Jump to content
Stainless

led eller hps?

Recommended Posts

SixIxIx

Mr. Kritisk? :P

Sjekk ut faq'n deres for mer info.

Disse lampene kom vel i 2009, jeg vil anta at det har skjedd litt på LED-fronten siden da? Ser ut som om de koster det samme som i 2009 også, det skurrer litt når man får høre fra LED-heads at LED blir bedre og billigere hele tiden :)

Edit:

Link til prisinfo anno 2009

sammenligningsgrow Haight VS Hydro Grow

Edited by SixIxIx
  • Like 2

KICKZ

Ingenting kan sammenlignes med HPS og MH untatt sola, Vil du ha feite planter så går du med HPS/MH... Hvis du vil være hightech og bruke mindre strøm gå med LED.

Stainless

Ingenting kan sammenlignes med HPS og MH untatt sola, Vil du ha feite planter så går du med HPS/MH... Hvis du vil være hightech og bruke mindre strøm gå med LED.

jeg er ikke like erfaren som alle andre her, men etter 1 uke med bruk av 135W ufo led så er det en del mer krystaler på plantene som får led foreltil de som får hps.

jeg meiner led er bra, jeg blei ikke overbevist før jeg testa 135W som jeg egentli sko sende tilbake men nå beholder.

Robin

Problemet med ledd er ikke at det ikke går ann og få gode dyrke lamper men at det selges så mange billig kopier av disse så det er vanskelig å være sikker på hva du faktisk kjøper ...

mc-mann

Her er det spennende lesing om en som forsker på led:

www.ledgrow.eu

Beezlebub

Hvordan vil det funke med noen av disse for noen få planter hjemme?

http://www.ebay.com/itm/138-Red-30-Blue-Led-Bulb-Lamp-Plant-Grow-Light-E27-11W-/190586032198?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5fd01046

De er bare 11W, men koster ganske lite, og LED pleier jo å være rimelig mye sterkere per watt enn andre ting. Jeg så den youtube-videoen der en fyr hevda at LED ikke funka spesielt bra for pot, men har litt vanskeligheter med å forstå at fotosyntese skal være så veldig forskjellig for pot enn for andre planter......