Jump to content
Sign in to follow this  
TheBasement

etter onkel har vert på besøk.

Recommended Posts

TheBasement

Hei folkens!

var uheldi her om dagen å ble tatt av snuten på vei hjem. hadde 20g med meg, så etter ett opphold på glatta fant jeg ut at iløpet av natta hadde de låst seg inn i leiligheten min å funnet frøkna mi som sto i boden.

Leier en leilighet, så det jeg lurer på er om Politiet varsler huseier om at det har foregått "produksjon av cannabis" (som det står i siktelsen) i leiligheten. Trives godt i leiligheten og vil helst slippe å bli kastet ut eller noe slikt.

All info som kan lette på noiaen min tas imot med stor takk..:)

Kosmos

Vet ikke noe om hva de har lov til, men ville ha kontakta en advokat sporenstreks og forhørt meg. Hvis det viser seg at det ikke er lov ville jeg så ha kontakta politiet og advart dem mot å gjøre noe de ikke har lov til, for er de jævlige kan de nok fort finne på å gjøre det..

• Like 1

Bailar86

jeg har hatt så kalt rassia flere ganger der onkel blå har gjort flere fund på mindre mengder hasj og litt annet kemikalsk dritt. bodde da i en hybel og huseier var på ferie, huseier fikk aldrig vite om rassiaen. det har skjedd flere venner av meg også. når det gjelder dyrking hvet jeg ikke men de pleier jo å vere så idioter som mulig så om de hadde hatt lov ville jeg tro at de hadde varslet huseieren min, hos meg var det mistanke om salg, men det burde jo vere samme regler, fund er jo fund. lykke til :smokey:

Brushue

Politiet har ikke lov å si noe til noen uansett omstendigheter. Min huseier fant noen planter hos meg en dag hu var innom og så lyset. hu ringte politiet med en gang og når de kom så kasta de hu ut xD Den teite huseieren endte opp med å spørre meg om forselige ting hu lurte på angående razziaen når jeg kom hjem fra glatta dagen etter :P alt hu fikk vite var att det var en ulovlig plante, og fikk ikke vite hvem plante det var engang :)

Vrangsinn

Snuten er pliktig å opplyse huseier dersom de må bryte seg inn i leiligheten. Om de låser seg inn så er jeg usikker på reglene, men dersom de basher inn døra eller lignende må de etter loven varsle huseier. Grunnen til min tilsynelatende skråsikkerhet er at jeg hadde en razzia tidligere i år, der de slo inn døra med rambukk og søkte overalt. Selvsagt fant de ingenting, siden jeg ikke driver med noe ulovlig ;-) så det endte med at de måtte erstatte døra :-D fryder meg over dette fremdeles...

I avhøret/ forklaringen på politistasjonen etterpå fikk jeg vite av pokitiet selv at de hadde brutt loven og ikke varslet huseier, noe de beklaget. Unnskyldning kommer man ikke langt med om man bryter loven og de trer inn i bildet, så da godtar ikke jeg heller en unnskyldning fra svina si side ;-) bra de gjorde meg klar over den loven...

Det hører med til historien at huseier fikk vite om razziaen med en gang av naboer ( de slo inn døra midt på dagen, en lørdag, i et byggefelt...) og han ga meg beskjed om å flytte innen en måned. Det har han egentlig ikke lov til, i følge huseierloven eller hva faen det heter. Kun om man har brutt noen av punktene i kontrakten eller om en sak blir tatt videre til høyere hold og man får "dom" er man pliktig å flytte umiddelbart. Ellers skal huseier forholde seg til leiekontrakten og dertil nevnte oppsigelsestid. Jeg valgte derimot å flytte så snart som mulig, siden huseiern var en kødd.

• Like 8

Mr Stone A Lot

Ble tatt av politiet med 3kg weed i leiligheten min! Blei kasta ut på dagen :)

(Ikke å le av, 9 mnd fengselstraff etterfølger)

Edited by Mr Stone A Lot
  • Like 1

tlien

3 kilo faktisk. Ja det får'n si! Har du sonet ferdig eller er dette noe som skjedde nylig?

• Like 1

l0lman

Ble tatt av politiet med 3kg weed i leiligheten min! Blei kasta ut på dagen :)

(Ikke å le av, 9 mnd fengselstraff etterfølger)

Ja det virker litt surt, men hvor lenge siden er dette?

• Like 2

Mr Stone A Lot

3 kilo faktisk. Ja det får'n si! Har du sonet ferdig eller er dette noe som skjedde nylig?

Read the paperz :)

2.7 for å være nøyaktig men onkel fant jo 350 gram hjemme senere også pga det her :)

http://www.ranablad.no/nyheter/article5131903.ece

Jeg tok på meg all skylda, kompisen min slapp å møte i retten til og med.

Jeg slapp ut for 4 mnd siden og flytta til spania for 3 mnd 25 dager siden :D

Edited by Mr Stone A Lot
  • Like 5

l0lman

Hvorfor fikk denne kommentaren dislikes, skrev ikke noe "uføyelig" jeg!

Labido

Read the paperz :)

2.7 for å være nøyaktig men onkel fant jo 350 gram hjemme senere også pga det her :)

http://www.ranablad.no/nyheter/article5131903.ece

Jeg tok på meg all skylda, kompisen min slapp å møte i retten til og med.

Jeg slapp ut for 4 mnd siden og flytta til spania for 3 mnd 25 dager siden :D

Jøss, visste ikke en gang at politiet utførte rutinekontroller med bikkje..

herbalist

tror heller ikke at det var rutinekontroll. norkohund på trafikkontroll?? de fremstår så dumme når dem prøver å se smart ut de onklene :D

fikk du redusert traff eller er 9 mndr normalt strafferamme for ca. 2-3 kg gress?

Mr Stone A Lot

tror heller ikke at det var rutinekontroll. norkohund på trafikkontroll?? de fremstår så dumme når dem prøver å se smart ut de onklene :D

fikk du redusert traff eller er 9 mndr normalt strafferamme for ca. 2-3 kg gress?

Mange faktorer! Førstegangsdømt, narko kontrollen blei gjort rundt Mo i Rana! Det er en vei du må krysse rundt der for å komme deg videre oppover i nordland som er "hovedveien" der sto de å stoppa alle biler i begge retninger med bikkja si!

Når de fant sakene kom 2 politibiler fra begge veier (som skulle ta folk som stakk av sikkert) plutselig.. det tok 30 sekunder! BANG så vare så mye onkel jeg aldri har sett :D

Canari

Sikker på de ikke hadde fått tips da, og at det var "rutinekontroll"?

tlien

Du flytta bare til Spania? Just like that? Tøft :D Uten å grave alt for mye i privatsaker, hva skal du leve av...? Det er jo svært høy arbeidsledighet der, så det er vel ikke bare å dukke opp på pubber osv og få jobb.

Jeg er selv student. Skal definitivt flytte til utlandet når jeg er ferdig. Har bodd og jobbet i utlandet før, og det var.. helt ubeskrivelig befriende følelse.

Den følelsen da jeg første gang landet og visste at her skulle jeg jobbe å bo, uten å kunne språket, uten å kjenne en sjel (hadde fått jobb)... omg :D

Mr Stone A Lot

Sikker på de ikke hadde fått tips da, og at det var "rutinekontroll"?

Kjenner noen gutter fra området siden jeg har vært endel der oppe og det pleier å være det. Jævlig urutinert og ikke sjekke det først men var i starten av "karriæren" :P De har kontroll hele natta også går de gjennom toget til nordland med bikkjer som kommer på morgen kvisten før de runder av :)

Værtfall det de sier kanke si at jeg har noe facts men velger å tru de :)

Du flytta bare til Spania? Just like that? Tøft :D Uten å grave alt for mye i privatsaker, hva skal du leve av...? Det er jo svært høy arbeidsledighet der, så det er vel ikke bare å dukke opp på pubber osv og få jobb.

Jeg er selv student. Skal definitivt flytte til utlandet når jeg er ferdig. Har bodd og jobbet i utlandet før, og det var.. helt ubeskrivelig befriende følelse.

Den følelsen da jeg første gang landet og visste at her skulle jeg jobbe å bo, uten å kunne språket, uten å kjenne en sjel (hadde fått jobb)... omg :D

Hehe, kamerat av meg hadde ordna seg jobb i spania som en møkka telefonselger! Så nå er jeg en møkka telefonselger 4 dager i uka 6 timer om dagen også har jeg dobbel spansk lønning :) Ringer norge og hele pakka! Vi lever som konger på fri tida! Rolling joints bigger than king kongs finger's and smoke them all down to their stingers :)

Tenkte bare litt fri etter et KJEDELIG år så dette er eneste måten å finansiere det på :D

Edited by Mr Stone A Lot
  • Like 4