Jump to content
gekko

Lage tørrsikt med tørris

Recommended Posts

gekko

noen som har prøvd og har erfaringer ?? jeg skal teste imorgen =)

ref

• Like 2

achmed44

har alltid lurt på dette, hvor er det man får tak i tørris?

robinho

Sjukt bra! Helt otroligt att det är så enkelt, absolut ett måste efter nästa grow!

Riktigt bra tråd

Leigulas

Wow. Imponerende...

De to første videoene var så amatøraktige at jeg ble flau, men den siste videoen var skikkelig presentabel!!

9022

Noen som har prøvd dette her på NorCan nå? Erfaringer?

Har alltid hatt lyst til å lage "ekte" hasj (tørr-siktet).

Jeg skal prøve snart, mangler kun bubblebags - men de var dyrere enn jeg trodde.

Ice-o-lator på CropShop koster jo fra 1500 kr og oppover. Er de verd pengene (kvalitet)?

Noen som vet om billigere alternativer?

BTW: jeg kjøper brukte bubblebags om de er 100% i stand (lite brukt). Oslo-området. PM.

robinho

BTW: jeg kjøper brukte bubblebags om de er 100% i stand (lite brukt). Oslo-området. PM.

Undrar detsamma, bubblebags att köpa i Oslo-området.

cannabisfrend

Hva skal man si, vist de spør hva du skal med tørris? Og i den 3. filmen hva slags pose er det han bruker? tenker på hul dimensjon? Har veldig lyst til å prøve dette med alt som blir klippet fra plantene.

Tantor

Du trenger ikke si en dritt, bare å kjøpe. Si at du skal kaste hele dritten i en bøtte med vann for morroskyld, å kjøpe tørris er ikkeno stress.

PeopleCanFly!

Men noen her som har testet dette? Virker jo som det kommer med en del plant matter med?

Tantor

Men noen her som har testet dette? Virker jo som det kommer med en del plant matter med?

Jada, funker fett som fjell. Men man må passe på å ha en stor flate(glassbord f eks) som man begynner i den ene enden på og flytter seg gradvis bortover. etterhvert blir sikten da grønnere i fargen og da er det på tide med ny runde plantemateriale. husk å skille kvalitetene ;)

Viktig å ha tørt materiale også, fersk plantemateriale funka dårlig da er vann og is bedre. Vi fikk over 30 gram med god pollenhasj :redeyes:

pollen

Hva slags pose bruker han i 3 filmen ? Hva slags filter er det i bunnen av posen ? Det der saa artig ut. Har masse greier jeg kunne slengt i paasan,,, :clown:

vin&grønt

Ice-o-lator på CropShop koster jo fra 1500 kr og oppover. Er de verd pengene (kvalitet)?

Noen som vet om billigere alternativer?

De fra cropshop er av bra kvalitet. Kjøpte et slik sett på cropshop for rundt 1500 for tre år siden og de er like bra i dag. Jeg kjenner til flere som har gått for billigere alternativer på ebay og blitt skuffet over dårlig kvalitet.

10µg

Tok noen bilder underveis i prosessen da jeg testet ut en sånn boks med roterende trommel uten tørris:

svmlh2.jpg

En liten økologisk dyrket "Four Way" ble kuttet ned.

3326ik2.jpg

Trimmet og tørket i en uke og satt i fryseren over natten.

1498kn6.jpg

En del hår og litt krystaller.

650ao5.jpg

Trommelen fylt med det som ble ca. 3g knusktørt materiale.

Lot den kjøre først i et kvarter og samlet opp, for deretter å la den stå på i 15 timer:

302qey9.jpg

287k9xh.jpg

10zddo4.jpg

Etter 15 timer er det så godt som ingen hår igjen, og mye mindre krystaller utenpå brokkolien.

13zbiwi.jpg

Resultatet ble mildere grønt til hverdags og bittelitt materiale sterkt nok til å fremkalle en godartet kaldsvette.

• Like 2

pollen

:lol: :lol: Likte den,,,, godartet kaldsvette,,,,,,

TGG

jeg har vært inne på tanken med tørr is selv, men tørr isen er jo bare kjemikaljer.. er dere sikre på at det er sunt? blir ingen av kjemikaljene overført til hasjen? tenker spesielt når man lar planterestene blandes sammen med tørrisen, ser jo ikke sunt ut!

• Like 1

DubBud

Tørris er frossen CO2. Intet mer, intet mindre.

• Like 3

TGG

Tørris er frossen CO2. Intet mer, intet mindre.

hmm, ja jeg ser etter et lite google søk at du har rett, har alltid fått det for meg at det var kjemikalier..

men ville det vært ok å drikke smelta tørris? altså rein karbondioksid.. trodde egentlig ikke det heller var så sunt for kroppen :huh:

• Like 1

Luff

hmm, ja jeg ser etter et lite google søk at du har rett, har alltid fått det for meg at det var kjemikalier..

men ville det vært ok å drikke smelta tørris? altså rein karbondioksid.. trodde egentlig ikke det heller var så sunt for kroppen :huh:

CO2 og vann blir til kullsyre (H2CO3, hvis jeg husker riktig). Vil tro det samme skjer i kroppen din dersom du skulle drikke det.

DubBud

Tørris fordamper til gass, det blir ingen væske. No worries.

• Like 2

TGG

Tørris fordamper til gass, det blir ingen væske. No worries.

men isåfall er jo dette en helt genial måte å mekke hasj! hver dag blir jeg overaska over hvor smarte weed brukere kan være, spesielt med tanke på at denne "dopen" ødelegger hjerne celler og gjør alle dumme som brød.

det siste var ironi hvis det ikke ble klart nok over tekst :D

• Like 1

osten

Kjempesmart.. Tørris er en gammel metode. Det er også vanvittig mange som dyrker marihuana. Metoden Skunkman fremstiller kifen sin på er derimot et stort mysterium. Sannsynligvis er metoden kompleks.

Det hadde derimot vært fett om hasjprodusente (i marokko, afghanistan osv) tok i bruk moderne metoder for hasjfremstilling.

Edited by osten