Jump to content
Sign in to follow this  
TheNewOne

SNART starter moroa! Men kunne trengt hjelp! :)

Recommended Posts

DubBud

Det kan du spare deg, coco selges kun på dyrkesjapper her til lands. Det nærmeste jeg kom på Plantasjen var et forundret blikk og en ampel laget av kokosfiber. Ikke helt det samme.

TheNewOne

Såpass ja.. Da blir det å bestille enda mer da ._.

Smurf

Kjøp deg Plantasjens Blomsterjod med leca.

Funker fett den og er helt grei næring og innhold i den.

Smurf

Det at skal kjøpe næring med store mendger nærings innhold og sånn er jeg ikke helt med på.

For det første med sånn jord er at du ikke kan bruke den fra de er små av da de får for mye næring og plantene tar skade av for mye næring.

Ellers kan du ikke kontrollere nærings opptaket til plantene dine viss de får for mye av et eller anna... kan alltids tilføre noe

men da er ikke jorda strek nok.

At næringen er såå dyr er bare tull.. Kjøp deg noe næring ser du har biobizz bruker den samme og er fornøydd med det.

Syns det er bedre og kontrollere alt av næring ++ plantene får av meg... Ikke av en ferdig jord som er ferdig mixa..

perlitt er jo for bedre drenering og sørger for at jorda er litt lettere... går jo ca 3 dager mellom hver vanning som er normalt..

marlon_murray

blomsterjord med leca er langt fra optimalt. de selger forsåvidt ingen jord på plantasjen som er helt super, men "gartneres utvalgte" er grei å bruke.. sort og lilla sekk (på den siden hvor den ikke er hvit og full av skrift)...

CptSpaulding

biobizz allmix, lightmix til frø og stiklinger. Koster 150-200 for 50 liter, men funker! Glem ph problemer og næring før blomst. I tillegg utrolig bra å jobbe med. Lazymans optimale medium, knuller i potta dude :smokey: