Jump to content
Sign in to follow this  
Skapnissen

Tørking

Recommended Posts

Skapnissen

Hei!

Har hengt opp mine første buds, og jeg brukte en del av et skap som ligger over der jeg blomstrer og hadde på ei lita vifte for sirkulasjon. Dette var sikkert ulurt siden de etter bare tre dager føles veldig tørre og "crispy" og de lukter svakt av høy og ikke den søte fine lukta som da jeg høsta :(

Jeg regner med at tempen var for høy og at de tørka for fort. Har nå lagt de i papirposer i et kaldere skap og tenker snart å legge de på norgesglass.

Kan denne lukta av gress/høy bli mindre med curing og ødelegger det styrken på urtene om man kommer i skade for å tørke for raskt?

Edited by Skapnissen

marlon_murray

Lukten kommer til å endre seg. Om det å tørke for raskt går direkte utover potens er jeg litt usikker på, men negativt i forhold til smak\aroma er det i alle fall.

cure-guide:

fra icmag

buska

Jeg har prøvd meg fram med mange tørke metoder å den beste å røke til nå syns jeg er:

Jeg tørker dem hengende i kjeller med fuktighet på 60rh og temp på ca 24c, der henger dem i ca 4-5 dager, da er stilken enda meget bøylig uten knekk og budsa er på langt nær gjennom tørre. legger dem da på glass og lufter det daglig en time i stua . dette gjør jeg vel en uke å da er det bare å skru igjen lokket for en lang stund.

Budsa blir da litt seige og ikke knusk tørre, og veldig mild å røke :)

• Like 2

Skapnissen

Høres ut som et bra tips det for å få fine buds uten at de blir for tørre :)

Denne gangen gjorde jeg nesten akkurat som du. 6 dager kaldt og tørt, så 3-4 dager halve døgnet i brune papirposer, halve døgnet i på glass. De kjennes litt fuktige ut nå, men tror jeg følger tipset ditt og lar de ligge på glass med litt lufting neste 1-2 uker.

Alvedans

funker ikea plastsylindre til det her? de de luftette med plast lokk og gummi og styr?

trheim35

Jeg laget meg en pappeske. En ganske stor pappeske. Satt tråder i toppen og noen aluminium trådkurver på siden. I tillegg skar jeg ut en stor dør og festet med tape.

Satte inn ei lita vifte. Esken står på soverommet og det tar syv dager før planten er nesten tørr. Det vil da si at buds er delvis tørre men bladene er knusktørre.

Så tar jeg de derfra til PC rommet og tørker de på plast fat i et døgn, så er det curing i minst en uke. Lufter kun en til to ganger daglig.

Høy lukten du har er fra bladene. Jeg tar av alle fan leaves som er igjen samt alle de nederste små bladene under alle budsene med en gang før jeg kapper stilken. Jeg tørker hele plantene og kapper de ikke opp.

Edited by trheim35

cinderella

Marihuana er tørkede toppskudd.

Toppskudd som inneholder litt fuktighet vil blant annet senke temperaturen i gløden, gi mindre cannabinoider pr. gram og øke faren for mugg.

Tørk toppskuddene i 7-14 på en temperatur rundt 20 grader. Luftfuktighet 40-50%.

Når toppskuddene er tørre legger du de på glass e.l. i noen uker. Husk lufting.

Vips! Marihuana.

Edited by cinderella
  • Like 2

cinderella

+ Curing vil fjerne lukta av høy (klorofyll).

Edited by cinderella