Jump to content
Sign in to follow this  
KOCMOHABT

Vanncuring

Har du prøvd vanncuring?  

211 members have voted

1. 1. Har du prøvd vanncuring?

• Ja, flere ganger, og jeg synes det er best!
      4
    • Ja, flere ganger, men synes IKKE det er best!
      4
    • Ja, bare 1 gang, og likte det ikke!
      2
    • Ja, bare 1 gang, og ble veldig imponert!
      12
    • Nei, og jeg tror det er sprøyt!
      14
    • Nei, men jeg har lyst å prøve!
      114
    • Hæ, hva er vanncuring?!
      37
    • Vanlig tørking og curing ER det beste!
      12

Recommended Posts

merak

Jeg kommer til å gjøre dette, kanskje alrede neste uke.

Så for å være helt sikker:

en uke med vanncuring, bytte vann 1-2 ganger daglig

tørke under vifta , varmekabler eller lignende

Get really stoned :red:

Er det slik det skal foregå?

bazookatooth
Jeg kommer til å gjøre dette, kanskje alrede neste uke.

Så for å være helt sikker:

en uke med vanncuring, bytte vann 1-2 ganger daglig

tørke under vifta , varmekabler eller lignende

Get really stoned :red:

Er det slik det skal foregå?

Jepp,jepp,jepp og jepp

Slik det skal foregå

ajnag neve (midlertidig)

Jeg bytter vann tre ganger, gjerne oftere de tre første dagene. Også bruker jeg romtemperert vann, og lar glasset stå mørkt og rundt 18-20C. Litt lenge siden jeg leste oppskriften men den jeg leste var noe sånt noe. Etter tre dager kan du skifte vann sjeldnere. Jeg høstet en gren til idag, for jeg synes jenta så ferdig ut, topp buden henger opp ned, men resten av småbudsene la jeg til vanncuring. Var over ti g fersk pot, pluss at jeg fikk en liten haug trim...

ajnag neve (midlertidig)

Sammenligning1.jpg

Da var en vann-curing unnagjort. Slik ser resultatet ut sammelignet med bud fra samme planten men som er bare tørket og holder på å cures i glasskrukke.

Sammenligning2.jpg

Resultatet av 5g (tørket ) også vann curet pot ble 2.9g ferdig tørket. 2.1 g/40% ble bare borte...

Smakte veldig mildt og godt, funken var fortsatt der :-j

merak

Dæven, 40% er mye.

Var det verdt 40%? Hva er forskjeller egentlig?

Skal prøve det selv neste uke men er litt mer skeptisk til det nå :-j

mr.ganja

digg 40%

det vakke dårlig! er ikke negativt at den går ned i vekt!!

er forsatt like potent, er kun clorofyll og stivlese som forsvinner ut i vannet..

ajnag neve (midlertidig)

Selve pot'en var ikke så potent i seg selv, var frø fra noe pot jeg kjøpte i drammen. Så jeg synes den var like potent, kjempefornøyd med den som min egen røyke skitt. Har akkuratt funnet fram litt som jeg skal rulle et par jonas'er på. En som jeg skal ta på veien til pub'en, og en på vei hjem eller i godt selskap i bakgate ved puben :-j

merak

Da er en liten del lagt i vann som smaksprøve.

For å være helt sikker - hvor grønt er vannet når den skiftes? Min er etter 5-6 timer nesten ikke grønn i det heltat :lol:

ajnag neve (midlertidig)

Bytt gjerne to-tre ganger om dagen de par første dagene, så kan du kutte ned når vannet ikke blir gulaktig (grønnaktig..?) lenger. Etter en uke kan du legge det ut på papir til tørking.. Enkelt som bare det.

Men det blir ikke mye grønt vannet, jeg prøvde å vente et døgn med bytte vann det første døgnet, og da ble det bare lettere missfarga, som lite brukt bongvann kanskje..

Du kan jo prøve å lukte på glasset også, mot slutten av tiden er aromaen mye bedre..

Vann-curing annbefalles til curing av din egen skitt hvertfall... :-j

merak

Er ikke helt sikker men jeg tror at den har vært i vann i 7 dager nå. Jeg ser ikke noen markbar forskjell, skal jeg fortsette i noen dager til?

Tørking - må det være mørkt der hvor den tørkes, tenkte å bare sette den på golvet på badet. Hvor lang tid tar det før den er tør?

Ellers må jeg si at jeg er meget fornøyd med kvaliteten på grønt som jeg "hurtig tørket". Den er potent som bare det og ganske sterk i smaken. Vi få se hva denne metoden bringer :red:

ajnag neve (midlertidig)
Er ikke helt sikker men jeg tror at den har vært i vann i 7 dager nå. Jeg ser ikke noen markbar forskjell, skal jeg fortsette i noen dager til?

Øh? Håper du har byttet vann. Men det har du vel gjort jevnt håper jeg. Men i den oppskriften jeg så, så stod det at du skulle legge budsenen utover et tørkepapir. Og så legge et tørkepapir over og presse ut vannet. Også skulle de tørke et par dager.

Det gjorde ikke jeg da, følte ikke for å presse blomstene fra jentene mine. Men jeg tok og la dem utover et tørkepapir på badegulvet, også snudde jeg dem en gang før jeg la dem på nytt papir. Og det tok ikke mange timene før det var passe tørt, og da lot jeg det bare ligge litt på mekke blekket før jeg la det i en lyn pose.

Lykke til.

merak

Ja selsagt har jeg byttet vannet hver dag.

Tusen takk for tipset om tørking - tror jeg starter med det i dag eller i morgen :-j

Johnnyh

:P Halla i deg kommer det ett litte innleg her, fra vår første test på vanncuring. ;) Det vill komme blider av curing av bud for så vanncuring av noen buds. :rolleyes:

Poff Poff

:-j :-j

johnnyh :ph34r:

merak

Da, kan jeg bekrefte at grønt blir mildere på smaken (betraktelig) samt at potensen blir omtrent den samme. Jeg har tørket mitt vanncuring på varmekabler og etter 30 timer jeg prøvde og den var god :red:

Største forskjellen er nok at den lukter ikke og smaker ikke så mye som vanlig tørket. Skal prøve den i dag også og se hva skjer når den er helt tør. :-j

Andy

Phew, okay, nå skal dere høre, etter vi hadde konsumert den fingerhasjen ble vi så skakk at vi glemte

A. Klippe bladene. :D

B. Veie budsene. :P

Så det ble ikke helt som tenkt, tror det er for sent og veie vekta nå i hvertfall. <- Geni. Vi blir og følge oppskriften til Eirik over ^^ Hvis der er mellom 30%- 40% reduskon er nogenlunde rett, er jo det lett og regne ut vekten. Og vi har heldigvis en til plante og samenligne med når den er tørket :P

Noen fine bilder ble de nå. Her er boksen med Ultra Skunk.

IMG_0166.jpg

Temperert vann tilføres, og skal skiftes etter skjema ^^

IMG_0168.jpg

Vi fyller helt til toppen nesten, og bruker tekkniken med sølvfolie som Tin-Tin.

IMG_0173.jpg

Legg merke til sølvpapiret som presser ned budsene litt.

IMG_0175.jpg

Følg med :-j

Andy

• Like 1

Eirik

Spennende!

Sørg for at null og nada av plantematerialet ligger over vann.

Ser også at dere har fylt opp boksen ganske godt. Derfor bør dere bytte vann OFTE i starten. Kanskje 2-3 ganger pr dag. Dette er viktig.

Gleder meg til å se utviklingen!

E

ajnag neve (midlertidig)

Gleder meg også til å se utviklingen med litt større mengder.

Har ikk turt å bruke såpass selv ennå. Og forresten 3 tomler for den bubblehashen deres :-j

Lykke til!

Johnnyh
hva er sølv folien godt får? :-j

;) Folien er der for og presse ned budsen så de er helt under vann, hvist noe av budsen er over vann vill en forråtnelse starte og det vill ikke være tilrådelig og røyke i verste fall. :-j :-j Poff Poff

mr.ganja

ok,

ser helt nydlig ut det der!!

var dette allt? eller er det mer som ikke er høsta?

:red:

Johnnyh
ok,

ser helt nydlig ut det der!!

var dette allt? eller er det mer som ikke er høsta?

:red:

:red: Har en Thai på 185 cm som står til blomstring og har ca 6/8 uker igjen. Dette var den første plante vi hadde og blir den siste av dem alle. :red: Vi vurderer og pynte den med noe fint JULE pynt :red: og legge de du her på julaften. ;) ;) Hade det ikke vert morsomt? :( ;) ser det for meg ;) :(

mr.ganja

ja!! :D :lol:

det var knall ide!!

:D :D

det er høyt !! :o kan jo ha jule lys og greier B)

Johnnyh
ja!! ;)  ;)

det var knall ide!!

:D  :D

det er høyt !! ;) kan jo ha jule lys og greier ;)

;) Vi er blit enige om at alle gaver, julelys + stjerne skall være tilstede på lillejulaften når bider skall tas ;) :huh: di kommer skal du se :-j :-j poff poff

Eirik

Bra med juletre!

Hvordan går det med curingen? Vannet ble veldig grønt i starten? Hvor ofte har dere skiftet?

E

Johnnyh

Vannet hadde en svak lys grøn farge men vannet luktet veldi mye dette er en ultra skunk. Skifter 2 ganger dagli til og bgynne med de to siste dgene er det skiftet en gang. Nå er det lite lukt når jeg vannet er helt ut ;) det tyder på at vanne binder til seg lukten lurer lit på hvordan det smakker? skal prøve :huh: ;) ;) intresant!