvalg å basere en bastant mening på :P

Må man plutselig være Pro for å ha en mening nå da eller?

seedman

Lowryder 1 er enkle å dyrke, tar liten plass å krever lite :) Det er en stabil strain så å produsere frø eller krysse med andre planter går som en lek :)

cpturtle

Har lest endel artikler som støtter påstanded til VG, med at femi frø har blitt mere stabile de siste årene.

Har også lest at de vil finnes færre phenotyper i femifrø, noe som kan gjøre det enklere med tanke på næringsvariasjon for en nybegynner.

R. Felgen

Lowryder#1 = lite tasty og svak effekt.

Skapknarkern

Lowryder#1 = lite tasty og svak effekt.

Veldig enig der

R. Felgen

Har også lest at de vil finnes færre phenotyper i femifrø, noe som kan gjøre det enklere med tanke på næringsvariasjon for en nybegynner.

Det kommer jo helt an på typen krysning. Hvis du f.eks reverserer en f1 og pollinerer den med seg selv, får du f2 spredning, som er så ustabilt du kan få noe.

cpturtle

Det kommer jo helt an på typen krysning. Hvis du f.eks reverserer en f1 og pollinerer den med seg selv, får du f2 spredning, som er så ustabilt du kan få noe.

Er vel heller sjeldnere at de store kjente breederene selger f2 da? er vel stort sett kun f1 de produserer og selger?

R. Felgen

Er vel heller sjeldnere at de store kjente breederene selger f2 da? er vel stort sett kun f1 de produserer og selger?

Poenget mitt var at feminiserte frø ikke er noe mer stabile enn vanlige, og ga deg et eksempel på det. Kun f1 eh, hvor mange ekte f1'er selger f.eks greenhouse?

cpturtle

Poenget mitt var at feminiserte frø ikke er noe mer stabile enn vanlige, og ga deg et eksempel på det. Kun f1 eh, hvor mange ekte f1'er selger f.eks greenhouse?

Jeg ser poenget ditt, og må i henhold til det også korrigere tidligere post, da jeg husket feil og det var WW fra Dutch passion som var F1 som jeg konkret vet om og ikke "de fleste".

Mr.Chalice

Kan jeg vente meg mye per plante viss det går nogenlunde bra?

Edited by raggabast

Mr.Chalice

Har tilgang på lowryder-frøene, bare en telefon unna, så jeg venter med andre frø til senere.

Kommer ikke til å bestille på nettet da jeg ikke føler at jeg kan stole på sikkerheten rundt dette enda. Kanskje ta med meg neste gang jeg drar til utlandet.

Edited by raggabast

R. Felgen

Yeild på LR#1, fra 5 til 50g pr plante.

DubBud

Må man plutselig være Pro for å ha en mening nå da eller?

Selvfølgelig ikke. Det er bare at anektdotiske bevis basert på et veldig lite grunnlag morer meg sånn på generell basis. No offence, dude :)

Skapknarkern

Selvfølgelig ikke. Det er bare at anektdotiske bevis basert på et veldig lite grunnlag morer meg sånn på generell basis. No offence, dude :)

Jeg tok meg seff ikke nær av kommentaren din, skal litt mer enn som så til.

Håper jeg kan fortsette å more deg i fremtiden.

Edited by Skapknarkern

seedman

Lowryder som har stått under 290w CFL belysning :) De kan gi både større men også mindre yield, så man sitter ikke igjen med så mye, men får du billige frø så plant flere samtidig.

Picture662.jpg

Kong1

Den var fin ;D

Hvor lang tid brukte du på den der seedman?

seedman

Den var fin ;D

Hvor lang tid brukte du på den der seedman?

Den er nok ikke min, De sto fra 20-12-2008 til 10-2-2009 Så litt under 2 måneder blir det :) Legger ved et bilde av alle 4 i den growen ;)

Sånn så de ut 10-1-2009

Picture543.jpg

Edited by seedman
  • Like 1

DubBud

Jeg tok meg seff ikke nær av kommentaren din, skal litt mer enn som så til.

Håper jeg kan fortsette å more deg i fremtiden.

Mission accomplished :lol:

• Like 1