Jump to content
Sign in to follow this  
semi

kvalitet på hasj

Recommended Posts

semi

hei. jeg lurte på hvordan jeg kan se forsjel på god og dårlig hasj. har ikke så mye erfaring med hasj eller pot men prøver og lære litt mere nå.

ps. jeg blir veldig takknemelig for bilde ilustrasjoner. :)

eddit. jeg sliter med skrive feil.

Edited by semi

Skapnissen

Hasj kan være så mangt, men lukta er ofte den beste indikasjonen. God hasj har ofte en fin søtlig krydra lukt selv ved rom temperatur og kan knas og formes lett mellom fingrene. Er den hard og lukter lite, kan den varmes forsikitg med en lighter og hvis den da ikke gir fra seg en god lukt, men en mer brent underlig syntetisk lukt, umiskjennelig lukt av div brente planterester, brent gummi, dieselaktig lukt og at den bare smuldrer opp som fuktig sand, er det nesten helt sikkert snakk om soapbar(jukse hasj) eller svært lav kvalitets hasj.

Den kan gjerne være mørk utenpå, men er ofte lysere inni når du bryter den opp og har en fin struktur. Tar du en bit hasj, varmer den og drar den utover til en pinne eller en annen form, forblir den ofte i den formen når den kjølner(hvis det er ekte saker). En del bedre typer hasj vil begynne å boble kraftig på overflaten ved oppvarming og vil nesten smelte inn i tobakk(eller andre mindre skadelig urter).

Lukta er uansett den beste indikajsonen og hvis du har røyka god rev noen ganger vil du fort kjenne hva som ikke er noe å satse på. Hvis du finner deg selv i ikke å ville røyke ferdig en joint pga smaken og lukta og røyken er svart og sur; er du bedre tjent med å bruke pengene dine på sjokolade.

Etter å ha røyka hasj siden slutten av nitti tallet, var det først etter at jeg flytta tilbake til hjembyen min at jeg i fjor så denne fryktelige soapbarhasjen som kan inneholde store mengder henna, pulverkaffe, lim, kløverolje, stilker, blader, hundeskit og gudene vet hva. Et direkte produkt av kynikse kriminelle og forbudspolitikk og det er derfor jeg nå har blitt interesset i å lære mer om dyrking. Vær veldig kritiks til hva du kjøper.

Her er noen bilder av hvordan god hasj kan se ut, men dette er også toppen av godterihylla og kanskje ikke det man ser altfor mye av i Norge. Likevel en pekepinn:

http://www.420hash.com/

Edited by Skapnissen
  • Like 2

semi

takk for et så bra svar. men jeg har et spørsmål til. hvordan kan jeg se om det er god kvalitet på cannabis? jeg kjenner folk som driver litt med det men jeg forstår ikke hvordan de kan skjille god og dårlig cannabis bare med og se/lukte på det?.

wellaintthatabitch

Det er allerede en tråd om det. Her finner du den.

Skapnissen

Beklager, jeg burde ha sjekka det før jeg svarte, og svaret mitt blir litt for generelt ser jeg nå.

semi

Beklager, jeg burde ha sjekka det før jeg svarte, og svaret mitt blir litt for generelt ser jeg nå.

ikke noe problem. jeg trenger all informasjon jeg kan få.

sist jeg skulle kjøpe så prøvde han og selge oss soapbar eller hva de nå heter. men en kompis med litt mere erfaring innen fage skjønte hva det var så de ble ikke noe handel...

• Like 1

pollen

:ermm: :ermm: Stikk et froe ned i jorda,,,,,,, Hokus , pokus,,,, oooops,,, ei lita nydelig plante,,,, :lookaround:

• Like 3

Blomdido BadDegrass

To ting.

En: Litt gammel tråd å bumpe uten noe konkret å komme med.

To: Ser at tråden ligger helt feil sted så flytter den dit den hører hjemme. :)

Ferdigplen

Meg?

Og en annen ting, hvorfor er det minus på min?? Skjønner ingenting...

....kanskje dette her cannabis handler om!! Å ikke skjønner noen ting :)

God natt

• Like 2

Mr.Chalice

Er nok deg Blomdido refererer til ja, du fikk mest sannsynligvis en minus av en eller annen for å grave opp en gammel tråd uten å legge til noe relevant informasjon :smokey:

Er det postcount du er ute etter for å bli fullverdig medlem bør du kanskje komme med litt relevant info eller noen gode spørsmål. Ellers er coffeshopen en fin plass å henge ;)

Og til den siste kommentaren: Nei, det er absolutt ikke det cannabis handler om, det er det antilegaliseringsbevegelsen handler om, altså det å ikke skjønne noen ting :smokey:

Edited by Mr.Chalice
  • Like 2

Blomdido BadDegrass

Det er som Charlice sier. Vi er litt strenge på bumping av gamle tråder,særlig når det gjelder rekrutter og innleggene er korte og ukonstruktive. Unødig bumping og turboposting sees på som et middel for å øke postcount og få raskt medlemsskap, og hvis alle skulle kunne turboposte seg til medlem uten å ha kommet med noe saklig, blir vitsen litt borte med rekruttordningen :)

Det står litt om dette i hjelpesidene våre under "Rekrutter og medlemsskap".

Men mist ikke motet for det Ferdigplen, 30 konstruktive innlegg er ikke all verden og det er hyggelig å ha deg her.

Og med konstruktive innlegg mener jeg ikke dype avhandlinger altså, men litt mer innholdsrikt og vettugt enn enkle korte setninger. Du skjønner sikkert hvor jeg vil hen :)

Riktig god natt til deg også

• Like 1